Landmann 00553 ei käynnisty

Jussi_____________::

Hommasin viime vuoden syksyllä kyseisen grillin ja tänään oli tarkoitus kokeilla sitä ensimmäistä kertaa. Grilli on talvehtinut takapihalla pressun alla talven yli.

Letkut kiinni, kaasu virtaamaan pikkuhiljaa, sytytin naksahtaa, mutta grilli ei syty. Missä vika?

Tämä sivu
http://arkielamaa.blogspot.com/2009/08/grillitesti-landmann-vs-achtung.html

kertoo, että kyseinen malli ei käynnisty integroidulla sytytyksellä vaan pitää sytyttää erillisellä sytyttimellä. Lainaus sivulta:

"2 tunnin kokoamisen jälkeen on aika kokeilla ensitulet - tai siis pitäisi olla aika. Landmannin tuotesuunnittelu on niin pitkälle erikoistunut, että sytysjärjestelmän suunnitelleet insinöörit eivät ole koskaan tavanneet muista osista vastaavia insinöörejä. Grilli ei syty ollenkaan integroidulla järjestelmällä. Landmanin omistajan kannattaa siis hankkia myös pitkäkaulainen sytytin.

Erillisellä sytyttimellä grilli vihdoin käynnistyy."

Onko tosiaan näin? Oletteko saaneet toimimaan sytytystä ilman sytytintä? Kannattaako vaihtaa jos takuuta on voimassa?

Kiitos avusta.

4

2565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkevä sytyttäjä

      Itsellä on Jalotakan huvimaja, jossa on kanadalainen grilli, siis kaasukäyttöinen.
      En ole kertaakaan käyttänyt sitä naksautinta, vaan pitkävartisella sytyttimellä sytyttänyt tulen kymmeniä kertoja.
      Mikä siis on ongelmasi?

      • PasiP3588

        Tutuilla hajosi ensimmäisenä kesänä Landmannista sytytysjärjestelmä. Tarkkaa mallia en muista, mutta grilli oli TM:n testin voittanut malli, 500 €:n hintaluokassa.


      • jepsan
        PasiP3588 kirjoitti:

        Tutuilla hajosi ensimmäisenä kesänä Landmannista sytytysjärjestelmä. Tarkkaa mallia en muista, mutta grilli oli TM:n testin voittanut malli, 500 €:n hintaluokassa.

        Jaahas, mulla on sellainen testivoittaja Landmann ollut jo monta vuotta (siis jo ennen testiä).
        Joka poltin syttyy omalla piezolla, liekö kaikki hajosivat vai? Kyseessä lienee eri malli. Tämä on 12276
        Itse olen ollut pettynyt lämmön tasaisuuteen, jopa polttimen kohdaal saattaa olla eroa onko makkarat vasemmalla vai oikealla, seuraava grilli lienee tulee olemaan weber E310.
        Tuohon Landmanniin hankin muistaakseni Prismasta sen umpilevyn tilalle myös parilan/ritilän, en oikein tuota umpilevyä ymmärrä.


      • PasiP358811
        jepsan kirjoitti:

        Jaahas, mulla on sellainen testivoittaja Landmann ollut jo monta vuotta (siis jo ennen testiä).
        Joka poltin syttyy omalla piezolla, liekö kaikki hajosivat vai? Kyseessä lienee eri malli. Tämä on 12276
        Itse olen ollut pettynyt lämmön tasaisuuteen, jopa polttimen kohdaal saattaa olla eroa onko makkarat vasemmalla vai oikealla, seuraava grilli lienee tulee olemaan weber E310.
        Tuohon Landmanniin hankin muistaakseni Prismasta sen umpilevyn tilalle myös parilan/ritilän, en oikein tuota umpilevyä ymmärrä.

        Hmm, pitääkin kysyä oliko kaikkien poltinten sytytysjärjestelmä hajonnut.
        Tuolla umpilevyllä valmistuivat hyvät hampurilaispihvit, vaikka valmistustapa alkaakin olla sivussa grillauksesta. Lisäksi pihveistä tirisevä rasva ei päässyt valumaan poltinten päälle. Weber E310:n flavorizer-bars/lämmönjakolevyt varmasti antavat tasaisemman lämmön. Hivenen vain epäilyttävät noiden Spirit-sarjalaisten ohuet ritilät, jotka eivät valuraudan tapaan pysty varastoimaan lämpöä.
        Esim. riittääkö grillissä puhtia synnyttämään makupinnan pihville. Mihin tarvitaan 260-315 °C.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe