Kaikilla samat mahdollisuudet ?

Missseys on in

No ei todellakaan ole. Toitotetaan että kouluja käymällä on kaikilla ihmisillä samat mahdollisuudet menestyä työelämässä. Jokainen ihminen on yksilö ja geenit määräävät ja "vähän muukin" miten ihmisen mahdollisuudet ovat menestyä työelämässä. On vain yksi Sarasvuo tai yksi Donald Trump. Suurin osa ihmisistä on tasapäistä taapertajaa jotka menestyvät vain pakonsanelemana. Itseasiassa heidän ei edes itse tarvitse sen eteen paljon tehdä vaan "massa" hoitaa loput. Suurin osa työntekijöistä menestyy ulkoisten omainaisuuksiensa saattelemana, kuin minkään "rakettiasiantuntijan" kyvyillä. Itseasiassa työyhteisöt ovat jokapäiväisiä missikisoja.

2

866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30#

Jaa-a. Mistä oot jotain noin pönttöä kuullut ? Jos vanhemmilla on varaa niin varmasti siloittaa tietä. Lisäksi jos vanhemmat ovat jollain tietyllä alalla niin he tietävät metkut jo etukäteen ja seuraavat kehitystä muutenkin, joten lapsella on tie pitkälti raivattu tuolle alalle - jos vaan kelpaa. Mutta kyllä se koulukin auttaa - ehkä. Tarkoitat varmaan, että nykyisessä koulujärjestelmässä homma menee enemmän tasan kuin jossain muinaisessa. Tämä pitänee paikkansa.

• tgyk

auttaa uraohjusta todella paljon jos hän osaa puukottaa muita selkään ja hallitsee vehkeilyn ja tietää kuinka kavalluksista ei jää kiinni. Tämä on täyttä faktaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      154
      2079
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      308
      1769
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1577
    4. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      80
      1231
    5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1220
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1160
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1081
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1017
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      976
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      23
      957
    Aihe