Ripsienpidennyksestä allergisia reaktioita?

naikkonen___

Onko kenellekkään tullut mitään allergisia reaktioita ripsienpidennyksen jälkeen?
Itse olen käyttänyt pitkään X-tremelashes pidennystä, josta 4kk:n käytön jälkeen joka huollon jälkeisenä päivänä silmät turvoksissa, kutiaa, yläluomet punoittaa ja luomen iho kuivuu koppuraksi. Tätä kestää jopa pari viikkoa... En löytänyt kenenkään kirjoittavan tälläisestä, joten olenko ainut?
Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen kyseiseen merkkiin...

62

27150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattilainen.......

      Minulla sama vaiva,ainut keino oli ripsistä luopuminen. Teen ammatikseni ripsiä ja oli pakko valita omat kauniit räpsyt vai muille kauniiden ripsien tekeminen.

      Olen pahoillani mutta hartsi ja muut kemikaalit liimassa aiheuttaa allergiaa noin 1% kansasta ja me kuulumme sinun kanssasi siihen pieneen osaan ihmisistä...

      • :(

        Mulle laitettiin ekat ripset Helmikuussa joita huollatin kerran, niistä ei tullut mitään ongelmia. Sitten laitatin uudet eri merkillä ja tekijällä(tekijä erittäin huolellinen ja siististi tehdyt)jolloin tuli lievää yläluomien kutinaa ja turvotusta, joka meni n.viikossa ohi, kunnes ensimmäisen huollon jälkeisenä aamuna luomet aivan turvoksissa ja "kuivat" eli nahka rupesi kesimään. Teen myös itse ripsiä joten ei auttanut muu kuin ottaa ne pois poistoaineella joka tietysti ärsytti silmiä lisää. Pari päivää oli välissä jona aikana oireet alkoivat hävitä, kunnes tein kolmet ripset peräkkäin. Kutisevia läikkiä ilmaantui kasvoihin, luomien kutinaa ja nenän tukkoisuutta(nenä ollut tukossa samasta päivästä lähtien, kun laitatin jälkimmäiset ripset) Nyt huolena, olenko allergisoitunut niin pahasti, etten pysty edes muille ripsiä tehdä. Kellään samanlaista ongelmaa? Ensi viikolla menen allergia testeihin, joista varmasti selviää tarkemmin.


      • kys:
        :( kirjoitti:

        Mulle laitettiin ekat ripset Helmikuussa joita huollatin kerran, niistä ei tullut mitään ongelmia. Sitten laitatin uudet eri merkillä ja tekijällä(tekijä erittäin huolellinen ja siististi tehdyt)jolloin tuli lievää yläluomien kutinaa ja turvotusta, joka meni n.viikossa ohi, kunnes ensimmäisen huollon jälkeisenä aamuna luomet aivan turvoksissa ja "kuivat" eli nahka rupesi kesimään. Teen myös itse ripsiä joten ei auttanut muu kuin ottaa ne pois poistoaineella joka tietysti ärsytti silmiä lisää. Pari päivää oli välissä jona aikana oireet alkoivat hävitä, kunnes tein kolmet ripset peräkkäin. Kutisevia läikkiä ilmaantui kasvoihin, luomien kutinaa ja nenän tukkoisuutta(nenä ollut tukossa samasta päivästä lähtien, kun laitatin jälkimmäiset ripset) Nyt huolena, olenko allergisoitunut niin pahasti, etten pysty edes muille ripsiä tehdä. Kellään samanlaista ongelmaa? Ensi viikolla menen allergia testeihin, joista varmasti selviää tarkemmin.

        Heippa ripsienlaittaja, olisi kiva kuulla miten sulle kävi, pystytkö laittaa enää ripsiä kellekkää, olitko allerginen?


    • Ripsitaituri

      Sinulla saattaa olla akrylaattiallergia. Valitettavasti kaikissa ripsiliimoissa on akrylaatteja, joita on monissa kestävissä meikkituotteissakin. Xtreme Lashesillä on useampi liima, joista uusimmassa on akrylaatteja vähiten. Se saattaisi sopia sinulle, mutta varmasti kannattaa tutkituttaa ensin tuo allergiapuoli lääkärillä.

      • naikkonen___

        Kiitos vastauksista, mulle kokeiltiin viime kerralla sitä "allergialiimaa" mut sen kaa kävi sama juttu... :(


      • wedne
        naikkonen___ kirjoitti:

        Kiitos vastauksista, mulle kokeiltiin viime kerralla sitä "allergialiimaa" mut sen kaa kävi sama juttu... :(

        Heips! googletin hakusanalla "ripsienpidennys kutina" ja sieltä löysin tämän foorumin. Olen käyttänyt ripsienpidennyksiä (x-treme lashes)8kk ja ensimmäiset allergia reaktiot sain n. 2kk sitten eli puolen vuoden käytön jälkeen. Oireet ovat juuri samanlaiset kuin sinullakin eikä edes ripsienlaittaja tiedä mistä moinen johtuu.. olen kuulemma ensimmäinen asiakas, joka saa allergisen reaktion. :/ Olen tästä huolimatta jatkanut ripsienpidennystä.. Liimaa on laitettu vähemmän ja apteekista saatava boori-vesi auttaa kutinaan. Voi kuitenkin olla, että jos ensi kerralla silmät taas oireilevat niin joudun lopettamaan pidennykset. :(


      • Ripset
        wedne kirjoitti:

        Heips! googletin hakusanalla "ripsienpidennys kutina" ja sieltä löysin tämän foorumin. Olen käyttänyt ripsienpidennyksiä (x-treme lashes)8kk ja ensimmäiset allergia reaktiot sain n. 2kk sitten eli puolen vuoden käytön jälkeen. Oireet ovat juuri samanlaiset kuin sinullakin eikä edes ripsienlaittaja tiedä mistä moinen johtuu.. olen kuulemma ensimmäinen asiakas, joka saa allergisen reaktion. :/ Olen tästä huolimatta jatkanut ripsienpidennystä.. Liimaa on laitettu vähemmän ja apteekista saatava boori-vesi auttaa kutinaan. Voi kuitenkin olla, että jos ensi kerralla silmät taas oireilevat niin joudun lopettamaan pidennykset. :(

        Onko sinulle myös kokeiltu sillä uudella Xtremen liimalla jossa vähennetty akrylaatteja ja muita allergisoivia aineita?


      • epatoivoinenyritys
        wedne kirjoitti:

        Heips! googletin hakusanalla "ripsienpidennys kutina" ja sieltä löysin tämän foorumin. Olen käyttänyt ripsienpidennyksiä (x-treme lashes)8kk ja ensimmäiset allergia reaktiot sain n. 2kk sitten eli puolen vuoden käytön jälkeen. Oireet ovat juuri samanlaiset kuin sinullakin eikä edes ripsienlaittaja tiedä mistä moinen johtuu.. olen kuulemma ensimmäinen asiakas, joka saa allergisen reaktion. :/ Olen tästä huolimatta jatkanut ripsienpidennystä.. Liimaa on laitettu vähemmän ja apteekista saatava boori-vesi auttaa kutinaan. Voi kuitenkin olla, että jos ensi kerralla silmät taas oireilevat niin joudun lopettamaan pidennykset. :(

        minulla kutisi myös ekstremet mutta kun vaihdoin toiselle tekijälle ja heidän herkälle silmälle tarkoitettuun liimaan niin kutina päättyi.

        Käyn huollossa kolmen viikon välein ja toistaiseksi kutinat on pysyneet poissa ja toivottavasti pysyvätkin. Ainoa miinus on se, ettei herkälle silmälle sopiva liima kestä ripsissä niin pitkään kuin se vahvempi liima eli huoltoväli on maksimissaan kolme viikkoa.

        Oikean liiman hakeminen kesti hetken. Kävin kokeilemassa monia merkkejä macigeyes, lashbelong, extreme, nuevolashes, silklashes ja lopulta heavenlylashes, jonka ajattelin olevan surkein vaihtoehdoista.

        Heavenlynailsissa kokeiltiin ensin vahvalla liimalla, joka pysyi pisimpään, mutta lopulta alkoi kutista. Sitten kokeilimme kevyempää liimaa, joka oli helpompi silmilleni, mutta taas kutisi ja lopulta kokeilimme herkälle silmälle sopivaa liimaa, se ei ole aiheuttanut kutinaa. Tekijä kyllä sanoi, että vielä on olemassa yksi liima, jos tämä ei olisi käynyt niin sitten oltaisiin kokeiltu vielä se viimeinen vaihtoehto. Onneksi tämä on toiminut ja voin edelleen pitää ihania ripsiä.

        Toivottavasti löytyy sinunkin silmiisi sopiva liima ja merkki. Jos olisin sinä niin menisin tutkituttamaan allergialääkärille, mikä aine kutinan aiheuttaa.


    • naikkonen___

      Mä aattelinki nyt sitten kokeilla jotain toista merkkiä, josko se helpottais noihin allergia oireisiin... Laittelen sitten viestiä tänne et tuoko se helpotusta...

      • naikkonen___

        Mulla ei tuo merkin vaihto auttanut, sama rumba eessä... :/


      • annamannakanna
        naikkonen___ kirjoitti:

        Mulla ei tuo merkin vaihto auttanut, sama rumba eessä... :/

        Olen keksinyt nyt keinon jolla,voin ppidennyksiä pitää, syön pari päivää laitosta antihistamiinia ja käytän kortisonia luomissa,nyt silmät ok ja pidennykset hienot.

        Magiclash oli nyt tämä uusi merkki jolla kokeilin, tikkurilassa vantaalla kävin laittamassa.


      • simmutar
        annamannakanna kirjoitti:

        Olen keksinyt nyt keinon jolla,voin ppidennyksiä pitää, syön pari päivää laitosta antihistamiinia ja käytän kortisonia luomissa,nyt silmät ok ja pidennykset hienot.

        Magiclash oli nyt tämä uusi merkki jolla kokeilin, tikkurilassa vantaalla kävin laittamassa.

        Hei!

        Tiedän että keskustelu on allergioista, mutta haluaisin kuulla meikkauksesta teiltä jotka käytätte ripsien pidennyksiä. Kuinka paljon silmämeikkejä käytätte arkisin, miten poistatte meikit ja millä välineillä? Tiedän että öljyjä pitää välttää, mutta mistä oikeen tietää missä meikeissä öljyjä on? Entäpä saunominen (2xvko) ja kosteusvoiteiden käyttö silmäluomella ja silmän alla (minulla on todella kuiva iho)...kärsivätkö ripset näistä?

        Aikomuksena siis extremet hankkia, itselläni tosin aika pitkät ripset. Millaiset kannattaa ottaa jos haluaa ripsiin näyttävyyttä ja tuuheutta muttei nyt kuitenkaan ihan mitään överejä pituuden suhteen? Kuinka hassuilta omat valkoisena kasvavat ripset näyttävät siellä joukossa, niitähän ei voi enää värjätä kun pidennykset ovat päässä...?

        En ole löytänyt näistä asioista tietoa, auttakaa hyvät ystävät ripsinenne!


      • Räpsytin
        simmutar kirjoitti:

        Hei!

        Tiedän että keskustelu on allergioista, mutta haluaisin kuulla meikkauksesta teiltä jotka käytätte ripsien pidennyksiä. Kuinka paljon silmämeikkejä käytätte arkisin, miten poistatte meikit ja millä välineillä? Tiedän että öljyjä pitää välttää, mutta mistä oikeen tietää missä meikeissä öljyjä on? Entäpä saunominen (2xvko) ja kosteusvoiteiden käyttö silmäluomella ja silmän alla (minulla on todella kuiva iho)...kärsivätkö ripset näistä?

        Aikomuksena siis extremet hankkia, itselläni tosin aika pitkät ripset. Millaiset kannattaa ottaa jos haluaa ripsiin näyttävyyttä ja tuuheutta muttei nyt kuitenkaan ihan mitään överejä pituuden suhteen? Kuinka hassuilta omat valkoisena kasvavat ripset näyttävät siellä joukossa, niitähän ei voi enää värjätä kun pidennykset ovat päässä...?

        En ole löytänyt näistä asioista tietoa, auttakaa hyvät ystävät ripsinenne!

        Xtremellä on omat meikit/meikinpoistoaineet jotka on kehitelty ripsipidennyksiin.
        Silloin ei tarvitse pelätä että ripset lähtisivät kun käytät niitä ja noudatat ohjeita jotka tekijä sinulle antaa. Itse annan kotihoito-ohjeet paperilla aina asiakkaan mukaan.
        Ihan normaalia elämää voi näitten kanssa elää..saunoa, uida jne.

        Ripsiä on ihan millin välein ja eri paksuuksilla, joten saat juuri sellaiset kuin haluat..menet vaan tekijän luo ja keskustelet toiveistasi niin hän kyllä kertoo millaisia vaihtoehtoja on.
        Vaaleat ripset häviävät pidennysten joukkoon eikä näy juuri ollenkaan eli ei tarvitse värjätä niitä omia ripsiä.

        Tietoa kyllä löytyy googlaamalla, Xtremen sivuilta ja soittamalla niiden tekijöille ja kysymällä ammattilaisilta :)


      • Simmutar
        Räpsytin kirjoitti:

        Xtremellä on omat meikit/meikinpoistoaineet jotka on kehitelty ripsipidennyksiin.
        Silloin ei tarvitse pelätä että ripset lähtisivät kun käytät niitä ja noudatat ohjeita jotka tekijä sinulle antaa. Itse annan kotihoito-ohjeet paperilla aina asiakkaan mukaan.
        Ihan normaalia elämää voi näitten kanssa elää..saunoa, uida jne.

        Ripsiä on ihan millin välein ja eri paksuuksilla, joten saat juuri sellaiset kuin haluat..menet vaan tekijän luo ja keskustelet toiveistasi niin hän kyllä kertoo millaisia vaihtoehtoja on.
        Vaaleat ripset häviävät pidennysten joukkoon eikä näy juuri ollenkaan eli ei tarvitse värjätä niitä omia ripsiä.

        Tietoa kyllä löytyy googlaamalla, Xtremen sivuilta ja soittamalla niiden tekijöille ja kysymällä ammattilaisilta :)

        on aika varattu, ihan jo jänskättää. Kiitos vastauksestasi Räpsytin, vähän hitaasti vastailen koska olen ollut matkoilla. Täytyy siis hankkia ne erikoispuhdistusaineetkin sitten jotta ripset pysyvät kunnossa.


      • llll10
        Simmutar kirjoitti:

        on aika varattu, ihan jo jänskättää. Kiitos vastauksestasi Räpsytin, vähän hitaasti vastailen koska olen ollut matkoilla. Täytyy siis hankkia ne erikoispuhdistusaineetkin sitten jotta ripset pysyvät kunnossa.

        Pyytäkää laittamaan ripsenne ilman niitä geelilappuja jos on ärsytystä. Itsellä hävisi punoitus ja ärsytys, kun laitettiin teippillö alaripset piiloon.


      • naikkonen___
        simmutar kirjoitti:

        Hei!

        Tiedän että keskustelu on allergioista, mutta haluaisin kuulla meikkauksesta teiltä jotka käytätte ripsien pidennyksiä. Kuinka paljon silmämeikkejä käytätte arkisin, miten poistatte meikit ja millä välineillä? Tiedän että öljyjä pitää välttää, mutta mistä oikeen tietää missä meikeissä öljyjä on? Entäpä saunominen (2xvko) ja kosteusvoiteiden käyttö silmäluomella ja silmän alla (minulla on todella kuiva iho)...kärsivätkö ripset näistä?

        Aikomuksena siis extremet hankkia, itselläni tosin aika pitkät ripset. Millaiset kannattaa ottaa jos haluaa ripsiin näyttävyyttä ja tuuheutta muttei nyt kuitenkaan ihan mitään överejä pituuden suhteen? Kuinka hassuilta omat valkoisena kasvavat ripset näyttävät siellä joukossa, niitähän ei voi enää värjätä kun pidennykset ovat päässä...?

        En ole löytänyt näistä asioista tietoa, auttakaa hyvät ystävät ripsinenne!

        No mullekki sanottiin tuosta et "ei saa käyttää öljypohjasia" mut silloinku yritin päästä tarkoituksella ripsistä eroon, laitoin ihan monia oikeita öljyjä silmään, mut ne ripset ei lähteny sitenkää... tietty ne lähti loppujenlopuks hieman aiemmin, mut ei se öljy kuitenkaa loppujenlopuks kauheesti hallaa tehny... ja mä meikkasin niinku ennenkin, nestemäistä eyelineriä ja ripsaria plus meikkivoidetta luomiin.
        Pesin tavan nestemäisellä saippualla kevyesti hieroen ripsirajasta.


      • ...
        annamannakanna kirjoitti:

        Olen keksinyt nyt keinon jolla,voin ppidennyksiä pitää, syön pari päivää laitosta antihistamiinia ja käytän kortisonia luomissa,nyt silmät ok ja pidennykset hienot.

        Magiclash oli nyt tämä uusi merkki jolla kokeilin, tikkurilassa vantaalla kävin laittamassa.

        Luomien iho joka jo valmiiksi herkkä ja ohut. Kortisonin käyttö ohentaa lisää sekä silmästä pidettävä kaukana. Kortisoni itsessään myös kuluttaa "tuhoaa" kudosta. Hartseille ja akrylaateille allergisoituneen elämä todella vaikeaa tällaisessa liima,kumi,muovi, hajuste mailmassa. Jos oireita, ole järkevä lopeta käyttö.


      • Muuten ihanat ripset
        llll10 kirjoitti:

        Pyytäkää laittamaan ripsenne ilman niitä geelilappuja jos on ärsytystä. Itsellä hävisi punoitus ja ärsytys, kun laitettiin teippillö alaripset piiloon.

        Minulla myös ne geelilaput aiheuttivat allergian, punoittavat posket ja nyt olen kortisonikuurilla.


    • KAMALIA KOKENUT

      Hei !! Nyt kans haluaisin tietoo käyttäjiltä...Minulle tehtiin ripsien pidennys ja jo seuraavana päivänä silmät ihan turvoksissa ja punaiset, kutisivat , vuotivat ...hain boorivettä ja putsailin helpotti pikkaisen kutinaa..mut vain hetkeksi..myös aerinaze ja benadryl otin molempia 2 tabl. mut ei auttanut...jo kolmantena päivänä liottelin öljyllä ripset pois..tuskien kera !! (kuolemaa tehden ) aivan hirveetä !! Kaikki iho poskia myöten kuivui korpuksi ! Iho rikki luomilta ! Punaista läikkää täynnä...SLÄM FLÄSIIS merkkisellä tehty ja Minkki ripset....ovat kuulemma alan parhaita aineita !!
      Kerroin kyllä tekijälle , että pari vuotta sitten sain kauhean reaktion ripsistä, mutta ei kuulemma pitäis tulla mitään...jotain pientä vain.. ja sen takia uskalsin sit taas koittaa !! TURHAAN MENI NEKIN RAHAT VAIN HELVETIN TUSKAT JA PILALLE MENNEET PÄIVÄT JÄI MUISTOKSI...omat ripsetkin poissa !

    • Huhu!

      Jos tiesit et oot allerginen ja aikaisemminkin tullut oireita, niin Miks otit ne ripset?

    • X-räpsy

      Itsellä alaripset teipattu aina, silti allerginen reaktio. Silmät reippaasti turvoksissa aamuisin, nenä vuotaa, kutisee ja "hiekkaa simissä". Luulin ensin, että ripset oli laitettu huonosti. Mennessäni toissapäivänä huoltoon kerroin tekijälle epäilykseni ja hän epäili allergista reaktiota. Laitettiin muutama ripsi ja se vahvisti allergiaepäilyn. Niisk!

    • Räpsynripsun

      Heippa,

      Mulla kans puolen vuoden käytön jälkeen iski pahat allergiset reaktiot. Heräsin heti huollon jälkeisenä aamuna siihen, että luomi oli turvonnut melkein umpeen ja kutitti ihan pirusti. Otin ripset sitten poistoaineella pois. Nyt on kutina loppunut, tosin vieläkin hieman turvoksissa, kuiva ja silmistä tulee vettä. Mulla oli alusta saakka hieman sellaisia tunteita, että huollon jälkeen kutitti luomia. Luulin, että johtuu vaan niistä ripsistä, kun ne on kovemmat kuin omat ripset. Sitten alkoi pikku hiljaa huollon jälkeen luomi olemaan turvoksissa ja kutiseva, kunnes nyt sitten kunnolla reagoi. Ei noi akrylaatit taida kovin hyviä aineita etenkään naamalla...

    • vinkkinä vaan

      moikka moi!

      Itse käytin puolivuotta sitten ripsienpidennyksiä, ilman mitään oireita mutta vikalla huoltokerralla ripsientyvi alkoi kutisemaan. Pidin puolenvuoden tauon ja otin ripset uudelleen jollai silmät meni tosi pahaksi. Molemmat turposivat ylä-ja alaluomelta ihan hullusti, pieni rako mistä näki eteenpäin. Silmät olivat ihan punaiset ja kosketusherkät, eikä kouluun päässyt muutamaan päivään turvotuksen takia. Suosittelen siis ottamaan ripset heti pois jos tuntuu kutinaa tai kirvelyä monta päivää putkeen. Voi käydä samanlailla kun mulle että loppujenlopuks "räjähtää."

    • hjälp!

      Moi!

      Itselläni on ollut JB:t yli puoli vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen tekijään sekä pysyvyyteen, mutta..
      Henkeni menee n. 1-2h päästä huollosta niin ahtaalle, etten meinaa saada happea ollenkaan, yskittää ja nenä menee tukkoon, antihistamiini ja astmalääke ovat ainoat joilla saan helpotettua oloani. Minulla itselläni ei uskoakseni ole astmaa, eikä mistään muusta aineesta (rakennekynnet, hiusvärit, hajuvedet yms) ole aiheutunut vastaavaa oiretta. Olenko ainoa joka kärsii hengenahdistuksesta huollon jälkeen? Allergisia oireita silmissä ei ole ollut koskaan!

      • Kohta ripsetön

        Jep, juuri samanlaiset oireet täälläkin. Ripset olleet n.4kk ja jo edellisen huollon jälkeen silmät hieman kutisi ja alkoi nenä vuotamaan.

        Nyt kävin huollossa toissapäivänä ja silmät oli turvoksissa ja kutisevat aamulla. Nenä jatkuvasti tukossa ja myös mainitsemaasi hengenahdistusta! En voinut kuvitellakkaan että tukkoisuus ja hengenahdistus voisi johtua ripsistä! Täytyy heti huomenna soittaa tekijälle ja ottaa pois. Huh huh!


      • ...

        Sinulle on kehittymässä monikemikaali yliherkkyys. Lopeta tämä rutiini. Hajuste ja kemikaaliyliherkkä on kuin invalidi tässä yhteiskunnassa.


    • ahistaa

      Täällä kans melko rajut oireet ripsienlaitosta ja -huolloista. Tukehtua meinaa siinä laittaessa ja muutaman vuorokauden sen jälkeen, kamala tosi limainen yskä tulee ja kehkot älyttömän kipeet, ihan kuin olis paha keuhkoputkentulehdus. Nyt edellisestä huollosta on 4 päivää ja siitä lähtien mieletön nuha ja tukkoisuus ja aivastelu. Ihan kun olisi kamala flunssa päällä, voi tosin olla flunssakin iskenyt, mutta alkoi heti ripsien laiton yhteydessä.

      Olen jo miettinyt, että haluanko olla aina kolmen viikon jälkeen kamalassa flunssassa, että onko nämä todella sen arvoiset. Onhan nämä ihanat, mutta ärsyttää kun ei voi tehdä mitään kun on niin tukossa ja mikään ei auta.

      • Volyymit

        Kärsin puolivuotta allergisesta nuhasta,aivastelusta,kutinasta,poskiontelon tulehduksesta,kunnes selvisi että olin allergisoitunut juurikin ripsipidennys liimalle. Nyt olo helpottanut kun viimosetki sain tänään pois...


    • uuuuppsss

      Mulla juuri nyt sama ongelma. Liimaa on vaihdettu, mutta reaktio on sama. Taidan mennä huomenna otattamaan ripset kokonaan pois.

    • Johanna24qq

      Mua on vaivannut tammikuusta asti järkyttävä kutiseva ihottuma, joka ilmaantuu luomiin, nenän ympärille ja oikean silmän alle. Luomet punottvat, hilseilevät ja turpoilevat ja nenän ympärille (poskille) ja silmän alle tulee punaiset kohoavat läiskät. Ja kutisee/polttaa aivan törkeästi.

      Johtuukohan tämäkin ripsistä? En siis huomaa, että pahenisi huollon yhteydessä, koska tämä vaivaa koko ajan.

      • ...

        Ripset pois. Herkistymisen pahetessa, iho oireilee niin että menetät ulkonäkösi. Silloin ei lohduta vaikka kuinka olisi kauniisti laitetut ripset jos kasvojen iho on märkäpaisearpea täysi. Pahimmillaan liimojen kemikaalit laukaisevat kasvojen ihoon ihottuman joka tulehtuu ja et näytä enää hyvälle koska olet itse pilannut kasvosi. Voit valita jatkatko liimalla läträämistä? Kun herkistyy, allergisoidut kasvojen ihon lisäksi hiusten värjäys, rakennekynnet ja meikkien käyttö loppuu. Pahimmillaan sairastut niin että saat anafylaktisia kohtauksia. Karsikaa kemikaaleja joille itsenne altistatte. Ja kyllä se voi käydä juuri sinulle.


    • koosantsu

      Onko kellään tullut allergista reaktiota niistä silikonilapuista? Mulle on laitettu ripsiä viime kesänä 4 otteeseen ja nyt taas 3 vkoa sitten ja tänään huolto. Lappuja ei kärsinyt pitää ollenkaan, silmät alkoi vuotaa ja poltti tosi paljon. Kun ne otti pois, ei mitään tuntemuksia. Tässä vaiheessa ei oltu käytetty liimaa vielä ollenkaan. Geelilappuja ei edes kokeiltu, viimeksi kutittivat jo heti laitettaessa.

      Ja jos reaktioita on tullut, millä muulla kuin teipeillä laput voisi korvata? Saan ihoteipistäkin allergista reaktiota.

    • minna

      Moikka!
      Hei mul on tullu nyt ihan samanlainen vaiva, olen pitänyt pidennyksiä reilu puol vuotta, ja sitten ihan yhtä äkkiä yhden huolto kerran jälkeen silmät reagoi ihan hullusti, turposi niin paljon että hyvä kun auki sai, kuivu ihan hullun paljon ja turvoksissia monta monta päivää, ei ymmärretty huoltajani kanssa miten se näin meni, koska koko ajan ollut sama liima ym? sitten koitettiin kuukauden tauon jälkeen laittaa molempii silmän ulkoreunoihin 2 ripsee, ja ihan samanlainen reaktio, mistähän yhtääkkinen reaktio voisi johtua?

    • nomorelashes

      Samat vaivat on tullu täälläkin n. 5kk käytön jälkeen. Aluksi ei mitään oireita, 2vk välein huolto ja yhtäkkiä yhden huollon jälkeen luomet täysin turvoksissa, punaset, kuivat ja kutisevat. Märillä teepusseilla sai turvotusta hieman laskemaan, mutta kyllä muutama päivä meni että palautui edes lähes normaaleiksi.
      Kerta kiellon päälle piti vielä kokeilla oltuani muutamia päiviä ilman ripsiä. Eilen kävin laittamassa ja illalla alkoi jo turvota. Myös heti ripsien laiton jälkeen silmämunat punottivat ja hieman kirveli. Herätessä vielä pahemmat kuin viime kerralla. Taitaa olla omalta osalta ihana helppo elämä ripsien kanssa ohi.
      Myös kosmetologini toisella asiakkaalla oli tullut allerginen reaktio (tod. näk. liimasta). Todettiin, että liimalle on herkistynyt käytön aikana niin pahasti ettei voi enää ollenkaan käyttää.

    • Tweeny

      Heippa, ajattelin nyt vielä jakaa täällä omat kokemukseni. Otin ensimmäistä kertaa muutama vuosi sitten ripsienpidennykset joista ei tullut oireita. Alkukesästä otin nyt uudelleen ripset eikä myöskään silloin ongelmaa ilmennyt, pientä vuotoa toisessa silmässä. Kuukauden päästä menin huoltoon ja tämän jälkeen alkoi ongelmat, illalla alkoi nenä vuotaa kuin hana olisi laitettu päälle ja aivastelin koko ajan. Seuraavana päivänä silmäni rähmivät ja luomia kutitti ärsyttävästi ja illalla nousi kuume. En osannut ajatellakaan että nuha voisi johtua ripsistä, joten kutinan takia kävin viime viikolla huollossa jossa käytettiin herkälle silmälle tarkoitettua liimaa. Muutama tunti huollon jälkeen nuha alkoi jälleen, mutta kutinaa ei tullut. Nyt ei ilmeisesti auta muu kuin luopua ripsistä! :(

    • Lashh

      Täällä tuntuukin olevan paljon kohtalotovereita. Itselläni myös allergisia oireita, vaikka en aikaisemmin ole ollut allerginen millekään.
      Kesällä 2011 otin ripset ekan kerran ja pidin niitä muutaman kuukauden. Nyt tänä vuonna 2012 otin ripset taas alkukesästä ilman ongelmia. Sitten yllättäen olisko ollut kolmannen huollon (huollan n. 4vko välein) jälkeen alkoi tuskallinen kutina. Pari kertaa vielä kävin huollossa ja sain edelleen kirvelyä, kutinaa, punoitusta ja isoa turvotusta, ja sanoin lopulta myös ongelmasta tekijälle. Hän ehdotti "liimahöryimuri-huonetta" jossa tehdystä huollosta en saanut oireita. Tästä innostuneena menin vielä viime viikolla huoltoon kunnes silmät taas turposivat :( Oireet ovat kuitenkin menny ohi muutamassa päivässä. En kuitenkaan halua poistattaa ripsiä koska se vasta helvetillistä on, kuin silmät olisivat tulessa!
      Taitaa olla mullakin helppo ripsielämä taakse jäävää elämää..

    • Tutkija10

      Kaikissa ripsiliimoissa on akrylaattia, joka herkistäessään saa aikaan kirvelyä, kutinaa ja punoitusta. Akrylaatteja on myös rakennekynsien materiaaleista, sekä geeli- että akryylitarvikkeissa. Akrylaatteja on myös laajalti muissakin terveys- ja kauneusalan tuotteissa, kuten hammaspaikoissa, hammasproteeseissa, laastareissa, aknenhoitovoiteissa yms. On aika hankalaa olla altistumatta akrylaateille yleensäkin. Mitä vahvempi (nopeampi ja pitempään kestävä) ripsiliima on kyseessä, sitä enemmän siinä on akrylaatteja. Ripsiliimoja on eri vahvuisia, jolloin miedoimmissa on vähemmän akrylaatteja, mutta ripsien pysyvyys tipahtaa 1-2 viikkoon. Vahvimilla liimoilla ripset pysyvät 5-6vkoa. Monikaan ei halua miedompaa liimaa juuri tuon pysyvyyden vuoksi. Aika monelle asiakkaalle tulee herkistymisoireita, jos he pitävät ripsiä tauotta vuosikausia. Herkistymiseen auttaa pienen tauon pitäminen (1-3kk). Liimamerkin vaihto ei juurikaan vaikuta. Tauon aikana myös omat ripset vahvistuvat ja kasvavat hieman eli taosta voi olla montakin hyötyä. Joskus jotkut asiakkaat haluavat ehdottomasti pitää ripsiä ja ottavat antihistamiinia pari päivää ripsihuollon aikana. Hyvä tuuletus ripsihuolloin yhteydessä auttaa asiaa, koska akrylaatti vaikuttaa nimenomaan höyryn muodossa. Silmiin ja ihollehan sitä ei mene, koska liima tekee ikäänkuin kapselin oman ripsen päälle eikä siitä imeydy mitään omaan ripseen.

    • -M-

      Sama täällä, 4kk meni ilman minkäänmoisia oireita, 5 kerralla silmät punoittivat mutta tää vika (6) kerta ihan hirveä. Silmien punoitus ei ottanut ollenkaan loppuakseen (kesti nuon viikon), järkyttävä kutiaminen (tästä johtuen valtaosa ripsistä tippui viikon aikana), järkyttävä silmäluomien punoitus ja turvotus. Lisäksi ihan ripsien juureen tuli pieniä haavaumia ja iho kesi :/ Ripset ovat ihanat ja huolettomat, mutta taidan poistattaa ne kokonaan :(

    • turvallisuus ennen k

      Vaatikaa FDA -hyväksyntä liimalta!

      Jos ripsiteknikkosi väittää ettei suomalaisilla ole sitä niin hän valehtelee. Sellainen on olemassa ja löytyy kun ottaa selvää.

      "Food and Drug Administration (FDA) on Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkevirasto, jonka vastuulla on säädöksien laatiminen Yhdysvaltain markkinoille. FDA:n säädöksien piiriin kuuluvat ruoka, ravintolisät, lääkkeet, eläinlääkkeet, verta sisältävät tuotteet, lääkintälaitteet, säteilevät laitteet ja kosmetiikka.
      FDA suorittaa tarkastuksia myös Yhdysvaltain ulkopuolella, jos kyseessä on tehdas, joka valmistaa Yhdysvaltain markkinoilla myytäviä tuotteita. FDA tekee tarkistuksia esimerkiksi suomalaisissa lääketehtaissa, jotka valmistavat lääkkeitä Yhdysvaltain markkinoille."

      Linkki FDAn sivuille: http://www.fda.gov/

      Loppuu kutinat ja allergiat siihen.

      • en haluaisi luopua

        voi ei, ihan samoja kokemuksia, turvotusta, hilseilyä, kamalaa kutinaa, nuhakohtauksia, aivastelua jne,.. Onko pakko lopettaa ripsien käyttö, onpa harmi...


      • ...

        Esittele liima, kestävä ripsiliima jossa ei olisi akrylaattia. kun akrylaatille herkistyy ja lopulta allergisoituu tarkoittaa se ettet kestä mitään liimoja. Oli FDAta tai ei.


    • ammattilainen1

      Moi,

      Kuten aiemmin täällä mainittiinkin, niin allergian aiheuttaa akrylaattihöyryt joita on kaikkien merkkien liimoissa enemmän tai vähemmän. Itse olen ammattilainen ja allergisoiduin jo vuosia sitten, mutta LashLoversilta löytyi höyrytön liima joka ei aiheuta allergiaa minulle eikä herkistyneille asiakkailleni! Ripset kestää sillä liimalla kauniina 3-4 viikkoa, tekeminen on tietysti vähän hitaampaa koska liima myös kuivuu hitaammin, mutta minulle pääasia on ettei allergiaa tule! :)

      • eikivaa

        Allergisoidun niin pahasti etten uskalla kokeilla. Saan anafylaksian, jolloin minuuteissa hengitystiet turpoavat tukkoon. Minulla on aina mukana epi-pen eli adrenaliinipiikki. Se on henkeä pelastavin väline. Jos saat oireita suosittelisin lopettamaan sillä kun kokeilee ja kokeilee lopulta tulos voi olla tosi paha. Kuuntele oireita don't push too far. Nykyään en voi käydä kaupoissa "halpahalleissa" joissa paljon liimattuja, muovikrääsää saan heti limakalvo oireita suuhun, turvotusta, rakkuloita, kieli turpoaa, kurkku tuntuu turpoavan ja ahdistaa, keuhkoja korventaa. Eli sen akrylaatin ei tarvitse olla iholla.


    • Ripsie

      Moikka

      Haluan jakaa oman kokemukseni, jotta siitä olisi myös apua muille.

      Minulla 6 kertaa huollatettu putkeen ripsiä, ja aiemmin ei mitään ongelmia liiman kanssa. Muutamalla kerralla luomet hieman punoittaneet ja kuivuneet, mutta rauhoittuneet noin viikossa. Nyt muutama päivä sitten huollatin ripset ja toisen yön jälkeen luomet turposivat ja kutisivat. Menin lääkäriin, joka määräsi allergialääkettä ja kortisoni/antibiottivoidetta - suositteli myös poistamaan ripset (jota en halunnut tehdä omien ripsien ja poiston yhteydessä käytettävän voimakkaan aineen vuoksi). Reaktio meni noin 6 h ohi, ja uskalsin pitää ripset.

      Nyt seurailen vielä tilannetta ja syön lääkkeitä mikäli oireita alkaa taas ilmaantumaan. Kun näistä ripsistä pääsen eroon, en aio enää ottaa uudestaan!

      Toivottavasti apua jollekkin samanasian kanssa painiskelevalle :)

    • mimosajb

      Kovasti tuntuu olevan yleistä noi allergiset reaktiot ripsiliimalle, mutta kyllähän sen liiman varmasti täytyy aika tiukkaa tatinaa olla että ne ripsijatkeet pysyy kiinni omissa ripsissä. Ja kun silmän lähelle laitetaan liimaa, jossa kunnon pito niin ei ihme että moni herkistyy. Itsellä on myös ollut muutaman kerran ripsienpidennykset, mutta eivät aiheuttaneet allergista reaktiota. Monessa ripsipaikassa saa varmasti kokeilla muutaman ripsen laittoa omiin ripsiin kiinni, ennen kun laittaa koko setin, että tietää onko allerginen.

    • Rähmäsilmä

      Hei,

      Itselläni on ollut reilun vuoden ajan ripsienpidennys. Torstaina käsin ripsihuollossa ja sen jälkeen silmät ovat olleet pahasti turvoksissa ja välillä tuntuu, että en näe mitään... Olen huomannut, että tämä kyseinen reaktio silmissä on täysin verrannollinen siihen henkilöön kuka ripset huoltaa. Olen aina
      käynyt samassa firmassa ja jos siellä tietty kampaaja tekee ripsihuollon, ei minuun satu, ei kirvele tai muutakaan inhottavaa, vaan hän on nopea ja erittäin huolellinen, sekä hänen laittamanaan ripset kestävät kaikista parhaimpina pisimpään. Mutta jos samassa firmassa työskentelevä kosmetologi tekee huollon, niin minuun sattuu, silmiä kirvelee, homma kestää ja kestää, sekä tuntuu, että joka paikka on liimassa. Sen jälkeen silmät ovat turvoksissa useita päiviä ja ripset tippuu isoissa könteissä. Myös kerran ripsi oli painanut silmää jotenkin niin, että en saanut kolmeen päivään silmää auki.

      Joten olen sen vain todennut, että silmien koko reaktio minun kohdalla on vain tekijästä kiinni. Harmittaa, kun en saanut haluamalleni henkilölle viimeksi aikaa, mutta seuraavalla kerralla en enään tuolle kosmetologille mene. Vuoden aikana minulle on ripsiä laittanut 6 eri ihmistä, mutta vain yksi niitä osaa niitä oikeasti laittaa.

    • kesae1

      Käyn säännöllisesti ripsien kestovärissä ja joskus tehdään ripsipermanenttikin. Olen kysynyt kosmetologiltani ripsipidennyksistä, mutta hän ei suosittele sitä mulle sen takia, että olen muutenkin niin herkkä kosmetiikalle. Kuulemma jos saisin allergisen reaktion ripsipidennyksestä, voisin samalla herkistyä myös kestoväreille ja se olisi tosi kurjaa.

      • XtremeLashes

        Xtreme Lashes -ripsienpidennyssarjassa on allergialiima joka ei ainakaan minulle aiheuta allergiaoireita. Pari vuotta sitten jouduin luopumaan ripsistä allergisten oireiden vuoksi. Muutama viikko sitten kuulin tästä XL liimasta ja tekijästä, joka käyttää tätä liimaa. Ensin liimattiin muutamia ripsiä kokeeksi ja tekijä lupasi, että jos tulee allerginen reaktio,hänelle voi soittaa koska vaan ja otetaan heti pois. Varsinaista asiakaspalvelua ja ammattilaisuutta sanoisin, oli nimittäin juhannus alkamassa. Eilen laitettiin sitten kaikki ripset, eikä mitään oireita:) . Muutenkin nämä ovat todella kauniit ja luonnollisen tuntuiset ja näköiset. Kalliimmat kylläkin kuin edelliset ,mutta monella tapaa paremmat. Siinä ripsien laittamisen lomassa juteltiin tästä XL merkistä ja kuulin, että tekijöitä on vähän koska XL tekijöiltä vaaditaan tarkka koulutus, eikä niitä kuka tahansa saa tehdä. Myöskin korkeampi hinta rajoittaa tarjontaa. Aikaa kuluu tekemiseen kauemmin kuin "tavallisilla" liimoilla. Edellinen tekijä oli kyllä hyvin vastuullinen myöskin: Neuvoi heti luopumaan ripsienpidennyksistä sanoen että "ne on sinun silmäsi ja tärkeät!" Eli näiden allergisten reaktioiden kanssa ei ole leikkimistä. Ensin oireet voivat todella olla vähäisiä, mutta yhtäkkiä saattaa tulla räjähdysmäinen reaktio . TERVEYS täytyy mennä turhamaisuuden edelle! Ihanat nämä ripset ovat, mutta jos jostain syystä näistäkin tulisi oireita, en hetkeäkään epäröisi luopua . Onnellista elämää voi elää ilman ripsienpidennyksiäkin ;)


      • Ei sopinut sittenkään
        XtremeLashes kirjoitti:

        Xtreme Lashes -ripsienpidennyssarjassa on allergialiima joka ei ainakaan minulle aiheuta allergiaoireita. Pari vuotta sitten jouduin luopumaan ripsistä allergisten oireiden vuoksi. Muutama viikko sitten kuulin tästä XL liimasta ja tekijästä, joka käyttää tätä liimaa. Ensin liimattiin muutamia ripsiä kokeeksi ja tekijä lupasi, että jos tulee allerginen reaktio,hänelle voi soittaa koska vaan ja otetaan heti pois. Varsinaista asiakaspalvelua ja ammattilaisuutta sanoisin, oli nimittäin juhannus alkamassa. Eilen laitettiin sitten kaikki ripset, eikä mitään oireita:) . Muutenkin nämä ovat todella kauniit ja luonnollisen tuntuiset ja näköiset. Kalliimmat kylläkin kuin edelliset ,mutta monella tapaa paremmat. Siinä ripsien laittamisen lomassa juteltiin tästä XL merkistä ja kuulin, että tekijöitä on vähän koska XL tekijöiltä vaaditaan tarkka koulutus, eikä niitä kuka tahansa saa tehdä. Myöskin korkeampi hinta rajoittaa tarjontaa. Aikaa kuluu tekemiseen kauemmin kuin "tavallisilla" liimoilla. Edellinen tekijä oli kyllä hyvin vastuullinen myöskin: Neuvoi heti luopumaan ripsienpidennyksistä sanoen että "ne on sinun silmäsi ja tärkeät!" Eli näiden allergisten reaktioiden kanssa ei ole leikkimistä. Ensin oireet voivat todella olla vähäisiä, mutta yhtäkkiä saattaa tulla räjähdysmäinen reaktio . TERVEYS täytyy mennä turhamaisuuden edelle! Ihanat nämä ripset ovat, mutta jos jostain syystä näistäkin tulisi oireita, en hetkeäkään epäröisi luopua . Onnellista elämää voi elää ilman ripsienpidennyksiäkin ;)

        Niinkuin aiemmassa postauksessa hehkuttelin,että allergialiimalla laitetut XtremeLashes pidennykset eivät aiheuta allergiaoireita.. No reilun vuorokauden kuluttua sitten oireet alkoivatkin : Silmien kutinaa punoitusta ja luomien turvotusta. Eli uskottava se on omalla kohdalla ettei ripsienpidennykset tule kyseeseen. Lisäksi (ja tässä tapauksessa ehkä onneksi )ripsiä irtoaa parinkymmenen ripsen päivävauhtia. Allergialääkkeet helpottavat oireita sen verran että voi odotella ripsien putoamista omalla ajallaan.


    • Vuodenkäyttäjä

      Mulla oli ripsipidennykset vuoden, jonka jälkeen menin huoltoon "harjottelijalle" hän pilasi ripseni ja sain siitä allergian koska hän tunki liikaa liimaa, enkä aluls sitä edes huomannu. Illalla alko kutittaa niistä kohista missä oli eniten liimaa(oikein klönttejä) aloin repii pois ripsipidennyksiä,vaikkei saisi. Niiden mukana lähti omatkin ripset. Lopetin niiden laiton koska ei ollut mihin liimata, käytin tekoripsiä puol vuotta ja jouluna taas laitoin sitten pidin taas taukoo kun tuntu ettei ripsipidennys ookkaa enää mun juttu. Kuukausi sitten kävin laittamassa ripset uuudelleen ihan liikkeessä ja seuraavana päivänä hyvä kun sain edes silmät auki, ne oli ihan turvonnu ja kutisi ja punaiset! Parin päivän päästä mulle todettii silmätulehdus joten ei vika ollu liiman. Tänään tulin huollosta silmät punasena kotii ihmettemää että mikä on... Luin näitä juttuja ja joku kirjotti että allergiaa geelilapuista! "Perkele no mulla on se varmaan" KOSKA kun laitoib vuoden putkeen, joka kerta mulle laitettii teippi ripsien alle. Ens kerralla kokeilemaan teippiä.. Jos uskaltaaa

    • vaikeaelämäni

      Hei ! Ajattelin myös jakaa tarinan. Olen herkkä kemikaaleille kuten geelikynsistä lähtevälle höyrylle, vahvoille hajuille yms. Otin ekat ripsienpidennykset vuosi sitten, enkä saanut muita oireita kuin pientä turvotusta, joka ei haitannut elämääni lainkaan. Budjetti ei antanut periksi joten en voinut huoltaa räpsyjäni. Nyt kuukausi sitten otin uudet ripset, joiden jälkeen alkoi kutina. Ajattelin sen kuuluvan asiaan. Seuraavana päivänä aloin kärsiä hengenahdistuksesta, koko vartaloon säteilevistä kivuista jakuumeesta, sekä ttietysti nuhasta. Olin edrllisenä iltana ollut juhlimassa liuan vähissä vaatteissa joten pistin flunssan piikkiin. 2 päivää laiton jälkeen oireet jatkuivat ja henki tuntui olevan nuin tukossa että lähdin sairaalaan. Lääkäri määräsi 2 antibiootti kuuria: toisen sitten keuhkoputkentulehdukseen, toisen limakalvojentulehdukseen, sekä tuplaamaan astmalääkkeeni. Paranin tällä n. viikossa ja varasin ajan huoltoon, en suostunut uskomaan että tuo kaikki voisi johtua pidennyksustä, vaikka iskikin juuri täysin samaan aikaan. Tänään n. 12 tuntia sitten olin huollossa, ja välittömästi tunnin sisään lopetuksesta alkoi huimata. Illan mittaan olen saanut tasan samoja oireita kuin viimeksi: nenä vuotaa solkenaan, kurkku täynnä limaa, päätä ja lihaksia särkee, huimaa, kutittaa ja kuume nousi. Nyt en pistä sattuman piikkiin vaan syytän vain itseäni, että olen niin tyhmä etten pelannut varman päälle. Älytöntä touhua ? Voi kyllä, ja tiedän sen varsin hyvin. Mutta kerronpa niille jotka pitävät hölmönä tätä, että ei ole helppoa elää näin pinnallisessa maailmassa.

      • vaikeaelämäni

        Anteeksi kirjoitusvirheet, puhelin näppäimistö on pikkuinen.


    • ripsiaddikti

      Itselläkin huonoja kokemuksia ripsistä! ensimmäisen kerran otin ripset, noin 5 vuotta sitten. sen jälkeen olin ihan koukussa ripsiin 4 vuoden ajan. kuukauden välein kävin lisäilemässä ripsiä ja joka ikinenkerta silmät olivat 24h tulessa ripsienlaiton jälkeen. viimeisellä huoltokerrallani podin jälleen kutiavaa ja polttelevaa tunnetta silmissä, mutta tyhmyyttäni ajattelin sen johtuvan vaan liiman "höyryistä" jotka olivat päässeet ärsyttämään silmiäni. illalla menin nukkumaan ja aamulla herätessäni en saanutkaan enään toista silmääni auki vaan silmä oli juuttunut kiinni. siinä sitten pikku paniikissa, revin silmän väkisellä auki käsillä ja sen jälkeen ei sitten auttanutkaan lähteä, kun kipinkapin lääkäriin. yleislääkäri sanoi heti, että nyt kiireesti sairaalaan ja kiireellisellä lähetteellä olinkin kohta jo silmäpolilla. edelleen ihmettelin outoa valoarkuutta ja järjetöntä kipua silmässäni sillä eihän silmä ollut edes turvonnut! silmälääkäri teki monet kokeet ja lopuksi totesi, sarveiskalvoni sulaneen. mikäpä siinä seuraavat 2kk lappusilmässä ja kaikki silmän hermopäätteet paljaana eläen pelossa, ettei tästä enään silmää saa. onneksi silmäni näkö palautui melkein ennalleen, mutta loppuikäni käytän silmätippoja ja kärsin 47 eri kemikaali allergiasta VAIN NIIDEN IHANIEN RIPSIEN TAKIA. joten voin sanoa, ettei mediassa oleva varoittelu ripsien vaarallisuudesta ole yhtäänn liioittelua!

    • JosuliHosuli

      Valitettavasti tekstini ei käsittele allergisia reaktioita :) Löysin tämän viestiketjun kun lähdin metsästämään ripsipidennysten kestoa. En ole niitä koskaan kokeillut, mutta olisi kiva joku kerta laitattaa sellaiset. Kysymykseni siis onkin että kauanko ne kestävät? Viikon? Kaksi viikkoa? Kiitos!

    • auts!!

      Koskaan aiemmin ei ollut tullut mitään ongelmia ripsipidennysten kans, mutta se viimeinen huolto...Samana iltana alkoi kutina ja polte yläluomissa ja yöllä vaan paheni. Seuraavana aamuna silmät olivat muurautuneet umpeen ja kutina/ polte oli ihan sietämätön. Viikon verran meni ennen kuin naama oli jotakuinkin normaali. Kokeilin parin vuoden tauon jälkeen ihan vain muutaman ripsen laitattaa, mutta ei. Allergia on ja pysyy!

    • saee

      Eipä tunnu lääkäritkään tietävän, että ripsiliima aiheuttaa flunssaoireita. Hyvä testi on mennä käymään hammaslääkärillä, jossa akrylaatteja on "ilmassa"... jos aivastuttaa vallan vietävästi ja nenä vuotaa.... kannattaa poistattaa ripset. Nimin. yli puolen vuoden flunssa ja pari antibiottikuuria ennen kun syy selvisi!

    • auts!!

      Myöskään "herkän ihon liima" ei passannut ripsipidennyksissä, vaan ärsytti silmiä :/ Myös geelikynsien laitto tipeillä vetää nenän tukkoon ja aiheuttaa pari kolme päivää kestävän nuhan. Saas nähä millon alakaa tulla muita oireita

    • rähmäräpsy

      Mulla on jo vuosi viimeisistä ripsistä..ja EDELLEEN oireilen.Silmät turpoaa, kutisee, kuumottaa ja luomiin tulee karmea karsta...:( kosmetiikan käyttöä ollut pakko rajoitta, allergisoiduin kerralla niin monelle asialle niiden pirun ripsien takia. lopeta heti jos saat mitään oireita..

    • Tiina_tii

      Pakko jakaa oma kokemukseni täällä esimerkkinä ja varoitustarinana muille. Ja huom. En ole asiantunteva ripsienlaittaja. Lukekaa loppuun asti, jos harkitsette pidennyksiä, teillä on ollut allergiaoireita, tai teitä pelottaa/mietityttää ripsistä aiheutuva allerginen realtio..

      Itse oon 22v nyt ja ensimmäisiä kertoja kävin laitattaa ripset about 18v. Pidin ripsiä suunnilleen 7-8kk. Tämän jälkeen kyllästyin niiden hoitamiseen ja kalliuiteen, joten päätin lopettaa. 18-19v en siis huomannut mitään ainakaan häiritseviä sivuvaikutuksia.

      Nyt kesäkuussa 2016 hölmönä laitatin taas ripsienpidennykset.. Ja helvetti MIKÄ VIRHE! Laittamisen jälkeen silmäluomia vähän kutitti varsinkin iltaisin, silmät ja luomet olivat vähän punaiset ja arat. Ajattelin että tää on normaalia, menee kyllä pois. Vaihdoin mestaa huoltoa varten 3vko myöhemmin, koska ajattelin että kutinaa aiheutti edellisen paikan "huono liima."

      Huollon jälkeen illalla ripset olivat täydelliset ja lähdin himaan tyytyväisenä. Noh, aamulla kun heräsin, minua odotti melkoinen yllätys peiliin katsoessani. Silmäluomeni olivat aivan kamalat, ne olivat turvonneet 5 kertaa isommiksi kuin normaalisti ovat, melkeinpä niin että molemmat simmut olivat umpeutuneet. silmätkin olivat täynnä näkyviä verisuonia ja ärtyneet, kutitti melkein koko naamaan ja silmiä kuumotti. Silmäluomet olivat punaiset. Pelkäsin jo että sokeudun jos liima on turpoamisen johdosta joutunut silmien sarveiskalvoihin.

      Soitin heti aamulla ripsienlaittopaikkaan, että näin on käynyt. Itkinpä melkein puhelimessa, koska olin niin kamalan näkönen. Nainen oli kauhuissaan ja vaikka heillä oli täysi kalenteri, niin pääsin heti klo 10 poistattamaan ripset.

      poisto oli hyvä juttu,mutta liimahuurut pääsivät esille ja luulen että ne ärsyttivät silmiä vielä enemmän. En saanut rahojani takas, mutta poisto oli sentään ilmaista.

      Tämän jälkeen samana päivänä (eli siis eilen) menin päivystykseen ja pääsin lääkärin vastaanotolle. Luomeni olivat edelleen niin turvonneet että silmäni olivat melkein kiinni. Sain lääkärillä vahvoja kolmiolääkkeitä yliherkkyysoireiden lieventämiseksi. Apteekistä kävin sitten hakemassa reseptiasiakkaana silmätippoja, allergialääkkeitä, voiteita.. Tulipa muuten kalliiksi koko episodi. Tässähän mä nyt kirjottelenkin teille silmät turvonneena saikkulappu kainalossa. Saa nähä, millon oireet hellivät... Muut ovat sanoneet, että viikon jälkeen helpottaa..

      Eli tarinan opetus... KÄYKÄÄ AINA STUDIOLLA ALLERGIATESTEISSÄ ENNEN RIPSIENPIDENNYSTEN LAITTOA ! Jokaisessa kunnollisessa paikassa pitäisi olla allergiatestimahollisuus, että siitä sit vaan kysymään tiskiltä. Varsinkin jos vaihdatte paikkaa tai olette pitäneet taukoa ripsistä! Minä en käynyt ikinä allergiatesteissä, enkä edes ajatellut et mulle voi tapahtua tällästä, varsinkin kun aiemmin ei ollut mitään oireita. Ne oireet eivät tule välttämättä tule heti vaan voi puhjeta myöhemminkin, milloin vain. kannattaa muutenkin arvioida studion hygeniataso ja osaaminen. Minun mielestä jokaisen laittajan tulisi käydä koulutus, jonka jälkeen saa vasta ottaa asiakkaita vastaan.. Näin saadaan ripsienlaittamisesta turvallisempaa kun vaativat hygeniatasot ja tekniikka ovat kohdillaan.. Tiesittehän, että suomessa kuka tahansa voi ryhtyä liimailemaan ripsiä ilman minkäänlaista koulutusta?

      Olkaa varovaisia, tehkää taustatyöt, ja jos pieniäkään oireita ilmenee, ÄLKÄÄ ignoratko kuten mä tein, vaan HETI poistattamaan (kunhan iho ei ole rikki!) älkääkä jatkako laittoa jottei tule isompaa reaktiota myöhemmin. Kutina on se yleisin varoitusmerkki.

      Ja älkää nyt missään nimessä säikähtäkö tätä tarinaani, suomessa on nimittäin monia ammattitaitoisia ja tunnollisia laittajia, mutta ei se ammattitaito yliherkkyyttä poista.

      Silmien kanssa ei oo leikkiminen.Olen puhunut.

    • w4wrd4wr4rd

      jos tulee allergisia reaktioita niin ei ehkä kannata käyttää... mun mielestä aika hyvä vinkki on että naamaansa ei pidä kiinnittä mitään mikä ei siihen kuulu...

    • Ärtynyt

      TE jotka olette käyneet poistattamassa melko heti ripset huollon jälkeen, saitteko sen ilmaiseksi? Minulle tuli heti ripsihuollon jälkeen luomiin turvotusta, kipua ja rähmimistä joten menin poistattamaaan ripset parin päivän jälkeen ja piti siitäkin lystistä maksaa vaikka oireet tulivat selvästi ripsihuollon takia. Myös nuhaa ja tukkoisuutta tuli. Nyt siis molemmissa silmissä silmätulehdus ja siihen silmätipat.

    • san26

      Sama juttu.. punaiset ja turvonneet silmäluomet ja oireet ilmaantuivat vasta n. puolen vuoden huoltamisen jälkeen. Pakko kai käydä poistattamassa ripset, vaikka en millään haluaisi, mutta pelkään vahvempia reaktioita tulevaisuudessa! :(

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe