Nettiin on vuotanut useille ulkomaalaisille tiedostonjakopalvelimille yli 127 000 suomalaisen sähköpostiosoitteen ja salasanan lista, joka on hakkeroitu ilmeisesti suomalaiselta tietovisailusivustolta. Listalta löytyy käyttäjän sähköpostiosoite ja salasana. Vaaralliseksi listan tekee se tosiasia, että moni käyttäjä käyttää samaa salasanaa useammassa palvelussa ja esimerkiksi oman sähköpostin salasanana. Listalta löytyy myös useita suurten yritysten, virkavallan ja eduskunnan sähköpostiosoitteita.
Voit tarkistaa onko oma sähköpostiosoitteesi, nimesi tai käyttäjätunnukseksi listalla osoitteessa http://iceflake.net. Koko lista ilman sähköpostiosotteiden domain-nimiä ja salasanoja löytyy esimerkiksi täältä. Keskustelua aiheesta käydään Muropaketin MuroBBS-keskustelupalstalla alla olevan linkin takana.
http://plaza.fi/muropaketti/yli-120-000-suomalaisen-sahkopostiosoitteen-ja-salasanan-lista-hakkeroitu-tarkista-oletko-joukossa
Vaihtakaa salasananne
11
281
Vastaukset
- Täti
menkö näpyttelemään moiseen kenttään sähköpostiosoitetta saati tunnuksianne! HUIJAUSTA!
- Äetimmeinen
Minäkin luulen,että toi on huijausta.
- 9
Siihen voi kirjoittaa mitä tahansa nii kehoittaa vaihtamaan salasanan!
- Noona
9 kirjoitti:
Siihen voi kirjoittaa mitä tahansa nii kehoittaa vaihtamaan salasanan!
ainakaan, en ollu tuolla listalla.. =)
- Täti
... kirjoitti:
voi tarkistaa onko tällä listalla
http://rofl.fi/passlist_safe.txtNo, kyllä kannattaa pitää huolta salasanoistaan, mutta vahinko, kun en itsekkään kaikkia muista, niitä on niin monta! On nimittäin käynyt niin, etten ole päässytkään kirjautuman jollekkin sivulle kun salasana on väärä ja mikään ei kelpaa mitä ehdottaa. Voi voi tätä tätiä!
- Täti
Noona kirjoitti:
ainakaan, en ollu tuolla listalla.. =)
Näpyttelin omat sähköpostiosoitteeni ja ystävienkin, vastaus oli, ettei ole listalla. Tiedä sitten jos nyt on?
- alrighty
Täti kirjoitti:
Näpyttelin omat sähköpostiosoitteeni ja ystävienkin, vastaus oli, ettei ole listalla. Tiedä sitten jos nyt on?
noobs
- fqw
Äetimmeinen kirjoitti:
Minäkin luulen,että toi on huijausta.
Noob.
nyt mä kävin tuolla ~Muro~sivulla antamassa mun kaikki sp-osoitteet ja pistin tohon toiseen kenttään ne salasanat, mut mitään ei tapahdu. Mitä mä tein väärin?
- vänksy
myöskään käytä koskaan minkään pilipalisivustojen rekisteröitymisen yhteydessä todellakaan samoja salasanoja, kuin joissain "virallisemmissa" jutuissa (ihanku mulla nyt jotain huippusalaista tietoa ees missään ois, mut kuitenkin..) :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575990
- 1145565
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323275- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232100
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131910On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151831