Missä suhteessa selkälihaksia tulisi treenata verrattuna vatsalihaksiin?
Eli jos esim. treenaan vatsalihaksia 3x30, niin kuinka paljon selkälihaksia silloin pitäisi treenata? Saman verranko? Selkälihakset ainakin minulla ovat heikommassa kunnossa kuin vatsat, pitäisikö ne saada yhtävahvoiksi? Pyrin treenilläni saamaan kestävyyttä keskivartaloon... Kiitti jo etukäteen!
Selkälihasten treeni
4
582
Vastaukset
- 66-v
Ei kerro mitään.
Pelkään sinun tarkoittavan perinteisiä istumaannousuja, toivottavasti vapain nilkoin, pelkäänpä että ilman lisäpainoa?
Liian yksipuolista mutta tyhjää parempaa kuitenkin.
Mihin perustuu vatsa>< selkä voimatasapaino on suunnilleen kohdallaan.
Jos pystyt toistamaan muutaman kerran kympin sarjan niin suosittelen noilta osin lihaskunnon ylläpitoa.
Mielestäni taso riittää tavalliselle tallaajalle.
Voit tehdä saman myös jalkaterät ojennettuina taakse = punnerrus kämmenien ja varpaankynsien varaan.
Voit olla tyytyväinen!
Tämä on vanhan, silavan ukon subjektiivinen mielipide.
Miten treenaat selkääsi?- ccore
Se oli vain esimerkki :) Treenaan itse asiassa tosi monipuolisesti vatsalihaksia. Teen kaikenlaisia nostoja ja painojen kanssa ja ilman. Ei mitään yksipuolista. Sitä vain mietin, että jos treenaan vatsalihaksia paljon, niin pitäähän selkiäkin treenata samalla. Mutta missä suhteessa... esim. 2/3 vatsojen treenimäärästä?
- 66-v
ccore kirjoitti:
Se oli vain esimerkki :) Treenaan itse asiassa tosi monipuolisesti vatsalihaksia. Teen kaikenlaisia nostoja ja painojen kanssa ja ilman. Ei mitään yksipuolista. Sitä vain mietin, että jos treenaan vatsalihaksia paljon, niin pitäähän selkiäkin treenata samalla. Mutta missä suhteessa... esim. 2/3 vatsojen treenimäärästä?
Kadonnut osa.
Testaa vatsaselkä tasapaino yksinkertaisesti päinmakuulla.
Vatsalleen jalat suorina taakana, kädet suorina edessä.
Punnerra painosi kerralla kämmenien ja varpaiden varaan avustamatta tippaakaan kyynärpäillä tai polvilla.
Jos homma onnistuu vaikeuksitta niin mätipuoli ja selkä ovat riittävässä balanssissa.
Jos toistat tuon vaikuksitta useamman 10 - 15 toiston sarjan verran niin ei syytä huoleen.
Jos teet saman jalkaterät takana suorina siten että paino on täysin varpaan kynsien ja kämmenien varassa niin mielestäni saat olla tyytyväinen.
Jos ei onnistu niin syynä ei välttämättä ole heikko vatsa, vaikka useimmiten onkin.
Kysymyksesi panee epäilemään ylipäätään treeniesi laatua ja varsinkin sitä mitä tarkoitat selän treenauksella.
Useimmiten selkä on treenattu mutta mätipuoli vuotaa.
- FItne
Itse teen vatsoja seuraavasti:
jalkojen nostot 3 x maksimi ilman lisäpainoja
vatsarutistus 3 x maksimi ilman lisäpainoja
vartalon kierto painolevyllä tai tanko harteilla 3 x 50
alaselkää seuraavasti:
selänojennus penkissä 3 x maksimi ilman painoja
maastaveto 3 x 12-15
Hyvin vastaa treeniin ja keskikorsetti on raudanluja sekä sixpack, kylkilihakset että selän ojentajat erottuvina näkyvissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829