apua!kiitos.ghost asx 5100

retyfghjhgfdsdf

moi, kysyisin onko ghostin asx 5100 hyvä pyörä.kestääkö ajoa.toimiiko vaihteet.jarrut?tarvitsisin apua tuossa mietiskelyssä.ja onkoghotin myymälöitä muuallakin kuin joensuussa.

9

4595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TFEYGHJKELÖHFGÄ

      hei, onko jollain kokemusta ghostin asx 5100 maasto pyörästä tai edes täysjoustetusta joka painaa 13 kg.mietin tässä että pystyykö tuollaisella pyörällä myös koviin treeneihin asfaltti/hiekka tiellä.ja onko tuo ghost asx 5100 kestävä. että ei ole mikään halppishallin tuote.ja kestääkö nuo etu pumput ja taka pumppu.epäilyttää tuo rst titan 120mm joustoa.että ei hajoa ihen heti.ja sitten auttaako tuo takapumppu että ei ole mikään ihan halpahallin systeemi.tarvitsisin pikaista nevoa.





      ETSIN SIIS SEMMOISTA PYÖRÄÄ JOLLA VOI VETÄÄ HYVIN PALJON ASFALTTI/SORA TIELLÄ,MUTTA AJAN MYÖS VAATIVAA MAASTO AJOA.EI RIITÄ TUO JÄYKKÄ PERÄ.

      • näkyy

        Ghost 5100 painavan 13,80 kg ilman polkimia, joten hiekka ja asfalttiteille ei pyörästä kovinkaan hyvää lenkkikaveria saa. Maastoon tuolla kait voi mennä, mutta joustot ovat xc-tyyppisiä, joten mikään räppäilypyörä se ei ole ja painoakin on liikaa xc kaahailuun. Kestosta on vaikea sanoa, mutta kyllä tuo "yleispyöränä" mennee sekalaisessa maastossa.


      • Kokemus-K

        Valitettevasti ei ole olemassa sellaista pyörää joka olisi hyvä sekä vaativassa maastossa että asfalttitiellä. Molemmille on olemassa omat pyöränsä. Jäykkäperäisestä ja lyhytjoustoisesta xc-pyörästä voisit saada edes jotenkuten toimivan kompromissin mutta silloinkin sinun pitäisi vaihtaa kumit aina käyttötarkoituksen mukaan.
        Joten kysymyksesi on valitettevasti luokkaa "mikä vaikeaan maastoon sopiva maastoauto on hyvä myös ahtaassa kaupunkipyörityksessä kauppakassina"


      • dgfyfdgdfh
        Kokemus-K kirjoitti:

        Valitettevasti ei ole olemassa sellaista pyörää joka olisi hyvä sekä vaativassa maastossa että asfalttitiellä. Molemmille on olemassa omat pyöränsä. Jäykkäperäisestä ja lyhytjoustoisesta xc-pyörästä voisit saada edes jotenkuten toimivan kompromissin mutta silloinkin sinun pitäisi vaihtaa kumit aina käyttötarkoituksen mukaan.
        Joten kysymyksesi on valitettevasti luokkaa "mikä vaikeaan maastoon sopiva maastoauto on hyvä myös ahtaassa kaupunkipyörityksessä kauppakassina"

        painaako jäykkäperäiset noin 1200euroa maksavat muka niin paljon vähemmän.ja voiko täysjouston kanssa tehdä tuon vaihdon.että vaihtaa maasto renkaat vähän kevyempään.ja saahan täysjouston lukitua.(vai saako ghost asx 5100 sen).


      • wfegdsfh
        dgfyfdgdfh kirjoitti:

        painaako jäykkäperäiset noin 1200euroa maksavat muka niin paljon vähemmän.ja voiko täysjouston kanssa tehdä tuon vaihdon.että vaihtaa maasto renkaat vähän kevyempään.ja saahan täysjouston lukitua.(vai saako ghost asx 5100 sen).

        oon siis sama joka laitto ton ylemmän siis ton JÄYKKÄPERÄ.kysyisin viel että tiiättekö tost mitää arvostelui(suomeks please)eli miten toimii ja sillei.


      • fdghjkl
        wfegdsfh kirjoitti:

        oon siis sama joka laitto ton ylemmän siis ton JÄYKKÄPERÄ.kysyisin viel että tiiättekö tost mitää arvostelui(suomeks please)eli miten toimii ja sillei.

        ja vieläkin olen sama joka laitto nuo kaks ylempää.kysyisin sitä että siis kulkeeko tuo ghostin 5100 yhtään jos vaihtaa renkaat(en oo mikää huippu pyöräilijä joten ei sen tarvii kulkee ku joku hypridi.teen vaa harjotuksia sillä.


      • Kokemus-K
        fdghjkl kirjoitti:

        ja vieläkin olen sama joka laitto nuo kaks ylempää.kysyisin sitä että siis kulkeeko tuo ghostin 5100 yhtään jos vaihtaa renkaat(en oo mikää huippu pyöräilijä joten ei sen tarvii kulkee ku joku hypridi.teen vaa harjotuksia sillä.

        Ghost on Suomessa hyvin uusi ja tuntematon merkki joten siitä ei varmaankaan ole vielä kellään paljon kokemuksia. Eikä siitä tietääkseni ole vielä ollut mitään arvostelujakaan lehdissä. Minusta sinun kannattaisi nyt ihan rauhassa vielä miettiä sitä, missä tulet ajamaan eniten ja millaista ajoa. Menet sitten useampaan hyvään "oikeaan" pyöräkauppaan juttelemaan siitä mikä pyörä heidän mallistostaan voisi olla sinulle paras. Onnistunut pyörävalinta tulee tuskin tehtyä niin että löydetään netistä yksi pyörämalli joka näyttää hienolta ja sopii omaan budjettiin ja sitten yritetään väkisin saada se sopimaan omaan käyttöön. Kirjoitustyylisi perusteella vaikutat myös aika nuorelta joten sitä suuremmalla syyllä neuvot joltain kokeneemmlta pyöräilijältä voisivat olla tarpeen kun kuitenkin pyörän hankintaan saa aina menemään aika paljon rahaa.


      • erehtynyt
        Kokemus-K kirjoitti:

        Ghost on Suomessa hyvin uusi ja tuntematon merkki joten siitä ei varmaankaan ole vielä kellään paljon kokemuksia. Eikä siitä tietääkseni ole vielä ollut mitään arvostelujakaan lehdissä. Minusta sinun kannattaisi nyt ihan rauhassa vielä miettiä sitä, missä tulet ajamaan eniten ja millaista ajoa. Menet sitten useampaan hyvään "oikeaan" pyöräkauppaan juttelemaan siitä mikä pyörä heidän mallistostaan voisi olla sinulle paras. Onnistunut pyörävalinta tulee tuskin tehtyä niin että löydetään netistä yksi pyörämalli joka näyttää hienolta ja sopii omaan budjettiin ja sitten yritetään väkisin saada se sopimaan omaan käyttöön. Kirjoitustyylisi perusteella vaikutat myös aika nuorelta joten sitä suuremmalla syyllä neuvot joltain kokeneemmlta pyöräilijältä voisivat olla tarpeen kun kuitenkin pyörän hankintaan saa aina menemään aika paljon rahaa.

        ajan siis kesällä ja ehkä vähän talvella.ja ajan harjoituksiin aika kovaa noin 4km.ja teen lenkkejä asfaltilla mutta, mieluummin ajan maastossa.maasto ajoa ajan kapeilla poluilla ja hiekallla.mutta en kuitenkaan halua mitään hypridiä.eli jos olisi sittenkin joku 700e-1200e jäykkäperä.(voiko joku ehottaa jotai.)


      • Kokemus-K
        erehtynyt kirjoitti:

        ajan siis kesällä ja ehkä vähän talvella.ja ajan harjoituksiin aika kovaa noin 4km.ja teen lenkkejä asfaltilla mutta, mieluummin ajan maastossa.maasto ajoa ajan kapeilla poluilla ja hiekallla.mutta en kuitenkaan halua mitään hypridiä.eli jos olisi sittenkin joku 700e-1200e jäykkäperä.(voiko joku ehottaa jotai.)

        Tuohon mainitsemaasi hintaluokkaan mahtuu ainakin kymmeniä Suomessa mynnissä olevia jäykkäperäisiä maastureita. Esim. Trek, Kona, GT, Giant, Felt, Focus, Cannondale... kaikki hyviä vaihtoehtoja ja vielä jäi mainitsematta vaikka kuinka moni. Ehdottaisin siis edelleen että menisit ihan sinne pyöräkauppaan paikan päälle ja kokeilisit ja vertailisit eri pyöriä. Itse panisin painoa sille että saat kunnollisen joustokeulan. Jos saat jonkun ns. merkkikeulan (esim. Rock Shox tai jopa Fox) niin aina parempi. Rock Shoxiltakin olisi hyvä jos olisi joku muu kuin Dart (toimii mutta ei ole mitenkään erinomainen).
        Kirjastoonkin voisit mennä ja kaivella esiin Fillari-lehden numeroita. Niistä saat jo paljon tietoa aiheesta. Käy myös Fillari-lehden nettisivuilla. Siellä on paljon keskusteluja aiheesta.

        Onnea pyörän valintaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe