Ja perustelkaapa vielä...

Grillhunter

Valurautapolttimet vai rosteriputkipolttimet?

Grillausala emaloitua terästä vai valurautaa

Vaunu terästä vai pulverimaalattua terästä (jos rosteri ei ole optio...)

Ja perustelut näkemyksille siis, kiitos...

2

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karsum01

      Poltinten tärkein ominaisuus on lämmittää grilliä, kun kyseessä on grilli, niin molemmat ovat yhtähyviä. Tietenkin, jos säilytät griliäsi ulkona, saattaa olla, että valurautaiset alkavat ruostumaan ja ovat noin 10 vuoden päästä vaihdettava tai hankittava uusi grilli.

      Grillausalana olen itse saanut parhaat kokemukset rosterista. Rosteri on helppohoitoinen. Omassa grillissäni ritilä on noin 1,2 cm paksua tankoa ja toimii.
      Valurauta on myös hyvä, kunhan muistaa olla pesemättä sitä pesuaineella ja öljytä/rasvata ritilän aika-ajoin.
      Emaloitu lienee myös hyvä ja helppohoitoinen. Itse kuitenkin karsastin sitä sillä, että jos siihen tulee lohkeama, niin alkavatko loputkin emaloinnit putoilemaan. Mahdollisesti ei, mutta ainakin itseäni häiritsisi, jos emalissa olisi lohkeama johon grillattavat tarttuisivat.

      Itselläni vaunu rosteria, mutta vastaisin samalla tavalla kuin kysymykseesi grillausalasta. Varsinkin, jos olet pienen pojan, joka pitää vasaroinnista ym. miesten töistä, isä. Teräkseen tulee kyllä lommo, mutta siitä ei irtoa maalia...

      • Grillhunter

        Laatuvastaus, harvinaista Suomi24:ssä...

        Eli loppujen lopuksi kyse on aika paljon pelkästä omasta mielipiteestä, mitä nyt valuraudan ruostumisesta on syytä kantaa huolta?

        Ihan hyvä tietää, että mikään valinta ei ole sinänsä huono. Paitsi ehkä laavakivigrilli, mutta se nyt ei ole vaihtoehto muutenkaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe