Olen tänä vuonna 13v ja kiinnostais kovasti toi jenkkifudis. Asun täällä Hämeenlinnan alueella eli täältä on se Hämeenlinna Tigers. Tietääkö joku Tigersin toiminnasta sen verran että osaisi sanoa onkos ielä junioritoimintaa? Tapahtuuko lajissapaljon loukkaantumisia? Paljolla saa omat varusteet alkuun? Paljon maksut? Otan kaikkia tietoja ja kokemuksia ilomielin vastaan! Hyvää kevättä kaikille jenkkifudiksen pelailijoille!
Jefun aloittaminen
7
2311
Vastaukset
- surffingbooy
Ei muuta, kun luuri käteen ja soittoa menemään! (Hämeenlinna Tigers Teemu Lahti 050-9121674) Useimmiten seuroilta saa varusteet lainattua, mutta on se tietysti paljon mukavampaa, kun on omat varusteet mitkä ei ole 2 kokoa liian isot. Varustepaketin saa varmaankin n. 250e ja siitä ylöspäin. Loukkaantumisia ei tapahdu paljoakaan muita lajeja enemmän. Soccerissakin loukkaannutaan varmasti enemmän. Tietysti loukkaantumiset on vältettävissä hyvällä lihashuollolla, eli salille vaan sitten parin vuoden päästä! :) Sun ikäisissä ei lisenssi maksu paljoakaan ole. Ehkä jotain 140e luokkaa sanoisin (viisaammat oikaiskoon). Eli kaveriporukka kokoon ja soittoa Teemu Lahdelle! Tsemppiä!
- )?!=
Joo kannattaa soittaa ja kysyä suoraan lähteestä. Itse en ole missään tekemisissä hämeenlinnalaisten kanssa, mutta voisin arvata, että toistaiseksi toiminta on aika pienimuotoista. Seura oli muutaman vuoden käsittääkseni ihan naftaliinissa ja nyt toimintaa aloitellaan taas nollasta. Jos ovat saaneet suuren määrän vanhoja seura-aktiiveja ja puuhamiehiä mukaan, saattaa homma lähteä nopeastikin käyntiin, mutta jos liikkeellä ollaan kaveriporukkapohjalta, voi alku olla vähän hankalaa. Luultavasti junioritoimintaa ei vielä ole ainakaan niin, että aikoisivat osallistua sarjoihin jo ensi kesänä, mutta aina kannattaa kysyä!
Lajina jenkkifutis on erittäin hyvä harrastus. Itse pidän fyysisyydestä ja kontaktista, jotka kuuluvat oleellisena osana peliin. Toisaalta jefusta löytyy jokaiselle jotakin, eli kokoon katsomatta pääsee yleensä harrastamaan, mikä ei onnistu ihan kaikissa lajeissa. Fyysisyydestä huolimatta ei amerikkalainen jalkapallo ole mitenkään erityisen loukkaantumisherkkä laji. Varusteet suojaavat murtumilta ja vastaavilta, ja sitten taas polvivammoja ja muita vääntymisiä sattuu yhtä lailla eurooppalaisessa futiksessakin.
Varusteiden hinnat vaihtelevat aika paljon sen mukaan kuinka paljon haluaa maksaa. Yleensä nuorille junioreille tarkoitettuja suojia saa hyvinkin halvalla, mutta aikuisten mallit ovat taas paljon kalliimpia. Kallein yksittäinen varuste on kypärä, joka aikuisten koossa maksaa jopa yli 200 euroa, mutta uuden varustesetin saisit varmaan n. 200 eurolla kun et ostaisi kaikkein kalleimpia malleja. Itse suosittelisin käytettyjen kamojen ostamista ainakin alkuun. Suomalaisessa jefussa pärjää ihan hyvin vaikkei omistakaan NFL-pelaajien käyttöön suunniteltua uusinta teknologiaa. Varusteiden hintoja voit malliksi katsella vaikka Forelle.comista.
Muista maksuista on vaikea sanoa mitään tarkkaa koska seuran jäsenmaksut ovat niin yksilöllisiä. Verrattuna jääkiekkoon tai muihin suuriin lajeihin on jenkkifutis kuitenkin aika halpa harrastus. Vakuutuksen sisältävä lisenssi maksaa E-junioreille (1997-> syntyneet) 80 euroa vuodessa ja D-junnuille (1995-1996) 105 euroa vuodessa. Jos sulla on ennestään oma vakuutus niin lisenssit on 40 ja 65 euroa. - sakke92
tällä hetkellä tigersillä ei ole minkäänlaista joukkuetta kasassa, millekään ikäluokalle. joukkuetta ollaan kuitenkin elvyttämässä, ja kaikkien kiinnostuneiden käsketään ottamaan yhteyttä lahden teemuun ([email protected])
itse oon iittalasta ja oon pelannu kolmisen vuotta tampere saintsissa, matkaan menee n. 40min per suunta. kamoihin taisi mennä n 200e, toki jotain varusteita on hyvä "päivitellä" välillä, varsinkin hanskoja, vanhojen kuluessa. kausimaksuja ym. en muista nyt tarkasti, mutta ne ovat erittäin pienet. jenkkifutikseen tarvii kuitenkin oman vakuutuksen, joka kattaa amerikkalaisen jalkapallon pelaamisen.
loukkaantumisia tapahtuu, mutta itse oon niiltä välttyny. pään kun pitää ylhäällä ja pelaa fiksusti niin välttyy monilta vaaratilanteilta, mutta kyllä kontaktilajissa on aina vaara loukkaantua. mustelmitta ja haavoitta ei selviä edes reeneistä - höm..
Ain on joku äly vapaa homottelemas!!!
Taitaa olla sulla ongelma homot??? - 20+4
Myös Hyvinkäältä löytyy sekä alle 13 että alle 15 -vuotiaille joukkueet. Yhteyttä voit ottaa esim. tätä kautta: http://www.falcons.fi/tule-mukaan/
Kustannuksista tuolla olikin jo jossain viestissä ihan asiallisesti kommentoitu. - 1+15
Olen 15-vuotias ja 183/102. Kuntotasoni on suoraan sanottuna pska. Onko mahdollisuuksia pärjätä jenkkifutilsessa?
- Mäti Säkki
Kuvailusi perusteella olet täydellinen suomalainen linjamies. Tulet pärjäämään mainiosti tässä lajissa. Suosittelen etsimään sinua lähimpänä olevan vaahteraliigaseuran ja liittymään kokoonpanoon.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812