laihtuminen

paastolle vaan..

olen aloittamassa kahden viikon mehupaastoa. Voisinkohan saada 10 kiloa painoa pois ? Aijon joka päivä harrastaa tunnin kevyttä liikuntaa.
Onko kellään tietoa paljon rinta varustus pienenee tai pieneneekö ? Minulla ois vara vähän lähtäkkin.

Eikö minun pitäis sitte parin viikon paaston jälkeen juoda vain mehua ja vellejä pari viikkoa ?

Kertokaa kokemuksianne :)

4

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgjhgj

      Kuulostaa kyllä aika epäterveelliseltä idealta. :D 10 kiloa on enemmänkin 2 kk homma. Ongelma tuollaisissa ideoissa on se että miten jaksat nälässä lähteä sinne liikkumaan ja miten nälän tullenkin jaksat olla sortumatta johonkin ruokaan. Nykyaikana houkutuksiakin kun on joka kulmassa. Ja kroppasi tulee taistelemaan tuota nälkäkuuriasi vastaan aiheuttaen sinulle heikotusta, palelua yms... Se on vaan eloonjäämisvietti. :)

      Rintavarustus on rasvaa ja kyllä, rinnat voivat pienentyä. Mutta iho saattaa jäädä roikkumaan rintojen kohdalta ankaralla kuurilla. Erityisesti nopeissa kuureissa iho helpommin alkaa roikkua. Siksi suosittelisinkin proteiinipitoista dieettiä ja liikuntaa ja hitaampaa pudotusta.

      Juuh, kannattaa kuurin jälkeen palata hitaasti normaaliruokaan. Tosin monesti useat kilot tulevat takaisin paastoamisen jälkeen, koska yleensä on milteipä mahdotonta polttaa kahdessa viikossa 10 kiloa pelkkää rasvaa. Se on vain fysiologisesti mahdotonta. Eikä terveydenkään kannalta ole järkevää rääkätä elimistöä ihan piippuun.

      Vähäproteiiniset dieetit ovat monesti huono idea. Kuurit, jotka eivät sisällä juuri lainkaan proteiinia saavat elimistön kuluttamaan omia proteiinivarastojaan, jolloin kehon suhteellinen rasvaprosentti nousee.

    • sisisi

      Kyllä varmaa on kahden viikon kuurilla mahdollisuus saada ton verran pois. Itse olen nyt viidettä päivää paastolla ja paino on tippunut jo yli 5 kiloa. Tarkoitus on jatkaa vielä kymmenisen päivää, tai niin pitkään että paino on muutaman kilon tavoitteen alle. Itse olen valmistautunut treenaamalla salilla vähän kovemmin noin puolen vuoden ajan niin, että kehonkoostumusmittauksen mukaan lihasmassani on reilusti yli normaalin. Eli vaikka myös lihasta lähtisiki, sitä pitäisi vielä jäädä jäljellekin ihan mukavasti. Kyllähän se voi olla että nahka jää aluksi roikkumaan, mutta kyllä se siitä kuroutuu ajanoloon. Eikä se minua ainakaan haittaa vaikka se aluksi roikkuisikin.

      Itsekin olen harrastanut joka päivä liikuntaa, ihan hyvin on jaksanut. Ja uskomatonta, mutta kertaakaan ei ole ollut sillä lailla nälkä etteikö se olisi parilla vesilasillisella mennyt ohi!

      Rintojen pieneneminen riippuu ihan siitä kuinka paljon sinulla on rinnoissa rasvaa ja kuinka paljon rauhasta.

      Itse ajattelin aloittaa hedelmillä paaston jälkeen ja siitä vähitellen mukautella Jutan ohjeita itselle sopivaksi.

      Tsemppiä vaan!

      • lölöl

        tuo tsemppaa taas paastoilemaan :)! Ja onnea, tuo on jo hieno suoritus! Mietin tässä, että pitäisikö vetää pari viikkoa pelkkiä hedelmiä ym ?


      • sara___
        lölöl kirjoitti:

        tuo tsemppaa taas paastoilemaan :)! Ja onnea, tuo on jo hieno suoritus! Mietin tässä, että pitäisikö vetää pari viikkoa pelkkiä hedelmiä ym ?

        Se on nestettä ihmiset joka poistuu elimistöstä ensimmäisinä päivinä ja tällöin tulee muka tunne että on laihtunut nopeasti. Monesti tuo on silmänlumetta noin nopea laihtuminen. 1 painokilo vaatii 7000 kcal viikkokalorivajauksen. Jos keskivertonaisen energiankulututus per päivä on 2000 niin miten ihmeessä muka voisi kymmenen kiloa saada pysyvästi kahdessa viikossa pois ellei ole sitten ihan tuhottomasti ylipainoa jolloin paino tippuu nopeammin.

        Itse ahkerana salitreenaajana välttelen paastoja viimeiseen asti. Lihaksien tuleminen on kovan työn takana joten en lähtisi niitä paastoilla kuihduttamaan. Yhdessä vaiheessa kun minulla ei ollut tietoa ravinnosta ja treenauksesta teininä kokeilin kaikenmaailman ihmepaastoja. Lopputuloksena jojoilin monta vuotta painoni kanssa ja useat paastokokeilut johtivat ahmimiseen ja ikäviin sortumisen kokemuksiin. Harmi kun kouluissa ei kerrota teinitytöille miten laihtua terveellisesti vaan monet yrittävät kaikenmaailman syömättömyyskuureja. Olisinpa itsekin unohtanut moiset. Kauneimman kropan saa kun elää tasapainossa ravinnon ja liikunnan kanssa eikä rääkkää kokoajan itseään kitukuureilla.

        Monesti paastolaihduttajilla on joku ihannekuva päässään jonkun julkkiksen yleensä treenatusta vartalosta. Hyvän kropan saa vain riittävällä proteiininsyönnillä ja monipuolisella liikunnalla. Paastotessa ihminen ei saa sellaista timmiä treenattua kroppaa vaikka liikkuisikin. Suositeltavaa on ensinnäkin lihaskadon vuoksi unohtaa ainakin ankara korkeasykkeinen kestävyysliikunta. Monesti tulos ankarista paastoista on ns. laihaläski. Ja monesti ankarat kuurit ovat ulkonäölle vihollisia, hiuksia alkaa tippua,iho hilseillä ja kuivua. ankara laihduttaminen alkaa iän tullessa myös vanhentaa kasvoja nopeampaa.

        Painonlasku on nopeinta laihdutuksen alussa ja hidastuu vähitellen. Laihdutusvauhdin merkitys siihen, että painonpudotus kohdistuu juuri elimistön rasvakudokseen, on merkittävä. Rasvakudoksen menetys/vrk voi laihdutettaessa olla korkeintaan 150 grammaa. Jos laihduttaa liian nopeasti, menettää rasvakudoksen sijaan elimistön lihaskudosta ja nestettä. Liian raju laihdutus voi aiheuttaa myös perusaineenvaihdunnan häiriöitä. Ja hedelmät pelkkänä energianlähteenä ? Ne sisältävät lähinnä sokeria eivätkä pidä nimeksikään nälkää loitolla. Jos alkaa todella niukkaenergiselle dieetille kannattaa syödä proteiinia jolloin jaksaa liikkua paremmin eikä pelkkiä hedelmiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2742
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      241
      2668
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2366
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      201
      1857
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe