Miten tehdään perinteinen muikkukukko? Minulla on leivinuuni, mutta yritykseni eivät ole oikein onnistuneet.
kalakukko?
3
504
Vastaukset
- perattuun muikkuun
vettä
ruisjauhoa
suolaa - näistä kunnon jämäkkä taikina
siankylkeä
lanttua - näitä kahta sitten kerroksittain kukon sisään, suolaa kerrosten väliin
paistetaan KAUAN eka uuni 250 ja sitten kukon sinne laitettua 200 ja noin 30 min päästä 150 ja siinä hauhuttelet pari kolme tuntia ja sitten vielä uuni sataseen ja tunninverran - uunista ulos ja pyyhkeen sisälle hautumaan.
EI hiivaa - EI vehnää - ei siirappia/sokeria - EI MUOVIPUSSIHAUDUTUSTALoppulämpö saisi olla ehkä jopa vielä alempi - 125 astetta tai jopa alle- ja paistoaika pidempi, jopa kaksinkertainen. Kääri kukko folioon lämmön alentamisen yhteydessä.
Tärkeätä on tuo "loppuhauhuttelu" - kääri pyyhkeeseen, sanomalehtiin ja vaikka vanhaan sadetakkiin ja anna hiljalleen jäähtyä tässä pienoisuunissa.- Vanha kokki
crudo kirjoitti:
Loppulämpö saisi olla ehkä jopa vielä alempi - 125 astetta tai jopa alle- ja paistoaika pidempi, jopa kaksinkertainen. Kääri kukko folioon lämmön alentamisen yhteydessä.
Tärkeätä on tuo "loppuhauhuttelu" - kääri pyyhkeeseen, sanomalehtiin ja vaikka vanhaan sadetakkiin ja anna hiljalleen jäähtyä tässä pienoisuunissa.Otaksun kysyjällä olevan huoli pikemminkin siitä, kun kukko alkaa "laulaa", eli vuotaa.
Olenko oikeassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1054204Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv572408Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?781640Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko61103- 66854
- 21823
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu118813- 39792
Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50769- 62768