Mitä tekisi härkäpavuistà?

papujako

Onko jotai hyvää reseptiä? Minusta kun ne ei maistu oikein millekään, mutta on pakastin täynnä niitä...

6

879

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l l l

      Härkäpavuista voi tehdä pihvejä/lihapullia/mureketta jne. samaan tapaan kuin soijarouheesta. Jos olet enempi lihan ystävä niin voit korvata osan pavuista jauhelihalla.

      1. Murskaa 2dl papuja rouheeksi
      2. Liota niitä ~10min 3dl vettä
      3. Jos haluat pihvien sisään jotain niin kuullotta se pannulla, esim sipulia, punajuuriraastetta tms.
      4. Lisää härkäpapumurska pannulle (tässä vaiheessa myös jauheliha jos tahdot sitä) ja paista sekoittaen ~10min.
      5. Lisää pannulle myös kaikkea muuta mitä tahdot: yrttejä, soijaa, sinappia, chiliä jne.
      6. Ota pannu liedeltä ja sekoita muhennokseen 1dl vehnäjauhoja tai ruisjauhoa (tätä ei oikein voi korvata millään mantelijauholla)
      7. Muotoile taikinasta pihvejä, voitele ne öljyllä ja paista 200C ~20min. Voit myös ripotella pihvien päälle jotain jyviä tai hiutaleita jos tahdot.

      tämä ei ole ehkä ihan parasta VHH:ta kun itse olen vaan peruskasvissyöjä mutta muuta en keksinyt, yhtä kastiketta voi kanssa tehdä mutta se on aika hiilaripainotteinen.

      • l l l

        muistinpa juuri että olen joskus tehnyt lasagnea härkäpapumurskasta (1,2,4 kohdat äskeisestä ohjeesta normaali lasagne ohjeet) Lasagnelevyt olen joskus kuullut korvattavan munakoiso-/kesäkurpitsasiivuilla.


      • härkäpapuja..????

        Olen vähän tumpelo tässä asiassa. Mistä voi ostaa härkäpapuja? Tuoreita? Säilöttyjä?


      • l l l
        härkäpapuja..???? kirjoitti:

        Olen vähän tumpelo tässä asiassa. Mistä voi ostaa härkäpapuja? Tuoreita? Säilöttyjä?

        Härkäpapuja voi ostaa kesällä monilta toreilta ja suoraa tiloilta, niitä on myös monissa ekokaupoissa. Ulkomailta voisi ehkä tilata säilöttyjä mutta niistä en tiedä enempää.

        Ruohonjuuri on ainakin yksi kauppa josta niitä olen joskus löytänyt, sieltä löytyi myös paljon reseptejä jotka eivät ole kyllä mitään vhh:ta mutta kai niitä voi muokata, ainakin saa jotain ideoita:
        http://www.ruohonjuuri.fi/hae/?L=0 (kirjoita härkäpapu)


      • 9645yf
        härkäpapuja..???? kirjoitti:

        Olen vähän tumpelo tässä asiassa. Mistä voi ostaa härkäpapuja? Tuoreita? Säilöttyjä?

        Säilykkeenä löytyy monista tavallisista ruokakaupoista, ainakin varmuudella isoista marketeista. Purkin päällä saattaa olla teksti "Jättipapuja tomaattikastikkeessa" mutta se tarkoittaa kyllä härkäpapuja. Olen syönyt tätä säilykettä sekä riisin, perunan että makaronin kanssa ja aina on yhtä hyvää. Siitä kätevä kun ei tarvitse enää lisätä mitään mausteita ja lämmittäminenkin käy kädenkäänteessä mikrossa lautasella. Vähähiilarisen aterian saa jos vaikka kiehauttaa härkäpavuille kaveriksi juureskuutioita.


      • ...
        härkäpapuja..???? kirjoitti:

        Olen vähän tumpelo tässä asiassa. Mistä voi ostaa härkäpapuja? Tuoreita? Säilöttyjä?

        saa tilattua:

        http://www.lassilantila.fi/hinnasto.html

        Eli 1,5€ kilo jos ostaa vähintään 10kg:n säkin. Ja luomua on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe