Kuinka paljon vanhoillislestadiolaissa on yksinhuoltajia? Tämä ei välttämättä ole oikea paikka kysyä tätä, koska täällä ei näy kovin monia VL-uskovaisia ja provoja on melko paljon. Mutta kysyn nyt kuitenkin, että olisiko mahdollista järjestää yksinhuoltajaperheille toimintaa esim. leirejä ja kuinka suuri tarve leirille olisi?
SRK.n leirit on tarkoitettu perheille, lapsille, nuorille tai aviopareille. On isät ja pojat leiriä, äidit ja tytöt leirejä jne. Ei ole olemassa leiriä, johon äiti ja pojat voivat mennä yhdessä. Vertaistuki olisi tärkeää uskovaiselle yksinhuoltajalle.
Yksinhuoltajia?
9
361
Vastaukset
- yksinhuoltajia.
Teitä ei "virallisesti" ole olemassakaan vl-yhteisössä, kuten olet huomannut.
Tunnustan että olen luullut ettei vl-liikkeen sisällä edes ole kaltaistasi ihmisryhmää. En väitä etteikö liikkeen sisällä olisi ollut yksinhuoltajia. Luulin vain heidän tullleen "ulostetuksi" liikkestä.
- sivusta surkuttlija
itse tiedän muutaman ja heidän yksinhuoltajuus on alkanut siten että isä lähti sekä liikkeestä että avioliitosta ja äidin osa on nyt olla ilman miestä kunne ex.sä kuolee eli 35v. sitä saa kenties odotella aika pitkään.
säännöt on kohtuuttomat näiden yh.äitien suhteen.
- åpoiuhygv
Moni ottaa sinut vastaan, jos jätät lapsesi heille ilman valvontaa yöksi.
- EräänAnssinVeli
..muurareita, taksikuskeja, suutareita, yksihuoltajaäitejä, autokauppiaita" laulaa absolutisti Anssi Kela.
- Tuore Läski
Ovatko lesket yksinhuoltajia?
- VL YH-äiti
Arvasin, ettei täältä saa kovin viisaita vastauksia ; ) onneksi olen itseni kanssa tasapainossa ja elämäntilanteessani ei ole mitään surkuteltavaa. Pärjään oikein hyvin ilman miestä, hoidan itse oman perheeni ja olen siitä vielä ylpeä. Tiedän paljon myös ei VL yksinhuoltajia, jotka eivät halua uutta miestä sotkemaan elämäänsä.
Kiitos vaan teille vastanneille, vaikkakaan vastaukset eivät olleet kovin asiallisia. - Rva Yksi Näinen
VL YH-äiti kirjoitti:
Arvasin, ettei täältä saa kovin viisaita vastauksia ; ) onneksi olen itseni kanssa tasapainossa ja elämäntilanteessani ei ole mitään surkuteltavaa. Pärjään oikein hyvin ilman miestä, hoidan itse oman perheeni ja olen siitä vielä ylpeä. Tiedän paljon myös ei VL yksinhuoltajia, jotka eivät halua uutta miestä sotkemaan elämäänsä.
Kiitos vaan teille vastanneille, vaikkakaan vastaukset eivät olleet kovin asiallisia.kysyvä saa yleensä vain huonoja vastauksia. Pilkkaa ja ivaa enimmäkseen.
Vl:ssä on yksinhuoltajia. Monet siksi, että perheenpää on menettänyt uskonsa mm ulkopuolisten suhteiden,alkoholin tms vuoksi ja jättänyt perheensä.
SRK:lla ei ole mitään erittelyjä eikä tilastoja siitä, kuka on naimisissa kuka yksineläjä, leski tai yh. Kaikki ovat tasavertaisia jäseniä. Tasapuolisuuden nimissä olisi hyvä, jos järjestettäisiin leiri myös yksinhuoltajille, jätetyille ja ihan sinkuille. Yhdessä tai kaikille erikseen?
Minun mieheni on nk yhden asian mies. Leireille hän ei lähde , eikä pariskuntien iltaan. Seuroihin kyllä. Hän menee vain omiin harrastusmenoihinsa: kalareissuille ja metsästämään. Minäkin pääsisin mukaan, mutta sellaiset retket ei minua kiinnosta. En mene yksin pariskuntien iltaan enkä -leireille.
Koen, että olen ollut yh koko avioliittoni ajan, vaikka minulla on ollut mies. Nuorempana se kyrsi, mutta nyt en enää välitä. Keskustelut eivät tuoneet parannusta asiaan, koska hänellä on vankka mielipide: "äidin paikka on kotona". Minulla on nykyään omat menoni: kylpylä-, shoppailu- ja yöreissut lasten luona jne. Osaan nauttia niistä yksinkin.
Minulla on myös vankka mielipide: jos jäisin leskeksi, en pilaisi eläämäni uuden miehen takia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2911545Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa604129Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1263343Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2102681Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1162376Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061899Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3421260- 691062
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20967- 65850