S-pankin Visa osa harhaanjohtavaa kanta-asiakas hankintaa?

Kanta-asiakas?

Olen S-ryhmän asiakasomistaja ja kantakauppani on Prisma. Televisiossa mainostettiin S-Pankin maksutonta Visaa ja päätin hakea sitä helmikuussa 2010. Samalla peruin vanhan Visani, joka odotti kortinuusinnan vuoksi minua omassa pankissani. Yllätyksekseni 2500 € luottomääräinen hakemukseni kuitenkin hylättiin. Syytä ei kuulemma tarvitse asiakkaalle kertoa, mutta jätin asiakaspalveluun selvityspyynnön tilanteesta. Pyyntöön ei koskaan vastattu.

Olen omistanut Visan siitä lähtien, kun se 90 korkeakouluopintopisteen jälkeen minulle myönnettiin. En käytä sen luottoa vaan maksan laskut ajallaan muutamaa viikon myöhästymistä lukuunottamatta. Visaa käytän siis ulkomailla ja internetissä ostamiseen. Vuosituloni ylittävät huomattavasti Suomen keskiarvon ja minulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä eikä lainaa. Minulla on vakituinen työpaikka ja olen kansainvälisessä yrityksessä johtavassa asemassa.

Jotta voisit päästä käyttämään tätä maksutonta S-Pankin Visa-korttia, sinun täytyy olla asiakasomistaja. Korttia ei kuitenkaan myönnetä esim. minun tapauksessani täysin luottokelpoiselle ja luottokorttia moitteetta vuosia käyttäneelle asiakkaalle. Onko kyseessä siis keino saada houkuteltua uusia asiakasomistajia maksuttomalla luottokortilla, jota ei kuitenkaan myönnetä?

13

710

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työmarkkinatuki!!!!

Luottosumma liian korkea.
      On sanonta että ahneella on paskanen loppu joka nyt kohdallasi toteutui.

olisit anonut 800€ jonka itse sain helposti tai siis työnantaja piti säveltää, kun sellaista ei ole!

• Kanta-asiakas

2500 euroa se viime kortissakin oli. Ei tuo 800 euroa välttämättä riitä, kun ulkomaille lähtee.

• 61

ei luottosumma voi olla suuri, kun hän on keskitasoa vauraampi ja korkeassa ammatissa.

minulla oli takana 5-vuoden työttömyysputki, 1200 €/kk
        ja siten kun kortteja hain oli jäi käteen eläkkeestä 1030 €/kk,
        Hain uudet kortit pari vuotta takaperin ja lopetin kaikki Nordean kortit.
        (Nordea nosti hintansa Visassa ja alkoi rinnakkaiskortitkin maksamaan)

sain S debit/kredit 4000 luotolla,
        k-plussan ja ykkösbonus Masterit 2500 luotolla ja jokaiseen 3-5 rinnakkaiskorttia,
        missään ei kysytty mitään.

• Kanta-asiakas
        61 kirjoitti:

ei luottosumma voi olla suuri, kun hän on keskitasoa vauraampi ja korkeassa ammatissa.

minulla oli takana 5-vuoden työttömyysputki, 1200 €/kk
        ja siten kun kortteja hain oli jäi käteen eläkkeestä 1030 €/kk,
        Hain uudet kortit pari vuotta takaperin ja lopetin kaikki Nordean kortit.
        (Nordea nosti hintansa Visassa ja alkoi rinnakkaiskortitkin maksamaan)

sain S debit/kredit 4000 luotolla,
        k-plussan ja ykkösbonus Masterit 2500 luotolla ja jokaiseen 3-5 rinnakkaiskorttia,
        missään ei kysytty mitään.

Juuri näin se menee, mutta nyt on S-ryhmällä jotain muuta menossa.

Toivoisinkin, että muutkin perusteetta hylätyn päätöksen saaneet löytäisivät tänne ja avaisivat suunsa.

• limiitti!!!

Tulee luottotappioita jos kaikille persaukisille rupeaa rahaa jakamaan!

• Timpuri63

Jotain häikkää sinulla on pakko olla. Visa-korttia ei nimittäin saa, jos sinulla on esim. joskus ollut luottotiedoissa merkintä. Ystäväni ei saanut Visaa, vaikka hänelle olivat luottotiedot palautuneet, mutta American Express kortin hän sai heti. Visaa ei saa, jos menneisyydessä on pienikin häikkä maksurintamalla. Ja joo, syytä kortin eväämiseen ei tarvitse kertoa.

• visavisavisa

Mulla on ollut luottotiedoissa useita merkintöjä vuosina 2001-2008 ja kyllä sain vuosi sitten Visan. Vakituinen työ ja kohtalainen palkka.

• Kanta-asiakas

Morjes kaikki,

Kuten sanoin, mulla oli omassa vakipankissa uusi Visa-kortti odottamassa. Eli ei mitään merkintöjä maksuhäiriöstä.

Miksi en epäilisi, että kyseessä on S-ryhmän härski tapa hankkia uusia asiakasomistajia?

• Hanki elämä.

"Vuosituloni ylittävät huomattavasti Suomen keskiarvon"
      "Minulla on vakituinen työpaikka ja olen kansainvälisessä yrityksessä johtavassa asemassa."

Ei voi kun nauraa,
      kaikkia ne vauraat, hyvin koulutetut ja mitäs jos alkaisit elää myös kuten ammattisi muut henkilöt elävät,
      vois olla elämä ihanampaa.

Kotikasvatuksesi on jäänyt pahasti kesken,
      kyllä olis elämäntapaneuvojalla töitä.
      .

• Kanta-asiakas

Niin tuossa vain tarkoitin, että taustani ovat taloudellisesti todella kunnossa. Rahaa tulee enemmän kuin kuluu ja työpaikka sekä sen antaja vakaalla pohjalla.

Ps. melko dramaattisella pohjalla kulkee tuo vastauksesi :)

• Kanta-asiakas
        Kanta-asiakas kirjoitti:

Niin tuossa vain tarkoitin, että taustani ovat taloudellisesti todella kunnossa. Rahaa tulee enemmän kuin kuluu ja työpaikka sekä sen antaja vakaalla pohjalla.

Ps. melko dramaattisella pohjalla kulkee tuo vastauksesi :)

Ai niin "Hanki Elämälle" piti vielä esittää kysymys, missä päin S-ryhmää sinmä työskentelet, kun tarkoituksena on selvästi viedä keskustelu pois itse aiheesta :)

• TavisAsiakas

Vähintään 4000 euroa on oltava visan luottoraja. Koko velka maksetaan tietysti pois heti eräpäivänä, kuka hullu nyt korkoa maksaa kortin käytöstä. Eli maksuaikakorttina.... Itsellä OP Visa 5000 rajalla, se on ihan sopiva, kun matkustaa vaikkapa Ausseihin tai Etelä-Amerikkaan.

Vai että ei anna S-pankki rikkaallekaan visaa kuin 800 luottorajalla? ... Varsinainen säästökassa koko pankki :D LOL

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      67
      799
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      752
    3. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      706
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      130
      667
    5. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      609
    6. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      67
      589
    7. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      495
    8. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      493
    9. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      469
    10. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      468
    11. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      432
    12. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      68
      430
    13. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      30
      408
    14. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      0
      405
    15. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      68
      401
    16. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      59
      395
    17. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      35
      393
    18. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      27
      384
    19. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      44
      383
    20. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29