Elokuvamusiikki,

hifistelijä

joka on jäänyt mieleen? Tätä aina kysytään, mutta kaipaisin jotain hyvää leffaa, jossa on kaunista musiikkia.

64

331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuli ekana mieleen.

• Marjelie
      • sellanen, mikä oikeesti riipasee... Siinä on napattu kyllä ihan hyvät musiikit.

• skitsoskeptis

Yksi sen elokuvan vaikuttavimmista jutuista on musiikki. Melko vaikeaa on päästä sisään sen leffan melankoliaan, vaikka Mrs Melancholy onkin pääosassa, mutta musiikki ujuttaa katsojan sisään leffan emootio-osastoon kuin varkain.

• enmuista

on soinut viime aikoina.

• sepä se. sitä ei hevillä unoha. mai hart wil gou ooo-oooonnnnn...

• tonou

Mutta niin kuin aina: kaikkea voi parantaa - tai tuhota, jos katsoo ettei alkuperäinen olisikaan niin cuulisti cuul.

• tonou

• olla ykkönen.

• tonou
        dazu kirjoitti:

olla ykkönen.

pyskologiset perustelut, kiitos.

• tonou kirjoitti:

pyskologiset perustelut, kiitos.

kylmiä väreitä. Oliko riittävä perustelu? :)

• Leffan koko soundtrack on hyvä.

• mites nyt tällai :D

• nerokas. Ehkä nerokkain elokuva, mitä olen nähnyt.

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

mites nyt tällai :D

Tuulipukuistettu immateriaaliomaisuuden rosmo! Garmeeta x'D

• dazu kirjoitti:

nerokas. Ehkä nerokkain elokuva, mitä olen nähnyt.

tiedä nerokkuudesta, minen niin paljoa leffoista ymmärrä. Mutta pahuksen hyvä leffa se on, kestää useammankin katselun ja antaa ajateltavaa.

• Toljake kirjoitti:

Tuulipukuistettu immateriaaliomaisuuden rosmo! Garmeeta x'D

en ollenkaan huomannu et olit ton laittanu, kun etin tota linkkii, niiiiin!

• Toljake kirjoitti:

tiedä nerokkuudesta, minen niin paljoa leffoista ymmärrä. Mutta pahuksen hyvä leffa se on, kestää useammankin katselun ja antaa ajateltavaa.

nerokkaampi, kuin Freudin tuotanto.

en ollenkaan huomannu et olit ton laittanu, kun etin tota linkkii, niiiiin!

Saan siis anteeksi :) No sinä myös :)

• kiinnostunut.
        dazu kirjoitti:

nerokkaampi, kuin Freudin tuotanto.

mistä elokuvassa on kyse?

• Toljake kirjoitti:

Saan siis anteeksi :) No sinä myös :)

kerran sit :)

kerran sit :)

että vastaava tulee toistumaan alituseen :)

• Toljake kirjoitti:

että vastaava tulee toistumaan alituseen :)

tää on niin tätä.. =:o

• kiinnostunut. kirjoitti:

mullekin vois kertoo, kun en oikeesti muista muuta kuin tunnelmia ja fiiliksiä :) Ne mulle kyllä muutenkin jää elokuvista parhaiten mieleen.

tahtoon. No itseasiassa aika hyperfreudilainen se on asiasisällöltään, mutta paljolti tuo elokuva on taiteellinen ilmaisu, liittyen ihmisen tahtoon.
        Pitäis katsoo se nyt, niin osaisin kohtaus-kohtaukselta selittää merkityksen. Alusta en ole tainnut sitä edes nähdä.

tää on niin tätä.. =:o

Kauheeta stalkkaamista, silleenhän mä vähän niinku lupasin tossa edellä. Selkeesti paikka virkavallalle puuttua asiaan ja sassiin kans =o)

• Toljake kirjoitti:

Kauheeta stalkkaamista, silleenhän mä vähän niinku lupasin tossa edellä. Selkeesti paikka virkavallalle puuttua asiaan ja sassiin kans =o)

mun ruoka kiehui yli... Seki on sun syy! Virkavalta tietysti paikalle, ei täs muukaan auta :(

Nyt täytyy mennä suurempien vahinkojen välttämiseksi, tällä erää.. :)

mun ruoka kiehui yli... Seki on sun syy! Virkavalta tietysti paikalle, ei täs muukaan auta :(

Nyt täytyy mennä suurempien vahinkojen välttämiseksi, tällä erää.. :)

paikalle hellapoliisit kans x'D

C U!

• alrighty
        Toljake kirjoitti:

paikalle hellapoliisit kans x'D

C U!

aika nopeesti sä toivuit edellisestä naisesta, jos nyt oot jo uutta vikittelemässä. ei siinä mitään, good job mate.

• kiinnostunut.
        dazu kirjoitti:

tahtoon. No itseasiassa aika hyperfreudilainen se on asiasisällöltään, mutta paljolti tuo elokuva on taiteellinen ilmaisu, liittyen ihmisen tahtoon.
        Pitäis katsoo se nyt, niin osaisin kohtaus-kohtaukselta selittää merkityksen. Alusta en ole tainnut sitä edes nähdä.

leffan alussa on pieni, mutta kiinnostava asia, jonka tavoitin viimeksi elokuvaa katsoessa. Päähenkilö on lakannut puhumasta 6-vuotiaana ja ollut isänsä mukaan hyvin kiltti lahjakas tyttö. En mahda mitään ajatukselle, mutta ensimmäinen ajatus oli lapsen joutuneen seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi ja vieläpä insestin isänsä puolelta.

Mitä ajattelet tästä lisäjuonesta? Itse mietin, että kovin sokeasti olen elokuvaa katsellut kun vasta nyt tämä nousi esille. Jossain elokuvan kuluessahan lapsi selittää isäkseen jonkin hienon muusikon...kuin keksityn tarinan, johon äitikin toivoisi voivansa uskoa...

elämä kuvautuu julmana, käsittämättömänä

• alrighty kirjoitti:

aika nopeesti sä toivuit edellisestä naisesta, jos nyt oot jo uutta vikittelemässä. ei siinä mitään, good job mate.

niinhä sitä sanotaan ettei oo häpee olla nopee :D

leffan alussa on pieni, mutta kiinnostava asia, jonka tavoitin viimeksi elokuvaa katsoessa. Päähenkilö on lakannut puhumasta 6-vuotiaana ja ollut isänsä mukaan hyvin kiltti lahjakas tyttö. En mahda mitään ajatukselle, mutta ensimmäinen ajatus oli lapsen joutuneen seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi ja vieläpä insestin isänsä puolelta.

Mitä ajattelet tästä lisäjuonesta? Itse mietin, että kovin sokeasti olen elokuvaa katsellut kun vasta nyt tämä nousi esille. Jossain elokuvan kuluessahan lapsi selittää isäkseen jonkin hienon muusikon...kuin keksityn tarinan, johon äitikin toivoisi voivansa uskoa...

elämä kuvautuu julmana, käsittämättömänä

tärkeä osa elokuvaa ja liittyy naisen tahtoon. Tavallaan niin, että toiset ovat asettaneet tahtonsa tuon naisen tahdon yläpuolelle niin, ettei naisen tahdolla ole ollut merkitystä. Lopussa "hukkumiskohtauksessa" vesi naisen ympärillä symboloi muiden tahtoa, johon nainen meinaa hukkua ja menettää tahtonsa. Vesi tavallaan symboloi myöskin kommunikointia(puhetta), johon muiden tahto liittyy.
        Se mies, jonka kanssa nainen karkaa, haluaa kuulla, mitä nainen tahtoo ja lopulta nainen oppii puhumaan uudelleen.

• sitten on,,, pau. Oopperan kummitus alkoi soimaan päässä.

Myrskyluodon Maija... ja kun saisi tuon oopperan kummituksen soimasta.

Daria...

Miten luokitellaan kaunista musiikkia?

• kummitus on loistava kans!

• kirpela

ja Julia.

• kiinnostunut.

elokuvaa täytyy markkinoida seksillä?

elokuvaa täytyy markkinoida seksillä?

aikas iso osa parisuhdetta.

• kiinnostunut.
        ttuplai kirjoitti:

aikas iso osa parisuhdetta.

tulee vuorenkokoinen seksi vastaan.

tulee vuorenkokoinen seksi vastaan.

...

• Crocuta
    • uros ukuli
    • Kyltsy-täti

Stranger than fiction, hyvä leffa ja hyvä soundtrack. Samoin Once. Tarantinon elokuvissa on yleensä myös hyvät musiikit, mutta en tiedä sopiiko ne määritelmän "kaunis" alle.

• scale

Hyvät, pahat ja rumat. Se vaan on klassikko ja pirun hyvä. Sitten on tietty oma lukunsa TSH-trilogian musiikki.

• sirpamaikkarilta

En muista elokuvan nimeä tai kappaleen nimeä, saati esittäjää. Mut se elokuva missä Kolumbus löytää Amerikan.

• Conquest of Paradise: Vangelis?

• sirpamaikkarilta
        ttuplai kirjoitti:

Conquest of Paradise: Vangelis?

Just olin tulossa laittamaan sen kun aloin kuukkelin ja juutuupin kanssa ettimään. Se se on. Kappale saa kylmät väreet hyvällä tavalla. =)

http://www.youtube.com/watch?v=RKefSTum8eo

• mä en nyt saa päästäni sitä musiikkia..se meni jotenkin näin la lal lalat ti la.....muistaako joku? no ihan sama?

• Once upon a time in America. Hyvä leffa Ennio Morriconen musalla maustettuna.

Bluesin veljekset toimii kans.

• musiikkia
    • Vessansiivooja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5990
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5565
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5247
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3275
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2100
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1910
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1831
    Aihe