Salaatti lihottaa

Painoindeksit

Esim. juurekset sekä vihreät kasvit lihottaa; sis. K-vitamiinia, hyydyttää verenkiertoa, kerryttää elimistöön nesteitä ja turvottaa (toisin kuin esim. eläimet ja lehmät satakerta pötsi), poikkeaa ihmisen aineenvaihduntaan...

16

3151

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihottaa ja ei

      tän sun jutun juuri oikein oli??????

    • mistäs sinä näin näpäkän "tiedon" olet saanut??????

    • ja peruna sekä sokeriset hedelmät. Turhia hiilihydraatteja. Suurimmat epäonnistujat laidutuksessa on ne jotka karsivat ruokavaliostaan rasvaa mutta eivät hiilihydraatteja.

      • Piparipossu

        Mä olen rasvaa karsimalla ja sen laatua parantamalla laihtunut 40 kg. Ovat pysyneet poissa, vanha ruokavalio ei houkuta ja olo on virkeä. Nälässä en ole itseäni pitänyt.
        Nyt olen normaalipainon alarajoilla, mutta se sopii mulle, sillä olen luonnostani aika hentorakenteinen.

        Hiilihydraattien suhteen olen pitänyt huolen siitä että ne tulevat terveellisistä lähteistä ja ovat pääosin hitaita.


      • eileipälihota

        leipä ei lihota vaan ne leivänpäälliset jos ovat rasvaisia.No tietty leipäkin lihottaa jos sitä vetää kaksin käsin hirveitä määriä,samoin tekee kaikki muu.Mikään ei lihota kun ei syö liikaa ja muistaa sen tärkeimmän,...LIIKUNTA!


    • $sss

      kyllä aika huonosti sulavia ja siksi se 1/2 kg per päivä tuntuu liialta. Ja se onkin liikaa, vähempikin riittää kunhan syö edes jotain kasvikuntaan kuuluvaa joka päivä.
      Napostelupaloina ja pieninä kerta-annoksina ihan ok. Makeat kirsikkatomaatit on mun herkkua, vihreät salaatit usein liian kitkeriä, ettei niitä sellasenaan voi syödä.

    • dddddddddddddddddddd

      MIKÄ HELVETTI SITTEN EI LIHOTA? Siis kerro nyt, että vesikin sisältää öljyjä jotka lihottaa. Ei saa syödä hedelmiä, ei vihanneksia, ei juureksia, ei mitään! Tää ongelma laihdutuksessa on kun kaikki lihottaa ihan sama mitä laitat suuhun. Jotain ei-vihreääkö pitäisi syödä?

      • guuha

        Pitää varmaan nuolla lautasen pohjaa ja sitten huuhdella suu ettei vaan mikään pääse lihottamaan. Ja muista! Älä niele vettä!!


    • asiaan...

      puhut paskaa.

    • tsek...

      peruna- ja italiansalaatti tosiaan lihottaa.

      • ....,,,,

        Ei nuo salaatit ainakaan minua ole lihottaneet, pysykööt vaan siellä kaupan hyllyllä.


    • 14+7

      Mikään ruoka ei lihota vaan se lihottaa, että sinä päivän aikana saat ruuasta enemmän kaloreita kuin mitä kulutat.

    • juupa juu

      eikä muumkitkaan ole kaikki laaksossa,
      et kai syö mitään...no onnea sille...

      • atlatl

        ...perusasiat.
        Eli mikä vaan vettä lukuun ottamatta lihottaa jos sitä syö enemmän kuin kuluttaa.
        Vesikin on liikaa nautittuna vaarallista,sillä se muuttaa ihmisen suolatasapainoa.

        Liikunta on toki apu,mutta jotta siitä olisi hyötyä,sitä pitäisi harrastaa aikamoisia määriä kun ajattelee niitä annoskokoja joita ihmiset nykyään syö.

        Jos syöt niin paljon kerralla että tunnet itsesi todella täydeksi niin olet syönyt liikaa.
        Aterian jälkeen ei saa olla yhtään ähky olo.
        Lautaselle aina puolet lautasen koosta salaattia,vihanneksia ja loput kaksi neljännestä kevyttä lihaa,kalaa,kanaa ja pari perunaa tai hieman riisiä.Tai pastaa jos tykkää.
        Runsaasti hiilihydraatteja tarvitsevat vain raskaan työn tekijät. Tai himokuntoilijat.

        Ihmiset lihovat liian suurilla määrillä. Jos olosi on kovin täysi aterian jälkeen,niin pienennäppä lautasta.
        Eipä mahdu niin paljon ja huomaamattasi syöt vähemmän.

        PIENIÄ annoksia ja usein,niin se auttaa. Ja jätä siitä salaatista ne kastikkeet pois,samoin rasvaiset juustot ja muu rasvaa sisältävä.
        Fetajuustosta jotkut tykkää vaan onpi pahuksen suolaista ja kerää vettä elimistöön.
        Sama koskee useimpia juustoja,ovat suolaisia.
        Suola lisää aina nesteen tarvetta ja liika neste lisää painoasi...

        Ja opi tunnistamaan syöminen joka johtuu jostakin ihan muusta kuin oikeasta nälästä.
        Itse olen nyt ostanut hedelmiä kotiin ja aina kun tekee mieli jääkaapille niin otan omenan,banaanin tai viinirypäleen...
        Tiedän mistä puhun sillä painoa on ollut parhaimmillaan liikaa liki 20 kiloa.
        Eikä siitä vielä läheskään kaikki ole pois.

        Liikuntaa pitää harrastaa ihan siitä syystä että ihmistä ei ole luotu olemaan paikallaan tuntikausia samassa paikassa.
        Monipuolinen liikunta pitää mielenkiinnon yllä ja se,ettei aloita liian kovaa.
        Itse pyöräilen,kävelen ja nyt kun vedet lämpenee,lähden melomaan.
        Metsässä kävely on ihanaa kun voi katsella kukkia ja kuunnella lintuja. Tykkään myös telttailusta.
        En näe ideaa vain pelkässä kuntosaliharjoittelussa,mielestäni se puoltaa paikkaansa vain kun tarvitset lihaskuntoa. Sisällä treenaamiseen kyllästyy äkkiä,olen sen huomannut itsestäni. Ei sopinut minulle.

        Mutta vain mielikuvitus on rajana,kyllä se joka todella tahtoo laihtua,myös laihtuu.
        Laiskuus on huono syy olla hoitamatta terveyttään.


      • ismo.laitila
        atlatl kirjoitti:

        ...perusasiat.
        Eli mikä vaan vettä lukuun ottamatta lihottaa jos sitä syö enemmän kuin kuluttaa.
        Vesikin on liikaa nautittuna vaarallista,sillä se muuttaa ihmisen suolatasapainoa.

        Liikunta on toki apu,mutta jotta siitä olisi hyötyä,sitä pitäisi harrastaa aikamoisia määriä kun ajattelee niitä annoskokoja joita ihmiset nykyään syö.

        Jos syöt niin paljon kerralla että tunnet itsesi todella täydeksi niin olet syönyt liikaa.
        Aterian jälkeen ei saa olla yhtään ähky olo.
        Lautaselle aina puolet lautasen koosta salaattia,vihanneksia ja loput kaksi neljännestä kevyttä lihaa,kalaa,kanaa ja pari perunaa tai hieman riisiä.Tai pastaa jos tykkää.
        Runsaasti hiilihydraatteja tarvitsevat vain raskaan työn tekijät. Tai himokuntoilijat.

        Ihmiset lihovat liian suurilla määrillä. Jos olosi on kovin täysi aterian jälkeen,niin pienennäppä lautasta.
        Eipä mahdu niin paljon ja huomaamattasi syöt vähemmän.

        PIENIÄ annoksia ja usein,niin se auttaa. Ja jätä siitä salaatista ne kastikkeet pois,samoin rasvaiset juustot ja muu rasvaa sisältävä.
        Fetajuustosta jotkut tykkää vaan onpi pahuksen suolaista ja kerää vettä elimistöön.
        Sama koskee useimpia juustoja,ovat suolaisia.
        Suola lisää aina nesteen tarvetta ja liika neste lisää painoasi...

        Ja opi tunnistamaan syöminen joka johtuu jostakin ihan muusta kuin oikeasta nälästä.
        Itse olen nyt ostanut hedelmiä kotiin ja aina kun tekee mieli jääkaapille niin otan omenan,banaanin tai viinirypäleen...
        Tiedän mistä puhun sillä painoa on ollut parhaimmillaan liikaa liki 20 kiloa.
        Eikä siitä vielä läheskään kaikki ole pois.

        Liikuntaa pitää harrastaa ihan siitä syystä että ihmistä ei ole luotu olemaan paikallaan tuntikausia samassa paikassa.
        Monipuolinen liikunta pitää mielenkiinnon yllä ja se,ettei aloita liian kovaa.
        Itse pyöräilen,kävelen ja nyt kun vedet lämpenee,lähden melomaan.
        Metsässä kävely on ihanaa kun voi katsella kukkia ja kuunnella lintuja. Tykkään myös telttailusta.
        En näe ideaa vain pelkässä kuntosaliharjoittelussa,mielestäni se puoltaa paikkaansa vain kun tarvitset lihaskuntoa. Sisällä treenaamiseen kyllästyy äkkiä,olen sen huomannut itsestäni. Ei sopinut minulle.

        Mutta vain mielikuvitus on rajana,kyllä se joka todella tahtoo laihtua,myös laihtuu.
        Laiskuus on huono syy olla hoitamatta terveyttään.

        salaatti on pahaa eikä se lihota pöljät!mä oon syöny salaattia ja se ei lihottanu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • lnd
        ismo.laitila kirjoitti:

        salaatti on pahaa eikä se lihota pöljät!mä oon syöny salaattia ja se ei lihottanu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        no kuinka moni meistä mättää salaattia kilokaupalla päivittäin? Itse ainakin jatkan ihan entiseen malliin nam nam salaattia leivän päälle vähän tai sitten ihan salaattikulhoon vihannesten yms kera ai että, niin ja se mikä lihottaa on ne ylilyönnit ruokavaliossa, kaikkea kohtuudella niin hyvä tulee ja itse ainakin 55kg painavana ja 164cm pitkänä naisena olen pitänyt nämä mitat ( lihakset liikunnalla) ihan salaattiakin syömällä ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe