Kommentoikaa!
Onko jotenkin hassua, että nainen on miestään 5 cm pidempi?
Yleensä ainakin Suomessa on poikkeuksetta mies pidempi.
Minua vaivaa asia ja haluan kuulla kansan mielipiteen asiaan.
Onko hassua, että nainen on pidempi kuin mies?
38
10252
Vastaukset
- -89
Itse olen lähemmäs 8 cm pidempi kuin ukko ja onhan se hassua, mutta en anna sen estää minua, kun asialle ei mitään voi. :)
- pitkä-pätkä
Hassua? Onko "hassua" jotenkin huvittavaa tai naurettavaa?
Ei ole hassua. Eikä siinä ole mitään ihmeellistä, onhan noita pariskuntia. Ystäväni jättää 10 cm korot pois esiintyessään miehensä kanssa, sillä mies on korkojen kanssa lyhyempi kuin nainen. Eli jos itseä haittaa, niin tuo korkokenkäjuttu on yksi keino mitä voi käyttää. Yhdellä uberlyhyellä miehellä olen nähnyt "korkokengät".
Olen nähnyt pariskunnan, jossa nainen oli 20 cm miestä pidempi. Miehen itsetunto kesti sen oikein hyvin. - hgäoufy
tapsa edes lukea näit hattarapäiden jutustelui et vastausta saat määtiiä ootta mualiman loppuun asti
- tasapäisiä..
Ollaan ukon kans suht samanpitusii..n.170cm..kun ei kenkiä jalassa..
Oon siis joutunu luopuun kaikista ihanista korkokengistä tään asian takii..
Muuten ei oo haitannu..kengänkokokin sama..
Mut on sit vielä hintelä..kaipaisin joskus isoa miestä,joka kaappaisi kainaloon ja halaisi kunnolla..tää on vain mun mielipide..jos lihon, oon varmaan sit suuremman näköinenkin..?- ofety
Itse olen 174 ja mieheni 171. Neljä ja puolivuotta takana. Ei ole koskaan tuottanut ongelmia, vaikka tiedän että mies kyllä "haluaisi" että olisin lyhyempi :D Mutta se on ennemmin sellainen hauska ominaisuus välillämme jolla myös laskemme leikkiä silloin tällöin. Joskus siitä saatetaan huomauttaakin (ei ilkeästi), mutta ei se tietääkseni kenenkään mielestä ole ollut outoa. Ja itsehän en ole koskaan elämässäni käyttänyt kunnollisia korkkareita, joten se ei ole ongelma :D
Minunkin mies on erittäin hintelä, joten sekin vaikuttaa "kokoeroomme" jonkun verran. Ja myönnän, kyllä sitä joskus harvoin toivoisi saavan suudella ylöspäin ja halata pitkää/isoa miestä, heh :) Varsinkin väliaikaiset "ihastukset" joita välillä koen ovat aina kohdistuneet pitkiin miehiin.
Silti, rakastan miestäni aivan älyttömästi, olisi hän vaikka tulitikun kokoinen. Rakkaus ei katso ikää eikä pituutta, eikä mitään muutakaan.
- 56etydhcg
Miksi sua vaivaa asia? Mun mielestä on todella omituista, että täällä kysellään jatkuvasti sellaisia "mitä muutkin ajattelee" kysymyksiä asioista, missä ei ole mitään mikä kuuluu muille. Siis jos puhutaan yli 18-vuotiaista ihmisistä, niin ne nyt saa seurustella kenen kanssa haluaa, ja se, jos jonkun mielestä joku on omituista, on lähinnä sen ihmettelijän ongelma.
Onpa 5 cm todella paljon.. Haloo. Mies on poikkeuksetta pidempi, koska suurin osa miehistä on keskimäärin 170-175 cm pitkiä ja naiset 165-170 cm pitkiä, eiks tää nyt ole hieman liian itsestään selvää jo? Miehistä suurin osa on pitempiä, koska miehistä suurin osa on pitempiä. Ei siinä ole mitään sen kummempaa, ellei itse tietenkin tee asiaan.
Ihmiset on muuten nykyään sairaanloisen riippuvaisia siitä mitä muut ajattelee. Muotiin ja muuhun esimerkkiin suhtaudutaan todella lapsellisesti: kysellään sitä ja tätä, nyt pituudesta, joskus iästä, jopa 5-10 vuoden ikäerolla aikuisilla, intiimikarvoista (mitkä kuuluu tosi paljon muille), neistyydestä ja poikuudesta, mitkä nekin käsittääkseni on ihmisen omaa aluetta, ei muitten, vaatteista, laihuudesta jne.jne. Se on hassua.- ilman.poppakonsteja
"Miehistä suurin osa on pitempiä, koska miehistä suurin osa on pitempiä."
Anteeksi siis miten se menikään?
- . . .
...että ihmisillä on jonkinlaisia kangistuneita käsityksiä, kuten se että miehen pitäisi olla naista pidempi, tai että miehen pitäisi olla naista vanhempi, tai että miehen pitäisi hankkia elanto ja naisen hoitaa kotia.
Kaiki tällaiset käsitykset ovat umpityperiä, koska ei ole mitään järkevää syytä miksei voisi olla toisin. Jostain syystä ihmisten päähän vain on jäänyt käsityksiä, jotka viimeistään nykyaikana ovat aikansa eläneitä.
Eli: jos ainoa "ongelma" suhteessanne on että olet miestäsi pidempi, teidän suhteessanne ei ole ongelmia. Joskus vastavirtaan uiminen voi olla rankkaa, mutta toisten perusteettomiin vaatimuksiin taipuminen olisi yksinomaan typerää. - muuttuneet !
Ei ole hassua pituusero.
Joskus ennenvanhaan suunnilleen kaikki oli "hassua" ja tabut olivat tiukassa.
Naisen oli oltava nuorempi, kouluttamattomampi, lyhyempi, huonommin ansaitseva, "parempi", "kiinnostuneempi" ja "ahkerampi" kotiaskareissa, ruuanlaitossa jne. kuin mies.
Valkoisen piti seurustella valkoisen kanssa, mustan mustan kanssa jne.
Naisen piti seurustella miehen kanssa, ei naisen kanssa.
Miehen piti seurustella naisen, ei miehen kanssa.
Melkein kaikki tabut on jo murrettu ja ihmisten rakkaus toisiaan kohtaan saa vapaasti kukoistaa riippumatta ulkoisista seikoista ja muotteihin pakottamisista!- eitokihaittaa
Voi, itse pidän pitkistä naisista, ja itseäni pidemmät naiset minusta :) Ei mitään ongelmaa. Italiassa varsinkin pidempi nainen osoittaa miehen "suuruuden" töissä, seksissä, älyssä...
- uhh
Mulla on just sama ongelma! Mutta olen miettinyt, että mitä väliä, mitä muut ajattelee? jos minä pidän tästä miehestä, joka on minua lyhyempi, mitä väliä? siinä voisi mennä ohi vaikka "se oikea"....
- Riippuu tilanteesta
..ja siitä kysytäänkö sitä suoli24 treffailijoilta vai live-elämääkin eläviltä, sillä yksikään nainen ei ole laittanut treffeillä ihannemiehen pituutta alle oman pituuden, kaikilla on vähintään alkaen 5cm ja mielellään 15cm.
- pitkä tyttö
Riippuu tilanteesta kirjoitti:
..ja siitä kysytäänkö sitä suoli24 treffailijoilta vai live-elämääkin eläviltä, sillä yksikään nainen ei ole laittanut treffeillä ihannemiehen pituutta alle oman pituuden, kaikilla on vähintään alkaen 5cm ja mielellään 15cm.
Olet väärässä. Minä ainakin laitoin pituuden omaa pituuttani lyhyemmäksi, koska olen itse 180 cm pitkä ja aika väistämättä tapailen myös itseäni lyhyempiä miehiä :)
- 180cm
Mitäs hassua siinä on?Olen itsekin miestä 5 cm pidempi eikä siinä ole kummankaan mielestä mitään hassua.Eikä tuolla kadullakaan kukaan tuijota.
- gdgdgd
Lavatansseissa tuosta pituuserosta on vähän haittaa, kun joutuu painamaan päänsä daamin rinnuksille, kun yleensä poskeni kohtaa naisen ohimon. Toki tanssi silti onnistuu, joitakin itseäni pitempiä naisia tanssitan silloin tällöin. Pidempiä löytyy vaikka olen itsekin 182!
- tyttÅ^^ :)
Oli se alussa hieman hassua, tai hauskaa molemmista kun itse oon n,5.6cm miestä pidempi (175.6cm) :) Mut ei se suhdetta estä, hyvin ollaan yhdessä viihdytty, ei siihen pituus vaikuta :P ja tuskinpa kukaan meistä pituuden takia seurustelee ;)
- oppeliini1
Miksi sen pitäisi muka olla "hassua"?
Jos tuo on "hassua" niin ao on kasvanut tynnyrissä. Me kaikki ihmiset olemme erilaisia, eri kokoisia ja -pituisia. On todella rasistista leimata erikokoiset pariskunnat "hassuiksi". JA nuo rasistit voivat aivan rauhassa palata takaisin tynnyriinsä. - Kuuseen kurkottaja
Kesälomalla samassa hotellissa oli pariskunta, jossa nainen oli ehkä 10cm pitempi miestään.Molemmat olivat hoikkia.
Pakko sanoa että näytti vähän hassulta. Mutta ehdottomasti positiivissessa mielessä! - kyllä
On hassua! Kun näkee pariskuntia joissa mies on naista lyhyempi tuntuu, että tuosta suhteesta ei tule kyllä mitään. Miehen tulisi olla suhteessa se suojeleva ja rohkea osapuoli, mutta mikäli hän on lyhyempi, ei ole miehekkyydestä tietoakaan. Tuntuu kuin seurustelisi "pikkupojan" kanssa. Oma mieheni on 195cm pitkä enkä pystyisi kuvitellakaan olevani edes oman pituiseni kanssa. Olen häntä 30cm lyhyempi.
- Ei väliä sillä
Mulle olisi aivan sama vaikka unelmieni nainen olisi 2m minua pitempi.
- evevev
Hyvää keskustelua varatun naisen rakastelusta!
http://www.muskleforum.com/showthread.php?6821-Varatun-naisen-paneminen - pitkähkönainen
No eiköhän se, että pituuserosta tekee ongelman, kieli enemmän huonosta itsetunnosta. Varsinkin mies, joka omaa heikon itsetunnon (vältelkää sellaisia) voi kokea itseään pidemmän naisen kanssa elämisen hankalaksi. Tosin huonolla itsetunnolla varustetusta miehestä ei kyllä ole edes sängyssä iloa...
- 1419
Tyypillinen naisen vastaus. Kuulut varmaan juuri siihen porukkaan joka tekee pilaa lyhyistä miehistä ja jos mies siitä loukkaantuu sillä onkin vaan huono itsetunto tai jokin kompleksi. Jos minä kutsuisin jokaista ylileveää kuljetusta läskiperseeksi ja jos siitä naiselle menee herne kärsään niin sitä ei kyllä kuitata naisen huonolla itsetunnolla ta kompleksilla.
Femakoiden tuplastandardit pätee tässäkin.
- .....
Ei.
- 173
Miehen pituudella ei ole väliä. Pituudella ei ole mitään tekemistä miehekkyyden kanssa. Pidän nimittäin miehekkäistä turvallisista miehistä.
- pumpuli_pää
Onhan noita julkisuudessakin pareja, joissa mies on lyhyempi kuin vaimonsa. Otetaan nyt esimerkiksi Sauli Niinistö ja Jenni Haukio. Virallisissa tilaisuuksissa Jenni Haukio ainakin näyttää pidemmältä kuin Niinistö. Samoin edellinenkin pressapari Tartsa ja Pentti näyttivät suunnilleen samanmittaisilta.
Kimi Räikkönen ja Jenni Dahlman-Räikkönen ovat myös sellainen pari, jossa Kimi on vähintään 5 cm Jenniä lyhempi. Myös Ranskan ex-pressa Sarkozy ja hänen valokuvamallivaimonsa Carla Bruni ovat pariskunta, jossa vaimo on huomattavasti miestään pidempi.
Jos haluaa, että mies on suojeleva ja miehekäs, niin se on enempi psyykkistä. Kyllä mies voi olla huolehtivainen, vaikka hän olisikin hieman lyhempi. Sitä paitsi sängyssäkin voi valita asentoja, jotka tasaavat pituuseroa, jos se häiritsee. - miestään pidempi
Itse oon miestäni 11 ja puol cm pidempi ja ei kyllä yhtään häiritse.. ei se pituuteen tai ikään katso jos rakastuu :)
- näinonasia
Miehen pitää olla pidempi kuin nainen. Tutkimusten mukaan ei ole hyvä, jos nainen on miestä pidempi. Ihanteellinen pituusero on erään tutkimuksen mukaan 12,7 cm.
http://www.nainen.com/taman-verran-itseaan-pidemman-miehen-naiset-haluavat-pituusero-selvitettiin-sentilleen/
http://www.nainen.com/tutkimus-pidempi-mies-saa-naisen-onnellisemmaksi/ Ei ole hassua. :)
- ei_kummallista
En tiedä hassusta mutta vaimo on lähes yhtä pitkä kuin minä pitäessään korkkareita jaloissaan ei ole vielä haitannut kumpaakaan. Ja mitäs väliä sillä on jos muuten tykkää toisesta ja homma toimii
- 1210
Suuri osa naisista pitää sitä kyllä hassuna. Ja yleensä ne on ne täysin sivulliset naiset joita se asia vaivaa.
- ryhtikaunistaa
Huomatkaa, ettei pituus ole usein sitä mitä mitta näyttää ja minkä pituiselta ihminen näyttää.
Verratkaa itse, kun tiedätte vaikka jonkun naisen pituuden ja vastaavasti saman mittaisen miehen. Vaikka molemmat seisois rinnakkain paljasjaloin, nainen näyttää usemmiten pitemmältä.
Tärkein pituusvaikutelmaan vaikuttava seikka on ryhti. Opettajani ( soitti myös pianoa) sanoi aikoinaan , että ryhti on kauneinta ihmisessä ja se pitää paikkansa.
Pään pitää olla pystyssä ja hartiat vedetty taakse. Katse ei saa koskaan kävellessä laskea horisontin alapuolelle. Sillä tavoin ryhti säilyy hyvänä ja hyvästä ryhdistä on aina hyötyä terveydelle. Älkää siis katselko kengänkärkiänne kävellessänne, se on tosi pahan näköistä, kun roikottaa päätään alaspäin. Ryhtiä voi ylläpitää voimisteluilla ja liikkeillä jotka vahvistavat ryhtiä. - kaijaS
Hassu kysymys. Ihan samantekevää kumpi on pidempi tai lyhempi, tai vaikka molemmat olisivat tasamittaisia.
- kaijaS
Piti vielä kirjoittaa vastalause tuohon, että poikkeuksetta miehet olisivat pidempiä. Tiedän lukuisia ystäviäni, joista nainen on pidempi - jopa paljon huomattavammin kuin 5 cm.
- Anonyymi
Niin kertokaa onko noloa olen 12 ja tyttöystäväni on 13 ja minua 12cm pidempi
- Anonyymi
Ongelmaan on nykypäivänä ratkaisu. Naisen ei tule luopua korkokengistä, sillä mies voi hankkia vaikkapa piilokorkoiset lenkkarit. Piilokorkoisia kenkiä on nykyisin paljon. Mutta onhan sitä paljon suurempiakin ongelmia kuten, että miten kehtais liikkua miehen kanssa jonka toinen silmä vaikkapa vähän karsastais, niinpä miettikää sitä, sitä ei paranneta kuin kalliilla laserleikkauksella, sillä kukapa sitä nyt karsastavan silmän omaavan kanssa kehtaa kulkea.
- Anonyymi
Joskus käynyt mielessä et jos muija olis käyttänyt korkkareita olis varmaan hivenen pidempi mut muijan nilkat ei ole koskaan kestäneet korkkareita, olen pidempi noin 7cm. Ennen muijaani tapailin naista joka oli pidempi, vähän outo olo varsinkin suudellessa.
- Anonyymi
Mitä väliä sillä jos nainen on pidempi? Itselläni on ollut kautta aikain ystäviä joiden mies on ollut lyhyempi. "Hurjimmassa" tapauksessa 25 cm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521