Hyviä lisukkeita?

diibadaaba dii

Suurin kohtaamani ongelma vhh:ssa on lisukkeissa. Kertokaa siis, mitä te syötte lihan ja kastikkeiden kanssa perunoiden, riisin ja pastan sijaan vhh:lla? Kiitos jos kehtaatte vastata :)

8

6971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karppi09

      Jos ei kaupan tiskiltä lisukkeita löydä niin sitten ei varmaankaan mitään. Ainakin tuolla VHH-palstalla jonkun kriitikon mielestä VHH:llahan on "samat lisukkeet" kuin ei-VHH:llakin.

      Suomalaisten ongelma on se, että ei ole totuttu syömään kasviksia, joten niistä ei mitään tiedetä, vaan sanoista kasvikset ja juurekset tulee mieleen tasan salaatinlehti, porkkana, peruna ja sokerijuurikas.

    • Kehtaan;D

      Lisukkeita on runsaasti. Aloitetaan kukkakaalista siitä saa muusia joka ei pahemmin eroa perunamuusista, keität kukkakaalia hyvin vähässä vedessä jossa hieman suolaa ja survot mieluusti vatkaimella muusiksi, sopii kaikkien lisukkeeksi. Kesäkurpitsasta saat myös vaikka valkosipuliperunan kaltaisen lisukkeen paistamalla pannussa sipulin kera ja lopuksi lisäät valkosipulin, on hyvää ja jos et ihan kiihko karppi ole niin molempiin ruokiin voit lisätä esim. 10-20% perunaa niin ei eroa alkuperäiseen huomaa juuri lainkaan. Hapankaalia voit myös jalostaa huuhtelemalla ja paistamalla, mikäli on liian hapanta naturel.. Mielikuvitusta peliin.....

      • .....

        Perunoissa muutenkin on paljon vähemmän hiilareita kuin riisissä tai pastassa, mutta kermaperunoissa vielä vähemmän (10%) ja rasvaakin enemmän kuin hiilareita. Jos ei kauhean tarkka ole niin kermaperunat ovat täyttävä ja hyvä lisuke. Pelkillä pavunversoilla/kukkakaalilla ja parilla pihvillä ei maha täyty.


    • vinkkinen

      kukkakaali
      parsa
      parsakaali
      ruusukaali
      punakaali
      valkokaali
      vihreätpavut
      kurkku
      toimaatti
      paprika
      sipuli
      vihersalaatit
      kesäkurpitsa
      munakoiso
      kohtuudella lanttu
      pinaatti
      kananmuna
      sienet
      retiisi
      oliivit
      juustot
      kohtuudella porkkanaa
      kohtuudella pähkinää

      - näistä sitten vaan lämmintä tai kymäää lisuketta - uunissa, pannulla, salaattina yms.

      • matala budjetti

        Jos ostaa kaupasta jäävuorisalaattia, kirsikkatomaatteja, tuoretta paprikaa, oliiveja, herkkusieniä, feta-juustoa ym. niin kyllä ruokaostoksille tulee ihan liikaa hintaa.

        Yleensä otan vain 30 senttiä maksavat pakastevihannekset, sulatus ja lämmitys mikrossa. Sopii lisukkeeksi kahteen annokseen esim. pihvien ja pippurikastikkeen kanssa. Hapankaali on myös hyvää ja yhdestä purkista riittää lisukkeeksi aika moneen annokseen. Samoin Lidlin maustekurkut.


      • Köyhä...
        matala budjetti kirjoitti:

        Jos ostaa kaupasta jäävuorisalaattia, kirsikkatomaatteja, tuoretta paprikaa, oliiveja, herkkusieniä, feta-juustoa ym. niin kyllä ruokaostoksille tulee ihan liikaa hintaa.

        Yleensä otan vain 30 senttiä maksavat pakastevihannekset, sulatus ja lämmitys mikrossa. Sopii lisukkeeksi kahteen annokseen esim. pihvien ja pippurikastikkeen kanssa. Hapankaali on myös hyvää ja yhdestä purkista riittää lisukkeeksi aika moneen annokseen. Samoin Lidlin maustekurkut.

        mul ei oo varaa ees pihviin eikä pippurikastiin:(


      • edullisia....
        matala budjetti kirjoitti:

        Jos ostaa kaupasta jäävuorisalaattia, kirsikkatomaatteja, tuoretta paprikaa, oliiveja, herkkusieniä, feta-juustoa ym. niin kyllä ruokaostoksille tulee ihan liikaa hintaa.

        Yleensä otan vain 30 senttiä maksavat pakastevihannekset, sulatus ja lämmitys mikrossa. Sopii lisukkeeksi kahteen annokseen esim. pihvien ja pippurikastikkeen kanssa. Hapankaali on myös hyvää ja yhdestä purkista riittää lisukkeeksi aika moneen annokseen. Samoin Lidlin maustekurkut.

        On niissä valinnanvaraakin. Korvaan usein perunan pakastevihannessekoituksella. Paistan ne joskus pannulla öljyssä ja maustan ne.
        Ihan hyvä vaihtoehto.


    • Ruusukaalin ystävä

      Ruusukaalivuoka on tosi herkkua.Keitä ruusukaalit vähässä vedessä ja paista pekonia pieniä paloja pannulla.
      Molemmat uunivuokaan ja purkki kermaa johon on sekoitettu pari rkl hyvää sinappia ja jotain yrttiä mitä kotoa löytyy (ruohosipuli,tilli yms.)Uuniin 200 astetta noin puoli tuntia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe