kumpi kannattavampi ostos? mieli piteitä kaivataan. tiedän kyllä jo mitsubishi clubin mut kysympä kuiten tämänki keskustelukanavan käyttäjiltä. kiitoksia
pajero 2,8 vai 3,2
8
685
Vastaukset
- juu'u.
on aina eteenpäin. Toki uusi moottori, uudet kujeet. Mutta erittäin hyvänä koneena sitä pidetty kuitenkin ja teknisesti 3 koppainen on 10-15 vuotta uudempi auto.
- sanoisin, että
mikä on käyttötarkoitus. Jos oikeaan maastoautokäytöön, niin vanha koppainen itsekantavalla korilla, mutta jos suomaliseen perinteiseen maastoautokäyttöön, niin ehdottamasti uusikoppainen 3,2 litraisella tämän vuosituhannen dieselillä
- pikku moka
vanha on erillis rungolla ja nykyinen itsekantavalla korilla
- etsilleeen
Siis onhan toi 3gen parempi myös maastossa edelliseen verrattuna.
- joo.
Uusi myös metsään!
- joo.
pikku moka kirjoitti:
vanha on erillis rungolla ja nykyinen itsekantavalla korilla
Itseasiassa, esim. joustovaraa on gen3:ssa sekä edessä että takana enempi vakiona, mitä Gen 2:ssa.
Maavaraa on myös enempi.
Takalukko ainakin suomi-autoissa oli vakio. Ja facelift mallista takalukko lähti, mutta tilalle tuli luistonesto, jolla myös etuakseli saatiin vetämään. Eli kyllä sanoisin, että jos vakiomaasturia hakee, pelkällä renkaanvaihdolla aikoo mennä, niin Gen3 vie maastossakin pidemmälle mitä Gen2. :) Kyllä se kehittyi joka asiassa edeltäjäänsä verrattuna.
Jos enempi rakentaa offipeliä haluaa, niin sitten Gen2 hyvä. - se etu maastoajossa
joo. kirjoitti:
Uusi myös metsään!
verrattuna uuteen, että on kapeampi ja olikopa vielä lyhyempikin, niin se oikeasti mahtuukin ahtaissa tiloissa kulkemaan. Vähän sama asia kuin nykyiset vuoristo moottorikelkat. Ominaisuuksiltaan parempia kulkemaan ummessa, mutta kun ne eivät mahdu menemään metikossa suuren suksien raideleveytensä ansiosta.
- joo.
se etu maastoajossa kirjoitti:
verrattuna uuteen, että on kapeampi ja olikopa vielä lyhyempikin, niin se oikeasti mahtuukin ahtaissa tiloissa kulkemaan. Vähän sama asia kuin nykyiset vuoristo moottorikelkat. Ominaisuuksiltaan parempia kulkemaan ummessa, mutta kun ne eivät mahdu menemään metikossa suuren suksien raideleveytensä ansiosta.
Olet oikeassa, että uusi on hitusen leveämpi. Pitempikin saattaa vähäsen olla.
Leveys tuo tosin sen edun, että auto ei ole läheskään yhtä kaatumaherkkä. Painopiste myös selvästi alempi ja joustovarat hieman paremmat.
Gen 4 olisi metsään kaikista etevin vakiona tai pienillä muutoksilla, kuten renkaanvaihdolla.
On kakkoskoppaista toki selvästi helpompi rakentaa, jäykän taka-akselin vuoksi. Ja onhan vanha malli kevyempi, mistä myös etua etenkin pehmeissä paikoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329