Landmann 00553 ei käynnisty

Jussi_____________::

Hommasin viime vuoden syksyllä kyseisen grillin ja tänään oli tarkoitus kokeilla sitä ensimmäistä kertaa. Grilli on talvehtinut takapihalla pressun alla talven yli.

Letkut kiinni, kaasu virtaamaan pikkuhiljaa, sytytin naksahtaa, mutta grilli ei syty. Missä vika?

Tämä sivu
http://arkielamaa.blogspot.com/2009/08/grillitesti-landmann-vs-achtung.html

kertoo, että kyseinen malli ei käynnisty integroidulla sytytyksellä vaan pitää sytyttää erillisellä sytyttimellä. Lainaus sivulta:

"2 tunnin kokoamisen jälkeen on aika kokeilla ensitulet - tai siis pitäisi olla aika. Landmannin tuotesuunnittelu on niin pitkälle erikoistunut, että sytysjärjestelmän suunnitelleet insinöörit eivät ole koskaan tavanneet muista osista vastaavia insinöörejä. Grilli ei syty ollenkaan integroidulla järjestelmällä. Landmanin omistajan kannattaa siis hankkia myös pitkäkaulainen sytytin.

Erillisellä sytyttimellä grilli vihdoin käynnistyy."

Onko tosiaan näin? Oletteko saaneet toimimaan sytytystä ilman sytytintä? Kannattaako vaihtaa jos takuuta on voimassa?

Kiitos avusta.

4

3384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkevä sytyttäjä

Itsellä on Jalotakan huvimaja, jossa on kanadalainen grilli, siis kaasukäyttöinen.
      En ole kertaakaan käyttänyt sitä naksautinta, vaan pitkävartisella sytyttimellä sytyttänyt tulen kymmeniä kertoja.
      Mikä siis on ongelmasi?

• PasiP3588

Tutuilla hajosi ensimmäisenä kesänä Landmannista sytytysjärjestelmä. Tarkkaa mallia en muista, mutta grilli oli TM:n testin voittanut malli, 500 €:n hintaluokassa.

• jepsan
        PasiP3588 kirjoitti:

Tutuilla hajosi ensimmäisenä kesänä Landmannista sytytysjärjestelmä. Tarkkaa mallia en muista, mutta grilli oli TM:n testin voittanut malli, 500 €:n hintaluokassa.

Jaahas, mulla on sellainen testivoittaja Landmann ollut jo monta vuotta (siis jo ennen testiä).
        Joka poltin syttyy omalla piezolla, liekö kaikki hajosivat vai? Kyseessä lienee eri malli. Tämä on 12276
        Itse olen ollut pettynyt lämmön tasaisuuteen, jopa polttimen kohdaal saattaa olla eroa onko makkarat vasemmalla vai oikealla, seuraava grilli lienee tulee olemaan weber E310.
        Tuohon Landmanniin hankin muistaakseni Prismasta sen umpilevyn tilalle myös parilan/ritilän, en oikein tuota umpilevyä ymmärrä.

• PasiP358811
        jepsan kirjoitti:

Jaahas, mulla on sellainen testivoittaja Landmann ollut jo monta vuotta (siis jo ennen testiä).
        Joka poltin syttyy omalla piezolla, liekö kaikki hajosivat vai? Kyseessä lienee eri malli. Tämä on 12276
        Itse olen ollut pettynyt lämmön tasaisuuteen, jopa polttimen kohdaal saattaa olla eroa onko makkarat vasemmalla vai oikealla, seuraava grilli lienee tulee olemaan weber E310.
        Tuohon Landmanniin hankin muistaakseni Prismasta sen umpilevyn tilalle myös parilan/ritilän, en oikein tuota umpilevyä ymmärrä.

Hmm, pitääkin kysyä oliko kaikkien poltinten sytytysjärjestelmä hajonnut.
        Tuolla umpilevyllä valmistuivat hyvät hampurilaispihvit, vaikka valmistustapa alkaakin olla sivussa grillauksesta. Lisäksi pihveistä tirisevä rasva ei päässyt valumaan poltinten päälle. Weber E310:n flavorizer-bars/lämmönjakolevyt varmasti antavat tasaisemman lämmön. Hivenen vain epäilyttävät noiden Spirit-sarjalaisten ohuet ritilät, jotka eivät valuraudan tapaan pysty varastoimaan lämpöä.
        Esim. riittääkö grillissä puhtia synnyttämään makupinnan pihville. Mihin tarvitaan 260-315 °C.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      98
      1653
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      425
      1057
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      972
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      792
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      772
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      81
      699
    8. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      698
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      665
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      661
    Aihe