Tunturi prego sähkö..

......

Kertokaas kokemuksia tunturin sähkö versioista. Taitaa olla hiukan edullisempi kuin helkama ja muut samalla tekniikalla olevat. Voisi moista pyörää harkita. Nyt tuntuu kyseiset vempeleet jonkin verran aiheuttavan keskustelua. Ja olishan nopsaltakin tulossa omat versiot,taitaa olla tunturin kans aika lailla samaa tekniikkaa.

16

812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      Noi Nopsan sähkärit maksaa saman verran ku Tunturin.

      Nopsassa näyttää olevan sama akku ja moottori kuin ruotsalaisissa "Lifebike" sähköpyörissä.

      • MMP112

        Kokeilin lyhyellä matkalla (n. 100 metriä - ei mäkiä) - ainakin viime vuoden mallissa ei ollut kunnon tehnsäätöä (3 eri avustustasoa) vaan vain yksi avustustaso ja erillinen "turbovipu" ylämäkiä varten. Se rasittaa pitkällä tähtäimellä sormen.

        Petyin vähän - ei ollut mielestäni viikonloppuna Fillarimessuilla koeajattavana. Olisin halunnut vielä testata.
        Merkkipyöristä Schwimm on aika lähellä Tunturia - tosin siinä on 3 eri tehoaluetta. Schwimmin hinta on minusta samaa luokkaa.

        Muuten itseäkin kiinnostaa Tunturi - olen kuitenkin ehkä taipumassa kuitenkin Helkamaan. Helkamaa näyttäisi olevan nyt saatavana hintaan 1795 euroa - tämäkin on kyllä tosi paljon.


      • Börje 321

        Nopsan ovh. näyttäs olevan 1390,- kun Tunturin edullisin malli on 1490,-. Sillä erotuksellakin vielä että Nopsalta näyttäs löytyvyn samaan rahaan sekä miesten että naisten rungoilla kun taas Tunturin 1490,- maksava "unisex-malli" Tango:ssa on käytännössä naisten runko. 1590,- maksavasta Pregosta vastaavasti löytyy naisten sekä miesten runko.


    • ^^^^^^

      Valmistettiiks noi tunturit nykyään venäjäl, vai taiwanis nekin nykyään tehhään ?


      Nopsa on ainaski suomessa valmistettava laadun merkki, myös helkama, mutta eipä noita tuntureitakaan ole kuullut haukuttavan vaik ei niit enää suomessa valmistetakaan. Osta pois jos kiinnostaa. Kyllä se sähköskootterit hakkaa. Niiden akku riittää kahden kuukauden ajoille jolloin ostat taas uuden 300e maksavan painavan sähköskootterin akun. Hirveän kalliiksi tulisi sähköpyörään verrattuna!

    • o

      oot väärässä paikassa. Mee mopopoikien kanssaa miettimään .

      • Garmin-12XL

        Tuo Nopsa ei ole sitten alkuaankaan "brändiäään" lukuunottamatta kotimaista tekoa ja aivan samoin on laita esim. Pyrkijän ja Tunturin sähköfillareiden kanssa.

        Ainoa sähköfillari joka hädintuskin saa sen suomalaisuuden leiman on Helkama Veloxin vehkeet! Se on muuten ainoa maassamme jäljellä oleva fillaritehdas ja sijaitsee edelleenkin Hangossa.


      • toimi.rajala
        Garmin-12XL kirjoitti:

        Tuo Nopsa ei ole sitten alkuaankaan "brändiäään" lukuunottamatta kotimaista tekoa ja aivan samoin on laita esim. Pyrkijän ja Tunturin sähköfillareiden kanssa.

        Ainoa sähköfillari joka hädintuskin saa sen suomalaisuuden leiman on Helkama Veloxin vehkeet! Se on muuten ainoa maassamme jäljellä oleva fillaritehdas ja sijaitsee edelleenkin Hangossa.

        Tunturi ja Helkama ovat eri tekniikalla. Helkamassa köytetään kalliimpaa Panasonicin tekniikkaa. Tunturissa on tietääkseni ollut melko paljon lastentauteja ja Tunturi on melko ärsyttävä pitkillä matkoilla johtuen sen kokoajan painettavasta tehotuskytkimestä.


      • joohan68
        toimi.rajala kirjoitti:

        Tunturi ja Helkama ovat eri tekniikalla. Helkamassa köytetään kalliimpaa Panasonicin tekniikkaa. Tunturissa on tietääkseni ollut melko paljon lastentauteja ja Tunturi on melko ärsyttävä pitkillä matkoilla johtuen sen kokoajan painettavasta tehotuskytkimestä.

        lukekaa fillarilehden pari keskusteluketjua
        niissä on jopa perusteluja sekä normaalikäytössä saatuja kokemuksia
        tekniikan maailmassa ei käsitellä normaalikuluttajan kannalta mitään oleellista, kuten oleellisinta eli hankintahintaa, se on liikelaitos, jolle mainistaja on tärkein kaveri nr 1.


      • ¨¨
        Garmin-12XL kirjoitti:

        Tuo Nopsa ei ole sitten alkuaankaan "brändiäään" lukuunottamatta kotimaista tekoa ja aivan samoin on laita esim. Pyrkijän ja Tunturin sähköfillareiden kanssa.

        Ainoa sähköfillari joka hädintuskin saa sen suomalaisuuden leiman on Helkama Veloxin vehkeet! Se on muuten ainoa maassamme jäljellä oleva fillaritehdas ja sijaitsee edelleenkin Hangossa.

        Monark ja Lifebike ovat myös laatumerkkejä, näin ainakin olen ymmärtänyt.
        Lifebike maksaa vain 1000e.


      • joohan68
        ¨¨ kirjoitti:

        Monark ja Lifebike ovat myös laatumerkkejä, näin ainakin olen ymmärtänyt.
        Lifebike maksaa vain 1000e.

        molemmat valmistetaan kiinassa huh, kuinka uskaltavat. varmaan ovat, ainakin Monark sen vverran uusi
        pyöräalalla, että tältä palstalta löytyy heti enemmän asiantuntemusta.


      • Börje 321
        Garmin-12XL kirjoitti:

        Tuo Nopsa ei ole sitten alkuaankaan "brändiäään" lukuunottamatta kotimaista tekoa ja aivan samoin on laita esim. Pyrkijän ja Tunturin sähköfillareiden kanssa.

        Ainoa sähköfillari joka hädintuskin saa sen suomalaisuuden leiman on Helkama Veloxin vehkeet! Se on muuten ainoa maassamme jäljellä oleva fillaritehdas ja sijaitsee edelleenkin Hangossa.

        Mitäköhän mahtaa Helkama vielä valmistaa Suomessa? Oiskohan kokoonpano vielä Suomessa niin kuin Nishikillä ainakin viime vuonna? Viimeiset Suomalaiset Jopotkin tehtiin muistaaksein -07. Jos kurkkaat nykyään kaupasta löytyviä niin eipä taida enää löytyä rungosta Made in Finland -tekstiä.


      • joohan68
        Börje 321 kirjoitti:

        Mitäköhän mahtaa Helkama vielä valmistaa Suomessa? Oiskohan kokoonpano vielä Suomessa niin kuin Nishikillä ainakin viime vuonna? Viimeiset Suomalaiset Jopotkin tehtiin muistaaksein -07. Jos kurkkaat nykyään kaupasta löytyviä niin eipä taida enää löytyä rungosta Made in Finland -tekstiä.

        jopot tehdään Kambodiassa,
        yleisesti ottaen siinä maassa käytetään paljon lapsityövoimaa.
        Jopohan on nuorille suunnattu, et siinähän tekijä kohtaa käyttäjän.


      • Snaut
        joohan68 kirjoitti:

        jopot tehdään Kambodiassa,
        yleisesti ottaen siinä maassa käytetään paljon lapsityövoimaa.
        Jopohan on nuorille suunnattu, et siinähän tekijä kohtaa käyttäjän.

        Useimmat Helkaman fillarimalleista valmistetaan edelleenkin Hangossa Helkama Velox Oy:n tehtaalla. Runkomateriaalina niissä käytetään yleensä Ruukin ohutseinäputkia. Aikaisemmin rungot taivutettiin ja koottiin myös Hangossa mutta nykyisin Ruukki toimittaa ne laserleikattuina asennusvalmiina osina. Helkama Veloxin polkupyörätehtaalla on noin 70 työntekijää. Jopoa ei siis enää valmisteta Hangossa.


      • joohan68
        Snaut kirjoitti:

        Useimmat Helkaman fillarimalleista valmistetaan edelleenkin Hangossa Helkama Velox Oy:n tehtaalla. Runkomateriaalina niissä käytetään yleensä Ruukin ohutseinäputkia. Aikaisemmin rungot taivutettiin ja koottiin myös Hangossa mutta nykyisin Ruukki toimittaa ne laserleikattuina asennusvalmiina osina. Helkama Veloxin polkupyörätehtaalla on noin 70 työntekijää. Jopoa ei siis enää valmisteta Hangossa.

        olikohan se koitmaassa koottu Nishiki joka aiheutti kuolmentapauksen, joustokeula petti
        et sillai, pitäisköhän nekin kasata Kambodzassa


      • Monark'n tilanne
        joohan68 kirjoitti:

        molemmat valmistetaan kiinassa huh, kuinka uskaltavat. varmaan ovat, ainakin Monark sen vverran uusi
        pyöräalalla, että tältä palstalta löytyy heti enemmän asiantuntemusta.

        Ruotsalaisesta pyörätuotannosta on jäljellä kaksi Cycleurope:lle päätynyttä tuotemerkkiä: Monark ja Cressu. Niistä Monark on profiloitu market roskan merkiksi ja Cressu pykälää ylöspäin.

        http://www.cycleurope.com/

        Konsernin paremmat pyörät myydään Bianchin merkillä. Ruotsissa Cressua on parina viimevuotena profiloitu ylöspäin myymällä Biachin maantiepyöriä teipattuna oransseiksi. Hinta ja laatu ilmeisesti oli noissa aika hyvin kohdallaan.


      • Hyppykeppi
        joohan68 kirjoitti:

        olikohan se koitmaassa koottu Nishiki joka aiheutti kuolmentapauksen, joustokeula petti
        et sillai, pitäisköhän nekin kasata Kambodzassa

        Jos joku hölmö ostaa fillarin halvalla hyppykepillä, on onnettomuus ihan oma vika.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe