Vaihtakaa salasananne

...

Nettiin on vuotanut useille ulkomaalaisille tiedostonjakopalvelimille yli 127 000 suomalaisen sähköpostiosoitteen ja salasanan lista, joka on hakkeroitu ilmeisesti suomalaiselta tietovisailusivustolta. Listalta löytyy käyttäjän sähköpostiosoite ja salasana. Vaaralliseksi listan tekee se tosiasia, että moni käyttäjä käyttää samaa salasanaa useammassa palvelussa ja esimerkiksi oman sähköpostin salasanana. Listalta löytyy myös useita suurten yritysten, virkavallan ja eduskunnan sähköpostiosoitteita.

Voit tarkistaa onko oma sähköpostiosoitteesi, nimesi tai käyttäjätunnukseksi listalla osoitteessa http://iceflake.net. Koko lista ilman sähköpostiosotteiden domain-nimiä ja salasanoja löytyy esimerkiksi täältä. Keskustelua aiheesta käydään Muropaketin MuroBBS-keskustelupalstalla alla olevan linkin takana.

http://plaza.fi/muropaketti/yli-120-000-suomalaisen-sahkopostiosoitteen-ja-salasanan-lista-hakkeroitu-tarkista-oletko-joukossa

11

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

menkö näpyttelemään moiseen kenttään sähköpostiosoitetta saati tunnuksianne! HUIJAUSTA!

• ...

• Äetimmeinen

Minäkin luulen,että toi on huijausta.

• 9

Siihen voi kirjoittaa mitä tahansa nii kehoittaa vaihtamaan salasanan!

• Noona
        9 kirjoitti:

Siihen voi kirjoittaa mitä tahansa nii kehoittaa vaihtamaan salasanan!

ainakaan, en ollu tuolla listalla.. =)

• Täti
        ... kirjoitti:

voi tarkistaa onko tällä listalla

http://rofl.fi/passlist_safe.txt

No, kyllä kannattaa pitää huolta salasanoistaan, mutta vahinko, kun en itsekkään kaikkia muista, niitä on niin monta! On nimittäin käynyt niin, etten ole päässytkään kirjautuman jollekkin sivulle kun salasana on väärä ja mikään ei kelpaa mitä ehdottaa. Voi voi tätä tätiä!

• Täti
        Noona kirjoitti:

ainakaan, en ollu tuolla listalla.. =)

Näpyttelin omat sähköpostiosoitteeni ja ystävienkin, vastaus oli, ettei ole listalla. Tiedä sitten jos nyt on?

• alrighty
        Täti kirjoitti:

Näpyttelin omat sähköpostiosoitteeni ja ystävienkin, vastaus oli, ettei ole listalla. Tiedä sitten jos nyt on?

noobs

• fqw
        Äetimmeinen kirjoitti:

Minäkin luulen,että toi on huijausta.

Noob.

• nyt mä kävin tuolla ~Muro~sivulla antamassa mun kaikki sp-osoitteet ja pistin tohon toiseen kenttään ne salasanat, mut mitään ei tapahdu. Mitä mä tein väärin?

• vänksy

myöskään käytä koskaan minkään pilipalisivustojen rekisteröitymisen yhteydessä todellakaan samoja salasanoja, kuin joissain "virallisemmissa" jutuissa (ihanku mulla nyt jotain huippusalaista tietoa ees missään ois, mut kuitenkin..) :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5990
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5565
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5247
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3275
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2100
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1910
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1831
    Aihe