ostin hurghadasta kuivattua tamarindia..niitä kamelinkakkakikkareen näkösiä juttuja maustekaupasta..sattuuko kukaan tietämään miten kuivattua tamarindia käytetään?jotenkin liotetaan ja mitä sitten?
tamarindi..
6
3680
Vastaukset
- Asafoetida
Kokonainen kuivattu tamarindi on aika hankalakäyttöistä, itse ostan valmiiksi prosessoitua ('tamarind paste').
Leikkaa tamarindit paloiksi ja pane kiehuvaan veteen (juuri peittoon). Anna liota puoli tuntia. Kaavi hedelmäliha lusikalla siivilään niin hyvin kuin voit, sitten purista se siivilän läpi niin että pääset eroon siemenistä.
Tamarindisose on maultaan kirpeänhapanta. Sitä käytetään laajalti etelä-aasialaisessa keittiössä, Etelä-Intiasta Indonesiaan, mutta pieninä määrinä. Esim. Thaimaassa sitä tyypillisesti pannaan kookosmaitopohjaisiin ruokiin.- ...
kiitos..nyt käyttämään!
- Asafoetida
... kirjoitti:
kiitos..nyt käyttämään!
eikä 'paste' piti kirjoittamani. Jos miellyt makuun, puolivalmiste on ehdottomasti paljon helpompikäyttöisempää enkä minä huomaa maussa mitään eroa.
Lykkyä! - ...
Asafoetida kirjoitti:
eikä 'paste' piti kirjoittamani. Jos miellyt makuun, puolivalmiste on ehdottomasti paljon helpompikäyttöisempää enkä minä huomaa maussa mitään eroa.
Lykkyä!mä ostin ihan kokeeks ku itseasiassa kaipailin niitä siemeniä kasvatukseen(tamarindi huonekasvina on kaunis).kokeilin tota pääsiäisbroilerin jugurttimarinadiin ja ainakin muu perhe on kehunut.
- tietämätön
Mutta miten tamarinditahnaa käytetään? Sain kaverilta purkin, enkä ole löytänyt sopivaa käyttötarkoitusta. Olisi kiva kuulla vinkkejä!
- hartti
Sekoita vaikka jätskiin. (Mut ota kivet ekaksi pois, puiksi kasvamaan!)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917284- 353851
- 453450
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402582- 2132496
- 412392
- 1302303
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292199Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna191913Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898