Hitto,

on päässy peruskunto talven aikana vähä rapistumaan. Kävin polkupyörällä koiran kanssa aamulla n. 5 km:n lenkillä ja ensimmäisen sadan metrin jälkeen oli jalat jo maitohapoilla...palautuminenkin meinas vähä kestää. Se on pakko alkaa repimään kunnolla kuntoa ylös.

Minkäslainen teräskunto sulla on?

74

407

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crocuta

Lihaskunto ok, mutta veikkaan että toi kestävyys on vähän samassa jamassa kuin sulla. Pitäs varmaan tehdä jotain...

• monte34

varmaan parempi ku viimevuonna tähän aikaa silti.

• Pääsin brankkareiden kuntotestistä läpi hyvillä ja kiitettävillä osatuloksilla.

• Fr.Fionatar

Olen alkanut kohottamaan mun kuntoani tammi-helmikuussa aloitin kävelyn, ne lenkit venyi 10 kilometrin mittaiseksi. Oli helppoo kun oli koira joka tarvitsi sitä liikuntaa.
      Sitten koira lähti olin ilman sitä koiraa 2-viikkoa ja en niin paljon kävellyt otin uuden koiran ja aloitin taas jalat oli ihan jäykät parin viikon tauon jälkeen.

Olen huomannut että mitä enemmän tulee ikää se palautuminen kestää pitkään ja myös kunnon kohottaminen.
      Mun etuja on myös raitis elämä.
      Kuntosalilla en viihdy vaan vse on hyötyliikunta paras mulle, kävelen aina kaikki portaat jos vain voin.
      Sanoisin että minun kunto on aika hyvä.

• Ei kai kunto parissa viikossa mihinkään romahda. Minä poltan ja olen alkoholin suurkuluttaja eikä kympin lenkki silti ole erityisen haasteellinen homma. Tai sitten minulla on poikkeuksellisen hyvät geenit.

• monte34
        Ratikkakuski kirjoitti:

Ei kai kunto parissa viikossa mihinkään romahda. Minä poltan ja olen alkoholin suurkuluttaja eikä kympin lenkki silti ole erityisen haasteellinen homma. Tai sitten minulla on poikkeuksellisen hyvät geenit.

lenkkiin menee aikaa? matkoilla ollessa tulee helposti käveltyä 12-13 tuntia päivässä

• Fr.Fionatar
        Ratikkakuski kirjoitti:

Ei kai kunto parissa viikossa mihinkään romahda. Minä poltan ja olen alkoholin suurkuluttaja eikä kympin lenkki silti ole erityisen haasteellinen homma. Tai sitten minulla on poikkeuksellisen hyvät geenit.

Ei romahda, mutta mä huomasin jalkojeni lihasten kipeytymisen tai sitten se johtui kun kävelin paksussa lumihangessa, se on muuten tosi raskasta olisi pitäny olla lumikengät.

• monte34 kirjoitti:

lenkkiin menee aikaa? matkoilla ollessa tulee helposti käveltyä 12-13 tuntia päivässä

Olen useamman kerran huvikseni katsonut kännykän gepsistä, että normaali kävelyvauhtini on 7,5 km/h. Tosin se ei valtitettavasti riitä aerobiseksi harjoitteeksi, koska syke ei nouse tarpeeksi.

• Fr.Fionatar
        monte34 kirjoitti:

Menee toista tuntia koska koira pysähtyy ja haistelee. Ei olis aikaa jolkutella 12 tuntia.

• Ihan kohtuu hyvä mulla taitaa olla. Pyöräilen nykyään 3 kertaa viikossa semmosen tunnin (osa työmatkasta) ja kerran viikkoon pyrin käymään reippaalla lenkillä joka kestää reilut 2 tuntia. Yleensä kävin hölkkäämässä tunnin lenkkejä mutta sulat tiet houkuttelee fillarin selkään ja tossuttelu ei enää nappaa :P

Ens viikosta alkaen oon päättänyt taas käydä salilla, siitä ollut taukoa jo ihan mukavat 2 kuukautta ja alan jo kaipaamaan kunnollista rasitusta :) Saa nähdä miten käy, masennunko ihan täysin kun painoja joutuu tiputtamaan x'D

• monte34

multa varastettiin pihaltani polkupyöräni viime elokuussa, olis pitänyt laittaa vissiin lukkoon se.
        perkele jo toinen fillari joka multa varastettiin
        eka vietiin koulunpihalta.

• monte34 kirjoitti:

multa varastettiin pihaltani polkupyöräni viime elokuussa, olis pitänyt laittaa vissiin lukkoon se.
        perkele jo toinen fillari joka multa varastettiin
        eka vietiin koulunpihalta.

Kurjaa tuo fillarin varastaminen. Mä pelkään, että se viedään vaikka mulla on u-lukko ja vaijerilukko ja jätän sen näkyvälle paikalle missä on aina ihmisiä lähellä. Suututtais moinen :/

• monte34
        alruna kirjoitti:

Kurjaa tuo fillarin varastaminen. Mä pelkään, että se viedään vaikka mulla on u-lukko ja vaijerilukko ja jätän sen näkyvälle paikalle missä on aina ihmisiä lähellä. Suututtais moinen :/

oikeastaan pitäiskin ostaa uusi fillari

• 10 kilsaa menee jo 50 minuutissa. Siis juosten...

• monte34

paljonko juokset 12 minuuttiin???

• n.sorsa
        monte34 kirjoitti:

3000 coopertesti viimeksi, et repäse siitä.

• monte34
        n.sorsa kirjoitti:

3000 coopertesti viimeksi, et repäse siitä.

13 kesäisenä, ei paha

• jäit kiinni olet siis Kenialainen mä ihmettelinkin että mihin toi sun nimi viittaa, vai onko toi sittenkin Uganda.

• luvata että 10 kilsaa menee 50 minuutissa. Pyöräillen :)

• monte34 kirjoitti:

mutta ehkä 3000 metriä.

• modelli kirjoitti:

jäit kiinni olet siis Kenialainen mä ihmettelinkin että mihin toi sun nimi viittaa, vai onko toi sittenkin Uganda.

kenialaisten valkoinen lammas, joka ei sovi laumansa joukkoon...

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

luvata että 10 kilsaa menee 50 minuutissa. Pyöräillen :)

näyttäis olevan pitkat piuhat. Myös pyöräillessään...

Hähä!

• monte34
        Genio.Mente kirjoitti:

mutta ehkä 3000 metriä.

veryttely housut jalassa, mä raukka juoksin 3000 metriä tiukoissa pillifarkuissa

• monte34 kirjoitti:

veryttely housut jalassa, mä raukka juoksin 3000 metriä tiukoissa pillifarkuissa

kiinnosta sellaiset testit. Tykkään juosta pitempiä matkoja, ne ovat paljon palkitsevampia.

• Genio.Mente kirjoitti:

näyttäis olevan pitkat piuhat. Myös pyöräillessään...

Hähä!

olen vain realistinen :)

olen vain realistinen :)

Polje kovempaa, siitä se lähtee...

• Genio.Mente kirjoitti:

Polje kovempaa, siitä se lähtee...

mitään tarvetta :)

mitään tarvetta :)

Mikäs siinä sitten...

• pääsin sängystä veskiin jo ihan omin avuin, että hyvin täällä porskutetaan ;)

• au-liskot

meinaa sitä, että sen pitää kaahata koko helvetin kaupungin läpi, jos se meinaa ehtiä yhtään mihinkään. Talvella hän löysistyy, koska hänen tarvitsee spurtata vain bussiin ja juosta niitä helvatan portaita jotka on yo:n edessä. Portaita hän juoksee tietysti myös pyörällä ajon jälkeen.

Silti hän ei yllä nopeuteen 127,2km/h.

• "Silti hän ei yllä nopeuteen 127,2km/h."

Eikö edes vapaassa pudokuksessa? Oletteko kokeilleet? Jos ette, niin älä tule mitään väittämään.

• au-liskot
        Ratikkakuski kirjoitti:

"Silti hän ei yllä nopeuteen 127,2km/h."

Eikö edes vapaassa pudokuksessa? Oletteko kokeilleet? Jos ette, niin älä tule mitään väittämään.

kokeilemme

• tosivaitaru

Kohtuullisen hyvä, riippuu mitä lajia ajatellaan. Omassa lajissa kunto ei lopu kesken ensimmäisten joukossa, mut jos juosta pitäisi kilometritolkulla...uinti, punttis, pyöräily - kevyttä kauraa. Kestävyyttä pitää alkaa taas parantaan.

• vänksy

en uskalla polvien takia, mutta kävelen päivittäin 3-4km, paitsi näin pyhisin jollei oo pakko mennä mihinkään. Portaita käytän useimmiten hissin sijasta. Mitään liikuntaa en ole harrastanut vuosiin, koska ei vaan tunnu mun jutulta mikään sellainen, joka muuttuu säännölliseksi ja "pakolliseksi". Kesällä kävelyn lisäksi pyöräilen ja uin aina jos vaan on mahdollista, luonnonvedessä mielummin. Uimahalleista en niinkään välitä.

• vänksy

Uskon, että se on keksimääräistä huonompi. Keuhkot kun eivät oikein halua olla yhteistyössä mun kanssa.:( Mutta ei tässä nyt kuitenkaan ihan rapakunnossa sentään olla..

• n.sorsa

takasin kunto talven jäljiltä. Vanhana aatelisten vaunukoirarotuna minun koira rakastaa pyöräilyä, toinen käsi stongala jatoisella koiran hihnasta kiinni, aika hyvin meno menee pyöräilessä 36 kg koiran kanssa. Mitä pyöräilyyn tulee, niih huvikseen aikoinaan aamusella Lahdessa kun asuin, mietin mitä teen huomasin, että sitä ollaan vaihteettomalla pyörällä ajamassa Lahdesta Stadiin vanhaatietä pitkin nuih 150 km matkaa yhteen suuntaan 5 tuntia kesti pyöräillä.

Ei sitä koiran omistajalla koskaan pääse kunto onneksi ihan nolliin, talvela vaan vähemmän tuo liikkuminen, mutta kyllä kohta vedätte kunnollisia lenkkejä filarilla, sinä poljet ja koira juoksee vierellä, hyviä pyöräilyjä sinulle ja koiralle.

• vänksy

todellakin pitää huolen siitä et kunto pysyy hyvänä. Kyllä mäkin joskus sen koiran vielä hankin ja tulee sitten ulkoiltua ja liikuttuakin enemmän.

• n.sorsa
        vänksy kirjoitti:

todellakin pitää huolen siitä et kunto pysyy hyvänä. Kyllä mäkin joskus sen koiran vielä hankin ja tulee sitten ulkoiltua ja liikuttuakin enemmän.

tuli paikallisessa radiossa risuja ja ruusuja ohjelmassa soittajalta positiivistä palautetta, kun ihmistä oli lekuri käskennyt harrastaa liikuntaa liian korkeiden arvojen takia ja oli hommannut koiran kaikki arvot oli parantunnut ja kunto kohentunnut.

• ja kiitos rohkaisuista.

• Ensi viikolla se selviää. Viikon aktiviteettiloma edessä.
      Autoon on pakattu murtsikat, ahkiot, lasketteluvälineet, pulkat, lumikengät ja liukurit.
      Hiihtokilometrejä tulee noin yhteensä 30-50, osa ahkion kanssa.
      Siihen päälle sitten 1-2 päivää laskettelua ja 1-2 päivää kelkkailua.

Evääksi on pakattu salkku olutta, jekkupullo, minttupullo ja Baileys.

• ...jos pitäis lähteä juokseen niin varmaan tulos olisi noin 2300-2500m.
        Mutta se tulos ei kerro mitään ahkion vetokunnosta.

• viIi

Näin on!

Hähä! :D

• mitataan? Mä en ole käyttänyt koskaan mitään mittareita tms. Parempi kunto on nyt selkeästi kuin joskus kymmenen vuotta sitten, sen tuntee. Hyötyliikunta eli 8km/arkipäivä pyöräilyä kesät talvet on kai tähän syynä.

Juostessa mä hengästyn heti. Ja muutenkin inhoan juoksemista :(

• päiv. veterinääri

juoksuaika alkaa?

• päiv. veterinääri kirjoitti:

juoksuaika alkaa?

sit mut juoksee äkkiä kiinni :/

• päiv. veterinääri
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

sit mut juoksee äkkiä kiinni :/

pusikossa suhisee :O)

• kokeilla tuota teräskuntoa.

Heräsi kysymys pyöräilystäsi:
      - missä kunnossa pyörä on?
      - oliko vaihde- (ja kuinka monta vaihdetta) vai perinteinen pyörä
      - oliko tasanen, ala- vai ylämäki tuo sata ensimmäistä metriä?
      - puhalsiko vastatuuli
      - kuinka monta kertaa pyörähti poljin 360 astetta?

Eilisen kokemuksella kun kunnostettiin kärryjä (noin sata kpl) huomasi selässä olevan lihaksia, joita ei ole tutlut käytettyä.
      Polkupyörällä menisi aika kevyesti 20 km mäkisessä maastossa.
      Mikäli käyttäisi 80 krs poljinnopeutta, saattaisi voimat loppua tuon viiden km kohdalla.
      Joskus viisi vuotta sitten poljin 10 km alta puolen tunnin (7-vaihteisella). Tie ei ollut kovinkaan mäkinen loivaa ylä- ja ala,äkeä enimmäkseen ja silloin pyöräilin ympäri vuoden.

• monte34

aattelin et vois juossa kouvolaan ja takaisin lappeenrantaan mut sit aattelin miksi kouvolaan ku vois juossa suoraan turkuun ja takaisin.

• Emmi-Inkeri

Tänäänkin olen käynyt sauvakävelyllä koiran kanssa ja pilkillä. Voimistelen joka päivä ja käyn myöskin joka viikko 1-2 kertaa tanssimassa.

En suosittelisi koiran ulkoiluttamista pyörän kanssa, sillä mielestäni koiran ei kuulu juosta pyöräilijän vauhdissa, tai sitten pyöräilijän on ajettava normaalia hiljempaa. Koira saa helposti jalat kipeäksi juostessaan. On edellisestä koirasta kokemusta, siksipä jätinkin sen muutamaan kertaan, nykyistä en ole ottanut mukaan pyöräillessäni.

• n.sorsa

• Emmi-Inkeri
        n.sorsa kirjoitti:

ravia kun pyöräillään ei laukkaa, videossa on esim. näyttelystä missä kehää kierretään ravaamalla.
        http://www.youtube.com/watch?v=V0vufapOq2g&feature=related

Onhan tuossa ero. Pyöräillessä on kovempi vauhti kuin ihmisen kanssa juostessa. Ainakin minun koirallani tuli jalat niin kipeiksi että oli kamala katsoa sen kärsimystä. Jos haluan koirani juoksevan, annan sen juosta vapaasti vaikka metsätiellä.

• Emmi-Inkeri kirjoitti:

Onhan tuossa ero. Pyöräillessä on kovempi vauhti kuin ihmisen kanssa juostessa. Ainakin minun koirallani tuli jalat niin kipeiksi että oli kamala katsoa sen kärsimystä. Jos haluan koirani juoksevan, annan sen juosta vapaasti vaikka metsätiellä.

Ei tulis mieleenikään lähteä jotain chihuahuata plkupyörällä hinaamaan. Kun taas meidän koiralle on rodunomaista aina juosta sen minkä jaloistaan pääsee. Juoksettamalla et saa tätä meidän rakkia väsytettyä.

Ja sitä paitsi, polkupyöränkin vauhtia voi säädellä. Ja ainaki tällä meikän nykykunnolla se on melko helppoa.

• n.sorsa
        Emmi-Inkeri kirjoitti:

minä olen pyöräillyt bulmastiffienkin kanssa uros painoi 63kg ja narttu 51kg, ei missään tuntunnut meno pyöräilyn jälkeen koirilla, kuhan muistaa, että laukkaavat pyöräilessä, koska ravi käy pumpun päälle ja rasittaa koiran jalkojakin. Kotona hierotaan koirien jalat, hyvä hieroa jalkoja myös pitkien lenkkejenkin jälkeen.

• Emmi-Inkeri
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ei tulis mieleenikään lähteä jotain chihuahuata plkupyörällä hinaamaan. Kun taas meidän koiralle on rodunomaista aina juosta sen minkä jaloistaan pääsee. Juoksettamalla et saa tätä meidän rakkia väsytettyä.

Ja sitä paitsi, polkupyöränkin vauhtia voi säädellä. Ja ainaki tällä meikän nykykunnolla se on melko helppoa.

juoksee varmasti ihan omia aikojaa. Tapanani on päästää se irti päästyäni kotipolulle ja vauhti on kyllä toista luokkaa mitä sauvakävelyllä. Pitäähän koiran toki saada liikuntaa. Mielestäni koiran parasta hoitoa ei ole jossakin juoksulangassa tai häkissä päivät haukkumassa.

Jätä koira välillä kotiin niin saat sitä kuntoa harjoitella parempaan suuntaan vauhtia lisäämällä. Sitten välillä juoksutat sitä koiraakin hiljaisemmalla vauhdilla tasapuolisuuden vuoksi.

En todellakaan perhoskoiraa, kääpiöpystykorvaa, Bichon Friseetä, tai jotakin pientä koiraa ajattelisikaan juoksutella pyörälenkillä

• Emmi-Inkeri
        n.sorsa kirjoitti:

minä olen pyöräillyt bulmastiffienkin kanssa uros painoi 63kg ja narttu 51kg, ei missään tuntunnut meno pyöräilyn jälkeen koirilla, kuhan muistaa, että laukkaavat pyöräilessä, koska ravi käy pumpun päälle ja rasittaa koiran jalkojakin. Kotona hierotaan koirien jalat, hyvä hieroa jalkoja myös pitkien lenkkejenkin jälkeen.

koiralla on niin kpipeät jalat että murisee ja näyttää hampaitaan kosketuksestakin?

• Emmi-Inkeri
        Emmi-Inkeri kirjoitti:

koiralla on niin kpipeät jalat että murisee ja näyttää hampaitaan kosketuksestakin?

kipeät jalat

• Fr.Fionatar
        Emmi-Inkeri kirjoitti:

Koira joka on tottunut liikkumaan ei sillä jalat kipeydy että alkaa murisee isännälleen ja on niitä sellaisiakin omistajiakin jotka eivät kävelytä lainkaan koiraa, ja tulee heti tassuihin sitten ulkona haavoja.
        Varsinkin jos on kyse pienestä rodusta.
        Ja eihän nyt kukaan pientä koiraa juoksuta polkupyörällä.

• Fr.Fionatar

• n.sorsa
        Fr.Fionatar kirjoitti:

Koira joka on tottunut liikkumaan ei sillä jalat kipeydy että alkaa murisee isännälleen ja on niitä sellaisiakin omistajiakin jotka eivät kävelytä lainkaan koiraa, ja tulee heti tassuihin sitten ulkona haavoja.

metsässä ollessa juoksi juoppojen hajoitamien pullojen sekaan ja pulloja oli paljon. Koirat pois lasista ja tassujen tarkistus ei yhtään mitän anturoissa, mutta niillä koirilla oli todella kovat anturat pitkien lenkkejen ansiota, saatto lenkit jalkasin ole 5-6 tuntia ja jouduin itsekkin kävelee niiden kanssa.

• Emmi-Inkeri
        Fr.Fionatar kirjoitti:

koiria käytetään lenkillä melkein joka päivä. Koiran ei tarvitse olla kiinnikään ulkona, joten se voi käydä tarpeillaan itsekseen. Ei ole muuten koskaan karannut pihasta minnekään.

Niin, erittäin lempeäkin koira voi olla kipeänä vihainen. Ei ole kyllä purrut koskaan.

• Fr.Fionatar
        Emmi-Inkeri kirjoitti:

koiria käytetään lenkillä melkein joka päivä. Koiran ei tarvitse olla kiinnikään ulkona, joten se voi käydä tarpeillaan itsekseen. Ei ole muuten koskaan karannut pihasta minnekään.

Niin, erittäin lempeäkin koira voi olla kipeänä vihainen. Ei ole kyllä purrut koskaan.

melkein joka päivä.

Eli ette ulkoiluta niitä joka päivä? no meitä on joka lähtöön.

Huokaisen vain.

• Emmi-Inkeri
        n.sorsa kirjoitti:

metsässä ollessa juoksi juoppojen hajoitamien pullojen sekaan ja pulloja oli paljon. Koirat pois lasista ja tassujen tarkistus ei yhtään mitän anturoissa, mutta niillä koirilla oli todella kovat anturat pitkien lenkkejen ansiota, saatto lenkit jalkasin ole 5-6 tuntia ja jouduin itsekkin kävelee niiden kanssa.

ovat ainakin metsästyaikoina joka päivä liikkeellä monta tuntia. Muutenkin koirani on mukana hiihtäessä ja metsässä liikkuessa. Yleiselle hiihtoladulle en sentään sitä vie, mutta järven jäällä on kiva liikkua koiran kanssa silloin kun ei siellä ole vettä jään päällä tai ole liukas. Heikoille jäille en tietenkään mene.

• Emmi-Inkeri
        Fr.Fionatar kirjoitti:

melkein joka päivä.

Eli ette ulkoiluta niitä joka päivä? no meitä on joka lähtöön.

Huokaisen vain.

käy ulkona joka päivä, eihän se sisällä ole jatkuvasti. Joskus vaan on niin kiire tai jokin muu syy että on pakko jättää se lenkki väliin. Omakin kunto pitää ottaa huomioon.

• noin 20 km fillarilenkki ei tuottanut vaikeuksia noin 15 km/khv vauhdilla.
      Tosin puolivälissä tapasin tuttuun kurssilaiseen ja juteltiin noin puoli tuntia.

Hiki tuli vasta paluumatkalla kun polki noin 3 km yli 20 km/khv.

Pyörässä 7 kappavaihdetta mikä on raskaampi polkea kuin ulkovaihteinen polkupyörä. Tosin kappavaihteinen vaatii vähemmän huoltoa.

• on kuntoni. Tarttis tehdä jotain, jos viitsisi.

• Kitty lowe

hyppiminen. Ei huvita lenkkeily tänään kun on oikea jalka puutunut ja kipeä. Saa nähdä mitä fysioterapeutti huomenna saa aikaan.

• ...se ei ole minun juttu enää. Pyöräilen kesällä, talvella kävelen ja käyn salilla. Hirsien kantaminen ja raskas fyysinen työ on parasta liikuntaa.... =)

• juoksemisessa se, että joillakin tahtoo mennä polvet leikkauskuntoon?

Jo edesmenneeltä naapurilta leikkasivat molemmat polvet ja uskottuaan lääkärin sanaan, vaihtoi juoksemisen pyöräilyyn.

Fyysinen työ on kyllä paras kunnon ylläpitäjä, kolmessa viikossa hirsitaloja 10 tuntia/päivä navan seutu pieneni ja paino nousi liki 10 kg.

• ei läski
        runontaja kirjoitti:

juoksemisessa se, että joillakin tahtoo mennä polvet leikkauskuntoon?

Jo edesmenneeltä naapurilta leikkasivat molemmat polvet ja uskottuaan lääkärin sanaan, vaihtoi juoksemisen pyöräilyyn.

Fyysinen työ on kyllä paras kunnon ylläpitäjä, kolmessa viikossa hirsitaloja 10 tuntia/päivä navan seutu pieneni ja paino nousi liki 10 kg.

et on painoo liikaa , eli raskaat miehet ei juokse. Ylipainoa.

• runontaja kirjoitti:

juoksemisessa se, että joillakin tahtoo mennä polvet leikkauskuntoon?

......se prätkäkolari rikkoi tuon jalan, tai jalat.... juoksu ei tee hyvää. Juu... hirsihommissa rasva muuttuu lihaksi... =)

• 25

täälläkin. Liika töitä ja sairastelua niin jäänyt treenaaminen vähiin :(

• kirpela

kun ollu isompaa probleemosta tänä talvena terveyden kanssa.

• ku alkuun pääsee. joskus tulee kans no vaikkapa sellasia kivoja juoksupyrähdyksiä että kauppaan lähtiessä tai johonki muutenki kävellessä tekee yhtäkkiä mieli lähteä hölkkään muttei aina kehtais vaikka kuinka paljo ois virtaa.

• maniamania

Olen paarustanut jäillä ja selättänyt kelkan monta kertaa. Vaihdoin sen. Helpotti, mutta edelleenkin on sanottava, et kuntoa on.

Koirasta on ollu apua :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2021
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1657
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1513
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1055
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      996
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      945
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      939
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      937
    Aihe