Miten usein ajat ja millä? Koneella vai höylällä? Mitä suosittelet?
Itse luovuin parranajosta ja kasvatin kokoparran. Jokapäiväinen ajaminen ei vain napannut ja kokoparta lienee vähän siistimpi kuin ylipitkä sänki. Mutta leuan alta on trimmattava. Tällä hetkellä on testeissä useampi vaihtoehto. Mach 3 on tietysti hyvä, mutta kokeilin myös klassista 1 teräistä. Eli siis:
http://en.wikipedia.org/wiki/Safety_razor
Yllättävän hyvä tulos! Päätä ajaessa jopa erinomainen vaihtoehto. Mites muilla?
Ajamisesta juttua
24
165
Vastaukset
- monte34
hoylään nykyaikaisella gillette mach3 ja sitten rajauksia varten mul on vanhanajan luukku gillette lehtiterällä.
tää vanha vehje on parempi myös niskavillojen poistamiseen.- Serpico
on unohdettu suuruus. Käytännössä mitään eroa Mach 3:een. Paitsi hintaero, se on ihan sikamainen.
- monte34
Serpico kirjoitti:
on unohdettu suuruus. Käytännössä mitään eroa Mach 3:een. Paitsi hintaero, se on ihan sikamainen.
jäi uruguayhin 2004, sain sen perinnöksi.
nyt on ihan perusmalli eikä mikään de luxe malli.
onko sulla partasutia? mul on,et ei tartte pullovaahtoja käyttää.
http://farm4.static.flickr.com/3526/3710509952_291481fc48.jpg - Serpico
monte34 kirjoitti:
jäi uruguayhin 2004, sain sen perinnöksi.
nyt on ihan perusmalli eikä mikään de luxe malli.
onko sulla partasutia? mul on,et ei tartte pullovaahtoja käyttää.
http://farm4.static.flickr.com/3526/3710509952_291481fc48.jpgIhan vaahdolla tai geeliä vain, mutta hommasin jo semmoista ajosaippuaa. En ole vielä korkannut, pitää jossain vaiheessa.
Niin ja ihan perus Wilkinson se mulla on.
vetelen, päivittäin leuan. Jakauksen suhteen olen laiska ja tyydyn muutaman millin pörröön, tarttee surruutella vain kerran viikkoon. Toisinaan, ehkä kerran kuussa, vetelen jakauksenkin posliinille.
Leuan suhteen on kokeiltu enemmän rautaa, toistaiseksi parhaana pidän tot Fusionia. Toimii hyvin latvankin kanssa. Mutta parempikin voisi olla. Eli taidan koklaa tota klassista seuraavaksi, se on jäänyt testaamatta. Kiitos vinkistä!- Serpico
sama täällä että koneella kun ajaa sängelle niin nopeampaahan se on vaikka ajais päivittäin. Fusionia on ylistetty, täytyy joskus testata. Sitten halvempana vaihtoehtona sille on mainostettu Persona m5, mutta sitä ei taida saada Suomessa? Koska Gillettet on ihan sikamaisen hintaisia.
Serpico kirjoitti:
sama täällä että koneella kun ajaa sängelle niin nopeampaahan se on vaikka ajais päivittäin. Fusionia on ylistetty, täytyy joskus testata. Sitten halvempana vaihtoehtona sille on mainostettu Persona m5, mutta sitä ei taida saada Suomessa? Koska Gillettet on ihan sikamaisen hintaisia.
on kyllä ihan sikamainen, se on totta. Hyvähän se on, mutta on siinä hinnassa rajusti ilmaakin. Mietin tässä, että pitänee tilailla terät jatkossa jostain maailmalta, tulis paljon halvemmaks.
Tot Personaakin vois kokeilla, ei maks paljon mitään maailmalla... Kertoilen jos tulee kokemuksia Personasta.
- scale
parranajokoneella, sillä onnistuu rajaaminenkin. Sain härvelin joululahjaksi. En mä kaikkea aja, mutta sieltä mistä ajan, ajan melkein joka aamu. Lomalla saa leuka rehottaa.
- monte34
parranajokoneet :)
- Serpico
en ole konetta ollut käytössä, mutta itsekin sain lahjaksi ja nyt on. Vaihtelua.
- antibarbi
suosittelen epilaattoria kaikkeen karvanajoon. Tarjosin sitä käyttöön miehellenikin, kun tuskaili partansa kanssa, mutta hän oli liian kipuarka. Tietenkään naisena en tiedä, miltä karvojen nykiminen naamasta tuntuu kuin kulmien muotoilun osalta, mikä ei tunnu yhtään miltään.
- Serpico
tykkään kyllä kivusta ;)
eikä revi ihoa. Tosin ei tuolla pääse kuin 0,8 mutta riittää mulle.
http://pan5.fotovista.com/dev/5/0/B0610005/u_B0610005.jpgMeillä on kotona kauhun tasapaino: Jos Rouva Ratikka nyrhii tukkansa, minä kasvatan risuparran. Hyvin on toiminut jo vuosikymmenen. ;-)
Minulla on ollut aina sähkökone. Kokeilin joskus Bigsin kertakäyttöhöylää, jonka jälkeen muu ei ole tullut kysymykseenkään. Lopputulos olisi voinut olla toinen, jos olisin aloittanut jollain hyvällä höylällä. Ei ole koskaan ärsyttänyt ihoa ja lopputulos on ollut hyvä. Laiskana paskana tosin ajan partani vain joka toinen aamu.
Päätä en ole ikinä sheivannut. Pari kaljua työkaveria suosii tuota mainitsemaasi Mach 3:a....Braunilla ajan joka toinen tai kolmas päivä. Muita en oo koskaan kokeillutkaan.
- vänksy
Lähtee juurineen karvat. Tosin saattaa siinä jokunen tovi kestää :D
- vänksy
Toljake kirjoitti:
vänksy-neidin taipumukset... Sadoa? :D
Ei se satu, herkimmiltäkään alueilta, kun vaan kiristää ihoa tarpeeksi.:)
vänksy kirjoitti:
Ei se satu, herkimmiltäkään alueilta, kun vaan kiristää ihoa tarpeeksi.:)
rotanloukullako :D
Olit jo toinen nainen keskustelussa, joka todisti naisten joko luku- tai ymmärtämiskyvyttömyyden. Miesten parta kun ei ole sama asia kuin naisten sääri- tai pillukarvat. Yrittäkäähän nyt vähän tsempata, ettei blondivitsit myös brunettejen ja punapäiden osalta saa turhaa katetta.
Ratikkakuski kirjoitti:
Olit jo toinen nainen keskustelussa, joka todisti naisten joko luku- tai ymmärtämiskyvyttömyyden. Miesten parta kun ei ole sama asia kuin naisten sääri- tai pillukarvat. Yrittäkäähän nyt vähän tsempata, ettei blondivitsit myös brunettejen ja punapäiden osalta saa turhaa katetta.
on kyllä se käsitys, että p****karvojen (valitse sopivat neljä kirjainta tähtien tilalle) nyppiminen on aina yhtä riemuisaa touhua...
- vänksy
Ratikkakuski kirjoitti:
Mä en ole miehen partaa katsonut saati koskenut lähietäisyydeltä vuosikausiin, että ei ole mun vika jos en kerran muista, millaisista jouhista se on tehty.
- perskuda
Toljake kirjoitti:
on kyllä se käsitys, että p****karvojen (valitse sopivat neljä kirjainta tähtien tilalle) nyppiminen on aina yhtä riemuisaa touhua...
kokeillut?????
perskuda kirjoitti:
kokeillut?????
omasta leuasta ja avokin p****sta. Ei naurattanut kumpaakaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle713570Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472856Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1502705Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572351Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572093- 1601810
- 761505
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231358Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381313- 251252