Felix-ketsuppi VAROITUS

Makaronilaatikko

Tämä tarina on tosi: Ottaessani avaamatonta, 500 g Felix-ketsuppi -pulloa jääkaapin oven hyllystä (n metrin korkeudelta), se lipsahti kädestäni ja putosi keittiön laminaattilattialle. Ennenkuin ehdin edes huokaista, näytti valkoinen keittiömme teurastamolta. Pullon pohja halkesi koko leveydeltä ja ketsuppia oli JOKA paikassa, kaapin ovissa, ovien väleissä ja laatikoissa lattiasta puhumattakaan. Siivottuani sotkun, päätin lähettää tapahtuneesta ihmettelevän viestin FelixAbban kuluttajaneuvontaan. Ja tänään sain vastauksen: "Ketchup-pullon materiaalin on oltava kestävää ja helposti hävitettävää. Pullot valmistetaan aina tiettyjen spesifikaatioiden mukaan ja tuotantoa sekä laatua valvotaan jatkuvasti. Vaurion sattuessa pullon koolla ja lämpötilalla on merkitystä. Pullon painon kasvaessa esim. pudotuskorkeus, jonka pullon pitäisi kestää särkymättä pienenee ja pullo särkyy myös helpommin, mitä kylmemmässä se on ollut. Merkitystä on silläkin, missä kulmassa se osuu lattiaan." Siis mitä? Eikö Ketsuppia siis saa säilyttää jääkaapissa? Pitääkö käyttää 1 kilon pulloa vai jakaa 500 g pullon sisältö Tupperware-kippoihin? Entä käyttökulma, hmm? Enpä olisi uskonut, että tässä iässä (45v) pitää vielä opetella tällaisia asioita. Olisiko FelixAbban syytä varustaa muovipullonsa VAROITUSTEKSTEIN, ettei tällaista tapahtuisi muille kuluttajille!? Vai vaihtaa pullojen toimittajaa? Seuraavan pullon säilytän varmuuden vuoksi lämpimässä alakaapissa ja sitä tarvitessani, kumarrun lautasen kanssa ettei käyttökulma eikä -korkeus vaan ylitä sallittuja rajoja. Näinkö???

2

1443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koppa Soura

muka kaikkien kaupan pakkausten kestää lattialle pudottaminen?
      Pudotteletko myös lasipurkit, vai pelkästään muovipurkit? Mihin kaikkiin muihin tuotteisiin pitää laittaa varoitustekstit, että voi hajota pudotettaessa? Auttaako se varoitusteksti jotain, kun purkki lipeää kädestä? Luulisin, että siivoat sotkua keittiön lattialta oli varoitus tai ei..

Tuppervarenkin kansi voi irrota jos pudotat sen kylki edellä lattiaan.

• Huoh...

Mulla hajos kerran kananmuna eikä siinäkään mitään lukenu...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      5010
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3302
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      100
      3230
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2463
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      31
      2318
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      2029
    7. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      17
      1723
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1656
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1629
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      180
      1624
    Aihe