Ovela tie onneen

Anja Niemelä

-
Ihmisen osa on elää vikojensa kanssa ja tosi positiivinen
jopa ilahtuu saadessaan itsensä kiinni kateudesta, ahneudesta,
ilkeydestä tms. Vain näkemällä positiivisesti pimeän puolensa
voi sitä oppia suitsimaan. Uskallus nähdä ikävätkin taipumuksensa
auttaa pitämään ne aloillaan. Ja kun ihminen tyytyy itseensä,
kaikkineen, ei onnellisuuden tunne ole kaukana. Siis myönteisyydellä
kielteisyyden näkemisen ja sen hyväksymisen kautta onneen.
Uskallus nähdä on uskomaton voimavara!
Mitä sinä ajattelet, voiko negatiivisuutensa näkemistä käyttää tienä
hyvään elämään? Anja Niemelä.
-

22

882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimimimii

      Voi. Hyviä ajatuksia.

    • mari

      -
      Kyllä voi,
      syvällistä ajattelua, tuli hyvä olo.

    • Ihan hyvä näkemys, itsekasvatusta huumorin keinoin. Vitseissä ja joissain sarjakuvissa on huomattu tämä sama asia, "se oma vika" kevenee eikä tunnu enää kovin raskaalta ja ikävältä. Meillä kaikillahan on erilainen persoonallisuus, elämänkokemus ja reagointitapa. on lupa antaa itselle ja toisille anteeksi, jos epäeettisyys valtaa mielen. Voi esim. kääntää häpeän tai nolouden tunteen huomautukseksi itselleen: "taasko tuo ahneuden kummitus nosti päätään, pysyisi nyt hiljaa oman takkinsa alla." Tulee hyvä olo, kun huomaa omia virheitään ja sen myötä oppii kenties korjaamaan niitä.

    • -
      Kiitos viisaista ajatuksista.
      Olen itse juuri joutunut tilanteeseen katsoa myönteisyydellä
      virheitäni. Kaaduin sisätiloissa, loukkasin vasemman käteni
      kahdesta kohtaa, tuli kaksi murtumaa, joita nyt hoitelen.
      Lupasin itselleni ottavani opikseni tapauksesta.
      Luen myös A. Niemelän kirjaa "Peilikuvasi valehtelee", josta
      saan lisäopetusta.

    • sinimarjo

      -
      Sinulle, joka haluat itse vastata onnellisuudestasi. Siinä auttaa pelottomuus,
      suvaitsevaisuus, rakkaudellinen asenne. Ja nauru itselle, sillä se purkaa
      barrikadeja joilla - me kaikki – vastustamme rakkautta. Kun uskaltaa nähdä ja
      hyväkstyä todellisuutensa, ei voi pudota mihinkään.
      Elämä kantaa. Ah, eikö tämä ole ihanaa!.
      -

      • 20+11

        Entä koska hyväksyt oman todellisuutesi?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe