Frisbeegolf

kiekkogolffaaja

Nyt kaikki golfin huikeisiin kustannuksiin
kyllästyneet vaihtamaan hienoa lajianne vielä
parempaan.

www.frisbeeliitto.com

12

2218

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • golf

      mikään ei vedä vertoja golfille!!!!

      • Slopekin

        Hienoja pelejä molemmat.

        Kannattaa golffarit käydä kokeilemassa
        kiekkogolfia.

        Tietoa löytyy www.frisbeeliitto.com


    • Frisbeegolfaajat

      Joo ollaan nyt alettu harrastaan frisbeegolfia.
      Tietääks kukaan, että miten sen frisbeen saa lentään tosi pitkälle, onko kyseessä oikea tekniikka,voima, vai oikea pitkänheiton frisbee?
      Vastakkaa ne kekkä tietää ja asiallisesti.

      • tolse92

        Sitä kiekkoo ei pidä riuhtaista yli voimien, että kannattaa ihan rauhallisesti heittää, niin kiekon ominaisuudet tulevat paremmin esiin ja lentää pidemmälle. kokeile


      • Frisbeegolfaajat
        tolse92 kirjoitti:

        Sitä kiekkoo ei pidä riuhtaista yli voimien, että kannattaa ihan rauhallisesti heittää, niin kiekon ominaisuudet tulevat paremmin esiin ja lentää pidemmälle. kokeile

        Ei muuten pidä paikkaansa.
        Oon nähny kun kaikki parhaat on heitelly ni kyllä ne vaan ihan täysiä viskasee.
        Ja hei, ne painavat pitkänmatkan frisbeet ei lennä minnekkään jos tekee vaan pienen rannelliikkeen.
        Se voi ehkä toimia toi sun neuvo niisä lyhyenmatkan
        frisbeissä.
        PS. Oon oppinu jo heittää pitkälle niitä pitkänmatkan frisbeitä.
        Mutta kiitos neuvoista


      • tolse92
        Frisbeegolfaajat kirjoitti:

        Ei muuten pidä paikkaansa.
        Oon nähny kun kaikki parhaat on heitelly ni kyllä ne vaan ihan täysiä viskasee.
        Ja hei, ne painavat pitkänmatkan frisbeet ei lennä minnekkään jos tekee vaan pienen rannelliikkeen.
        Se voi ehkä toimia toi sun neuvo niisä lyhyenmatkan
        frisbeissä.
        PS. Oon oppinu jo heittää pitkälle niitä pitkänmatkan frisbeitä.
        Mutta kiitos neuvoista

        joo mut siis en tarkottanu et vaan sillei vähä viskaat, vaan sitä et siis kyl siihen melkein kaikki voima pitää pistää mut se on paljon kontrolloidumpaa jos ei vaan silmät kiinni repäse johki päin. En ainakaan ite pysty heittää yhtä tarkasti tai suurinpiirtein lähellekkään oikeeseen suuntaa jos heitän riuhtasen yki äyräiden


      • Frisbeegolfaajat
        tolse92 kirjoitti:

        joo mut siis en tarkottanu et vaan sillei vähä viskaat, vaan sitä et siis kyl siihen melkein kaikki voima pitää pistää mut se on paljon kontrolloidumpaa jos ei vaan silmät kiinni repäse johki päin. En ainakaan ite pysty heittää yhtä tarkasti tai suurinpiirtein lähellekkään oikeeseen suuntaa jos heitän riuhtasen yki äyräiden

        Joo kyl mä sen tiesin.
        Ollaan opittu jo kaverin kaa heittää pitkälle.
        Mut kiitti silti neuvoist.
        Missäs muuten oot harrastanu frisbeegolfia.


    • aViaR putter

      mitä kiekkoja teillä on? mulla on: sidewinder,md2 fond ja sit aviar putteri

      • Innovader

        Innovan star Wraith, star Valkyrie, Aviar ja Roc
        Noilla pärjää.

        Lisäksi löytyy.
        Westsiden Tuonelan joutsen ja Pohjanpoika
        Discraftin Avenger
        Aattelin tänä kesänä testata innovan sidewinderia ja/tai roadrunneria.


    • xvcxvxcvcxvxcvcx

      Tuskin näistä tarvitsee lähteä parempaa lajia hakemaan. Eiköhän golf ole kuitenkin selvästi haastavampi ja monipuolisempi laji, mutta harva pääsee siihen mukaan kun taidot eivät riitä. Lisäksi harrastuspaikkoja on kohtalaisen vähän ja lajia ei pääse harrastamaan tuosta vaan, vaan pitää käydä ensin kurssi, jotta saa green cardin. Lisäksi harrastukselle tulee aika hyvä hintalappu, joten ei oikein sovi nuorille tämä harrastus.

      Frisbeegolf on helpompi ja rennompi laji, jonka aloittelijakin omaksuu jos on joskus jotain urheilulajia harrastanut. Itse en näe tätä varsinaisesti minään kisalajina, vaan nimenomaan hauskanpitona kavereiden kanssa. Jotain mölkyn ja golfin väliltä ja hintalapuksi tulee aluksi parikymppiä kun ostaa kaksi kiekkoa, draiverin ja putterin, joka kelpaa myös lähestymisheittoihin. Myöhemmin ehkä pari draiveria lisää ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sen jälkeen menee turhaksi hifistelyksi ilman mitään merkittävää hyötyä.

    • harrastaja1

      Jos sanotte että frisbee golf on helppo laji niin olet väärässä
      Se on helppo oppia mutta vaikea hallita.
      Perusteeksi voisin sanoa tämän: kuinka monta seuraavista heitoista hallitsette niin että voitte käyttää niitä täydellä itse luttamuksella.
      Hyzer
      Anhyzer
      Helix
      Roller
      Rysty Hyzer
      Rysty Anhyzer

      Tomahawk upsi
      Thumber upsi
      Spin putt
      Push putt
      Air bounce
      Turbo putt.
      Back hand upsi
      Lajin viehätys on siinä että aina voi oppia uutta

      • trgfdgfd

        Toisaalta noita ei kaikkia tarvitse. Perus kämmen on hyvä osata jos ollaan vaikeassa paikassa tai on pitkä oikealle kaartuva väylä, mutta rystyltä voi heittää kaikki muut kunhan osaa hyzer- ja anzyher-heitot. Rolleri on todella kätevä joillain väylilä ja tomahawk jopa välttämätön joillakin metsäradoilla huonon heiton jälkeen.

        Muita heittoja ei varsinaisesti tarvitse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe