APUA!

Rapakunto2010

Eli se on nyt sitten n. 4kk inttiin. Lihaskunto muuten hyvällä mallilla ja ylläpidossa lähes päivittäin, mutta juoksukunto... Sitä ei ole. Pääsen cooperin testissä tyyliin 1800 metriä. Tiedän, erittäin naurettavaa. Ja nyt kun on naureskelut naureskeltu, niin haluaisin pyytää apua. Millaisella treenillä voisi edes yrittää päästä 4kk:ssa sinne 2400-2600 metrin tulokseen. Olen valmis juoksemaan päivittäin ja ihan muutamaan otteeseenkin. Ylipainoa ei juurikaan ole ja tosiaan punnerrukset, vatsat, selät, leuat ja vph:ssa ei mitään ongelmia (varusmies kuntotestin mukaan kaikki osa-alueet hyvää, PAITSI tietenkin juoksu). Elikkä mitään vinkkejä, että millaista settiä kannattaisi ruveta vääntämään? :) Kiitos jo etukäteen vastanneille.

4

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä tuohon auta kuin pitkäkestoinen urkeilu. Eli esimerkiksi juoksulenkit kestoltaan noin tunnin luokkaa per kerta. Keskisyke siinä 100-145. Kyllä se siitä vähitellen lähtee kohenemaan. Esimerkiksi 3 kertaa viikossa 2 pitkäkestoista ja kerta intervalli harjoitusta jossa siis sykerajat korkeammalla.

      Tavoite on loppuen lopuksi aika suuri 4kk haasteeksi. Mutta uskon että täysin mahdollista jos harjoittelu on määrätietoista.

      • Rapakunto2010

        Kiitos paljon vastauksesta. Koitan näillä vinkeillä lähteä soveltamaan ittelleni treeniaikataulua. Ja ei kun juoksemaan..


      • vanhus täältä
        Rapakunto2010 kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksesta. Koitan näillä vinkeillä lähteä soveltamaan ittelleni treeniaikataulua. Ja ei kun juoksemaan..

        Ei kannata ottaa paineita, hyvinhän sulla on vielä aikaa. Ei muuta kuin hölkkäilemään ja mieluusti vähän vaihtelevassa maastossa. 3 kertaa viikossa kun tuota teet ja vähintään tunnin kerrallaan, niin tuossa 4 kuukaudessa saavutat varmasti sellaisen kunnon jolla pärjäät tyydyttävästi armeijan aloituksen. Lisäksi intissä on nykyään alokkailla tasoryhmät, ja liikunta sekä rasitus yleensäkin siellä on kuulemma nousujohteista ja siten järkevämpää kuin joskus muinoin.

        On ihan hyvä että pohdit asiaa etukäteen. Itse menin aikanaan vastaavassa kunnossa inttiin ja katastrofihan siitä meinasi tulla. En valmistautunut ollenkaan, ylipainoa 15 kiloa ja suoraan jalkaväkeen. Lisäksi silloin ei tunnettu noita tasoryhmiä, joten olin ajoittain sananmukaisesti kusessa ja kuolemankielissä. Kyllähän se paino tippui ja kunto nousi viimein, mutta se ei todellakaan ollut millään muotoa kivaa. Joten ei kun tsemppiä treeniin ja onnea matkaan.


      • Rapakunto2010
        vanhus täältä kirjoitti:

        Ei kannata ottaa paineita, hyvinhän sulla on vielä aikaa. Ei muuta kuin hölkkäilemään ja mieluusti vähän vaihtelevassa maastossa. 3 kertaa viikossa kun tuota teet ja vähintään tunnin kerrallaan, niin tuossa 4 kuukaudessa saavutat varmasti sellaisen kunnon jolla pärjäät tyydyttävästi armeijan aloituksen. Lisäksi intissä on nykyään alokkailla tasoryhmät, ja liikunta sekä rasitus yleensäkin siellä on kuulemma nousujohteista ja siten järkevämpää kuin joskus muinoin.

        On ihan hyvä että pohdit asiaa etukäteen. Itse menin aikanaan vastaavassa kunnossa inttiin ja katastrofihan siitä meinasi tulla. En valmistautunut ollenkaan, ylipainoa 15 kiloa ja suoraan jalkaväkeen. Lisäksi silloin ei tunnettu noita tasoryhmiä, joten olin ajoittain sananmukaisesti kusessa ja kuolemankielissä. Kyllähän se paino tippui ja kunto nousi viimein, mutta se ei todellakaan ollut millään muotoa kivaa. Joten ei kun tsemppiä treeniin ja onnea matkaan.

        Tuo vastaus helpotti oloa kummasti! :) Kiitoksia tosiaan vinkeistä oikein paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      619
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      49
      510
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe