kumpi kannattavampi ostos? mieli piteitä kaivataan. tiedän kyllä jo mitsubishi clubin mut kysympä kuiten tämänki keskustelukanavan käyttäjiltä. kiitoksia
pajero 2,8 vai 3,2
8
657
Vastaukset
- juu'u.
on aina eteenpäin. Toki uusi moottori, uudet kujeet. Mutta erittäin hyvänä koneena sitä pidetty kuitenkin ja teknisesti 3 koppainen on 10-15 vuotta uudempi auto.
- sanoisin, että
mikä on käyttötarkoitus. Jos oikeaan maastoautokäytöön, niin vanha koppainen itsekantavalla korilla, mutta jos suomaliseen perinteiseen maastoautokäyttöön, niin ehdottamasti uusikoppainen 3,2 litraisella tämän vuosituhannen dieselillä
- pikku moka
vanha on erillis rungolla ja nykyinen itsekantavalla korilla
- etsilleeen
Siis onhan toi 3gen parempi myös maastossa edelliseen verrattuna.
- joo.
Uusi myös metsään!
- joo.
pikku moka kirjoitti:
vanha on erillis rungolla ja nykyinen itsekantavalla korilla
Itseasiassa, esim. joustovaraa on gen3:ssa sekä edessä että takana enempi vakiona, mitä Gen 2:ssa.
Maavaraa on myös enempi.
Takalukko ainakin suomi-autoissa oli vakio. Ja facelift mallista takalukko lähti, mutta tilalle tuli luistonesto, jolla myös etuakseli saatiin vetämään. Eli kyllä sanoisin, että jos vakiomaasturia hakee, pelkällä renkaanvaihdolla aikoo mennä, niin Gen3 vie maastossakin pidemmälle mitä Gen2. :) Kyllä se kehittyi joka asiassa edeltäjäänsä verrattuna.
Jos enempi rakentaa offipeliä haluaa, niin sitten Gen2 hyvä. - se etu maastoajossa
joo. kirjoitti:
Uusi myös metsään!
verrattuna uuteen, että on kapeampi ja olikopa vielä lyhyempikin, niin se oikeasti mahtuukin ahtaissa tiloissa kulkemaan. Vähän sama asia kuin nykyiset vuoristo moottorikelkat. Ominaisuuksiltaan parempia kulkemaan ummessa, mutta kun ne eivät mahdu menemään metikossa suuren suksien raideleveytensä ansiosta.
- joo.
se etu maastoajossa kirjoitti:
verrattuna uuteen, että on kapeampi ja olikopa vielä lyhyempikin, niin se oikeasti mahtuukin ahtaissa tiloissa kulkemaan. Vähän sama asia kuin nykyiset vuoristo moottorikelkat. Ominaisuuksiltaan parempia kulkemaan ummessa, mutta kun ne eivät mahdu menemään metikossa suuren suksien raideleveytensä ansiosta.
Olet oikeassa, että uusi on hitusen leveämpi. Pitempikin saattaa vähäsen olla.
Leveys tuo tosin sen edun, että auto ei ole läheskään yhtä kaatumaherkkä. Painopiste myös selvästi alempi ja joustovarat hieman paremmat.
Gen 4 olisi metsään kaikista etevin vakiona tai pienillä muutoksilla, kuten renkaanvaihdolla.
On kakkoskoppaista toki selvästi helpompi rakentaa, jäykän taka-akselin vuoksi. Ja onhan vanha malli kevyempi, mistä myös etua etenkin pehmeissä paikoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134628Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3583929Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja373490Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk193248Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122583- 2802410
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3231840- 1001822
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi481526Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_91195