tavallista ruokaa

missä iässä?

Koska vauva saa alkaa syödä Himalayan suolaa/ruususuolaa? Se on ainoa suola jota käytän kotitekoisissa ruoissa. Ja koska vauva saa syödä ruokaa jossa on vaikka ruokakermaa? Nykyisellään vauva joutuu syömään aika paljon valmisruokia kun on tosi vaikea valmistaa sellaista ruokaa jossa kaikki ainekset ovat "vauvaystävällisiä" mutta joka samanaikaisesti kelpaisi isommalle lapselle. Erikseen en oikein jaksa lapsille ruokaa laittaa. Siksi odotan aikaa että vauva voisi syödä mitä isompikin lapsi. Alkaako 1 v olla tarpeeksi vanha syömään ihan tavallista ruokaa (muussattuna?) ?? Yksi ongelma on kala ja kananmuna kun en ole vieläkään uskaltanut antaa niitä vauvalle kun pelkään allergista reaktiota.
En ole mikään ruoanlaittoihminen ja sen vuoksi mielikuvitukseni ei riitä keksimään ruokalajeja jotka sopivat niin vauvalle kuin vanhemmalle lapselle. Tosiasiassa mielikuvitukseni on tosi rajoittunut mitä ruokiin tulee.

1

539

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

Suolaongelma on helppo ratkaista: ota vauvan osuus ruoasta erikseen ja sitten suolaat sen lopun mitä syöt itse isomman lapsen kanssa. Ruokakerman kanssa kenties sama homma: ota se satsi erikseen ja laita siihen nesteeksi vauvan käyttämää maito, ja sitten lorautat teille aikuisille sitä omanmakuista ruokakermaa. Vauvan ruokaa voi tehdä pakkaseen käyttöannoksina, esim. liha-juures -sosetta ja sitten vain keittää perunaa, riisiä tai muuta lisäkettä kun tekee muille ruokaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5288
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4121
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2229
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2078
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1815
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1464
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1280
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1066
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1001
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    Aihe