666

zisel

mitä teille tulee mieleen siitä luvusta? Varmasti ateisteille tulee myös siitä jotain mieleen, eikö?

Mitä ajattelisit (olit sitten uskossa tai et) jos luku 666 "vainoaisi" sinua? Eli mihin tahansa katsoisit niin näkisit sen luvun. Jos laittaisit esim. keittiön vaa'alle jotain niin lukema olis AINA 6,66g jne?

91

1569

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crocuta

      No jos joku kokisi tollaista, niin kyseessä olisi vainoharhaiset ja psykoottiset oireet mahdollisesti.

      Muutoinhan tuo luku sisältää paljon uskonnollista hömppää.

      • Crocuta

        No uskovaisuus on psykoosi mutenniin...

        Lukuun 666 kiinnittää huomiota. PElissä iskun damage pompaa vihollisesta 666 kiinnittää enemmän huomiota kuin 893, vaikka jälkimmäisellä siltä norjalais paskiaiselta lähteekin enemmän energiaa.

        Siis se nyt vaan on semmonen kulttuurin hypettämä numero, se saa silmän osumaan siihen. Ehkä myös tästä tulee sun "vainoamisesi".

        Vai muistatko sitä kertaa kun se vaaka sanoi 3,67kg?


      • Crocuta kirjoitti:

        No uskovaisuus on psykoosi mutenniin...

        Lukuun 666 kiinnittää huomiota. PElissä iskun damage pompaa vihollisesta 666 kiinnittää enemmän huomiota kuin 893, vaikka jälkimmäisellä siltä norjalais paskiaiselta lähteekin enemmän energiaa.

        Siis se nyt vaan on semmonen kulttuurin hypettämä numero, se saa silmän osumaan siihen. Ehkä myös tästä tulee sun "vainoamisesi".

        Vai muistatko sitä kertaa kun se vaaka sanoi 3,67kg?

        "No uskovaisuus on psykoosi mutenniin..."

        Tuohon väittämään sisältyy psykoottinen pelko uskontoa kohtaan, joten se on itsensä nollaava.


      • Crocuta
        dazu kirjoitti:

        "No uskovaisuus on psykoosi mutenniin..."

        Tuohon väittämään sisältyy psykoottinen pelko uskontoa kohtaan, joten se on itsensä nollaava.

        Mihin sisältyy... Nyt pää pois perseestä dazu.


      • Crocuta kirjoitti:

        Mihin sisältyy... Nyt pää pois perseestä dazu.

        Minkä näkee pahana, sitä pelkää. Kuule kielikin on uskonto; joka ei usko, ei pysty ymmärtämään puhetta.


      • Crocuta
        dazu kirjoitti:

        Minkä näkee pahana, sitä pelkää. Kuule kielikin on uskonto; joka ei usko, ei pysty ymmärtämään puhetta.

        Ok kerro mulle asioita joita näet pahana. Mä näen pahana lasten päihteiden käytön, ei ei mulla ole omia lapsia tai muuta. Se vaan tekee pahaa lapsille. Vaan tietenkin mikäli minä pelkään, niin se tarkoittaa että näen asian pahana väärillä perusteilla ja olen näin ollen väärässä.

        Mä näen pahana... No pointti jota teen, että sie voit polttaa sen psykologian perusteet opuksen :D

        Ei ihan 1 yhteen rinnastus, mutta yllä mainittu pointtini pysyy. Ja toi sun kieli vertaus. Sä voit myös lopettaa pilven polton. Se on pahasta :D


      • Crocuta kirjoitti:

        Ok kerro mulle asioita joita näet pahana. Mä näen pahana lasten päihteiden käytön, ei ei mulla ole omia lapsia tai muuta. Se vaan tekee pahaa lapsille. Vaan tietenkin mikäli minä pelkään, niin se tarkoittaa että näen asian pahana väärillä perusteilla ja olen näin ollen väärässä.

        Mä näen pahana... No pointti jota teen, että sie voit polttaa sen psykologian perusteet opuksen :D

        Ei ihan 1 yhteen rinnastus, mutta yllä mainittu pointtini pysyy. Ja toi sun kieli vertaus. Sä voit myös lopettaa pilven polton. Se on pahasta :D

        "Ok kerro mulle asioita joita näet pahana."

        Niitä asioita on varmasti muutamiakin, mutta vaikkapa lasten päihteiden käytön pahana pitäminen eroaa huomattavasti uskovaisuuden pahana pitämisestä. Lasten päihteiden käytöllä on negatiivinen merkitys ihan käytännön tasolla, mutta uskomisen pahana pitäminen on jokseenkin irrationaalista.
        Matematiikka on uskonto ja huippumatemaatikot ovat uskovaisia. Eikö näiden vihaaminen uskonsa vuoksi ole lainkaan irrationaalista?

        "Ja toi sun kieli vertaus. Sä voit myös lopettaa pilven polton. Se on pahasta :D"

        Sun se pilvenpolttaminen pitäis lopettaa, jos esim. haistat kielen... pystytkö kokemaan kirjoitukseni hajuina, väreinä, tai ääninä, vai näetkö sen sittenkin vain tekstinä?
        Jos näet sen tekstinä, niin se on uskonto, koska se välittää todellisuudesta välillistä, ei välitöntä tietoa.


    • Marjelie

      Jokin ammattiliitto taisi olla( KTV666)

    • 6 6 6

      kiva luku se on, ei siinä mitään vikaa ole.

      • 6 6 6

        mielenkiintoista on se, miten siihen lukuun on päädytty. Siinä sulle ajateltavaa illaksi.


    • ja teinit pelailemassa spiritismiä.

      • zisel

        Iron Maiden pitääkin muuten pistää lataukseen mun seuraavaa videoo varten. Valitan, sä olet nyt syyllinen siihen että mainostan loppukevään mun uutta videoo :D


    • Ilmestyskirjan 13. luku ja sen ennustus valtiosta, jonka "nimen luku" on 666. Ei se luku ketään vainoa, mutta Housessa oli viime jaksossa tapaus, missä hamppu aiheutti vastaavaa ajattelua.

      • zisel

        Siis hamppu aiheutti?


    • Taikauskoinen pelleily mieleen.

      Nou hätä, saatana tms. kuuluu kristinuskoon eikä sitäkään ole niinkuin ei ole jumaliakaan jne. :)

      Mä en ajattelis mitään, kun en kiinnitä semmoisiin huomiota. Se on vaan numeroita mistä joku hörhö on keksinyt kivoja tarinoita peltellakseen väkeä.

      • zisel

        mitä sä täällä tähän aikaan teet? :D:D Mä aattelin että nyt olis turvallinen aika kysyä tällasia kun ei "Papu ole täällä riehumassa" :D

        No mä uskon että on olemassa "korkeampi voima" jota nimitän Jumalaksi ja uskon että se on suvaitsevainen ja huumorintajuinen. Uskon siis että kunhan en tapa ketään niin voin elää rauhassa siinä uskossani että pääsen "parempiin piireihin".


      • Manaaja.
        zisel kirjoitti:

        mitä sä täällä tähän aikaan teet? :D:D Mä aattelin että nyt olis turvallinen aika kysyä tällasia kun ei "Papu ole täällä riehumassa" :D

        No mä uskon että on olemassa "korkeampi voima" jota nimitän Jumalaksi ja uskon että se on suvaitsevainen ja huumorintajuinen. Uskon siis että kunhan en tapa ketään niin voin elää rauhassa siinä uskossani että pääsen "parempiin piireihin".

        Niin itse LUCIFERKIN USKOO KORKEAMPAAN VOIMAAN, mutta ei polvistu, KUTEN ET SINÄKÄÄN.

        OLET RIIVATTU.

        http://www.youtube.com/watch?v=EUuoboCNBeM&feature=fvw


      • zisel kirjoitti:

        mitä sä täällä tähän aikaan teet? :D:D Mä aattelin että nyt olis turvallinen aika kysyä tällasia kun ei "Papu ole täällä riehumassa" :D

        No mä uskon että on olemassa "korkeampi voima" jota nimitän Jumalaksi ja uskon että se on suvaitsevainen ja huumorintajuinen. Uskon siis että kunhan en tapa ketään niin voin elää rauhassa siinä uskossani että pääsen "parempiin piireihin".

        Nukkumaan meno aika ihan vielä ole :)

        Siinähän uskot, ei tule tapahtuun. Niin joo ja, vaatis se varmaan vähän muutakin kuin pelkkää sanomista uskosta.. esim. kunnollista käytöstä mutta älähän huoli siitäkään. Uskikset rikkoo omia sääntöjään kaikkein eniten kuin myös käyttäytyvät aikas pahasti.


      • zisel
        Manaaja. kirjoitti:

        Niin itse LUCIFERKIN USKOO KORKEAMPAAN VOIMAAN, mutta ei polvistu, KUTEN ET SINÄKÄÄN.

        OLET RIIVATTU.

        http://www.youtube.com/watch?v=EUuoboCNBeM&feature=fvw

        toi ei yllä läheskään niin sairaisiin atmösfääreihin kuin mitä mä täällä kuuntelen (EN tsiiGaa!)


      • Papu.Sparrow kirjoitti:

        Nukkumaan meno aika ihan vielä ole :)

        Siinähän uskot, ei tule tapahtuun. Niin joo ja, vaatis se varmaan vähän muutakin kuin pelkkää sanomista uskosta.. esim. kunnollista käytöstä mutta älähän huoli siitäkään. Uskikset rikkoo omia sääntöjään kaikkein eniten kuin myös käyttäytyvät aikas pahasti.

        Minusta kapitalistit rikovat omia sääntöjään eniten. :D


      • zisel
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        Nukkumaan meno aika ihan vielä ole :)

        Siinähän uskot, ei tule tapahtuun. Niin joo ja, vaatis se varmaan vähän muutakin kuin pelkkää sanomista uskosta.. esim. kunnollista käytöstä mutta älähän huoli siitäkään. Uskikset rikkoo omia sääntöjään kaikkein eniten kuin myös käyttäytyvät aikas pahasti.

        olla ihan rauhassa? Miksi sä tuut siihen (tai jonnekkin) riehuu jos mä olen ihan omissa oloissani? Mä kävelen niinkun muutkin, istun kuten muutkin ja olen älyltäni kuten muutkin ja tulen toimeen ihmisten kanssa kuten muutkin. Niin miksen mä sais olla?? Jos joku kysyy että uskotko niin kerron mutten mä sitä JULISTA.

        Mikä sulla on? Miksi sulla on tollanen paniikki? Onko sulle tehty jotain? Mikä sua vaivaa? Ja kysymykset liittyi uskontoon.


      • Manaaja.
        zisel kirjoitti:

        toi ei yllä läheskään niin sairaisiin atmösfääreihin kuin mitä mä täällä kuuntelen (EN tsiiGaa!)

        Anna pyhän kirkon auttaa, pääset eroon riettauden hengestäsi.
        BABYLON JA PORTTO PITÄÄ AJAA SINUSTA ULOS!


      • dazu kirjoitti:

        Minusta kapitalistit rikovat omia sääntöjään eniten. :D

        Olet myös väärässä.

        Aukaseppas nyt simmus ja lakkaa toi suodatus, niin se totuus ja kirkkaus vihdoinkin pääsee sinunkin uskonnon myrkyttämään mieleesi saapumahan tms.!!!

        Uskonnot on pahasta ja uskovaiset kaikkein pahimmasta päästä. Uskovaiset on varsinaisia toisia ihmisiä tuhoavia hirviötiä jeikä heillä ole mitään moraalia kunniaa tms. Käyttävät vaan sitä jumalaansa tekosyynä tehdessään pahaa oikealla ja vasemmalla. Enimmäkseen näyttäis myös esim. pedofiilit olevan uskovaisia.


      • Manaaja.
        zisel kirjoitti:

        olla ihan rauhassa? Miksi sä tuut siihen (tai jonnekkin) riehuu jos mä olen ihan omissa oloissani? Mä kävelen niinkun muutkin, istun kuten muutkin ja olen älyltäni kuten muutkin ja tulen toimeen ihmisten kanssa kuten muutkin. Niin miksen mä sais olla?? Jos joku kysyy että uskotko niin kerron mutten mä sitä JULISTA.

        Mikä sulla on? Miksi sulla on tollanen paniikki? Onko sulle tehty jotain? Mikä sua vaivaa? Ja kysymykset liittyi uskontoon.

        HÄN Pelkää pahuutta.

        Sinä vuodat likaista verta ON SAIRAUKSIAKIN.

        Demoni on pahansuopa ja ilkeä henkiolento, joka aiheuttaa sairauksia, huonoa onnea tai jopa kuolemia.

        MIKÄ ON DEMONISI NIMI?


      • zisel kirjoitti:

        olla ihan rauhassa? Miksi sä tuut siihen (tai jonnekkin) riehuu jos mä olen ihan omissa oloissani? Mä kävelen niinkun muutkin, istun kuten muutkin ja olen älyltäni kuten muutkin ja tulen toimeen ihmisten kanssa kuten muutkin. Niin miksen mä sais olla?? Jos joku kysyy että uskotko niin kerron mutten mä sitä JULISTA.

        Mikä sulla on? Miksi sulla on tollanen paniikki? Onko sulle tehty jotain? Mikä sua vaivaa? Ja kysymykset liittyi uskontoon.

        On kova provoiluyritys päällä. Ainoa joka riehuu ja käyttäytyy täällä nyt, olet sinä, arvon pikku uskovainen :)

        Jaa miksi?? Oletko säkin polttanut pilveä?? Sä kysyit ja koska tämä on keskustelupalsta niin me sitten vastataan siihen yms. ja jne. En mä kysynyt sulta vaan sä julistit koska halusit taas saada ton skitsokohtauksen. Eli et halunnut olla rauhassa vaan nimenomaan hait tätä että pääset taas meuhkaan. Huvinsa kullakin. Vetelet noita kilareita aikas useinkin, mutta suurimmaksi osaksi olen tuominnut ne provoiluksi, kuten nytkin, etkä saa mua mukaan siihen :)


      • Papu.Sparrow kirjoitti:

        Olet myös väärässä.

        Aukaseppas nyt simmus ja lakkaa toi suodatus, niin se totuus ja kirkkaus vihdoinkin pääsee sinunkin uskonnon myrkyttämään mieleesi saapumahan tms.!!!

        Uskonnot on pahasta ja uskovaiset kaikkein pahimmasta päästä. Uskovaiset on varsinaisia toisia ihmisiä tuhoavia hirviötiä jeikä heillä ole mitään moraalia kunniaa tms. Käyttävät vaan sitä jumalaansa tekosyynä tehdessään pahaa oikealla ja vasemmalla. Enimmäkseen näyttäis myös esim. pedofiilit olevan uskovaisia.

        olemassa yhtään kuolemansyntiä, johon ei olis omasta mielestään hurskas uskovainen syyllistynyt.


      • Papu.Sparrow kirjoitti:

        Olet myös väärässä.

        Aukaseppas nyt simmus ja lakkaa toi suodatus, niin se totuus ja kirkkaus vihdoinkin pääsee sinunkin uskonnon myrkyttämään mieleesi saapumahan tms.!!!

        Uskonnot on pahasta ja uskovaiset kaikkein pahimmasta päästä. Uskovaiset on varsinaisia toisia ihmisiä tuhoavia hirviötiä jeikä heillä ole mitään moraalia kunniaa tms. Käyttävät vaan sitä jumalaansa tekosyynä tehdessään pahaa oikealla ja vasemmalla. Enimmäkseen näyttäis myös esim. pedofiilit olevan uskovaisia.

        "Siinähän olet Olet myös väärässä."

        En ole. Kapitalismi on vanhan kirkon nykyinen muoto ja sitäpaitsi perustuu alistamiselle, missä säännöt koskevat kaikkia muita, kuin jokaista subjektia itseään, eli jokainen asettaa säännöt kaikille muille, muttei itselleen. Loppujen lopuksi kyse on siitä kilpailemisesta, että voidaan olla mahdollisimman asettavassa asemassa(herramoraalisessa) ja mahdollisimman vähän asetusten kohteena(orjamoraalisessa asemassa).

        Kielikin on uskonto ja joka ei siihen uskontoon usko, niin ei ymmärrä toisia ja oikeuttaa pahantekonsa toisia kohtaan, vedoten näiden pahuuteen. Mitä enemmän näkee pahuutta, sitä vähemmän ymmärtää ja mitä vähemmän ymmärtää, sitä enemmän tekee pahaa. Uskominen on ymmärtämistä.


      • zisel
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        On kova provoiluyritys päällä. Ainoa joka riehuu ja käyttäytyy täällä nyt, olet sinä, arvon pikku uskovainen :)

        Jaa miksi?? Oletko säkin polttanut pilveä?? Sä kysyit ja koska tämä on keskustelupalsta niin me sitten vastataan siihen yms. ja jne. En mä kysynyt sulta vaan sä julistit koska halusit taas saada ton skitsokohtauksen. Eli et halunnut olla rauhassa vaan nimenomaan hait tätä että pääset taas meuhkaan. Huvinsa kullakin. Vetelet noita kilareita aikas useinkin, mutta suurimmaksi osaksi olen tuominnut ne provoiluksi, kuten nytkin, etkä saa mua mukaan siihen :)

        Sulla taitaa olla henkilökohtasta kokemusta jo pidemmältä aikaa siitä aiheesta kun osasit heti ottaa tollasen puheeksi. Oisko tarjota pari neuvoa?

        Mä olen täällä provonnut muutaman kerran ja sen olen tehnyt niin että sen tajuaa idioottikin - eli kun mua on esim haukuttu Dazuksi niin olen lähtenyt tahallani vetää sillä roolilla eteenpäin. Syynä on känni - mikäs sun puolustus on sun idioottimaisiin tempauksiin? Vittu mua ei oikeesti kiinnosta vitun pätkää mitä täällä kukin keskustelee mutta tiedän erään joka on silmä kovana ja haluaa tietää mitä papu vastaa tähän. No anna nyt tulla sitten, ai lav juu tuu!


      • dazu kirjoitti:

        "Siinähän olet Olet myös väärässä."

        En ole. Kapitalismi on vanhan kirkon nykyinen muoto ja sitäpaitsi perustuu alistamiselle, missä säännöt koskevat kaikkia muita, kuin jokaista subjektia itseään, eli jokainen asettaa säännöt kaikille muille, muttei itselleen. Loppujen lopuksi kyse on siitä kilpailemisesta, että voidaan olla mahdollisimman asettavassa asemassa(herramoraalisessa) ja mahdollisimman vähän asetusten kohteena(orjamoraalisessa asemassa).

        Kielikin on uskonto ja joka ei siihen uskontoon usko, niin ei ymmärrä toisia ja oikeuttaa pahantekonsa toisia kohtaan, vedoten näiden pahuuteen. Mitä enemmän näkee pahuutta, sitä vähemmän ymmärtää ja mitä vähemmän ymmärtää, sitä enemmän tekee pahaa. Uskominen on ymmärtämistä.

        Ihan ehdottomasti terapoimasta itseäsi. Olet erittäin surkea terapeutti :)

        Sun juttus oli silkkaa asiaankuulumatonta sontaa, mutta ymmärtäähän sen ettet kykene peloiltasi ja harhoiltasi asiaa käsittelemään.


      • zisel kirjoitti:

        Sulla taitaa olla henkilökohtasta kokemusta jo pidemmältä aikaa siitä aiheesta kun osasit heti ottaa tollasen puheeksi. Oisko tarjota pari neuvoa?

        Mä olen täällä provonnut muutaman kerran ja sen olen tehnyt niin että sen tajuaa idioottikin - eli kun mua on esim haukuttu Dazuksi niin olen lähtenyt tahallani vetää sillä roolilla eteenpäin. Syynä on känni - mikäs sun puolustus on sun idioottimaisiin tempauksiin? Vittu mua ei oikeesti kiinnosta vitun pätkää mitä täällä kukin keskustelee mutta tiedän erään joka on silmä kovana ja haluaa tietää mitä papu vastaa tähän. No anna nyt tulla sitten, ai lav juu tuu!

        Kuka?


      • Papu.Sparrow kirjoitti:

        Ihan ehdottomasti terapoimasta itseäsi. Olet erittäin surkea terapeutti :)

        Sun juttus oli silkkaa asiaankuulumatonta sontaa, mutta ymmärtäähän sen ettet kykene peloiltasi ja harhoiltasi asiaa käsittelemään.

        Mä olen kyllä paska kirjottaan, mutta onneksi kuitenkin parempi kirjoittaja kuin sä terapeuttina :)


    • huoltoasemalla kassa-jonossa, edessä oli inttikundeja jotka vuokrasivat videota ensimmäistä kertaa paikasta ja yllättäen yksi alkoi nauramaan. Hänen kaverinsa kysyi "Täh?", jolloin tuo nauraja selitti videovuokrakorttinsa numeron olevan 666 ja hauskuu senkun nousi, kun yksi arveli millaista kasvonilmettä olisi ollut tarjolla, mikäli tuon numeron olisi saanut harras uskova.

      Onko sitten pedon luku 666 vai 616? Myäskin se voi olla jokin muu.
      Sinänsä ihmisen luku jossain versiossa on tuo 666.

      Korppi on latautunut 2-3 tuntia, nyt 6,30 min latautunut, tunnin päästä saattaa olla katselukunnossa.

      • zisel

        Mä juuri sun mielipidettä kaipasin eniten.


      • zisel kirjoitti:

        Mä juuri sun mielipidettä kaipasin eniten.

        luku 12 on täydellisyyden luku?
        Ja tällä luvulla 12 on vahva merkitys uskonoissa. Varsinkin aasian mytologisissa uskomuksissa on ollut 12 jumalaa.
        Mardukin Babylonian temppelissä oli 12 porttia ja Gilgames-eepos jakautuu 12 tauluun.

        Luku 666 = Johanneksen ilmestyksen mukaan 666 on "erään ihmisen luku" ja tätä ihmistä on etsitty lähinnä Ilmestyskirjan syntyajan historiasta.
        Kirjainten lukuarvojen perusteella on päädytty kahteenkin kristittyjä vainonneeseen Rooman keisariin, Neroon ja Domitianukseen.
        Luku on sama kuin erään Rooman keisari Domitianuksen rahan päällekirjoituksen kirjainten lukuarvo.
        Neron tapauksessa, kun lasketaan yhteen heprean kirjainten numeroarvot.

        On kuitenkin huomioitava, myös Martti Lutherin nimen kirjainten lukuarvo on juuri 666. Siis susi lampaan vaatteissa?
        Väitetään, että Lutherin kohdalla olisi kyseessä vilppi.

        Raamatussakin on etsitty selitystä ky. luvulle. Kun Aatamin, Eevan ja heitä seuranneiden 14 lapsenlapsen nimet lukuarvoineen tulee luku 666.

        Myöskin paavin päähineen tiaran teksti Cicerius Filii Dei (Jumalan pojan sijainen) tuottaa lukuarvoksi 666.

        Nämä tiedot antoi "Lukujen symboliikka" teos (Pertti Lempiäinen)


      • runontaja kirjoitti:

        luku 12 on täydellisyyden luku?
        Ja tällä luvulla 12 on vahva merkitys uskonoissa. Varsinkin aasian mytologisissa uskomuksissa on ollut 12 jumalaa.
        Mardukin Babylonian temppelissä oli 12 porttia ja Gilgames-eepos jakautuu 12 tauluun.

        Luku 666 = Johanneksen ilmestyksen mukaan 666 on "erään ihmisen luku" ja tätä ihmistä on etsitty lähinnä Ilmestyskirjan syntyajan historiasta.
        Kirjainten lukuarvojen perusteella on päädytty kahteenkin kristittyjä vainonneeseen Rooman keisariin, Neroon ja Domitianukseen.
        Luku on sama kuin erään Rooman keisari Domitianuksen rahan päällekirjoituksen kirjainten lukuarvo.
        Neron tapauksessa, kun lasketaan yhteen heprean kirjainten numeroarvot.

        On kuitenkin huomioitava, myös Martti Lutherin nimen kirjainten lukuarvo on juuri 666. Siis susi lampaan vaatteissa?
        Väitetään, että Lutherin kohdalla olisi kyseessä vilppi.

        Raamatussakin on etsitty selitystä ky. luvulle. Kun Aatamin, Eevan ja heitä seuranneiden 14 lapsenlapsen nimet lukuarvoineen tulee luku 666.

        Myöskin paavin päähineen tiaran teksti Cicerius Filii Dei (Jumalan pojan sijainen) tuottaa lukuarvoksi 666.

        Nämä tiedot antoi "Lukujen symboliikka" teos (Pertti Lempiäinen)

        teoria tuolle henkilölle on virheellinen ja hakuperusteet sotivat Ilmestyskirjaa vastaan. Ilmestyskirjan mukaan kyse on valtiosta(pedosta), jolla on ihmisen nimi. Raamatussa on Vanhan testamentin puolella selitetty, että kirja käyttää valtakunnista termiä "peto".
        Yhdenkään noiden henkilöiden mukaan ei ole nimetty valtiota, eikä tällä henkilöllä edes ole itseasiassa mitään merkitystä, vaan ks. kappale keskittyy valtioon, jolla nyt sattuu olemaan jonkun ihmisen nimi. Kappaleessa paljastetaan tästä valtiosta tuo yksityiskohta, jotta lukija saisi vihjeen, mistä valtiosta on kyse.


      • 27
        dazu kirjoitti:

        teoria tuolle henkilölle on virheellinen ja hakuperusteet sotivat Ilmestyskirjaa vastaan. Ilmestyskirjan mukaan kyse on valtiosta(pedosta), jolla on ihmisen nimi. Raamatussa on Vanhan testamentin puolella selitetty, että kirja käyttää valtakunnista termiä "peto".
        Yhdenkään noiden henkilöiden mukaan ei ole nimetty valtiota, eikä tällä henkilöllä edes ole itseasiassa mitään merkitystä, vaan ks. kappale keskittyy valtioon, jolla nyt sattuu olemaan jonkun ihmisen nimi. Kappaleessa paljastetaan tästä valtiosta tuo yksityiskohta, jotta lukija saisi vihjeen, mistä valtiosta on kyse.

        Onko tullut mieleen että se luku saattaisi tarkoittaa YK:ta eli yhdistyneitä kansakuntia?


      • 27 kirjoitti:

        Onko tullut mieleen että se luku saattaisi tarkoittaa YK:ta eli yhdistyneitä kansakuntia?

        luin, että Jehovantodistajien Ilmestyskirjassa, joka on muuten vääristelty siitä alkuperäisestä aika rankasti, on väitetty tällätavoin. Väite ajaa jehovien omia pimeitä tavoitteita, eikä sovi Raamattuun millään tavoin. Jehovan todistajat on 2 Tess. 2 mukaan todistetusti antikristuksen johtama uskonlahko:

        "Me pyydämme, veljet, 2 ettette heti menetä malttianne ja säikähdä, jos joku vedoten Hengen ilmoitukseen tai muka meidän puheeseemme tai kirjeeseemme väittää, että Herran päivä on jo käsillä. 3 Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen. 4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."


      • 27
        dazu kirjoitti:

        luin, että Jehovantodistajien Ilmestyskirjassa, joka on muuten vääristelty siitä alkuperäisestä aika rankasti, on väitetty tällätavoin. Väite ajaa jehovien omia pimeitä tavoitteita, eikä sovi Raamattuun millään tavoin. Jehovan todistajat on 2 Tess. 2 mukaan todistetusti antikristuksen johtama uskonlahko:

        "Me pyydämme, veljet, 2 ettette heti menetä malttianne ja säikähdä, jos joku vedoten Hengen ilmoitukseen tai muka meidän puheeseemme tai kirjeeseemme väittää, että Herran päivä on jo käsillä. 3 Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen. 4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

        Se oli testi,,,kuinka hyvin olet raamattusi lukenut.
        Jehovat ovat harhaoppi, aivan oikein.


      • dazu kirjoitti:

        teoria tuolle henkilölle on virheellinen ja hakuperusteet sotivat Ilmestyskirjaa vastaan. Ilmestyskirjan mukaan kyse on valtiosta(pedosta), jolla on ihmisen nimi. Raamatussa on Vanhan testamentin puolella selitetty, että kirja käyttää valtakunnista termiä "peto".
        Yhdenkään noiden henkilöiden mukaan ei ole nimetty valtiota, eikä tällä henkilöllä edes ole itseasiassa mitään merkitystä, vaan ks. kappale keskittyy valtioon, jolla nyt sattuu olemaan jonkun ihmisen nimi. Kappaleessa paljastetaan tästä valtiosta tuo yksityiskohta, jotta lukija saisi vihjeen, mistä valtiosta on kyse.

        harhauttava tietoa ja mikä ei.

        Onko pedon luku lopulta vain harhauttava myytti, mitä todellisuudessa ei ole.
        Muistetaan myös Raamatusta on poitettu osa mikä tunnetaan "Musta raamattu" nimellä, samoin henkiinherättämis osio on poistettu.

        Jokainen uskontokunta kirjoittaa raamattunsa siten, mitä suuntaa se edustaa.

        Otetaan Vanha testamentti, Aatami ja Eeva saivat kolme poikaa, mistä nuo pojat löysivät vaimonsa?

        Asiaa voi katsoa vertauskuvallisesti "Laki on jokaiselle sama!" fraasilla ja jokainen tietää ettei ole.


      • runontaja kirjoitti:

        harhauttava tietoa ja mikä ei.

        Onko pedon luku lopulta vain harhauttava myytti, mitä todellisuudessa ei ole.
        Muistetaan myös Raamatusta on poitettu osa mikä tunnetaan "Musta raamattu" nimellä, samoin henkiinherättämis osio on poistettu.

        Jokainen uskontokunta kirjoittaa raamattunsa siten, mitä suuntaa se edustaa.

        Otetaan Vanha testamentti, Aatami ja Eeva saivat kolme poikaa, mistä nuo pojat löysivät vaimonsa?

        Asiaa voi katsoa vertauskuvallisesti "Laki on jokaiselle sama!" fraasilla ja jokainen tietää ettei ole.

        "Mikä lopulta on harhauttava tietoa ja mikä ei."

        Vastaat tähän itsellesi: "Jokainen uskontokunta kirjoittaa raamattunsa siten, mitä suuntaa se edustaa." Kaikki uskontokuntien opit ovat harhaoppia.

        "Onko pedon luku lopulta vain harhauttava myytti, mitä todellisuudessa ei ole."

        Minusta pedon luku on aika yhdentekevä asia Raamatussa, eikä sillä ole yksittäisen ihmisen uskon kannalta mitään merkitystä. Se on mainittu Raamatussa sellaisen valtion nimen lukuna, mikä on saanut nimensä ihmisen mukaan. Tällä pedolla on kaksi sarvea, kuin karitsalla, mutta se puhuu, kuin lohikäärme. Eli valtiolla on ulkopuolisesti olemassa kaksi hyvää elämänarvon käsitettä, mutta se oikeuttaa väkivallan näiden käsitteiden nimissä. Esim. vapaus ja tasa-arvo.

        "Muistetaan myös Raamatusta on poitettu osa mikä tunnetaan "Musta raamattu" nimellä, samoin henkiinherättämis osio on poistettu."

        Musta Raamattu on höpöhöpöä. Henkiinherättämisosiokaan ei tee ketään uskoon, jos sellaista edes on.

        "Otetaan Vanha testamentti, Aatami ja Eeva saivat kolme poikaa, mistä nuo pojat löysivät vaimonsa?"

        Avaruudesta? :D


      • dazu kirjoitti:

        "Mikä lopulta on harhauttava tietoa ja mikä ei."

        Vastaat tähän itsellesi: "Jokainen uskontokunta kirjoittaa raamattunsa siten, mitä suuntaa se edustaa." Kaikki uskontokuntien opit ovat harhaoppia.

        "Onko pedon luku lopulta vain harhauttava myytti, mitä todellisuudessa ei ole."

        Minusta pedon luku on aika yhdentekevä asia Raamatussa, eikä sillä ole yksittäisen ihmisen uskon kannalta mitään merkitystä. Se on mainittu Raamatussa sellaisen valtion nimen lukuna, mikä on saanut nimensä ihmisen mukaan. Tällä pedolla on kaksi sarvea, kuin karitsalla, mutta se puhuu, kuin lohikäärme. Eli valtiolla on ulkopuolisesti olemassa kaksi hyvää elämänarvon käsitettä, mutta se oikeuttaa väkivallan näiden käsitteiden nimissä. Esim. vapaus ja tasa-arvo.

        "Muistetaan myös Raamatusta on poitettu osa mikä tunnetaan "Musta raamattu" nimellä, samoin henkiinherättämis osio on poistettu."

        Musta Raamattu on höpöhöpöä. Henkiinherättämisosiokaan ei tee ketään uskoon, jos sellaista edes on.

        "Otetaan Vanha testamentti, Aatami ja Eeva saivat kolme poikaa, mistä nuo pojat löysivät vaimonsa?"

        Avaruudesta? :D

        Aatamain ja Eevan pojat hakivat vaimonsa paratiisin ulkopuolisista kylistä.
        Omasta Raamatusta (ev.lut.) en ky. mainintaa löytänyt.

        Sinänsä aidot vastaukset voisi antaa ainoastaan ensimmäinen alkuperäinen Raamattu.

        Joidenkin puheiden mukaan Raamattua kirjoitettiin vielä 1500 luvulla.


        Itse olen kirkosta eronnut.


    • vänksy
      • zisel

        mitä jumputusta :D


    • LOL-666 ja sit myös yks puhelinnumero..ei kuitenkaan LOL-666:n puh.nro.

      Ja vaikea kuvitella tilannetta jossa joku numero seuraisi.

      Hitto, oonko vähä tylsä..

      • Kaaosmissi

        ever since lumitaistelija, shelter, mrcruelty jne.


      • zisel

        vähän tylsä.. Keksi nyt äkkiä musta jotain eroottista 666- juttua :D Ja vittu mä en sitten paina kutosella alkavaa enkä nollalla!! ::D


    • ToIjake

      panojen määrä viime vuodelta?

      • itsellesi oman nimimerkin, jos kiinnostaa kysellä henkilökohtaisia...


      • jakautuneen persoonani yksi osa. Kukas teistä kolmesta (niinhän se oli?) sä olet?


      • zisel

        yltää tohon. Paljonko se 666 on jaettuna viime vuoden päivillä? Eli kuinka monta miestä mulla pitäis olla per päivä?


      • zisel kirjoitti:

        yltää tohon. Paljonko se 666 on jaettuna viime vuoden päivillä? Eli kuinka monta miestä mulla pitäis olla per päivä?

        1,8246575342465753424657534246575

        Melko haipakkaa pitäis :)


      • PöIjäke
        Toljake kirjoitti:

        jakautuneen persoonani yksi osa. Kukas teistä kolmesta (niinhän se oli?) sä olet?

        sä nyt ainakin olet se sosiaalitäti joka aina tulee kieli ruskeana "pelastamaan" naisia pulasta. vaikkei mitään pulaa oliskaan.


      • LarsLjutka
        Toljake kirjoitti:

        1,8246575342465753424657534246575

        Melko haipakkaa pitäis :)

        Mikkään onkelma.


      • 18
        PöIjäke kirjoitti:

        sä nyt ainakin olet se sosiaalitäti joka aina tulee kieli ruskeana "pelastamaan" naisia pulasta. vaikkei mitään pulaa oliskaan.

        ei valitettavasti ole sanonut mitään. Kommentoinut vaan omaa nikkiään. Mistä tämä naisten pelastamis-juttu tulee.?T höpisee vain ympäripyöreitä, ketään ei ole uskaltanut puolustaa tai auttaa oikeasti ikinä täällä. aika nyhväkkeeltä vaikuttaa.


    • kirpela

      pahuus, ja kyllä minuu alkas ahistaa jos kutosia vilisisi kolmen sarjoina alituiseen. Painuisin kai psykiatrian polille...

      • zisel

        tekisin mutta mitä jos siitä "666!" tulis jo sellanen legenda että "kunhan kirpela laittaa ton sen jauheliha- möttinsä tohon niin ihan varmaan se on 666" ja sitten näin kävis. Ja vaakaa säädettäis ja aina vaan sama luku. Kun tulisit koulusta kotiin niin autojen rekkarit olis "666" kaikki. No tää seuraava menee jo yli hilseen, ymmärrän sen itekkin mutta mulla ohi kulkevat autot sanoi rekkareissaan että "lady cry say goodbye"


      • kirpela
        zisel kirjoitti:

        tekisin mutta mitä jos siitä "666!" tulis jo sellanen legenda että "kunhan kirpela laittaa ton sen jauheliha- möttinsä tohon niin ihan varmaan se on 666" ja sitten näin kävis. Ja vaakaa säädettäis ja aina vaan sama luku. Kun tulisit koulusta kotiin niin autojen rekkarit olis "666" kaikki. No tää seuraava menee jo yli hilseen, ymmärrän sen itekkin mutta mulla ohi kulkevat autot sanoi rekkareissaan että "lady cry say goodbye"

        Miulla niissä sit varman kaikki kiljuu "ei tän näi pitäny mennä"... Miun ei mee varmaa mikään enää mihkää, ei hilseet eikä kirjaimet. Elämä vaan taas murjoo,joten kutoset sais mut ammattiapuun aikas äkkiä.


      • Miksi menisit psykiatrille jos noin tapahtuisi? Mikä saisi sinut epäilemään että sinun omassa päässäsi on vikaa?

        Vaihtoehdot:

        a) Se tapahtuu sattumalta. Täysin mahdollista -> kuulassa ei vikaa.

        b) Se tapahtuu tarkoituksella (kiusa, paranoia-ilmapiirin luominen, värvääminen johonkin hörhökulttiin). Täysin mahdollista -> kuulassa ei vikaa.

        c) Mielesi tuottaa oikeita harhoja. Et voi tietää mikä on "psykiatri" vaan oikeasti menet juttelemaan liikennemerkeille. Kuulassa vikaa. Onnea matkaan ja hahmottamaan siitä että mikä on psykiatri yleensäkään ja onko se kaiken takana sittenkin... :)

        d) Se tapahtuu koska *aavemaista taustamusiikkia* Peeelsepuuuuup itse on valinnut juuri sinut kohteekseen. MITÄ VITTUA JOKU PSYKIATRIA SIINÄ VAIHEESSA AUTTAA?!?!?!?!

        Kaikkien niiden jotka aikoo turvautua psykiatriaan pitäis tutkituttaa päänsä... ;-)


      • kirpela
        Kukkomies kirjoitti:

        Miksi menisit psykiatrille jos noin tapahtuisi? Mikä saisi sinut epäilemään että sinun omassa päässäsi on vikaa?

        Vaihtoehdot:

        a) Se tapahtuu sattumalta. Täysin mahdollista -> kuulassa ei vikaa.

        b) Se tapahtuu tarkoituksella (kiusa, paranoia-ilmapiirin luominen, värvääminen johonkin hörhökulttiin). Täysin mahdollista -> kuulassa ei vikaa.

        c) Mielesi tuottaa oikeita harhoja. Et voi tietää mikä on "psykiatri" vaan oikeasti menet juttelemaan liikennemerkeille. Kuulassa vikaa. Onnea matkaan ja hahmottamaan siitä että mikä on psykiatri yleensäkään ja onko se kaiken takana sittenkin... :)

        d) Se tapahtuu koska *aavemaista taustamusiikkia* Peeelsepuuuuup itse on valinnut juuri sinut kohteekseen. MITÄ VITTUA JOKU PSYKIATRIA SIINÄ VAIHEESSA AUTTAA?!?!?!?!

        Kaikkien niiden jotka aikoo turvautua psykiatriaan pitäis tutkituttaa päänsä... ;-)

        *lähtee etsiin ajanvarauksen, tai siun, puhelinnumeroa* , koskei sillä siis ole merkitystä mitä *äänet käskee* :D


    • Facebook

      Facebook on yhteisöllinen sovellus, joka tuo yhteen työpaikalta, koulusta ja vapaa-ajalta tutut kaverit. Facebookin käyttäjä voi pitää yhteyttä kavereihinsa, ladata rajattoman määrän kuvia, lisätä linkkejä ja videoita, ja tutustua paremmin tapaamiinsa ihmisiin.

      Don´t Take 666 MicroChip | Facebook
      http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=127541706723

    • Mulle tulee tosta mieleen lähinnä joku wanna be saatanallinen "säikäyttäjä" xD

      Kaikella kunnioituksella.. En tiedä, mikä tuon luvun alkuperäinen tarina olikaan. Tiedän joskus lukeneeni siitä mutten kuolemaksenikaan muista. Piru mut periköön :)

      Olen joskus tälleen kaupan tätinä nähnyt ihmisten h-tunnuksen loppuosan olevan 666. Sitten on kuittiin tullut usein loppusummia, jotka on 6,66€. Ehkä joku tosi vanhanajan uskovainen on saattanut säikähtää, mut kyllä nykypäivän tavalliset ihmiset ottaa tommoset pedon luvut tosi huumorilla ja pohtii jo ääneen kannattaako mennä ratin taakse ollenkaan.

      Koska luku 666 on sinänsä erottuva, kyllä sen ilmestymisen huomaa mutta en mä ajattelisi sen vainoavan. Tyyliin, näkisin kadulla auton rekisterinumeron 666 ja samalla joku outo soittaa, jonka numerossa on 666. Vaaka näyttäis 66,6 kg (I wish!) jne.. Se vois olla ihan hyvin vaikka 999, herättää samat tunnot :)

    • antibarbi

      ei voi vainota. Luvuilla ei ole aivoja. Tuosta tulee mieleen hauska ja monia ihmisiä provosoiva numerosarja. Itselleni se ei merkitse mitään muuta kuin kolmea kuutosta peräkkäin. En sotke uskonasioita numeroihin.

      • alright

        "Mitä ajattelisit (olit sitten uskossa tai et) jos luku 666 "vainoaisi" sinua?", eli vastaa kysymykseen äläkä valita ettei numerosarja voi vainota ihmistä. jollet muuten siihen pysty, ajattele että eläisit rinnakkaistodellisuudessa ja siellä se lukusarja vainoaa sinua. toisaalta, mä kyllä vahvasti epäilen ettet sä pysty siihenkään...


      • antibarbi
        alright kirjoitti:

        "Mitä ajattelisit (olit sitten uskossa tai et) jos luku 666 "vainoaisi" sinua?", eli vastaa kysymykseen äläkä valita ettei numerosarja voi vainota ihmistä. jollet muuten siihen pysty, ajattele että eläisit rinnakkaistodellisuudessa ja siellä se lukusarja vainoaa sinua. toisaalta, mä kyllä vahvasti epäilen ettet sä pysty siihenkään...

        No kiitos tukiopetuksesta :D No mun pitää varmaan vetäistä vähän suippomadonlakkia ja leijua rinnakkaistodellisuuteen.... Varmaan mä sitten kutsuisin sen 666 kello viiden teelle ja kysyisin siltä, että miks se vainoo mua, että mitä pahaa mä oon sille tehnyt. Että loukkaantuko se siitä, kun käytin nauroin sille LOL-666 nikissäni.


      • alright
        antibarbi kirjoitti:

        No kiitos tukiopetuksesta :D No mun pitää varmaan vetäistä vähän suippomadonlakkia ja leijua rinnakkaistodellisuuteen.... Varmaan mä sitten kutsuisin sen 666 kello viiden teelle ja kysyisin siltä, että miks se vainoo mua, että mitä pahaa mä oon sille tehnyt. Että loukkaantuko se siitä, kun käytin nauroin sille LOL-666 nikissäni.

        oliko tuo sun otsikko käsky vai mikä? yleensä käskymuodossa verbi laitetaan lauseen ensimmäiseks sanaks, joten se pitäis olla "Ole sinä aina yhtä suloinen". lauseeseen kuulumattomat sanat jätin pois.

        se numerosarja vainoaa sua varmaanki just ton LOL-666 nikin takia, joten sun kannattaa varautua äärimmäiseen vitutukseen numerosarja 666:den taholta.


      • antibarbi
        alright kirjoitti:

        oliko tuo sun otsikko käsky vai mikä? yleensä käskymuodossa verbi laitetaan lauseen ensimmäiseks sanaks, joten se pitäis olla "Ole sinä aina yhtä suloinen". lauseeseen kuulumattomat sanat jätin pois.

        se numerosarja vainoaa sua varmaanki just ton LOL-666 nikin takia, joten sun kannattaa varautua äärimmäiseen vitutukseen numerosarja 666:den taholta.

        Se oli puhdas kirjoitusvirhe. Niitä tulee, kun yhdellä kädellä naputtelee ja toisella pitää puhelinta korvalla. Tekstiin oli eksynyt toinenkin typo, ja nyt se itkee siellä surkeuttaan, kun et ollenkaan huomioinut sitä. Ettei sulla menisi koko yötä otsikon miettimiseen, niin siinä piti lukea, että Sinä se olet aina yhtä suloinen *pus pus* Eikä mua taida vainota kukaan muu kuin alright ja sekin on leppoisaa vainoamista.


      • alright
        antibarbi kirjoitti:

        Se oli puhdas kirjoitusvirhe. Niitä tulee, kun yhdellä kädellä naputtelee ja toisella pitää puhelinta korvalla. Tekstiin oli eksynyt toinenkin typo, ja nyt se itkee siellä surkeuttaan, kun et ollenkaan huomioinut sitä. Ettei sulla menisi koko yötä otsikon miettimiseen, niin siinä piti lukea, että Sinä se olet aina yhtä suloinen *pus pus* Eikä mua taida vainota kukaan muu kuin alright ja sekin on leppoisaa vainoamista.

        mä ajattelin, että ei sua nyt maan rakoon kannata noista kirjotusvirheistä haukkua, koska sitte sä lähtisit itkien täältä pois, enkä mä vois enää vittuilla sulle.


      • antibarbi
        alright kirjoitti:

        mä ajattelin, että ei sua nyt maan rakoon kannata noista kirjotusvirheistä haukkua, koska sitte sä lähtisit itkien täältä pois, enkä mä vois enää vittuilla sulle.

        se olis melkein kuolinisku koko palstalle. Tää niin perustaa olemisensa sun vittuiluille ;D


      • alright
        antibarbi kirjoitti:

        se olis melkein kuolinisku koko palstalle. Tää niin perustaa olemisensa sun vittuiluille ;D

        olen tärkeä ja arvostettu osa tätä yhteisöä


    • Keittiön vaaka on rikki.

      Next.

    • alright

      mä tekisin siitä testejä, ja julkaisisin väitöskirjan aiheesta

    • Ennustus ja Aphrodite's Child.

    • 34

      nyt ihmeessä... Miten se liittyy jonkun " uskomuksiin " ? ?

      Jokainen tietysti tyylillään....

      • 40Watt

        69 on paljon kivempi, tutkijat kautta aikojen ovat todistaneet (tai yrittäneet uskotella) luvun 666 merkitsevän joko Paholaista tai Jumalhahmoja erilaisten matemaattistenkaavojen mukaan, sekoittaen siihen "merkittäviä" päivämääriä (kalenterista riippuen ja niitä yhdistellen), halutun (666) lopputuloksen saamiseksi. Numerologiaan perehtyneet ja muut old school ja new age lahkot ovat myös omia teorioitaan bygänneet. Itse kannatan elämän lukua 3, mitään uskontoa en tunnusta. Egyptin muinaisissa pyramideissakin on 3 keskeinen luku, riittäköön se perusteluikseni tähän.


    • raamattu, perkele ja Manaaja.

      En ole taikauskoisen, joten kutoset ei heittäisi mua ja mun mielenterveyttä suuntaan taikka toiseen.

    • Fr.Fionatar

      Tuo luku ei merkitse minulle yhtään mitään, kristityille se on saatanan merkki:)

    • sininen1977

      Minulle tulee monesti numerosarja 666. Esimerkiksi vaikka hedelmiä punnitessa, vastaantulevissa autoissa, joissakin sisäänpääsy/lentolipuissa jne. Mielestäni se on vaan hauska yhteensattuma kun tulee pedonluku vastaan summamutikassa. Muihin numeroihin ei kiinnitä huomiota samalla tavalla, sillä oma numerologia on jäänyt alkeiskurssin 666-tasolle. Yleensä jos itse e pitää valita kolme numeroa niin se on just tuo 666. En pystyisi mitenkään ajattelemaan että numerot vainoisivat. Häiritseekö joitakin että numerot vainoaa vai että jotakin voi tapahtua jos numerot vainoaa? Ja mitä he kuvittelevat että tapahtuu?

    • Salat julki

      Salaisen luvun 666 arvoituksen ratkaisu löytyy Sirpa Montosen PSARI kirjasta. Sieltä löytyy myös kristittyjen vainojen aikaan käytetty taulukko kreikkalaisista lukuarvoista ja kirjaimista. Luku 666 ei liitty millään tavalla oikeastaan uskontoon, vaan oli käytännöllinen roomalaismiehittäjän kieltäessä kaiken kaupankäynnin kristityiltä, jolloin heitä yritettiin näännyttää nälkään. Montosen kirjasta löytyy myös tuon luvun 666 ihmisen "nimi" eli mitä se tarkoittaa sekä myös pedon merkki, joka piti laittaa kaikille kristityille joko kämmenselkään tai otsaan tukan alle piiloon.

      • Ei ole mitään hyötyä Raamatun tulkinnan kannalta repiä kohtia irti asiayhteyksistään. Ennustukset Roomasta ovat ihan eri paikassa.


    • PSARI

      Raamatussa Johanneksen ilmestyskirjassa oleva pedon nimi, pedon lukuarvo 6-6-6 ja pedon merkki ovat olleet arvoitus kauan.

      Raamatussa lukee: ”Se, jolla ymmärrys on, ymmärtää ja tietää pedon, pedon merkin ja luvun!”

      Peto tarkoitti kristittyjen merkkiä kalaa tai kalastajaa, jonka lukuarvo oli 696. Siitä muodostoui 666, kun kalakuviota mudostettaessa joka toinen lukuarvo oli ylösalaisin.

      Mutta todennäköisemmin Raamatun peto merkkeineen oli Isis, sillä Isiksen temppeleitä oli eri puolilla Israelisa että Kreikkaa ja myös Patmos saarella, jossa Johannes oli maanpaossa. Isis kultti koettiin juutalaisten Baalin palvonnan rinnalla uhkana, jolloin haluttiin varoittaa toisesta uskonnosta.

      Serapiksen palvojat ja alkukristityt käyttivät samaa lukua 666.

      Isiksen salainen merkki oli kolme stigmaa. Stigman lukuarvo on 6, jolloin kolmesta perättäisestä stigma-kirjaimesta muodostui suoraan luku 666.

      • Leif Norrgård

        jÄI pERATSIINIT OTTAMATTA


    • hymm..

      Onko keittiövaaka tosiaan noin tarkka...?!

    • :S

      Höh! Katsoin juuri pankkitilin saldoani ja siellä oli kutosia jonossa.

    • sÄRPICO

      nÄIN GENTSUNKIN PSYKOOSIIN ON AJAUTUNUT JA HÖRHÖILEE HOROSKOOPPIFEMAKON KANSSA EDUSTAMASS
      KIUSAHENKEÄ HIHHULIKIELELLÄ DIILERIT LÖHÖÄÄ LISKOLLA
      VIROLAISET TYÖNANTAJAT

    • Anonyymi

      Mää soitin 666 numeroon

    • Anonyymi

      Miksi ateisteille tulisi tuosta mitään mieleen? Kristitythän siihen paholaiseen uskoo.

    • Anonyymi

      Se on mafia älä soita numeroon 666 tai kuolet

    • Anonyymi

      Iron Maiden. Number of the beast. Hyvä biisi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe