Nishiki Bigfoot

pikajalka

Onko kellään kokemuksia Nishikin tai jonkun muun merkin Bigfoot pyöristä. Ovatko hyviä verrattuna tavallisilla kiekoilla varustettuihin maastureihin? Hyviä pyörälenkkejä kaikille fillaristeille!!

7

21802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Filo

Hintaluokassaan yksi parhaita valintoja. Isoilla renkailla menee melkein mistä vain, eikä kaikilla kilpailijoilla ole edes vastaavaa mallia tarjota.

• Kassu

Gary Fisherin mallisto.. Sieltä löytyy myös 29" mutta hinnasta en tiedä. Kai 29" joissain tilanteissa on parempi, kuin 26":n, mutta myös kankeampi, toisaalta kiivennee esteiden yli paremmin.. Rengasvalikoimakin laajenee vähitellen.

• Taavi

Minua häiritsee metsässä se, että 26" tassut "tarttuvat" kaikkeen kun ajetaan trial-tyyliin hiljaa. Jokainen juuri tai kivi pysäyttää vauhdin jos ei jatkuvasti ole nyppäämässä tassua ilmaan.
        29" olisi varmasti parempi tässä mielessä.

• Kassu
        Taavi kirjoitti:

Minua häiritsee metsässä se, että 26" tassut "tarttuvat" kaikkeen kun ajetaan trial-tyyliin hiljaa. Jokainen juuri tai kivi pysäyttää vauhdin jos ei jatkuvasti ole nyppäämässä tassua ilmaan.
        29" olisi varmasti parempi tässä mielessä.

En oo 29" ajanut, mutta noin sen olettaisinkin olevan.. Halkaisijassa on noin 10%:n ero, joten kyllä se 29" lienee vähän paremmin menee.. Toisaalta, 29" on raskaampi ja kankeampi, kuin samanhintainen 26", joten tiedä sitten.. Ja ongelmahan korostuu juuri hitaassa ajossa, jos ajaa kovempaa ja joustot toimii, kipuaa 26":n nätisti yli. Ylämäet on asia erikseen.. 29" kiivennee edelleen paremmin epätasaisuuksissa, mutta se paino.

Itse luulisin, että 29" toimii maastossa paremmin isoilla kuskeilla, mutta pienempi kuski pärjännee paremmin 26":lla. Pitänee käydä kesän aikana kokeilemassa, miltä tuntuu..

• Ridge Forrester
        Kassu kirjoitti:

En oo 29" ajanut, mutta noin sen olettaisinkin olevan.. Halkaisijassa on noin 10%:n ero, joten kyllä se 29" lienee vähän paremmin menee.. Toisaalta, 29" on raskaampi ja kankeampi, kuin samanhintainen 26", joten tiedä sitten.. Ja ongelmahan korostuu juuri hitaassa ajossa, jos ajaa kovempaa ja joustot toimii, kipuaa 26":n nätisti yli. Ylämäet on asia erikseen.. 29" kiivennee edelleen paremmin epätasaisuuksissa, mutta se paino.

Itse luulisin, että 29" toimii maastossa paremmin isoilla kuskeilla, mutta pienempi kuski pärjännee paremmin 26":lla. Pitänee käydä kesän aikana kokeilemassa, miltä tuntuu..

Mitä siitä painosta... ajaa parran ja pesee hampaat niin on painoerokin kuitattu.

Ei se sen painon kanssa NIIN kranttua ole, kuitenkin niin pienistä eroista on kyse.

• metsämies

Itselläni on uudenkarhea nishikin bigfoot-pyörä (uudenkarhea, koska herra vakuutus antoi varastetun tilalle uuden) ja kokemukset tähän asti ovat olleet pelkästään positiivisia. Rullaa niin asfaltilla kovissa nopeuksissa kuin myös maastossa hiljaisilla nopeuksilla loistavasti. Erinomainen esim. hiekkateillä! Ainoa negatiivinen seikka on se, että jos haluaa mennä hc-maastoon, niin suuret renkaat tekevät käännökset ja samalla ohjaamisen vaikeaksi. Itse ajattelin hankkia toiset renkaat 26" levyjarruilla kovaan metsämenoon.

• Stargazer

Itse olen ajellut Nishikin Bigfoot TR29":llä (halvin malli) nyt parisen vuotta, ja muuta ei ole kuin kehuja sanottavana. Kyseessä on siis pyörä, joka kannattaa ostaa, jos pyöräilet paljon ihan maantiellä, mutta tarvetta on päästä pyöräilemään myös metsään, ym. hankalahkoille poluille. Näihin Bigfoot soveltuukin täydellisesti, isot renkaat jaksavat rullata kevyesti eteenpäin, ja niillä voi myös mennä sinne metsään. Ainoa ongelma onkin hankala maasto, jonne pyörä on liian iso. Mutta jos metsässä riittää kohtalaisilla poluilla pysyminen, ei ongelmia tule.

Ainoana huonona puolena mainittakoon se, että pyörä vaati kuskiltaa pituutta. Itse olen noin 185 cm, eikä ongelmia ole ollut, muuta kuin pariin kertaan vaativassa maastossa. Gary Fisheriltäkin on 29" malli, joka on matalampi, joten jos pituutta on alle 180, se voisi olla parempi vaihtoehto (vaikkakin kalliimpi).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3763
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      32
      2179
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2074
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1721
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1542
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1482
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      79
      1443
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1172
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1133
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1115
    Aihe