Miksi työnjohtajat ovat monesti aikamoisia tumpeloita?Sen kyllä ymmärrän,ettei käsillään osaa juuri tehdä mitään,mutta ne henkiset taidot!Olen ollut monessa firmassa ja ikääkin ja kokemusta on karttunut.Kun vaihtaa firmaa saa kuulla kaskut työnjohtajasta,jotka vuosien saatossa havaitaan paikkansa pitäviksi.Mielestäni kunnon johtaminen on taidoista vaativimpia.
Miksi työnjohtajat.....
14
2139
Vastaukset
- luuhamara
Huomasin armeijassa saman ilmiön: Kokelaiksi ja aliupseereiksi hakeutui ihmisiä, joilla oli tarve menestyä. Aika usein nämä kaverit olivat ihmisiä, joita oli kiusattu nuorempana, joten heillä oli tarve pönkittää itsetuntoaan johtamiskoulutuksella. Siis ei todellakaan kaikki.
Ihminen pyrkii ulospäin olemaan se, mikä hän ei oikeasti ole. Ihmiset jotka ovat täysiä tunareita, kompensoivat itseään näyttämällä ulospäin päteviltä. Ulospäin rohkeilta vaikuttavat ihmiset ovat sisimissään pelkureita. Tietynlaiset ääri-ihmiset pyrkivät aina tasapainoon oman itsensä kanssa olemalla oman itsensä täysi vastakohta. Usein se hiljainen puurtaja olisi se pätevin työnjohtaja. Valitettavasti tällä kaverilla ei vaan ole tarvetta johtaa...- mitäh...
Aika rankkaa yleistystä luuhamaralta.
"Ihminen pyrkii ulospäin olemaan se, mikä hän ei oikeasti ole."
jaah, missäs tutkimuksissa on tällaisiin tuloksiin päästy. - Nyt
avautuivat, siis ne jotka vaikuttaa tyhmiltä ovat itse asiassa viisaita, jotka vaikuttaa viisailta onkin tyhmiä, mukavat onkin vittumaisia ja vittumaiset mukavia. Hyvä tietää.
- nähnyt
että ovat päässeet usein asemaansa isompien pomojen perseitä nuolemalla, kun aikaa ei nuoleskelulta ole jäänyt työntekoon ovat käden taidot jääneet vähiin. Henkisten taitojen vähyys taas selittyy sillä että ylemmät eivät haluakaan työnjohtajaksi kovin fiksua tyyppiä, voisi oma asema vaarantua ja omalla tahdolla varustettu suh't älykäs henkilö saattaisi myös asettaa kyseenalaiseksi ylempää tulevia päättömiä käskyjä.
- Johtaja
tuotantopäällikkö keskisuuressa metalli-alan yrityksessä ja totta on, että työnjohtajaksi valitsen mieluiten henkilöitä, jotka on helppo yllyttää työntekijöitä stressaamaan. Sehän on heidän rooolinsa. Siis saada työvoima painamaan töitä työäjat. Työnjohtaja ei saakaan olla liian fiksu, vaan pitää vastaansanomatta toimeenpanna ylemmän johdon päätökset. Eihän siitä mitään tulisi, jos työnjohtajaltakin rupeisi tulemaan vastaanpanemista. Kitkutteluun se vain johtaisi.
- nähnyt
Johtaja kirjoitti:
tuotantopäällikkö keskisuuressa metalli-alan yrityksessä ja totta on, että työnjohtajaksi valitsen mieluiten henkilöitä, jotka on helppo yllyttää työntekijöitä stressaamaan. Sehän on heidän rooolinsa. Siis saada työvoima painamaan töitä työäjat. Työnjohtaja ei saakaan olla liian fiksu, vaan pitää vastaansanomatta toimeenpanna ylemmän johdon päätökset. Eihän siitä mitään tulisi, jos työnjohtajaltakin rupeisi tulemaan vastaanpanemista. Kitkutteluun se vain johtaisi.
kuitenkin luulisin jatkuvasta duunareiden stressaamisesta olevan enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos suuri osa päivästä kuluu riitelyyn ja johtohenkilöiden mollaamiseen ei se tehokkuutta ainakaan lisää, sairaslomat sun muut pikkuhaitat ovat teilläkin varmasti jatkuva riesa.
Kannattaisiko joskus kokeilla motivointia muullakin tavoin kuin vittuilulla? Pullakahvillakin on ihmeellinen voima, jos työntekijät tuntevat olevansa tärkeä osa tiimiä he tekevät tulosta jopa mielellään eivätkä pakosta.
Ymmärrän kyllä oikein hyvin kantasi, hyviksi havaittuja keinoja ei mieluusti lähdetä muuttamaan. - Edu
nähnyt kirjoitti:
kuitenkin luulisin jatkuvasta duunareiden stressaamisesta olevan enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos suuri osa päivästä kuluu riitelyyn ja johtohenkilöiden mollaamiseen ei se tehokkuutta ainakaan lisää, sairaslomat sun muut pikkuhaitat ovat teilläkin varmasti jatkuva riesa.
Kannattaisiko joskus kokeilla motivointia muullakin tavoin kuin vittuilulla? Pullakahvillakin on ihmeellinen voima, jos työntekijät tuntevat olevansa tärkeä osa tiimiä he tekevät tulosta jopa mielellään eivätkä pakosta.
Ymmärrän kyllä oikein hyvin kantasi, hyviksi havaittuja keinoja ei mieluusti lähdetä muuttamaan.Olen ollut 4 kuukautta sairaslomalla.Työnjohtajalle olen antanut ymmärtää,että tulen kovassa iskussa takaisin.Hommia on rästissä puolen vuoden työpanoksen verran.Kyllä sillä naama venähtää kun sanon sille :"vaihdan alaa-tsau!"
- Pinja
Tarkoitatko että ovat tumpeloita johtajina, vai muutenkin?
Hyvälle johtajalle älykkyyden lisäksi tarvitaan psykologisia ja sosiaalisia taitoja, ilman näitä näyttää alaisten silmään varmasti ihan helvetin tyhmältä k***päältä. - Työnjohtaja
työnjohtajat mitään tumpeloita olla. Tuommoinen juttuhan johtuu vain kateudesta, kun itse ei olla päästy työnjohtajaksi, niin sitten haukutaan niitä, jotka on päässy. Tottakai työnjohtajaksi valitaan pätevimmät ja parhaat kyvyt joka työpaikalla. Tumpeloiden on turha hakeakaan paikkoja jotka automaattisesti menee huippuosaajille.
- Yks vaan
Toi juttuhan sai minut nauramaan aivan hervottomasti.Ainakin siinä firmassa,jossa minä viimeksi olin oli puolet työjohtajista nk."työmaalta kannettuja".Kyllä heillä naama kalpeni kun firma myytiin ja uusi omistaja luetteli näille autoritäärisille besserwissereille madonluvut.Duunarit ei ollu moksiskaan-heitä tarvitaan aina.Nuoremmissa työnjohtajissa on fiksumpaakin porukkaa.
- Pinja
"Tottakai työnjohtajaksi valitaan pätevimmät ja parhaat kyvyt joka työpaikalla."
Höpsis. ;) Olen tavannut sellaisen joukon itseään täynnä olevia kyvyttömiä idiootteja pomon paikalla, että en voi allekirjoittaa väittämääsi... Muutkin asiat kuin oikeat kyvyt vaikuttavat työelämässä etenemiseen. - tekijä
eihän työnjohtajiksi kukaan fiksu hae kun palkat ovat surkeammat kun ammattitaitoisella duunarilla ja koiranvirka muutenkin.mutta jos ei käsillä pysty niin suulla on yritettävä, hehe...
- Työnjohtaja
tekijä kirjoitti:
eihän työnjohtajiksi kukaan fiksu hae kun palkat ovat surkeammat kun ammattitaitoisella duunarilla ja koiranvirka muutenkin.mutta jos ei käsillä pysty niin suulla on yritettävä, hehe...
vaan kiva sanoa, kun joku kysyy ammattia, että "työnjohtaja". Maistapa sitä sanaa, paino sanassa "johtaja", siis "työnJOHTAJA". Kyllä minun rintani ainakin paisuu ylpeydestä aina, kun saan tilaisuuden mainita.
- Kuten myös
Työnjohtaja kirjoitti:
vaan kiva sanoa, kun joku kysyy ammattia, että "työnjohtaja". Maistapa sitä sanaa, paino sanassa "johtaja", siis "työnJOHTAJA". Kyllä minun rintani ainakin paisuu ylpeydestä aina, kun saan tilaisuuden mainita.
kyllä sen huomaa, että ihmiset kunnioittaa, kun ohimennen mainitsee, että TYÖNJOHTAJA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517203Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?425022HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002798- 1502113
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki321706Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1381652- 201637
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4021573mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111367Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E121337