Minkälaista liikuntaa tai urheilua harrastatte? Kuinka usein, kuinka paljon?
Liikutko mielestäsi tarpeeksi? Entä liikutko yhtä paljon kuin haluaisit? Jos joku rajoittaa niin mikä?
Minulla klassinen aika on suurin ongelma, mutta odotan tilanteen parantuvan, kun tänne saadaan toinen ihminen eikä tarvitse potea huonoa omaatuntoa rekkulaisten yksinolosta.
Ai niin, ootteko mielestänne rantakunnossa? :)
Mitäs liikkujat?
59
274
Vastaukset
kokeilla petankkia. Toimii kuulemma hyvin pepun kiinteytyksessä...
- ???
ratsastaminen on tehokkaampia kiinteyttäjiä. Fillarointikin ehkä, en tiedä.
tuleehan sitä liikuttua. Fillaria, lenkkiä, kohta luistimet ja unohtamatta yläkropan kuntoa...
??? kirjoitti:
ratsastaminen on tehokkaampia kiinteyttäjiä. Fillarointikin ehkä, en tiedä.
se rullaluistelukin aika hyvin pakaroissa tuntuu...
- ???
Genio.Mente kirjoitti:
ja niillä sai kovat vauhdit varsinkin keppien avulla, mutta en ikinä oppinut jarrruttamaan kunnolla. Olin siis autoilijoiden kauhu ja totesin viisaammaksi myydä rullaluistimet pois.
- kirpela
Genio.Mente kirjoitti:
tuntuu portaiden nousu tai kyykkyyn-ylöskin, mutta edim pyöräily ei rasita niin paljoa niveliä.
??? kirjoitti:
ja niillä sai kovat vauhdit varsinkin keppien avulla, mutta en ikinä oppinut jarrruttamaan kunnolla. Olin siis autoilijoiden kauhu ja totesin viisaammaksi myydä rullaluistimet pois.
Kai sä nyt tiedät, että jarrutuksessa voi hyvin hyödyntää omaa painoa? Ei se niin vaikeaa ole...
kirpela kirjoitti:
tuntuu portaiden nousu tai kyykkyyn-ylöskin, mutta edim pyöräily ei rasita niin paljoa niveliä.
Pari kerrosta portaita anna oikein mittää, ei yhtä paljon kuin 30-40 kilsan luistinlenkki...
- KoppavaHoro
Genio.Mente kirjoitti:
päästä luistelemaan. Tai edes sauvakävelemään. Ne kun eivät koiran (siis tämän minun omani) kanssa onnistu.
Eikä se yksin ole niin kivaa kuin mitä olisi kaverin kanssa, varsinkin kun mä olen kaikkien näiden vuosien jälkeen tosi epävarma luistelija. Broidin kanssa oli nasta rullailla menemään, se kun entisenä jääkiekkoilijana kannusti ja piti vauhdin hyvällä tasolla. Siitä kannustuksesta ja opetuksesta mulla on tosin vielä valkoinen arpi pohkeessa, mutta on rakas arpi :) - kirpela
Genio.Mente kirjoitti:
Pari kerrosta portaita anna oikein mittää, ei yhtä paljon kuin 30-40 kilsan luistinlenkki...
muutaman kertaa stadikan torniin; joko tuntuu jossain?
- ???
Genio.Mente kirjoitti:
Kai sä nyt tiedät, että jarrutuksessa voi hyvin hyödyntää omaa painoa? Ei se niin vaikeaa ole...
vaan onnannut tarpeeksi hyvin. Ainakaan omasta mielestä. No, onhan sitä paljon kaikkea muutakin, mitä voi tehdä. Pelata sulkapalloa, kävellä, vaeltaa metsissä, meloa kanootilla, fillaroida, pelata tennistä, mölkkyä ja suomen "kansallispeliä", eli tikanheittoa mm. :)
KoppavaHoro kirjoitti:
päästä luistelemaan. Tai edes sauvakävelemään. Ne kun eivät koiran (siis tämän minun omani) kanssa onnistu.
Eikä se yksin ole niin kivaa kuin mitä olisi kaverin kanssa, varsinkin kun mä olen kaikkien näiden vuosien jälkeen tosi epävarma luistelija. Broidin kanssa oli nasta rullailla menemään, se kun entisenä jääkiekkoilijana kannusti ja piti vauhdin hyvällä tasolla. Siitä kannustuksesta ja opetuksesta mulla on tosin vielä valkoinen arpi pohkeessa, mutta on rakas arpi :)Joo... Onhan rullaluistimilla luistelu pikkasen eri juttu kuin niillä tyttöjen luistimilla...
Mulla taas ei ole koskaan ollut sellaista passelia luistelukaveria. Joko täysin taitamattomia tai sit liian huonokuntoisia, tai sit kumpaakin. Sama juttu pyöräilyn kanssa. Tykkään tehdä pitkiä lenkkejä ja etenen yleensä suht reippaasti...??? kirjoitti:
vaan onnannut tarpeeksi hyvin. Ainakaan omasta mielestä. No, onhan sitä paljon kaikkea muutakin, mitä voi tehdä. Pelata sulkapalloa, kävellä, vaeltaa metsissä, meloa kanootilla, fillaroida, pelata tennistä, mölkkyä ja suomen "kansallispeliä", eli tikanheittoa mm. :)
Eihän se tosiaankaan ole ainoa laji. Mut se on jotain, mistä nautin kesäisin todella paljon. Joskus pentuna tullu pelattua jääkiekkoa. Ainoa joukkuelaji, mitä oon tykännyt harrastaa...
- kirpela
Genio.Mente kirjoitti:
tai kävellen?
juosta,mutta mun on käveltävä.
kirpela kirjoitti:
juosta,mutta mun on käveltävä.
Kun kunto on kohtuullisen hyvä, on juokseminen jopa helpompaa kuin käveleminen.
- KoppavaHoro
Genio.Mente kirjoitti:
Joo... Onhan rullaluistimilla luistelu pikkasen eri juttu kuin niillä tyttöjen luistimilla...
Mulla taas ei ole koskaan ollut sellaista passelia luistelukaveria. Joko täysin taitamattomia tai sit liian huonokuntoisia, tai sit kumpaakin. Sama juttu pyöräilyn kanssa. Tykkään tehdä pitkiä lenkkejä ja etenen yleensä suht reippaasti...Mulla ei eläissäni ole ollut kaunoluistimia, jos niitä tarkoitat. Oon aina luistellut hokkareilla ja pelannut talvet lätkää naapuruston poikien kanssa, joten luistelutaidosta an sich ei ole kyse, vaan jostian muusta.
Poikaystävä pitää ensiksi opettaa luisteluun ennenkuin siitä saa kaverin lenkille, mutta se on sellaisissa jutuissa kyllä hyvä. Sitä odotellessa... - kirpela
Genio.Mente kirjoitti:
Kun kunto on kohtuullisen hyvä, on juokseminen jopa helpompaa kuin käveleminen.
näillä tisseillä. Pomppiminen sattuu :(
- kirpela
Genio.Mente kirjoitti:
niissä portaissa on aika tylsät maisemat...
edelle ;)
- KoppavaHoro
aika hyvä...
- ???
kirpela kirjoitti:
näillä tisseillä. Pomppiminen sattuu :(
urheiluliivit, vaikka harrastaisit muutakin, kuin juoksemista. Antaa pienemmillekin rinnoille ihan hyvän tuen.
- kirpela
??? kirjoitti:
urheiluliivit, vaikka harrastaisit muutakin, kuin juoksemista. Antaa pienemmillekin rinnoille ihan hyvän tuen.
ihan heti kun löytyy firma, joka valmistaa urheiluliivejä tätä kokoa. Mieluusti voisit maksaa ne, sellanen pikkasen toista sataa oletettavasti, tavallisiahan saa muutamalla kympillä.
Kiva saada neuvoja asiaan, josta ehkä tiedän jotain. - ???
kirpela kirjoitti:
ihan heti kun löytyy firma, joka valmistaa urheiluliivejä tätä kokoa. Mieluusti voisit maksaa ne, sellanen pikkasen toista sataa oletettavasti, tavallisiahan saa muutamalla kympillä.
Kiva saada neuvoja asiaan, josta ehkä tiedän jotain.Joo, voi olla, ettei niitä tosiaan valmisteta kovin isoina kokoina. En ole perehtynyt asiaan sen enempää.
Terv: A-kuppi :) - kirpela
??? kirjoitti:
Joo, voi olla, ettei niitä tosiaan valmisteta kovin isoina kokoina. En ole perehtynyt asiaan sen enempää.
Terv: A-kuppi :)Tv. H-kuppi
KoppavaHoro kirjoitti:
Mulla ei eläissäni ole ollut kaunoluistimia, jos niitä tarkoitat. Oon aina luistellut hokkareilla ja pelannut talvet lätkää naapuruston poikien kanssa, joten luistelutaidosta an sich ei ole kyse, vaan jostian muusta.
Poikaystävä pitää ensiksi opettaa luisteluun ennenkuin siitä saa kaverin lenkille, mutta se on sellaisissa jutuissa kyllä hyvä. Sitä odotellessa...Jopa mulla on ollut joskus hmmm... 4-5 vuotiaana yhdet sellaiset, kun ei muita löytynyt. Sit oli sellaiset nilkkamallit vanhat paskat, mistä oli terät kengistä melkein irti(muutamalla niitillä kai pysyivät kiinni) ja ihan tylsät paskat. Vedin ne terät minisuksien remmeillä kiinni ja eiku jäälle. Nykyisin ei varmaan tulis enää mitään sellaisilla luistimilla luistelemisesta, mut silloin se kai meni ihan ok:sti. Ja voi sitä aurinkoa naamassani, kun sain mun ekat hokkarit. Nukuin pari yötä hokkarit jalassa...
Mut jäin tässä miettimään, että jos ei ole luistelutaustaa muutenkaan, niin oppiiko muka nopeasti luistelemaan rullilla? Mulla meni jotain 5 min, kun olin sinut rullien kans, mutta kun tätä katukuvaa kattelee, niin suurin osa luistelijoista on aika surkimuksia. Mä en uskaltais lähteä luistelemaan niillä taidoilla...- kirpela
Genio.Mente kirjoitti:
jo niin nähty...
enää iske? No ei mee nappiin siä sit :( tai sit mun pitää todeta, että vielä virtaa.
kirpela kirjoitti:
enää iske? No ei mee nappiin siä sit :( tai sit mun pitää todeta, että vielä virtaa.
Tiesitkö, että liikuntaa harrastetaan hyvin itsekkäistä syistä? Siksi, että tule kuntoon, saa hyvän fiiliksen, näyttää paremmalta... Hemmetti sentään! Ehtii niitä akkojen perseitä kyylätä muinakin aikoina...
Ja sitä paitsi, jos ei kasvoja näy, siinä voi olla kuka tahansa. Vaikka joku mies naiseksi pukeutuneena. Hyi helvetti...- kirpela
Genio.Mente kirjoitti:
Tiesitkö, että liikuntaa harrastetaan hyvin itsekkäistä syistä? Siksi, että tule kuntoon, saa hyvän fiiliksen, näyttää paremmalta... Hemmetti sentään! Ehtii niitä akkojen perseitä kyylätä muinakin aikoina...
Ja sitä paitsi, jos ei kasvoja näy, siinä voi olla kuka tahansa. Vaikka joku mies naiseksi pukeutuneena. Hyi helvetti...no miusta liikunnankin pitää olla hauskaa, eikä kulmat kurtussa puurtamista.
Hupaisimpia on joidenkin aikuisten ilmeet, kun meidän talossa liikuntaa vetää yksi anorektisen laiha (luonnostaan siis) ja sit mie, dinojokinorsuvalas :) Ne on ihanan epäuskoisia välähdyksiä kasvoilla :D
Toisaalta se on ollut mahtavaa asennekasvatusta lapsille näyttää, ettei kokoiseni ihmiset ole vetolaiskoja, ja, että liikunta voi olla kivaa. Että palloilla, esteillä, tolpilla, jne saadaan kivoja temppuratoja, taitotemppuja...vaikka mitä aikaan. Ja ilon liittyvän opittavaan taitoon, ja, että kaikilla on jokin vahvuus, kunhan sen vain löytää, ja, että löytymiseen tarvitaan kuitenkin se aloituskokeilu, joka vie mennessään. kirpela kirjoitti:
no miusta liikunnankin pitää olla hauskaa, eikä kulmat kurtussa puurtamista.
Hupaisimpia on joidenkin aikuisten ilmeet, kun meidän talossa liikuntaa vetää yksi anorektisen laiha (luonnostaan siis) ja sit mie, dinojokinorsuvalas :) Ne on ihanan epäuskoisia välähdyksiä kasvoilla :D
Toisaalta se on ollut mahtavaa asennekasvatusta lapsille näyttää, ettei kokoiseni ihmiset ole vetolaiskoja, ja, että liikunta voi olla kivaa. Että palloilla, esteillä, tolpilla, jne saadaan kivoja temppuratoja, taitotemppuja...vaikka mitä aikaan. Ja ilon liittyvän opittavaan taitoon, ja, että kaikilla on jokin vahvuus, kunhan sen vain löytää, ja, että löytymiseen tarvitaan kuitenkin se aloituskokeilu, joka vie mennessään.tullut kondikseen ilman itseni satuttamista ja hikeä. Näin se menee. Hauskaa se on niinkin, kun ei ole tarvetta kilpailla kenenkään kanssa paremmuudesta.
Mut ostos-tv tarjoa mainiot mahdollisuudet ja tuotteet liikuntaa karsastaville ihmisille. Sikspäkki tulee jopa sohvalla maatessaan....
Mutjoo. Iltalenkin paikka...- kirpela
Genio.Mente kirjoitti:
tullut kondikseen ilman itseni satuttamista ja hikeä. Näin se menee. Hauskaa se on niinkin, kun ei ole tarvetta kilpailla kenenkään kanssa paremmuudesta.
Mut ostos-tv tarjoa mainiot mahdollisuudet ja tuotteet liikuntaa karsastaville ihmisille. Sikspäkki tulee jopa sohvalla maatessaan....
Mutjoo. Iltalenkin paikka...ryhmässä lapsia, joiden pitäisi oppia tekemään asioita vapaaehtoisesti, oppia tuntemaan iloa liikkumisesta ja ulkoilusta. Hiki sielläkin virtaa.
Mun mielestä olen onnistunut työssäni hyvin, jos sohvaperunaperheen lapsion alkanut harrastaa kerran viikossa liikuntakerhossa, ja silti päivittäin liikumme vähintään tunnin, hyvällä kelillä pari-kolmekin tuntia. Mut tottakai tiät paremmin.
- Crocuta
No siis tavoite on 4x tunti viikossa tommosta vähän kuntopiiri tyyppistä lihaskunto jumppailua. Toteutuu aika lailla se tavoite.
Mutta en liiku tarpeeksi. Pitäisi saada vähän saada tommost lenkkeilyä tai pyöräilyä myös...- Crocuta
Ai joo, en omista korttia tai autoa, joten arkiliikuntaa tulee aika hyvin ja varmaan tulisi vaikka omistaisin. Ja aina kuljen portaita vaikka olisikin hissi yms.. Kieltäydyn kyydeistä jos nyt ei vettä kaada tai ole muuten kurjaa/liikaa matkaa. Pieniä valintoja.
- KoppavaHoro
Crocuta kirjoitti:
Ai joo, en omista korttia tai autoa, joten arkiliikuntaa tulee aika hyvin ja varmaan tulisi vaikka omistaisin. Ja aina kuljen portaita vaikka olisikin hissi yms.. Kieltäydyn kyydeistä jos nyt ei vettä kaada tai ole muuten kurjaa/liikaa matkaa. Pieniä valintoja.
tapa ja yllättävän vaikea toteuttaa. Mulla tuntuu aina olevan tekosyy käyttää hissiä... Siis ainakin ylöspäin.
- Crocuta
KoppavaHoro kirjoitti:
tapa ja yllättävän vaikea toteuttaa. Mulla tuntuu aina olevan tekosyy käyttää hissiä... Siis ainakin ylöspäin.
Niin en tiedä onko se vaikeaa, kun mulla se hissi ei vaan ole edes harkinnassa ikinä... Mutta olen joo huomannut, että se on joillekkin ylipääsemätön juttu...
- KoppavaHoro
Crocuta kirjoitti:
Niin en tiedä onko se vaikeaa, kun mulla se hissi ei vaan ole edes harkinnassa ikinä... Mutta olen joo huomannut, että se on joillekkin ylipääsemätön juttu...
jostain syystä mä töissä menen aina rappuja tietyissä taloissa ja käytän hissiä tietyissä.
Ja aika on yksi hyvä syy käyttää autoa. Oikeasti haluaisin kävellä ja pyöräillä enemmän, se on halu eikä mikään pakko. Ja se tilanne onneksi muuttuu pian!
- kirpela
liikunta tulee viranpuolesta, vapaina joutuu meneen sinne lenkille ihan vapaaehtoisesti :D Jos ois lapsenvahti saatavilla, kävisin varmaan vanhaan tapaan salilla jne.
- ???
ympäri vuoden ja liikun silloin, kun se tuntuu hyvälle ja mielekkäälle. Aika paljon olen kuitenkin ulkona ja tänään hyötyliikunnan merkeissä. Haravoimassa pihaa :).
liikunta haisee hielle.
Minkälaista liikuntaa tai urheilua harrastatte? -lastenrataskävelyä keskimäärin puolisen tuntia päivässä. maastopyöräilyä koiran kanssa 6,5-15 km päivässä. Metsässä kävelyä keskimäärin puol tuntia päivässä.
Kuinka usein, kuinka paljon? -ks. ed.
Liikutko mielestäsi tarpeeksi? -kyllä
Entä liikutko yhtä paljon kuin haluaisit? -haluaisin pelata sählyä ja sulkkista
Jos joku rajoittaa niin mikä? -etäisyydet ja oma laiskuus, priorisointi myös mättää
aivan kaikenlaista ja aivan liikaa, tuntuu siltä, että ei jää palautumiselle tarpeeksi aikaa. esim. tänään aamukävely 6-7, pyöräily 14-16, kahvakuula 19.30-20.30. Huom! matalalla sykkeellä. En oo tällä hetkellä rantakunnossa.
Ps. kyl mä käyn baarissakin.- i.n.n.o.sence
Mä olen Nalle Puhin kuntoiluohjelman vannoutunut kannattaja, se kun sisältää paljon selälläänmakuuta.
Musta olisi kauhean kiva olla hyvässä fyysisessä kunnossa ja haluaisin osata vaikka jotain kamppailulajia, mutta kun ne vaatii työtä... Mä en liiku tarpeeksi, mutta ihan liikaa siihen nähden mitä haluaisin. Tai haluaisin pystyä uimaan enemmän, mutta se on monellakin tapaa ongelmallista.
Rantakunnossa? No, ehkä jos joku kaipaa rantapalloa.- KoppavaHoro
rehellisyyttä. Jo mä arvelin, että tulee sellainen olo, että liikun ihan liian vähän muihin verrattuna vaikka oikeassa elämässä harrastan aikas paljon enemmän liikuntaa kuin lähipiirini.
Minä en mielestäni ole rantakunnossa, keskivartalossa on liikaa hytinää. Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa, tunnin treeni kerrallaan. Siis silloin kun nivelet sallivat. Ja koiran kanssa kävellään 1-2,5 tuntia päivässä, joskaan sitä ei voi juuri liikunnaksi laskea kun ei tuu edes hiki. Siinä se. Haluaisin tehdä paljon enemmän, mutta koira on tärkeämpi. - i.n.n.o.sence
KoppavaHoro kirjoitti:
rehellisyyttä. Jo mä arvelin, että tulee sellainen olo, että liikun ihan liian vähän muihin verrattuna vaikka oikeassa elämässä harrastan aikas paljon enemmän liikuntaa kuin lähipiirini.
Minä en mielestäni ole rantakunnossa, keskivartalossa on liikaa hytinää. Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa, tunnin treeni kerrallaan. Siis silloin kun nivelet sallivat. Ja koiran kanssa kävellään 1-2,5 tuntia päivässä, joskaan sitä ei voi juuri liikunnaksi laskea kun ei tuu edes hiki. Siinä se. Haluaisin tehdä paljon enemmän, mutta koira on tärkeämpi.Oletko kokeillut agilityä? Siinä saa ihan kunnolla liikuntaa, kun juoksee koiran vierellä(vai oliko sulla pieni koira?) ja ainakin mun koirani rakastaa sitä. Mä harrastan mun koiran kanssa myös sitä, että vien sen metsään ja aina kun tulee sopivasti kaatunut puu tai kivi tai tms. vastaan, niin käsken hypätä yli tai ryömiä alta tai kiivetä kiven päältä, teen myös hänelle sopivia esteitä, vähän tee-se-itse agilityä. Saa samalla liikkua luonnossa, olla omassa rauhassa ja edelleen metsässä rämpiminen on hyvää liikuntaa.
Mun tulee harrastettua ihan arkiliikuntaa juuri koiran kanssa ja koska mulla ei ole autoa ja joku varasti mun pyöränikin, niin kävelen joka paikkaan. Sinä ainakin harrastat paljon enemmän liikuntaa kuin minä. Ainoa mistä tykkäisin olisi uiminen, mutta en kestä klooria ja lähimpään kloorittomaan uimahalliin on niin pitkä matka, että iskee aina laiskuus, vaikka pitäisi lähteä. - KoppavaHoro
i.n.n.o.sence kirjoitti:
Oletko kokeillut agilityä? Siinä saa ihan kunnolla liikuntaa, kun juoksee koiran vierellä(vai oliko sulla pieni koira?) ja ainakin mun koirani rakastaa sitä. Mä harrastan mun koiran kanssa myös sitä, että vien sen metsään ja aina kun tulee sopivasti kaatunut puu tai kivi tai tms. vastaan, niin käsken hypätä yli tai ryömiä alta tai kiivetä kiven päältä, teen myös hänelle sopivia esteitä, vähän tee-se-itse agilityä. Saa samalla liikkua luonnossa, olla omassa rauhassa ja edelleen metsässä rämpiminen on hyvää liikuntaa.
Mun tulee harrastettua ihan arkiliikuntaa juuri koiran kanssa ja koska mulla ei ole autoa ja joku varasti mun pyöränikin, niin kävelen joka paikkaan. Sinä ainakin harrastat paljon enemmän liikuntaa kuin minä. Ainoa mistä tykkäisin olisi uiminen, mutta en kestä klooria ja lähimpään kloorittomaan uimahalliin on niin pitkä matka, että iskee aina laiskuus, vaikka pitäisi lähteä.en tällä koiralla. En mä pelkää mäykyn selän puolesta, tiedän monia agia treenaavia mäykkyjä, mutta tämä minun ukkelini on vähän noh, hidas sellaiseen... :)
Katotaan mitä tulee tosta seuraavasta, koska olen aina tykännyt agista, olen käynyt katsomassa kisoja jo ennen kuin mulla oli koiraa.
Mä taas inhoan uimista, vaikka se olisi tällaiselle reumaatikolle kuulemma parasta. Vesi vaan ei oo mun elementtini. :/
viikossa käyn lenkillä, jos en ole kipeenä, eli suunnilleen sen verran tulee liikuttua, mitä pumppu kestää.
- 34-10=?
Kirpelan kanssa :D
- kirpela
34-10=? kirjoitti:
Kirpelan kanssa :D
Dih.
itäis saada pois noin 8 cm. On nyt siis 88 cm.
Töissä saa hyötyliikuntaa noin 7 h/päivä. Tänäänkin menty kyykkyyn ja ylös liki viisisataa kertaa.
Ensin irroitus nauloin kiinnitettyjä harsoja ja sen jälkeen ne kiinnitettiin, kesti noin viis tuntia ja polvet huutaa hoosiannaa.
Vois taas alkaa pyöräillä ja ottaa kameran mukaan, pysähtyy kevyemmin mitä autolla.
Voisi myös aloittaa taas rullaluistelun, kun maalla asuu, ei suurta pelkoa vastaantlijoista ja jalankulkijoille/pyörilijöille noin metrin levyinen kaista.
Viime kesänä ei tullut rullailtua meriäkään.
Vappuna vois mennä pelaamaan golfia, tulisi käveltyä 18 reiän aikana noin 10 km.
Kalastaa myös voisiKäyn joka päivä vähintään tunnin kävelemässä, että saan raitista ilmaa ja se on niin rentouttavaa. Mutta koska se ei riitä aerobisen kunnon ylläpitoon, alan taas rullaluistelemaan parina päivänä viikossa ja ensi talvena polkemaan pyörää.
Töissä on punttis, jossa vietän vartin joka arkipäivä töiden lomassa. Vähällä vaivalla näyttää saavan testien mukaan kiitettävän lihaskunnon. Lisäksi on yksi vanha, viikottainen liikuntaharrastus.
Edellisen johdosta olen rantakunnossa ympäri vuoden. Tosin se johtuu enemmän kohtuullisesta syömisestä kuin ylettömästä liikkumisesta.Lähinnä jotain kevytjumppaa epäsäännöllisesti ihan kotioloissa, ja siihen hyötyliikunta päälle.
Nyt sain vihdosta viimein pyörän ja just heitin n.8km lenkin ajalla 40min. Voin sanoa että surkea aika oli, ja melkein puolet saa siitä helposti pois kun vaan kuntoon pääsen. Yllättävän surkeaksi on pyöräilykunto rapissut tässä vähän yli vuoden aikana kun mulla ei ole ollut pyörää, heti oli puolen kilsan jälkeen taas jaloissa paha piina päällä. Mä otinkin kyllä nyt ihan rennosti, ja taluttelin ja muuten vaan löntystelin puolet matkasta ja mummot veti sata lasissa ohi.. :)
Khyl se tästä. Nyt sitten 2-3 kertaa päivässä pieniä lenkkejä niin alkaa palautuun.
Mulla olis vielä rullaluistimet (n. 4 kertaa jalassa olleet) mutten mä oikein osaa enkä uskalla mennä niillä. Odottelen lisäksi tässä vielä äitienpäivälahjaani eli kuntosalikorttia/zumbatunnit. Siellä saankin sitten kunnon rääkkiä.
Uimahalli olis lähellä ja vaikka mitä muuta ja haluja liikuntaan, mutta ei ole ketään kaveria jonka kanssa hilluis. Yksin on ikävä aina joka paikkaan mennä.
Olen mä omasta mielestä rantakunnossa ja muitten, mahdollisesti erimielisten, kitinöistä en välitä.- Marjelie
harrastan päivittäin hyötyliikunnasta sauvakävelyyn. Kotioloissa keppi-kuminauha- selkäjumppaa. Sain hyviä ohjeita fysioterpikolta ja olen niitä noudattanut useita viikkoja. Selkä on jonkinverran parantunut. Saa nähdä tuleeko tästä selästä enää mitään.
Rantakunnossa olen aina koska ei ole tapanani mennä yleislle rannoille loikoilemaan vaan kävelen mökin rantaan ja sieltä veteen. En sitäpaitsi tykkääkään rannalla makoiluista. - lits & läts
Eli oli aika viileetä. Mä kävin kävelemässä pitkin Vanhankaupunginlahtea ja Käpylää. Aivan fantastinen ilma, paljon ihmisiä rollaattoreilla liikkeellä, paljon tarinoita, tuttuja ja tuntemattomia juoruja.
Teollisuuskadulle pankkikolmioon ollaan rakentamassa McDonaldsia ruumishuoneen viereen. Tiedän yhden kaupungin, jossa väitetään olevan samanlainen Bermudan kolmio. - Cranky_geek
ahkeria liikkujia. Itelläkin on ollu pitkän aikaa toi 3-4 kertaa viikkoon rytmi, mutta tänä keväänä on tullu aika paha taantuma. Ollu vaan kaikenlaista muuta murhetta, niin ei oo sitten riittäny entiseen malliin energiaa tohon, vaikka periaatteessa aikaa oliskin ehkä ollu. Jospa sitä kesällä sitten taas jaksais petrailla totakin puolta. Ja en kyllä oo mielestäni vieläkään rantakunnossa, vaikka tää kesä oli jo vähän niin kuin tavotteena. Mut jospa sitä kehtaa ees mökille mennä vähän käryttelemään talven valkaisemaa ihoa. =)
- :)
ja oikeasti eikä mitään selittelyä sairastelut, niin tullut kevään aikana kuntoiltua ei juuri ollenkaan. Kerta viikossa 45min. kunnon sykkeellä ja hiellä, muuten jäänyt työpakolliseksi pitäessä liikuntatuntia/jumppaa ja hyöty/pakko kävelyä.
Pikku hiljaa tässä lisäillyt ja tulen lisäämään liikkumista/omaa treeniä. Aamujuoksuilla, kuntosalilla käyntiä, (ei muuten kolmen kuukauden tauko punttien nostoissa vaikuta mihinkään, sama sarja menee vieläkin)
uiminen, ratsastus, tanssi ja sitä rataa. Tuskin kuitenkaan mennään tänä vuonna 20-30 (jopa päälle) viikko tuntiin mitä tulee liikuntaan.
Mitä tulee rantakuntoon, niin tuskin olen monenkaan mielestä, mut ei se haittaa. on lähinnä tanssia, ulkoilua ja uintia ja hyötyliikuntaa. Mutta ne riittävätkin oikein hyvin kunhan viikossa ainakin pari kertaa ulkoilua, pari kolme kertaa tanssia ja ainakin nyt kerran kuussa uintia.
Raqsharki on läheisin laji ja myös se omintakeinen tyylini. Myös Zumba (R) on alkanut kiinnostaa hirveästi, haluan tietää millaista on oikeaoppinen Zumba (R) vaikka aluksi suhtauduin siihen siten että saan jo riittävästi zumbaa tanssiessani omilla ehdoillani.. Ehkä juuri tuo (R) on häirinnyt minua, ei mikään toinen tanssilaji ole rekisteröity tavaramerkki (?) Noh, meidän yhdistys järjestää kesällä zumbatunteja ja ajattelin kyllä osallistua. Pari tuntia yhtäjaksoista zumbaamista menee kyllä kun yökerhoissakin on tullut tanssittua tauotta ainakin se 3-4 tuntia. Ennätykseni on aikanaan kymmenen tuntia reiveissä vain vesi ja suklaapatukat piristeinä, mutta tuskin siihen enää tulen pääsemään.. Mutta eipä ole tarviskaan.
Se mikä on rajoittanut liikkumistani on opiskelu (= tekosyy myös herkutella kaikella mahdollisella, kun se on niiin rankkaa) ja hirveä lihaskipu treenien jälkeen. Vasta tajusin että magnesiumin puutettahan se. Asian valkenemisen jälkeen minulla ei ole enää tekosyitä olla kuntoilematta itseäni rantakuntoon.- y.b.lähteejustpyöräl
harrastamaan muuta kuin hyötyliikuntaa. Jotenkin tuntuu, ettei koskaan ole muka aikaa tai mahdollisuutta mennä "vain" liikkumaan. Tällä hetkellä hyötyliikuntani on arkipäivisin pyöräily yht. 8km päivässä. Se on tavallaan työhön liittyvää liikuntaa eli voi sanoa oikeastaan työmatkapyöräilyä. Lisäksi viikonloppusin pyöräilen ja kävelen, miten inspiraatio iskee. Silloin se ei ole yleensä hyötyliikuntaa :)
Liikun ihan tarpeeksi tällä hetkellä mielestäni, koska esim. paino on ok, eli sama kuin vaikka 10v. sitten. Paino sinänsä ei ole mikään tärkeä juttu ollut koskaan, mutta on kai sekin yksi mittari. Tärkeintä on että voi syödä kaikkia herkkuja, mitä mieli tekee:p Jos en mielestäni voi, on pakko lisätä liikuntaa, herkuista ei luovuta xD
Liikumista rajoittaa aika ja halu. En kaipaa mitenkään erityisesti liikuntaa, eikä siihen olis aikaakaan.
Mikä on rantakunto? Jaksan kävellä tuohon läheiseen uintipaikkaan kesällä, siihen on alle kilsan matka. Olen siis rantakunnossa:P Joo, en tiä onko Suomessa jotain "näyttäytymisrantoja", mutta mä käyn ainakin sellaisella rannalla, jossa on kaikenlaisia bodeja vauvasta vaariin. Ihan hyvin mahdun joukkoon. Jos joku menettää mielenrauhan mun selluliiteista, niin se on hänen ongelmansa, ei mun :D
Ja bikinimallistahan se rantakunto on kiinni;) Nimimerkillä *uudet biksut haussa* - :)))))))))))
soffalla, mut käyn joskus jääkaapilla kyllä. Se on aika kaukana soffasta.
Rantapallokunnossa ollaan1111
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696452
- 584452
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283058- 612957
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271526Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 331311
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431201