Kertokaa Rovaniemestä

nurse__

Moikka!

Olen miettinyt muuttoa Rovaniemelle tai jonnekin sinnepäin.. Olen sairaanhoitajaksi opiskelevan nuori lähihoitaja. Ammattikorkeakoulu sieltä ainakin löytyisi, joten opintoja pystyisi jatkamaan jos siirron sinne saisi. Millainen työtilanne lähihoitajilla? Entä sairaanhoitajilla? Keskussairaalahan sieltä löytyy ainakin.
Mites asuntotilanne, löytyykö vuokra-asuntoja helposti? Millaista muuten on elää Rovaniemellä?
Kauheesti kysymyksiä :D
Kiitos vastauksista jo etukäteen!

T: Tyttö Etelä-Suomesta

41

2327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palijasjalakane..

tänne sentää tule,ei täälä oo mittää..

• St. Thomas square

Olen samaa mieltä. Ankiaa ja pimeää täällä on. Sitäpaitsi Lapin keskussairaala ei ole saavuttanut kovin hyvää mainetta. Niin kuin kaikissa kaupungin muissakin virastoissa, henki on huono, töitä liikaa ja ainoa palaute on moitteet.

Voihan joku löytää täältä eksoottisia piirteitä, mutta vakavasti kannattaa harkita, ennen ku tänne muuttaa.

• älätuu

Siitä itse koulusta, sille on ihan sama mitä opiskelijat ajattelee ym;
        -Sille koululle on vain tärkeintä IMAGO, miltä ne näyttää, ne vaan pönkittää sitä koulun etua.
        -Opettajat on epäpäteviä, antavat henkilökemioiden vaikuttaa tuloksiin, siis jos ope ei satu tykkään sinusta vaikka tekisit kuinka töitä et sinä hyviä arvo sanoja saa.
        -Koulu painostaa antaan koulusta hyvän kuvan ja kehumaan muualle.

• tarkkasilmä

Onhan täällä sentään LORDIN aukio. Entinen SAMPOaukio.
        Eräs psykiatri väitti lehdessä SAMPOnimen tulleen erään pankin mukaan.
        Järkytyin vähän. Uskoin nimen olevan Kalevalasta.

Vanha paksupomppainen., karvahattuinen ukkeli väitti v. 2004 tammikuussa loppupuolella alle-
        kirjoittaneen tulleen valmiin päälle. Miehellä oli pitkä, laiha mies mukana. Kansankadulla.
        Miten niin valmiin päälle? Ei ollut edes Lordia "KULTTUURIKKAUPUNGISSA". (väkivalta)

Terveisiä H-kadulle.

• :::::::

Tervetuloa Rovaniemelle.
      Tämä on mukava kaupunki.
      LKS on hyvä sairaala. Hyvät lääkärit ja hoitajat.

Paljon harrastusmahdollisuuksia.
      Ihmiset siinä missä muuallakin.

• Heinikkokivi

Ålä missään nimessä muuta Rovaniemelle ellei ole jokin täysin pätevä syy. Sano mun sanoneen että pilaat loppuelämäsi täällä.

• Lapin nainen

Keskussairaalassa arvostetaan sairaanhoitajia enemmän kuin lähihoitajia.
      Jotkut lääkärit arvonsa tuntevia ja mumisevat vain omaan partaansa.
      Rovaniemi muutenkin sisäänlämpiävä paikka, työpaikat täytetään yleensä suhteilla.
      Muuten mukavat ihmiset esim. palveluammateissa kaupoissa!

• älä tule

Todella syvältä koko rollo, älä muuta tänne.

• huutoja

Kaikissa sairaaloissa on oma hierarkiansa.

Rovaniemi on sisäänlämpiävä kaupunki. Jokainen vastaantulija pitää tuntea.
        Yksinkertaisuuden huippu. Terveisiä juoruakoille ja -ukoille.

• 2+13.........
        huutoja kirjoitti:

Kaikissa sairaaloissa on oma hierarkiansa.

Rovaniemi on sisäänlämpiävä kaupunki. Jokainen vastaantulija pitää tuntea.
        Yksinkertaisuuden huippu. Terveisiä juoruakoille ja -ukoille.

"Jokainen vastaantulija pitää tuntea.Yksinkertaisuuden huippu. Terveisiä juoruakoille ja -ukoille."

Eikö vain ole aika ristiriitaista! "Pitää tuntea"..heh

• pahpahpah
        2+13......... kirjoitti:

"Jokainen vastaantulija pitää tuntea.Yksinkertaisuuden huippu. Terveisiä juoruakoille ja -ukoille."

Eikö vain ole aika ristiriitaista! "Pitää tuntea"..heh

Ei ollenkaan. Se koira älähti, johon kalikka kalahti.
        Ilkeitä katseita ja huutelemisia.
        Terveisiä nuorelle valkotukkaiselle.

• 14+14
        pahpahpah kirjoitti:

Ei ollenkaan. Se koira älähti, johon kalikka kalahti.
        Ilkeitä katseita ja huutelemisia.
        Terveisiä nuorelle valkotukkaiselle.

Tarkoitin vaan sitä, että sairaskertomusta myöten pitää tuntea. Niinhän se tietty menee kun tehdään väen vängällä perheyrityksiä vaikkapa sairaaloista.

• pahpahpah
        14+14 kirjoitti:

Tarkoitin vaan sitä, että sairaskertomusta myöten pitää tuntea. Niinhän se tietty menee kun tehdään väen vängällä perheyrityksiä vaikkapa sairaaloista.

Ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi.
        Olin vain korviani myöten tympääntynyt pahansisuisiin eläkeläispariskuntiin ydinkeskustassa.
        Kaikkea hyvää!

• sdaaweewa

Kyllähän tämä tosiaan on ihan mukava paikka, mutta tosissaanki sisäänpäinlämpiävä. Pitää olla suhteita tai omata hyvät pyllynnuolemislahjat, ilman niintä ei töitä tuu saamaan. Ja kun kerta vielä tuut naisvaltaselle alalle, niin puukkoa tulee kyllä selkään joka puolelta. Työtilanne ei muutenkaan taida olla mikään kovin hyvä. Työttömiä ja mamuja on paljon. Aika moni joutuu lähtemään muualle töihin ja asumaan ihan siitä syystä, että se avoimeksi ilmoitettu paikka onkin jo tavallaan varattu jollekin. Jotkut etsii vuosia töitä ilman tulosta. Sitten ku sattuu töitä saamaan, niin joutuu työskentelemään esim.jonkun pomon mitään tietämättömän sukulaispojan alaisuudessa vittuilua kuunnellen ja virnuilua katellen. Sinunakin ku kerta opiskelet hoitoalalle suosittelisin muuttoa suoraan Norjaan. Siellä sinun työpanosta sentään tultaisiin jollain lailla arvostamaan. Mutta muilta osin Rovaniemi on ihan mainio asuinpaikka, näitä paria ongelmalähiötä lukuunottamatta, jotka ovat Ounasrinne ja Korkalovaara vaikkakin häiriöittä ei nykyään selviä missään.

Eli ei muuta ku kieli ruskeaksi jos haluaa pärjätä! Lycka till!

• Otso123

En suosittele, kohta 2 vuotta asunut täällä. Nyt muuttamassa takaisin etelään.
        Luonto mahtavaa, muu ei.. Valitettavasti.

• sdfasdfsdf

Sattanan sukulaispojat, ne vie meitin työt! Nii ja naisetkin kanssa...

Muhahahaaa....kovin on katkeraa.

• (Y)

Voi olla, että lestadiolaisuus nostaa päätään vähän joka paikassa, vaikkei sitä välttämättä tunnisteta/myönnetä. Mediahan koko ajan kuitenkin suoltaa sitä tosiasiaa, mitä tällainen tekouskovaisuus piilottaa sisäänsä, eikä tosiaan ole mitään kaunista katseltavaa ja kuunneltavaa. Eikä ihan oikeasti, todella, ole.

• Uula 2

13 vuoden kokemuksella sanon: Älä tule! Talvi kestää yli puoli vuotta, kesä puoli kuukautta. Töihin pääsee vain suhteilla-niin minäkin pääsin. Ihmiset ovat jotenkin jälkeenjääneitä.

• Pois heti kun pääsee

Sairaanhoitajana muutin takaisin rovaniemelle mutta kadun kovasti ja olen miettinyt takaisin muuttoa sinne missä asuin välillä. eläkkeellä tänne kannattaa sitten palata

• nurse__

Kiitoksia vastauksista. Näiden perusteella voisin unohtaa koko jutun..

• Partaterä
        nurse__ kirjoitti:

Mutta älä ainakaan Kemiin mene! Vihoviiminen paikka, koko kaupunki on pahempi kuin Rovaniemen ongelmalähiöt.

• narskulasta
        Partaterä kirjoitti:

Mutta älä ainakaan Kemiin mene! Vihoviiminen paikka, koko kaupunki on pahempi kuin Rovaniemen ongelmalähiöt.

Osta uusi partaterä.
        Rovaniemi on siinä ongelmalähiö missä Kemikin.
        Molemmat kaupungit ovat ihan mallikelpoisia.

• Pois pois pian
        nurse__ kirjoitti:

Muutimme tänne n. 5 vuotta sitten, eläkkeelle. Koko ajan saa kuulla näiltä "alkuperäisiltä" asukkailta kuinka on junan tuoma, etelän varis, jne. Täällä ja vain täällä on kaikki hyvin. Näiden alkuperäisten päässä asuu kaikki suomen fiksuus ja järki. Joku sanoi ettei missään ole niin kaunista kaupunkiakaan kuin tämä rollo. Ja pyh. Voi olla ihmisestä joka ei ole muualla käynyt. Sampokeskus, Revontuli (kauppakeskuksia, ajattele ihan kaksin kappalein!) terveyskeskus jossa ei vastata puhelimeen ja jossa hoitaja sanoo että mitäs tänne muutit. (En todellakaan sairastamaan, maksan eläkkeestäni kohtalaisesti veroja, onko liikaa jos kerran viidessä vuodessa on jokin tarve päästä lääkäriin?). Talvi ja pimeä kestää todellakin 8-9 kk, kesä viikon. Ja sääsken pirulaiset. Luulet että olet tavannut niitä muualla. Mutta kun tulet niin huomaat että niin pimeää ja kylmää kesää ei olekaan etteikö sääskisato ole erinomainen.
        Muuttaisin heti pois ellei lapsenlapset olisi niin pieniä vielä. Enkä KOSKAAN tulisi edes käymään. Samalla jättäisin ukkoni tänne, saisi vapaasti huorata paikallisen, myös omassa parisuhteessa elävän eukon kanssa joka on sitä mieltä että kyllä lomaromanssit on ihan jees jos ei kukkaan saa tietää, täällä Lapissa ne kuuluu ihan asiaan...

• Ex roi
        nurse__ kirjoitti:

Kannattaa ajatella asioita ihan omillakin aivoilla, käy paikan päällä, tutustu.
        Minä olen Rovaniemeltä kotoisin, asunut ja kiertänyt eri puolilla Suomea, Nyt ikää 35 ja monesti harkinnut muuttoa takaisin. Rovaniemellä käydessä jää aina hyvä mieli. En tiedä mistä nämäkin tämän palstan tyhjän valittajat on kotosin, mutta rovaniemellä ei niitä oikeassa elämässä ole montaa, jos ei ole muuta elämää kuin täällä netissä niin eihän se ihmekään ole. Lisäksi lappilainen mentaliteetti on vähätellä omia, " ei täällä mitään ole..." tosin joskus sitten kerskaillaan. Rovaniemeläiset oikeasti välitää asioista ja toisistaan toisinkun monessa paikassa muualla. toki saattavat syttyä vähän hitaammin tai vaikuttaa semmoisilta vaikkeivät olekaan. Ja iltaelämää roissa ainakin on enempi kuin monessa suuremmassakaan paikassa. Se on oikeasti vieläkin aivan mahtava palata taas roihin ja olla pitemmän aikaa, vaikka ei mulla enää siellä niinkään kavereitakaan ole kuin ennen. Palata ei nyt kuiten voi koska perhe on muualla. Töitäki roissa olisi.
        Aikas montaa paikkaa nähneenä, sanosin että mitä pohjosemmaksi menee niin voipi olla että aineellisesti köyhemmäksi muuttuu mutta henkisesti vain paranee, eikä tällä tarkoteta mitään uskon asioita. Se voi olla että vie aikaa nähdä moinen:) Mutta mukavata jatkoa joka tapauksessa, samapa se loppupelissä on missä sitä asuu viihtyminen on vain itestä kiinni. Bonuksena roissa saa maiseman, mukavat stressittömät ihmiset ja kaupungin jossa tapahtuu ja aivan hetkessä voi olla taas maaseudun rauhassa myös.

• pooikanen

elä tyttö usko kaikkea pelkäävät vain omia työpaikkojaan, hyvä paikka asua ja se luonto lähellä, 2 vuotta opiskelin sielä ja palasin koti kuntaani mutta kepujärviä varo se on takapajula,

• hä märä

Katuvaloja ei pietä pimiällä päällä.

• ___tara

Ihana, kaunis kaupunki, jossa kokee kaikki vuodenajat. Upeita maisemia on joka paikka väärällään, kaupunki on hieno. En lähtis täältä minnekään. Tuollaisia tyhjänvalittajaihmisiä kuten tältäkin palstalta löytyy on tietysti kaikkialla, myös Rovaniemellä oma osansa, mutta eihän sitä tarvi kaikkien kanssa tulla toimeen. Tänne vaan!

• pyllynnuolija..

eihän sitä tarvi kaikkien kanssa tulla toimeen. Tänne vaan! Just tollanen ajatusmaailma, että toisista vähempiosasista ei välitetä paskaakaan. Mitä väliä on joistaki kauniista maisemista jos ei oo töitä? Joo! Ja kaupunki on kyllä hieno, mutta ku kaikki ajattelee vaan omaa ja pienen kaveripiirinsä etua niin moro!

• Lappi on paras!

Pidän Rovaniemestä. Todella. Olen asunut myös esimerkiksi Helsingissä, jota sitäkin rakastan.

Rovaniemi on jo sikäli riittävän kokoinen kaupunki, ettei täällä jatkuvasti törmää pikku kylien ongelmiin. En ole kokenut paikkaa sisäänlämpiäväksi.

Rakastan lappilaisten suurpiirteisyyttä ja avointa mieltä. Lappilainen ei kitise turhista eikä näprää joutavien asioiden parissa. Lappilainen osaa keskittyä oleelliseen.

En ole syntynyt Rovaniemellä, eikä täällä ole juurikaan sukulaisiakaan, enkä kuulu mihinkään sisäpiiriin, mutta tykkään. Olen elänyt etelässä yli puolet elämästäni. Olen kyllä kasvanut Lapissa, mutta en Rovaniemellä.

Rovaniemessä minua viehättää se, että täällä asuu ihmisiä kaikkialta Lapista. Kaupunki on aidosti suuren maakunnan keskus.

• huupeejee

kyllä tuo nepotismi ja kavereitten suosiminen on niin suuri riesa, että en tiedä pahempaa paikkaa?

• dottir
        huupeejee kirjoitti:

kyllä tuo nepotismi ja kavereitten suosiminen on niin suuri riesa, että en tiedä pahempaa paikkaa?

Rovaniemi on ollut jo kauan hallintokaupunki.
        Nepotismi tuttu ilmiö.

• P-paikassa asunut

Paska paikka. Junteja ja mielisairaita täynnä. Älä jää mätänemään. Saat elämästäsi parempaa etälä-suomessa.

• nice,nice

Asiasi ovat huonosti millä paikkakunnalla tahansa.
        Oikeinkirjoitus on varsin puutteellista.
        Työnantaja ihmettelee?
        ALOITA HETI HARJOITUKSET.
        Unohda rumat sanat!

• keppananaa

Kyllä se on niin että saa niitä töitä ilman suhteitakin, eikä ees tarvi olla nuoleskelijatyyppi.

Kaunis kaupunkihan tämä on, mahtavat "ulkoilureitit", paskantärkeät naapurit ja kateelliset naapurin naapurit. Joka ikinen yö kauhea bassonjytke keskustassa ja vähän kauempanakin. räkiviä teinejä kaupunki pullollaan jotka hajottavat paikkoja kenenkään puuttumatta asiaan. jos rullaluistelu/rullahiito kiinnostaa niin pottupeltokin on sileämpi ku nää rovaniemen pyörätiet ja koiranpaskaa on tienpenkat pullollaan.

Harkitsisin tarkasti muuttaakko rovaniemelle vai aivan muualle.

• 40v Rollossa

Eli ihan normaali kaupunki. Kaikkine hyvine ja huonoine puolineen... Paljon on itsestä kiinni miten toimeen tulee, Rovaniemeläiset kuitenkin suhteellisen avointa väkeä. :)

• Sakari..

Paljon riippuu siitä mitä asioita painotat elämisessäsi. Jos esim. sinua kiehtoo upea luonto, on Rovaniemi ja Lappi Suomen parasta aluetta. Jos taas haluat oikein "kultturellia" ympäristöä ja sivistyneitä ihmisiä paljon naapureiksi, ei ROI välttämättä ole paras paikka. Jos haluat paljon säpinää ja bailausta jne, silloin stadi on ehdottomasti paras paikka sinulle.

Itse olen aikoinaan Helsingistä Rovaniemelle muuttanut (vaimo pakotti, kun halusi syntymäseudulleen...:) ja hyvin olen viihtynyt jo 20 vuotta. En juurikaan piittaa ihmisten touhuista täällä, meidän perheellä kuluu lähes kaikki vapaa-aika luonnossa ja asumme viiden kilometrin päässä keskustasta. Joskus käytetään rovaniemen kulttuuripalvelujakin.

Minä tunnen erään saksalaisen naisen joka on asunut Lapissa jo vuosikymmeniä. Hän sanoi myös, että jos täällä aikoo viihtyä ei pidä liikaa miettiä "alkuasukkaiden" tekemisiä tai luonteenlaatua. Pitää vain elää omaa elämäänsä, nauttia luonnosta ja hiljaisuudesta yms.

• sahrami70

Olen muuttanut Rovaniemeltä pois kuutisen vuotta sitten, asuin siellä lähes 20 vuotta. Rauhallisuus, luonto sen valtteja,mutta muuten itse olen kokenut Rovaniemen ahdistavaksi paikaksi asua ja mielestäni on myös "sisäänlämpiävä" kaupunki. Työpaikan saa varmimmin,jos tuntee jonkun silmäätekevän.
      Aina puhutaan pahaa pääkaupunkiseudusta ja- ihmisistä , mutta olen ollut iloisesti ja myönteisesti yllättynyt tästä seudusta. Ihana asua, kaikki palvelut ympärillä, matkoille pääsee helposti , ihmiset pääosin ystävällisiä ja avoimia. En ole käynyt Rovaniemellä useaan vuoteen eikä ikävä sinne ole vaivannut yhtään, mutta se pitää muistaa, että toiselle sopii toisenlainen paikka ja toiselle taas toisenlainen. Tunnen myös paljon rovaniemeläisiä,jotka eivät lähtisi millään pois kaupungistaan :)

• Anonyymi

nykyyään täynnä nuorisorikollisuutta ja vassareita jotka pari päivää sitten ulisi rasismista.

internetissä on melkein joka viikko jotain häikkää joka on rasittavaa

hyvät puolet on hienot maisemat ja talvi

• Anonyymi

Ei kanata,isa aiti,ja lapsi sama toopaika sairaala.olla niin mahtavia,eika paiva osata sanoa.

• Anonyymi

Paaljo liika kebaus,nut kassa ei kirjota

• Anonyymi

Joksus on turvatonta, tavalla olla paaljo kantasoomalaisia ja romaaneja.ei paaljo turkulaisia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe