Hei!
Olen viimeisen vuoden ajan leiponut leipäni itse. Tuoreen leivän olen viipaloinut ja pakastanut, sitten ottanut viipale viipaleelta pakkasesta kulutukseen.
Viime aikoina vaan tuo viipalointiurakka on alkanut rasittaa aina enemmän ja enemmän. Pidän leivissäni paksusta kovasta kuoresta ja leikkaaminen on oikeasti kovaa työtä.
Onko kenelläkään kokemusta viipalointikoneista? Voiko niitä käyttää leivän leikkaamiseen? Mikä merkki olisi hyvä?
Kiitos!
Leivän viipalointikone?
3
2969
Vastaukset
- Olkavaiva
Viipalointikone ei taida olla kovin kuumaa hottista näissä piireissä ;) joten vastaan itse itselleni siltä varalta, että joku muu joskus hakee tietoa samasta asiasta:
Ostin halvimman minkä löysin, eli 69 euron hintaisen (silti ihmeellisen kallis mielestäni) Bosch-merkkisen sähkökäyttöisen viipaloijan. Laite on heppoisan tuntuinen, valkoista muovia oleva, sähkökäyttöinen. Siinä on vain yksi terä eikä muita säätöjä kuin viipaleen paksuuden säätö. Laitteessa on "kelkka" jonka päälle leipä asetetaan ja kelkkaa liu'utetaaan käsin edes takaisin ja leipää painetaan kohti leikkaavaa terää.
Huonoa: Hinta, ulkonäkö, mahtaako kestää?
Hyvää: Kokoontaittuva, mahtuu siis pieneen tilaan. Sen voi ottaa leivontapäivänä esille ja laittaa töpselin seinään eikä muuta tarvitse tehdä.
Mielipiteeni yhden leipäsatsin jälkeen: Toimi siinä missä pitikin. Kovakuoriset, vielä lämpimät ja sisältä todella pehmeät leivät sai hetkessä viipaloitua kauniisiin viipaleisiin. Olen tyytyväinen. - sakkesakkenen
voisitko päivittää pidemmän käytön jälkeen, eli mites kone on nyt sitten toiminut?
kiinnoistaisi lihan leikkaamista varten... - Toimii!
Toinen ratkaisu tässä:
Koska pakastat leivät, niin ne on hyvä jäähdyttää jääkaapissa ennen pakkaseen laittoa. Luonnollisesti paiston jälkeen leivän pinta on rapea, jolloin on vaikea siivuttaa. Mutta kun leivän ottaa pakkasesta ei se todellakaan enään ole rapeapintainen. Siksi suosittelen jäähdyttämään kokonaiset leivät jääkaapissa muovipussissa. Sen jälkeen on helppo viipaloida leivät ennen pakastamista. Tärkeää on käyttää terävää sahateräistä leipäveitseä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243