Tai nuoremmille ysärikännit. Mitä litkuja kuului nuoruutenne juomakulttuuriin ajalla jolloin juomat eivät olleet laadulla pois pilattuja. Pääasia kunhan oli halpaa. Omilla kärkisijoillani oli Helmeilevä Omenaviini (ällömakea ja halpa) ja Liebfraumilch (hajuvedenmakuinen ja halpa). Suunniteltiin yhden ystävän kanssa että vedetään joku kerta kasarikännit. Voi tulla valinnanvaikeutta laittaisiko lasiin Minttusuklaata, Hölmöilevää omenaviiniä vai libistä. Kaikki tasalaatuista ilveksen kusta :)
Kasarikännit
112
8077
Vastaukset
- tonou
Joo. Ja faijan baarikaapista.
(helvetin hyvät naurut sai tosta "kasarikännistä")
(hihitystä)Sä oot alottanu ihan laatukamalla :) Mulle ekat viskit oli kuinkas muuten kuin laatutiedottoman halvat valinnat Jack Daniels ja J. W. Red Label .
- tonou
timanttia kirjoitti:
Sä oot alottanu ihan laatukamalla :) Mulle ekat viskit oli kuinkas muuten kuin laatutiedottoman halvat valinnat Jack Daniels ja J. W. Red Label .
Ei toi Chivas ole mun omasta mielestä edes mikään viski, jokin pirun blandis vaan. Paras viski mitä olen juonut oli erään kaukana asuvan hepun itse tekemä. Join sitä suolla matalassa veneessä ja yritin pysyä mukana kuvioissa.
Sirkat sirittää yössä ja päänsärky oli uudenlainen, savunmakuinen. tonou kirjoitti:
Ei toi Chivas ole mun omasta mielestä edes mikään viski, jokin pirun blandis vaan. Paras viski mitä olen juonut oli erään kaukana asuvan hepun itse tekemä. Join sitä suolla matalassa veneessä ja yritin pysyä mukana kuvioissa.
Sirkat sirittää yössä ja päänsärky oli uudenlainen, savunmakuinen.Chivas on kans ihan yliarvostettu, mut on se laadukkaampaa kuin J. D. ja J. W. Mä tykkään kans eniten savunmakuisista viskeistä. Ostin just eilen handelista uutta Clynelishiä 14 wee. Ihan juomakelpoinen Single Malt.
- tonou
timanttia kirjoitti:
Chivas on kans ihan yliarvostettu, mut on se laadukkaampaa kuin J. D. ja J. W. Mä tykkään kans eniten savunmakuisista viskeistä. Ostin just eilen handelista uutta Clynelishiä 14 wee. Ihan juomakelpoinen Single Malt.
Glenari on kanssa ihan jees. Mutta se ruskee pönttö on parempi kuin se vihreä.
(poliittinen käännännäisyys)
Pöytäviini oli perustuote, Helmeilevä omppuviini mullakin ja sitten oli Sangrita, jonkunlainen sangriasotku, punainen sekaviini jossa oli kuplia. Ai niin, kurjista kurjin: vin rouge d'Alger!
ja vika onkin mulle ihan vieraita makunautintoja. Pitääkin tsiigata alkosta :) Mikä tuosta viimeisestä tekee kurjimman kuran ?
timanttia kirjoitti:
ja vika onkin mulle ihan vieraita makunautintoja. Pitääkin tsiigata alkosta :) Mikä tuosta viimeisestä tekee kurjimman kuran ?
oli joskus muinoin se Alkon halvin punkku, siihen aikaan kun Alkossa ei juuri ollut kuin halpoja ja huonoja punkkuja. Maistui ihan raudalta. Tosin laatu vaihteli ja se saattoi maistua ihan miltä tahansa. Etiketti oli tuotteen pienin yhteinen nimittäjä. Taisi kadota valikoimista aikoja sitten, eikä hetkeäkään liian aikaisin.
Nordforsin Pöytäviini oli niitä "jälkiruokaviinejä". Yhtä hyvä kuin kaikki muutkin Alkon sekoittamat vahvat viinit. Yksi Vineton ym seuralainen samassa hyllyssä. Vinetto on muuten yllärihyvää mun mielestä.kaarne kirjoitti:
oli joskus muinoin se Alkon halvin punkku, siihen aikaan kun Alkossa ei juuri ollut kuin halpoja ja huonoja punkkuja. Maistui ihan raudalta. Tosin laatu vaihteli ja se saattoi maistua ihan miltä tahansa. Etiketti oli tuotteen pienin yhteinen nimittäjä. Taisi kadota valikoimista aikoja sitten, eikä hetkeäkään liian aikaisin.
Nordforsin Pöytäviini oli niitä "jälkiruokaviinejä". Yhtä hyvä kuin kaikki muutkin Alkon sekoittamat vahvat viinit. Yksi Vineton ym seuralainen samassa hyllyssä. Vinetto on muuten yllärihyvää mun mielestä.on pahaenteisen huonlta kalskahtava nimi, mutta ei nimi viiniä pahenna sit...kai. Jääny maistamatta. Toi viinin vaihtuva maku on kyl tosi legenda :)
- BlueNightSatin
jaffaa ja joskus kalja. Mä en oo koskaa ollu kova dokaa. Mä oon vielläki siinä tosi surkee. Mun kännikerrat taitaa mahtuu nuoruudesta vallan mun 10 sormeen. Korkeintaan toisen jalan 5 varvasta lisää. :)
ollu kyllä vanhempien päiväuni tuossa suhteessa :) Mul tais mennä eilen vähän överiksi kun join ekan kerran kolmeen kuukauteen :)
- BlueNightSatin
timanttia kirjoitti:
ollu kyllä vanhempien päiväuni tuossa suhteessa :) Mul tais mennä eilen vähän överiksi kun join ekan kerran kolmeen kuukauteen :)
olen ja nyt mä otan mun elämätöntä nuoruuttani takasin, en juoden mutta nauttien. :)
BlueNightSatin kirjoitti:
olen ja nyt mä otan mun elämätöntä nuoruuttani takasin, en juoden mutta nauttien. :)
ei ole liian myöhäistä :)
http://www.alko.fi/tuotteet/fi/003327
Sitten kolmen jallun jaloviinaa ja koskenkorvaa punaisella jaffalla lantrattuna (erikseen toki). Oi niitä aikoja!- Anonyymi
Kolmen tähden. Hyi. Yhden tähden oli aina parempi vaihtoehto 😂😂😂🤮🤮
- laskin väärin
Sorbusta nautittiin
Opin juomaan olutta vasta ravintolaiässä. Siihen saakka minäkin suosin mainitsemiasi Omppua ja Libistä. Sitten oli se joku väkevä viini, minkä nimi ei nyt tule mieleen enkä löytänyt sitä Handelin listalta. Eikä ole montaakaan vuotta, kun nostalgian nimissä tempaisin sitä pullollisen tunnissa huiviin aivan kuin teininä. Silloin siitä seurasi sammuminen, mutta nykyisin toleranssi on näköjään kasvanut, vaikka aika liikuttuneessa mielentilassa olinkin. ;-)
alaikäsenä baarissa bisseä mut me ei tiedetty että miten sitä pitää tilata ettei paljastuta alaikäisiksi. Siksi me tilattiin aina bacardi-colaa, koska me ei tiedetty minkään paukkujen nimiä paitsi kammoksuttava sininen enkeli, jonka tilaamisesta olis heti paljastunut 16-vuotiaaksi. Olisko se sun viini olli Soave...halpaa paskaa sekin :)
timanttia kirjoitti:
alaikäsenä baarissa bisseä mut me ei tiedetty että miten sitä pitää tilata ettei paljastuta alaikäisiksi. Siksi me tilattiin aina bacardi-colaa, koska me ei tiedetty minkään paukkujen nimiä paitsi kammoksuttava sininen enkeli, jonka tilaamisesta olis heti paljastunut 16-vuotiaaksi. Olisko se sun viini olli Soave...halpaa paskaa sekin :)
Se oli jotain väkevää, punaista viiniä. Osa joi sitä ja osa Minttusuklaata.
Ratikkakuski kirjoitti:
Se oli jotain väkevää, punaista viiniä. Osa joi sitä ja osa Minttusuklaata.
Tulihan se vihdoin mieleen. ;-)
Kun edes muistelee.. Vinetto, Sorbus, mainitsemasi omppujytä, kiljua.. (yäääk). Sitten oli joku kirkas mitä aina laitettiin spriteen mutten muista mikä se oli.
kerran juonut jotain kiljua tai sen tapaista....muistan että se edisti seuraavana päivänä suolen toimintaa....
lukion ekalla oli (pieni) pullo gin lemonia. Sen jälkeen en ole siihen koskenut, vaikka kokemus ei ollutkaan traumaattinen. Päinvastoin, siitä jäi erittäinkin kivoja muistoja muuten, miinus se gin lemonin maku suussa.. Pitäis varmaan joskus maistaa taas, jos vaikka tuntis itsensä 16-vuotiseksi :s
Muuten se oli perinteisesti jonkun isomman ostamat kolme-viisi lapinkultaa tai "lintua" (light-olut) jotka nautittiin usein Puolalan puistossa tai kotibileissä ja oltiin "ihan sekaisin". Minttusuklaaseen en itse jostain syystä koskenut, mutta se oli kyllä tyttökavereiden suosikki.
Yks "loistoidea "oli ostaa monta pussia liköörikarkkeja ja mennä nauttimaan ne saunaan:O Löylyssä muka nousi paremmin päähän :Dsama kokmus ginistä. Vedin sitä ekan ja vikan kerran 15-16-vuotiaana. Tuli niin törkee krapula etten kymmeneen vuoteen pystynyt juomaan lonkeroakaan. Mä en kans kyennyt itse juomaan sitä minttusuklaata vaikka muut mimmit joi sitä.
- Noona
alko naurattaa noi liköörikarkit =) Me juotiin kans monesti pillillä, kun sillain meni muka paremmin päähän..
Just Libis ja omppu valkkarit kuuluivat nuoruuden juopottelu kokeiluihin, kamalan pahan makuisia, mutta halpoja. Otettiin kerran salaa kaverin faijan viinakaapista korkaamaton pullo Metaxaa, hyi yäk! Olo oli hirvee vielä seuraavana päivänäkin, se hajukin on kuvottava.
Nuoruus ja hulluus, onko järkee vai ei....jouduin vastaamaan kyselyyn, että kuinka usein nautin alkoholia yli kuusi annosta kerralla. - Kun oikein tarkasti mietin, niin sillain on varmaan käynyt noin kolme kertaa elämässäni. - Muistan kyllä jokaisen niistä edelleen aika tarkkaan :(
Mutta toki joo, kaverin isosisko opetti meitä juomaan viiniä, eli valkkarilla (Libbis) aloitettiin sekoittamalla sitä Spriteen ja sit se alkoi mennä jo pelkästäänkin. - Siideriä tietty, mutta kyllä me kokeiltiin monenlaisia sekoituksiakin. - Kerran mä tein oikein ekstravahvan drinksun, johon lorautin kaiken kukkuraksi vähän kermalikööriä. - Siitä tuli nimittäin niin paksua, ettei meinannut mahtua edes viemäristä alas ;)mulla meni reilusti yli sen kuuden annoksen eilenkin :( No emmä onneks mokannu mitään ja tästäkin päivästä on selvinnyt suht kunnialla :)
- jlöhkäm
Voi, voi: lähiaikoina päästään ystävän kanssa odotetulle reisssulle, mutta ei siellä onneksi hölmöilevää omenaviiniä edes saisi.:)
Sen kai voi sanoa, että tuskinpa kaikkein nuorimmille on edes tuttua aika, kun ei ollut sidukkaa puolen litran muovipulloissa tai aika, jolloin mallua sai ostaa k-16-vee.
Ajat on tietysti muuttuneet: nykyisin hampurilaislafkoja seisoo joka kadunkulmassa ja teinien & joskus näitä jopa kolmekymmentä vuotta vanhempienkin pukeutuminen on usein samaa massaa. Jotenkin jotakin ysäriä en ainakaan vielä osaisi ikävöidä - aika aneemista sekin, mutta toisaalta ekaa millennium-vuosikymmentä ehkä kyllä. *hymiö*kuinka 70-luvulla sai ostaa röökiä 5-vuotiaatkin kunhan sano että ostaa isälle tai äidille :) Mä en muuten muista kasarilta siideriä ollenkaan ! Oliko sitä edes? Menettekö ulkomaille, jos ei saa hölmöilevää?
- vänksy
Koskenkorva Peach, Pink Cat, Gin Lemon
Noista mitään en oo pystynyt enää edes haistamaan teinivuosien jlk.:/Noi sun mainitsemat timanttin mainitsemat oli aika perustavaraa.
Joskus tuli noiden lisäksi vedetty jotain anisviinaa tai Golden Omenaa (vai oliko Golden Vodka)....sellaista kusenkeltaista ja -kusenmakuista omenaviinaa. Jossain vaiheessa vedettiin itse tehtyä bisseä.
Tahti oli 15v alkaen sellainen, että melkein joka viikonloppu kännit, joskus kahdet. Jossain 21-22v kohdalla alkoi tahti vähitellen hidastua.- dayum
kyllä tullut maistettua vuosikausiin. Peach:ä en varmaan ikinä, mutta Pink Catiä kyllä ja jotain toista vastaavaa, minkä nimeä en muista. Olikohan joku Royal-salmiakkikin, mitä tuli joskus otettua. Niin ja tuota Gin Lemonia.
- vänksy
Richartti kirjoitti:
Noi sun mainitsemat timanttin mainitsemat oli aika perustavaraa.
Joskus tuli noiden lisäksi vedetty jotain anisviinaa tai Golden Omenaa (vai oliko Golden Vodka)....sellaista kusenkeltaista ja -kusenmakuista omenaviinaa. Jossain vaiheessa vedettiin itse tehtyä bisseä.
Tahti oli 15v alkaen sellainen, että melkein joka viikonloppu kännit, joskus kahdet. Jossain 21-22v kohdalla alkoi tahti vähitellen hidastua.mäkin muistan, hyi :/
Richartti kirjoitti:
Noi sun mainitsemat timanttin mainitsemat oli aika perustavaraa.
Tahti oli 15v alkaen sellainen, että melkein joka viikonloppu kännit, joskus kahdet. Jossain 21-22v kohdalla alkoi tahti vähitellen hidastua.olin jo unohtanut koko golden omenan! Juu, värinsä veroista oli !
timanttia kirjoitti:
olin jo unohtanut koko golden omenan! Juu, värinsä veroista oli !
...ollut yhtään siedettävämmän makuista kylmänä?
Kaikki juomat oli aina vähintään taskulämmintä....Richartti kirjoitti:
...ollut yhtään siedettävämmän makuista kylmänä?
Kaikki juomat oli aina vähintään taskulämmintä....ne oli kun niitä piti piilotella millon missäkin sängyn alla tai aidan raossa :) Luulis ett suurin osa olis parempaa kylmänä. Lukuunottamatta esim. punkkua, mut harva sillon osas juoda sitä.
- kirpela
palautit karseimmat nuoruusmuistot aloituksellasi :( Mainitsit kaikki ällöimmät!
- dayum
kun isä kerran kysyi "Poika, juotko jo viinaa?" Aivan, kuuden vanha olin silloin kyllä...
Pöytäviinaa ja kaljaa. Bissenä niin kaupan kuin kotitekoistakin.- trust me
miten sun isä on tarjonnu sulle 6-veen viinaa? Tämn takia m vihaan alkoholisteja oli he miten hyviä ihmisiä tahansa kun ne pilaa muidenkin elämän houkuttelemalla/opettamalla juomaan.
- vänksy
trust me kirjoitti:
miten sun isä on tarjonnu sulle 6-veen viinaa? Tämn takia m vihaan alkoholisteja oli he miten hyviä ihmisiä tahansa kun ne pilaa muidenkin elämän houkuttelemalla/opettamalla juomaan.
vaan kysyi että juotko jo? Noin mä sen ainakin ymmärsin :)
- dayum
vänksy kirjoitti:
vaan kysyi että juotko jo? Noin mä sen ainakin ymmärsin :)
Pahuksen Viikatteen pojat!
- vodgaolga
olla sellainen kuin "limevodga" ja alkon strong lonkerot 5,5%.
ja anisviinaa tuli juotua, samoin jotain kahvilikööriä. Mainitsemasi omppuviinin lisäksi tuli kitattua Auroraa, sekä valko- että punaviiniä. Muista en nyt muista.
kuulostaa jopa ihan "laatutavaralta" kaikkien niiden 18 markan pullojen rinnalla. Mä muistan ett kossu makso 50 markkaa -85 vuoden paikkeilla. Nyt mä en edes tiedä mitä se maksaa.:)
...kanssa tuli aina vedettyä kunnon överit. Oli liian hyvää ja tehokasta verrattuna muihin litkuihin.
timanttia kirjoitti:
kuulostaa jopa ihan "laatutavaralta" kaikkien niiden 18 markan pullojen rinnalla. Mä muistan ett kossu makso 50 markkaa -85 vuoden paikkeilla. Nyt mä en edes tiedä mitä se maksaa.:)
sitä tuli aina isältä pöllittyä. Sillä oli monta pulloa sitä, vissiin saanu lahjaksi, eikä ollu pystyny juomaan. Ja kyllä se onkin karseen makusta.
Richartti kirjoitti:
...kanssa tuli aina vedettyä kunnon överit. Oli liian hyvää ja tehokasta verrattuna muihin litkuihin.
ja samoin tuli aina vedettyä karseet överit noista sekotuksistakin mistä timantin kans juttelitte.
relaxed_eyes kirjoitti:
sitä tuli aina isältä pöllittyä. Sillä oli monta pulloa sitä, vissiin saanu lahjaksi, eikä ollu pystyny juomaan. Ja kyllä se onkin karseen makusta.
viskien aatelia hahhahaaa...unohdin sen kun listasin danielsin ja punasen walkerin :) Mä ostin alkosta btw. uutta Clynelishia 14 wee. Kandee testata. Savunmakuinen Single. 48 euroo tai jotain.
Noi mitä listasin tuossa ylempänä oli sellaista ysärisettiä. Kasarisettiä oli kilju ja jonkun vanhemmilta pöllitty kossu tai vodka. Ekat kunnon kännit vedin 5 luokan luokka retkellä. kolmen vartin kiljupullon jälkeen lähti jalat alta, alkoi laatta lentään ja lopuksi sammui. Luokanvalvoja oli suurinpiirteinen samassa kondiksessa, niin sovittiin yhdessä seuraavana päivänä, että edellisillan tapahtumista ei sitten puhuta.
kaikista karmein setti sellanen että kaadettiin himasta kaikista pulloista sekasin yhteen pulloon kun ei voinu pölliä yhdestä pullosta kovin paljon ja laittaa vettä tilalle. Kuvottava litkuhan siitä vodkan, bacardin, viskin ja liköörien cocktailsta tuli. Puistattaa vieläkin.
- vänksy
timanttia kirjoitti:
kaikista karmein setti sellanen että kaadettiin himasta kaikista pulloista sekasin yhteen pulloon kun ei voinu pölliä yhdestä pullosta kovin paljon ja laittaa vettä tilalle. Kuvottava litkuhan siitä vodkan, bacardin, viskin ja liköörien cocktailsta tuli. Puistattaa vieläkin.
noita vanhemmilta pöllittyjä sekoituksia. :D Ne haisikin niin hirveeltä ettei mitään rajaa...
vänksy kirjoitti:
noita vanhemmilta pöllittyjä sekoituksia. :D Ne haisikin niin hirveeltä ettei mitään rajaa...
...joutu pitämään nenästä kiinni kun joi niitä, ettei yrjööö...
teinikänni muisto tuli mieleen kun aikoinaan 80-luvulla tuli ensi kerran markkinoille Ruska väkevänä viininä!..oli alkujaan 21%:sta ja maksoi 21 markkaa..sitä kun kiskoi napaansa ja oksensi lumihankeen niin sai komean värisen ykän.....
- kirpela
90-luvulla se oli deekujen juoma.
kirpela kirjoitti:
90-luvulla se oli deekujen juoma.
se oli jo lantattu ensin 19% ja lopuksi 17%..mitä lienee nykyisin liekkö 15%:aan;))
- kirpela
blackmetal68 kirjoitti:
se oli jo lantattu ensin 19% ja lopuksi 17%..mitä lienee nykyisin liekkö 15%:aan;))
sitä joi ainaskin meillä päin ed.mainitut ja osa jätkistä. Ja vaahtosammuttimenaeimollia paljon tarvinu. Kun nytki kaikki nousoo kupoliin jos jotaki ottaa.
kirpela kirjoitti:
sitä joi ainaskin meillä päin ed.mainitut ja osa jätkistä. Ja vaahtosammuttimenaeimollia paljon tarvinu. Kun nytki kaikki nousoo kupoliin jos jotaki ottaa.
nuita muitakin klassikkoja. Vinetto, sorbus vissiin on taas tullu takasi lantattuna, katkeroita;cambina,champion,carillo sai ennen punaista ja keltasta..pahin teini paska oli aikoinaan minttusuklaa...
- kirpela
blackmetal68 kirjoitti:
nuita muitakin klassikkoja. Vinetto, sorbus vissiin on taas tullu takasi lantattuna, katkeroita;cambina,champion,carillo sai ennen punaista ja keltasta..pahin teini paska oli aikoinaan minttusuklaa...
ei uppoo mintun ja suklaan yhdistelmä missään muodossa vieläkään.Voi kuvotus :P
kirpela kirjoitti:
ei uppoo mintun ja suklaan yhdistelmä missään muodossa vieläkään.Voi kuvotus :P
aloituksessa oli omppupomppu...marliko se tekee sitä hölmöilevää omenaviiniä ja ainakin ennen oli myös chymoksen versio...niitä latrattiin aikoinaan pöytäviinaan:))
- kirpela
blackmetal68 kirjoitti:
aloituksessa oli omppupomppu...marliko se tekee sitä hölmöilevää omenaviiniä ja ainakin ennen oli myös chymoksen versio...niitä latrattiin aikoinaan pöytäviinaan:))
Omppupomppu oli muistaakseni 0,35nen valmis semmosenaan...
kirpela kirjoitti:
Omppupomppu oli muistaakseni 0,35nen valmis semmosenaan...
siitä sai sopivan koktailin ja väkempää pöytäviinan kanssa...pahi pommi oli kun aikoinaan kermalikööri oli 40%..puolet kermalikööriä ja puolet pöytäviinaa..kermalikööri peitti viinan maun kokonaan mut prosentit pysy samana...varmasti sai arvaamaton tajun pois:))
- kirpela
blackmetal68 kirjoitti:
siitä sai sopivan koktailin ja väkempää pöytäviinan kanssa...pahi pommi oli kun aikoinaan kermalikööri oli 40%..puolet kermalikööriä ja puolet pöytäviinaa..kermalikööri peitti viinan maun kokonaan mut prosentit pysy samana...varmasti sai arvaamaton tajun pois:))
ketjua. Tosta on aika helppo päätellä joko ikäluokka ja/tai halpa nesteytys. Samalla tosiaan tajusin, että joko oon viisastunut tai kestokyky on madaltunut...ja en ees suuhuni pistäis puoliakaan sillosista. Oon siis ronkeloitunutkin :D
kirpela kirjoitti:
ketjua. Tosta on aika helppo päätellä joko ikäluokka ja/tai halpa nesteytys. Samalla tosiaan tajusin, että joko oon viisastunut tai kestokyky on madaltunut...ja en ees suuhuni pistäis puoliakaan sillosista. Oon siis ronkeloitunutkin :D
kans HIEMAN ARVELUTTAMAAN se ajatuksen toteuttaminen nostalgisesta kasarikännistä...Miten mä oikeesti voisin niellä noista halvoista viineistä enää mitään..
- kirpela
timanttia kirjoitti:
kans HIEMAN ARVELUTTAMAAN se ajatuksen toteuttaminen nostalgisesta kasarikännistä...Miten mä oikeesti voisin niellä noista halvoista viineistä enää mitään..
yrjöämättä mitään.Toisaalta, sehän olisi nostalgista?
lankkua, mikä sitten onkaan oikea nimi.
Tosin ensikännit vedin 15 v Kossulla, ihme ettei kukaan saa niissä bileissä alkoholimyrkytystä.
Yksikään ei tainnut olla täysi-ikäinen ja jokaisella oli omat juomat.ja jotain. Muistan tuotteen hämärästi. Joo ihme ettei kukaan joutunut koskaan vatsahuuhteluun!
timanttia kirjoitti:
ja jotain. Muistan tuotteen hämärästi. Joo ihme ettei kukaan joutunut koskaan vatsahuuhteluun!
Bordeaux Blanc? Ainakin sinnepäin.
rieslign..ei tiiä miten kirjoitetaan oikein....oli aikoinaan ne ainoat halvat valkkarit karjala viinin kanssa kun ei ollut tätä nykyistä runsasta vinkkuvlikoimaa kaupoissa:))..kirkasta viinaa, erilaisia väkeviä likööreitä jotka saivat ennen eu:ta olla 40%:sia ja olutta oli viinakaupassa enemmän kuin viiniä ennen;))
timanttia kirjoitti:
ja jotain. Muistan tuotteen hämärästi. Joo ihme ettei kukaan joutunut koskaan vatsahuuhteluun!
oli vielä pientä, yksi kaveri teki kiljua, minkä ansiosta melkein koko poppoo oli seuraavana aamuna kalpee, hiljaa ja oksentaessa ääntelivät.
Onnekseni otin vain yhden huikan.runontaja kirjoitti:
oli vielä pientä, yksi kaveri teki kiljua, minkä ansiosta melkein koko poppoo oli seuraavana aamuna kalpee, hiljaa ja oksentaessa ääntelivät.
Onnekseni otin vain yhden huikan.vanhalla perinteitä vaalivalla ja huolellisuudella tehty kilju aina jonkun porvoon lankun voittaa...harvassa enää ne jotka osaa kiljua tehdä eikä pelkkää hiivavelliä josta ei olis etes kunnon pontikan rankiksi:))
blackmetal68 kirjoitti:
vanhalla perinteitä vaalivalla ja huolellisuudella tehty kilju aina jonkun porvoon lankun voittaa...harvassa enää ne jotka osaa kiljua tehdä eikä pelkkää hiivavelliä josta ei olis etes kunnon pontikan rankiksi:))
kertaakaan maistanut hyvää kiljua, joka kerta kiljuntekijän tarjotessa aikaansaannoksiaan on naukkailut loppunut maisteluhuikkaan.
blackmetal68 kirjoitti:
rieslign..ei tiiä miten kirjoitetaan oikein....oli aikoinaan ne ainoat halvat valkkarit karjala viinin kanssa kun ei ollut tätä nykyistä runsasta vinkkuvlikoimaa kaupoissa:))..kirkasta viinaa, erilaisia väkeviä likööreitä jotka saivat ennen eu:ta olla 40%:sia ja olutta oli viinakaupassa enemmän kuin viiniä ennen;))
mummo joi karjala-viiniä aina nukkuman mennessään unilääkkeeksi :) mut olihan noi libikset sun muut kanssa.
- kjljlÄ
Aloittaja hei! Osaatko kertoa, että miksi minun aiheeseesi liittynyt tavis- viesti on poistatettu ketjustasi? Nmimerkillä: oudoksuva.:/
- alrighty
on perin kummallista, että viestejä poistellaan tosta noin vaan
- kjljlÄ
timanttia kirjoitti:
??? Omituista.
Todellakin. Omituista. Ja etenkin siksi, että viestini koski ainoastaan aloituksesi ts. nimimerkkisi aloituksen tekstisisältöä...Mutta se siitä. Jotakuta kenties häiritsee, että jos faktoja minusta tulisi esille, tai sitten kyse on muusta. En jää pohtimaan. Sitä mm. sanoin siinä poistatetussa viestissä, että lähiaikoina mennään ystäväni kanssa odotetulle pienlomalle ja siellä ei onneksi ole ainakaan huonoa omenaviiniä.:) Muuta sanomaani en jaksa enää kerrata: ihan normal small talkia.
- kjljlÄ
alrighty kirjoitti:
Musta outoa on, että olen saanut nimimerkiltäsi kummallisia kannanottoja.
- alrighty
kjljlÄ kirjoitti:
mitäs eewari miettii?
kjljlÄ kirjoitti:
Todellakin. Omituista. Ja etenkin siksi, että viestini koski ainoastaan aloituksesi ts. nimimerkkisi aloituksen tekstisisältöä...Mutta se siitä. Jotakuta kenties häiritsee, että jos faktoja minusta tulisi esille, tai sitten kyse on muusta. En jää pohtimaan. Sitä mm. sanoin siinä poistatetussa viestissä, että lähiaikoina mennään ystäväni kanssa odotetulle pienlomalle ja siellä ei onneksi ole ainakaan huonoa omenaviiniä.:) Muuta sanomaani en jaksa enää kerrata: ihan normal small talkia.
Todellakin ihan hämärää miten tuollainen viesti lähtee pois.
- kjljlÄ
alrighty kirjoitti:
Ja, lisään: omituista on, että kaltaisesi tuntematon käy noin kiinnostuneena minuun kiinni...
- alrighty
kjljlÄ kirjoitti:
Ja, lisään: omituista on, että kaltaisesi tuntematon käy noin kiinnostuneena minuun kiinni...
kyllähän meillä oli ihan mukavaa viimeyönä
kjljlÄ kirjoitti:
ovat saaneet ko. nimimerkiltä päättömiä kommentteja.
- alrighty
timanttia kirjoitti:
ovat saaneet ko. nimimerkiltä päättömiä kommentteja.
mutta suurin osa kyllä
- alrighty
kjljlÄ kirjoitti:
multa tais jäädä bokserit sun luokse, nii mä otan ne mukaan seuraavalla kerralla, että älä hävitä niitä
- Eeeewariiiii!
Joo joo, nyt kaikki varmasti tietää että sulla on yksi ystävä ja että te olette menossa viroon. Sanoit sen jo kertaalleen tuolla ylempänä. http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8941910/43218115
Ei kukaan sun viestejäs poistele, oot vaan niin vajakki ettet itekään niitä löydä.
Helvatan hyvä idis!! Tai siis yököttävä :)
Mitähän kuraa... No joo, noita samoja kissankusia mitä onkin jo mainittu:
Hölmöilevä, Libis, Feteasca, vattu Aurora, Romcassis, Gin Lemon, Minttu suklaa, Pöytäviina, Anisviina, Pisang Ambon, Soave, Curacao, Carillo, kaikki halvat blended viskit... Jotain muitakin oli, mutta luojan kiitos ne onkin jo unohtunu.
Sit toisinaan oli fyrkkaa ja tuli shopattua jotain hiukan parempaa lientä, vaikka Gleniä tai Finlandiaa....sitä kirkkaanvihreää oksennusta joka pisangista seurasi...ei voi unohtaa, vaikka haluaisi. Toi Soave tais olla kans sellanen hajuvesiarominen vai muistanko oikein?
timanttia kirjoitti:
...sitä kirkkaanvihreää oksennusta joka pisangista seurasi...ei voi unohtaa, vaikka haluaisi. Toi Soave tais olla kans sellanen hajuvesiarominen vai muistanko oikein?
En kyl muista tarkalleen, mutta samanlaista kuraa se oli kuin Libiskin, että eiköhän sitäkin vois hajuvetenä käyttää :)
Muistan että joskus vajaa kolmekymppisenä pari kaverusta veteli jotain noita Libiksiä ja muita nostalgian nimissä. Olivat kuulemma hirveitä, mutta helposti juotavia... :)Toljake kirjoitti:
En kyl muista tarkalleen, mutta samanlaista kuraa se oli kuin Libiskin, että eiköhän sitäkin vois hajuvetenä käyttää :)
Muistan että joskus vajaa kolmekymppisenä pari kaverusta veteli jotain noita Libiksiä ja muita nostalgian nimissä. Olivat kuulemma hirveitä, mutta helposti juotavia... :)tuulilasinpesunesteenä. Mun on kyl henk. koht. vähän vaikea kuvitella libistä "helposti juotávana" Siit tulee pikemminkin assosiaatio että, joka kulauksen joutuu nieleen kahteen kertaan, ettei se vaan lähe pyrkimään takas siihen suuntaan mistä on tullutkin :)
noita lipiksiä myös täällä. Ja vodka tai kosssu appelsiinimehulla ja bisse. Eka känni sopalla :=P
- KoppavaHoro
ekat kännit taisivat tapahtua nipinnapin 80-luvun puolella, kun luokkaretkellä pojat juottivat lonkeroa meille tytöille limpparina.
Oma humalahakuinen juomiseni alkoi kuitenkin vasta yläasteella eli 90-luvun puolella, mutta kyllä mekin Omppua ja Libistä lipitettiin. Ja Magyar Feher Boria. Ja Blue Nunia. :)
Itse kyllä tykkäsin ja tilasin (siis kaverini isoveljeltä, joka suoritti ostokset puolestamme) kuusi kappaletta "Lintua" eli Light Beeria, joka on ilokseni tullut takaisin mutta surukseni maksaa ihan vitusti hintaan ja alkoholimäärään nähden. Sillä sai kivat hupsut silloisella massalla ja sietokyvyllä.
Ja kun poikien kanssa mentiin pelaamaan bilistä, niin ostettiin joskus kimppaan Finlandia-vodkapullo, joka jaettiin desilitran mittaa apuna käyttäen aivan prikulleen tasan osuutta kohti. Se oli kokiksen kanssa hyvää.
Argentiinassa opin juomaan Fernet-kolaa, se oli siellä nuorisojuoma. Kiskalta haettiin pitkä pötkö kertakäyttömukeja, pari litran pulloa Fernet'ä ja muutama iso kolapullo. Sitä oli luokkakavereiden kanssa kiva kiskoa puistossa, mutta se ostaminen vasta mukavaa olikin. Minä kun en ollut koskaan aikaisemmin ostanut alkoholia enkä voinut uskoa, että sitä minulle myytäisiin. Mutta niin vain myivät. Joka kerta se oli yhtä jännää.on tullut takaisin? :D Jotenkin mä en silti innostu.. vaikka yritän :P Onkohan sitä olutmaku jotenkin muuttunut :D
tuli jostain syystä mieleen myös Pernod, joka tuntui olevan ihan "sikahyvää"... jos tykkää Resilarista ja muista apteekin reseptivavaista yskänlääkkeistä :)
- KoppavaHoro
timanttia kirjoitti:
tuli jostain syystä mieleen myös Pernod, joka tuntui olevan ihan "sikahyvää"... jos tykkää Resilarista ja muista apteekin reseptivavaista yskänlääkkeistä :)
Pernod'sta mä satun tykkäämään yhä vielä. Eikä Fernetkään pahaa ole... Mutta Jägeria ja Unicumia en mielelläni juo.
- Noona
kavereitten tekemään mansikka kiljua vedettiin. Aivan järkyttävää kuraa, en suosittele! =)
kerta tota lajiketta, koska jouduin istumaan Gustafsbergin päällä koko seuraavan päivän ja se ei ollu mies...
- Noona
timanttia kirjoitti:
kerta tota lajiketta, koska jouduin istumaan Gustafsbergin päällä koko seuraavan päivän ja se ei ollu mies...
oksennella seuraavana päivänä. Sun päivä kuulosti paljon mielenkiintoisemmalta =)
- kundi.kundinen
sitä mitä halvalla sai. dry vodkasta minttusuklaalikööriin. melkoinen hajonta siis, kun ottaa huomioon kiljut ja omatekoiset bissetkin.
kuulostaa ihan ihmisten juomalta. Mä suosittelin tuol ylempänä relalle yhtä uutta viskiä, Clynelish 14 w. Säkin tykkäisit. Mut ei se niin hyvää oo kuin 18 w talisker.
- kundi.kundinen
timanttia kirjoitti:
kuulostaa ihan ihmisten juomalta. Mä suosittelin tuol ylempänä relalle yhtä uutta viskiä, Clynelish 14 w. Säkin tykkäisit. Mut ei se niin hyvää oo kuin 18 w talisker.
nykyään alkoholin väärinkäyttäjiin, kun ne tupaa jäämään juomatta.
mut täytyy laittaa korvan taakse, jos joskus parin vuoden päästä tulis hankittua.
- Anonyymi
Mä join vasta 2000 luvulla ja join Fete Ascaa ja Magyaria. Kiljuakin tein pari kertaa. Sit joskus tuli juotua viskiäkin. Ja tietysti olutta ja *inttienbissee.
t. Oolofi - Anonyymi
Herba oli huimaa kamaa, vahvuus jotain 47%.
- Anonyymi
"Ensin juotiin Herbaa, sitten tuli turpaan."
- Anonyymi
Huikeita tuotteita mainittu tässä ketjussa. Omat kännit tuli uran alkuaikoina vedettyä kesällä lämpöisellä kaljalla. 8 kaljaa ja pullo lonkkua päälle, sekä yrjönä kaikki ulos.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974