4320 miljardia Suomen markkaa... Se on aika paljon rahaa. 1440 € per EU:n kansalainen. Toivottavasti se riittää.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/05/1119482
720 miljardia euroa,
33
297
Vastaukset 33
"Jos näitä kreikkoja tulee lisää, niin hyvin nopeasti alkaa porukka leiriytymään ja siinä on solidaarisuus melkoisessa koetuksessa. Saksalaiselle veronmaksajallehan tämä on varmaan kaikkein ärsyttävin tilanne ja jos jotain olemme historiasta oppineet niin sen, ettei saksalaisten vittuuntumisesta seuraa koskaan mitään hyvää."
" Miltei sitä alkaa voida pahoin kun telkkarissa se ilkeäilmeinen Eu-presidentti, jonka nimeä en muista, puhuu jotain tiukemmasta kontrollista ja muuta pahaenteiseltä kuulostavaa…"
"Olisihan kuitenkin ihan suotavaa, että ihmiskunta tajuaisi jossain vaiheessa näiden valtioliittojen olevan yhtä kestäviä kuin kiinalainen hiilikaivos."
http://ohohupsis.blogit.uusisuomi.fi/2010/05/08/voi-mummo-parka/
:)tuo summa nyt riittää estämään euron syöksykierteen? Ainakin euro vahvistui aamutuimaan.
- Marjelie
Ruotsi, Norja ja Englanti ovat varmaan hyvillään kun eivät kuulu rahaliittoon.
- KÄSKIJÄ
finanssihuolistasi riippumatta?
- Marjelie
KÄSKIJÄ kirjoitti:
finanssihuolistasi riippumatta?
ja kädet olivat tyynyn alla.
- **'
jo se, kun näen Olli Rehnin kasvot. Miten hengetön olento!
- eisentäänheitäunihie
suoraan metsän kätköistä.
"Kansan syvät rivit" menevät entistäkin enemmän sekaisin, kun kerrot kaikki menot kuudella muuttamalla ne markoiksi. Että vinkikisi muillekin populisteille.
Minusta on perin lystikästä, että tässäkin asiassa syntipukiksi löytyy EU. Etenkin, kun ongelmat ovat peräisin kansallisvaltioista, jotka ovat olleet haluttomia noudattamaan EU:n sääntöjä. Aivan kuin Suomikin ihan omatoimisesti sotki asiansa 90-luvun alussa. Nyt "kansan syvät rivit" vaativat jälleen kansallisvaltioille suurempaa mahdollisuutta sotkea asiansa. Minä kun mielummin vaatisin EU:lle lisää valtaa vahtimaan, ettei niin pääsisi käymään.mihin Suomi oli sitoutunut ja minkä liiton sääntöjä se lupasi 90-luvun alussa noudattaa? Ja kuka Suomen siitä kriisistä pelasti?
Onko muuten valtaapitävien kritisointi aina populismia? Sinähän et tunnetusti herroja kritisoi.- buh
rakkikoira se siellä ulvoo ja ulisee. Meneekö aina vaan paremmin ja paremmin? Tipu korkealta!
relaxed_eyes kirjoitti:
mihin Suomi oli sitoutunut ja minkä liiton sääntöjä se lupasi 90-luvun alussa noudattaa? Ja kuka Suomen siitä kriisistä pelasti?
Onko muuten valtaapitävien kritisointi aina populismia? Sinähän et tunnetusti herroja kritisoi.Suomihan liittyi EU:hun vasta kun itseaiheutettu lamamme oli jo voiton puolella 1995. Liittyessämme lupasimme noudattaa EU:n sääntöjä ja niin olemme tehneetkin. Kommarit ja pölhöpopulistit ovat pilkanneet Suomea EU:n typeräksi mallioppilaaksi. Olisivat toivoneet, että olisimme lähteneet Kreikan tielle ja syöneet enemmän kuin tienanneet. Onneksi emme niin tehneet.
Valtaapitäviä sopii toki kritisoida, mutta mielestäni pitäisi olla tarjota tilalle konkreettisia, toimivia ratkaisumalleja. Räksyttää osaa hölmömpikin. Minä vähän luulen, että vaikka vasurit ja persut perustaisivat seuraavan hallituksen, elämän realiteetit voittaisivat eikä nykymeno pahemmin muuttuisi.buh kirjoitti:
rakkikoira se siellä ulvoo ja ulisee. Meneekö aina vaan paremmin ja paremmin? Tipu korkealta!
Jostain syystä teillä toisenmielisillä menee aina vain huonommin valitsemallanne tiellä. Mitä siitä voitaisiin päätellä?
Ratikkakuski kirjoitti:
Suomihan liittyi EU:hun vasta kun itseaiheutettu lamamme oli jo voiton puolella 1995. Liittyessämme lupasimme noudattaa EU:n sääntöjä ja niin olemme tehneetkin. Kommarit ja pölhöpopulistit ovat pilkanneet Suomea EU:n typeräksi mallioppilaaksi. Olisivat toivoneet, että olisimme lähteneet Kreikan tielle ja syöneet enemmän kuin tienanneet. Onneksi emme niin tehneet.
Valtaapitäviä sopii toki kritisoida, mutta mielestäni pitäisi olla tarjota tilalle konkreettisia, toimivia ratkaisumalleja. Räksyttää osaa hölmömpikin. Minä vähän luulen, että vaikka vasurit ja persut perustaisivat seuraavan hallituksen, elämän realiteetit voittaisivat eikä nykymeno pahemmin muuttuisi.paitsi niiden joiden ei ole siinä hyvä elää.
Mutta, kysehän ei ole enää pelkästä räksytyksestä, sen tietää hölmömpikin. Miksei Suomen rahat enää riitä kunnollisiin hoivapalveluihin? Miten Sinä sen selität? Tiedätkö miten EU:n budjetti jakautuu? Jos tiedät, niin miten se jakautuu?relaxed_eyes kirjoitti:
paitsi niiden joiden ei ole siinä hyvä elää.
Mutta, kysehän ei ole enää pelkästä räksytyksestä, sen tietää hölmömpikin. Miksei Suomen rahat enää riitä kunnollisiin hoivapalveluihin? Miten Sinä sen selität? Tiedätkö miten EU:n budjetti jakautuu? Jos tiedät, niin miten se jakautuu?Suomen rahat eivät riitä enää hoivapalveluihin siksi, että nuoremmat ikäluokat ovat penempiä kuin aiemmin. Vuonna -47 syntyi noin 110.000 ihmistä ja nykyisin noin 60.000, ihmiset elävät pidempään ja lääketiede kehittää jatkuvasti kalliimpia hoitoja ja lääkkeitä ihmisiän pidentämiseksi, niin onko ihme, ettei rahat riitä? Keskivertosuomalainen on nykyisin eläkkeellä 20 vuotta. On siinä maksamista ja hoitamista, vaikka osan eläkkeistään ovatkin jo itse ja työnantajiensa kanssa maksaneet.
EU-budjettiin en ole erityisesti perehtynyt. Villi veikkaukseni on, että suuri osa rahoista menee maataloustukiaisiin, joita pääosin vastustan.Ratikkakuski kirjoitti:
Suomen rahat eivät riitä enää hoivapalveluihin siksi, että nuoremmat ikäluokat ovat penempiä kuin aiemmin. Vuonna -47 syntyi noin 110.000 ihmistä ja nykyisin noin 60.000, ihmiset elävät pidempään ja lääketiede kehittää jatkuvasti kalliimpia hoitoja ja lääkkeitä ihmisiän pidentämiseksi, niin onko ihme, ettei rahat riitä? Keskivertosuomalainen on nykyisin eläkkeellä 20 vuotta. On siinä maksamista ja hoitamista, vaikka osan eläkkeistään ovatkin jo itse ja työnantajiensa kanssa maksaneet.
EU-budjettiin en ole erityisesti perehtynyt. Villi veikkaukseni on, että suuri osa rahoista menee maataloustukiaisiin, joita pääosin vastustan.automaatio on lisääntynyt siinä määrin, että ennen 10 ihmisen työn tekee nykyään 3 ihmistä, joten syntyvyyserot, eivätkä pidentyneet eliniät ole yksin läheskään kokonaan syyllisiä. Vaikkakin yleisesti niitä tykätäänkin syyllisinä pitää. Asian syvempi selittäminen tässä vaatisi ihan liikaa aikaa siihen nähden mitä nyt siihen mulla on käytettävissä. Sen verran kuitenkin, että priorisoinnilla on iso osuus siihen miten sitä rahaa käytetään ja se on ollut vuosia Suomessa täysin metsässä. Esim. 1,5 miljardilla saisi melkoisen määrän sairaala-automaatiota, joka takaisi hyvää hoitoa ja myös lisäisi hoitajien työn mielekkyyttä ja täten myös jaksamista.
Sinänsä valtio saa paasata Kreikkaan sen 1,7 miljardia, mutta kohtuullista on, että se sama summa irtoaisi silloin myös kotimaahan, niinhän ei kuitenkaan tule koskaan tapahtumaan.
EU:n budjetista on iso osa maataloustukia, melkein puolet, jotta on sulla siitä hyvä haju. Minä myös vastustin maataloustukia ennen, mutta en enää, koska kyllä mun mielestä köyhilläkin on oikeus ostaa ruokaa ja jos kansalla on vatsa täynnä niin se on tyytyväinen kansa silloin. Nykyään siis pidän maataloustukia tulonsiirtoina vain, koska ruoasta tulisi osalle kansalaisia kohtuuttoman kallista ilman tukiaisia, myös ulkolaisesta ruuasta.
Kuitenkin, yksi EU:n työntekijä maksaa eurooppalaisille veronmaksajille keskimäärin 212 000 euroa vuodessa ja niitä työntekijöitä on 40 000. Ja mun mielestä noista luvuista kumpikaan ei ole kohtuullinen. Neljäsosa tuosta vois olla kohtuullista. Näin esimerkkinä.relaxed_eyes kirjoitti:
automaatio on lisääntynyt siinä määrin, että ennen 10 ihmisen työn tekee nykyään 3 ihmistä, joten syntyvyyserot, eivätkä pidentyneet eliniät ole yksin läheskään kokonaan syyllisiä. Vaikkakin yleisesti niitä tykätäänkin syyllisinä pitää. Asian syvempi selittäminen tässä vaatisi ihan liikaa aikaa siihen nähden mitä nyt siihen mulla on käytettävissä. Sen verran kuitenkin, että priorisoinnilla on iso osuus siihen miten sitä rahaa käytetään ja se on ollut vuosia Suomessa täysin metsässä. Esim. 1,5 miljardilla saisi melkoisen määrän sairaala-automaatiota, joka takaisi hyvää hoitoa ja myös lisäisi hoitajien työn mielekkyyttä ja täten myös jaksamista.
Sinänsä valtio saa paasata Kreikkaan sen 1,7 miljardia, mutta kohtuullista on, että se sama summa irtoaisi silloin myös kotimaahan, niinhän ei kuitenkaan tule koskaan tapahtumaan.
EU:n budjetista on iso osa maataloustukia, melkein puolet, jotta on sulla siitä hyvä haju. Minä myös vastustin maataloustukia ennen, mutta en enää, koska kyllä mun mielestä köyhilläkin on oikeus ostaa ruokaa ja jos kansalla on vatsa täynnä niin se on tyytyväinen kansa silloin. Nykyään siis pidän maataloustukia tulonsiirtoina vain, koska ruoasta tulisi osalle kansalaisia kohtuuttoman kallista ilman tukiaisia, myös ulkolaisesta ruuasta.
Kuitenkin, yksi EU:n työntekijä maksaa eurooppalaisille veronmaksajille keskimäärin 212 000 euroa vuodessa ja niitä työntekijöitä on 40 000. Ja mun mielestä noista luvuista kumpikaan ei ole kohtuullinen. Neljäsosa tuosta vois olla kohtuullista. Näin esimerkkinä.Wiki näytti tietävän, että koko EU:n budjetti oli vuonna 2008 noin 120Mrd.€, eli noin 1% EU-maiden bruttokansantuotteesta. Minusta EU:lta odotetaan liikoja verrattuna siihen, paljonko sille maksetaan.
Tässä muuten onkin hyvä vertailukohde. Koko EU-budjetti on tuon 120Mrd ja Kreikan lainatakausten arvo oli 110Mrd. Kaikkiaan uusiin takauksiin varauduttiin noin 500Mrd:n arvosta. Eli on vasta sovittu annettavista takauksista eikä suinkaan maksettu jotain sillä summalla. Mutta kun "kansan syviltä riveiltä" on taas mennyt puurot ja vellit sekaisin.Ratikkakuski kirjoitti:
Wiki näytti tietävän, että koko EU:n budjetti oli vuonna 2008 noin 120Mrd.€, eli noin 1% EU-maiden bruttokansantuotteesta. Minusta EU:lta odotetaan liikoja verrattuna siihen, paljonko sille maksetaan.
Tässä muuten onkin hyvä vertailukohde. Koko EU-budjetti on tuon 120Mrd ja Kreikan lainatakausten arvo oli 110Mrd. Kaikkiaan uusiin takauksiin varauduttiin noin 500Mrd:n arvosta. Eli on vasta sovittu annettavista takauksista eikä suinkaan maksettu jotain sillä summalla. Mutta kun "kansan syviltä riveiltä" on taas mennyt puurot ja vellit sekaisin.EU:n budjetti. Siis ihan hyvä vuosittainen prosentuaalinen kasvu.
Ja kun puhutaan takauksista ja etelä-euroopasta samassa lauseessa, niin kyllä siinä saa todellisesti sen puoltoistatonnia laittaa palamaan.relaxed_eyes kirjoitti:
EU:n budjetti. Siis ihan hyvä vuosittainen prosentuaalinen kasvu.
Ja kun puhutaan takauksista ja etelä-euroopasta samassa lauseessa, niin kyllä siinä saa todellisesti sen puoltoistatonnia laittaa palamaan.Valitettavasti nyt on tarjolla vain huonoja ja vieläkin huonompia vaihtoehtoja. Hyvät jätettiin käyttämättä, kun EU ei määrännyt nousukaudella holtittomasti talouttaan hoitaneille maille sanktioita. Liian suuren budjettivajeen pitäisi automaattisesti johtaa EU-tukien maksamisen keskeyttämiseen.
- himopilkkijä
Ratikkakuski kirjoitti:
Suomen rahat eivät riitä enää hoivapalveluihin siksi, että nuoremmat ikäluokat ovat penempiä kuin aiemmin. Vuonna -47 syntyi noin 110.000 ihmistä ja nykyisin noin 60.000, ihmiset elävät pidempään ja lääketiede kehittää jatkuvasti kalliimpia hoitoja ja lääkkeitä ihmisiän pidentämiseksi, niin onko ihme, ettei rahat riitä? Keskivertosuomalainen on nykyisin eläkkeellä 20 vuotta. On siinä maksamista ja hoitamista, vaikka osan eläkkeistään ovatkin jo itse ja työnantajiensa kanssa maksaneet.
EU-budjettiin en ole erityisesti perehtynyt. Villi veikkaukseni on, että suuri osa rahoista menee maataloustukiaisiin, joita pääosin vastustan.Siksi voin huoletta lähteä pilkille tänään.
Ratikkakuski kirjoitti:
Valitettavasti nyt on tarjolla vain huonoja ja vieläkin huonompia vaihtoehtoja. Hyvät jätettiin käyttämättä, kun EU ei määrännyt nousukaudella holtittomasti talouttaan hoitaneille maille sanktioita. Liian suuren budjettivajeen pitäisi automaattisesti johtaa EU-tukien maksamisen keskeyttämiseen.
Eikös EU ja sen johtohahmotkin ole silloin toimineet holtittomasti?
Äänestäjänä voi asiaan vaikuttaa. Äänestämällä samoja tyyppejä antaa luottamuslauseen tuolle holtittomuudelle. Minä en sitä tee, koska tuota tekoa ei voi mitenkään puolustella. Päättäjillä pitää olla vastuu teoistaan ja viime kädessä kansan täytyy tajuta laittaa päättäjät vastuuseen.relaxed_eyes kirjoitti:
Eikös EU ja sen johtohahmotkin ole silloin toimineet holtittomasti?
Äänestäjänä voi asiaan vaikuttaa. Äänestämällä samoja tyyppejä antaa luottamuslauseen tuolle holtittomuudelle. Minä en sitä tee, koska tuota tekoa ei voi mitenkään puolustella. Päättäjillä pitää olla vastuu teoistaan ja viime kädessä kansan täytyy tajuta laittaa päättäjät vastuuseen."Eikös EU ja sen johtohahmotkin ole silloin toimineet holtittomasti?" No totta helvetissä ovat. En minä mikään kritiikitön EU:n, virkamiesten ja politikkojen ihailija ole, vaikka te niin olette päätelleetkin.
- OISUURIJAMAHTAVAEU
Eu näytti voimansa.
- LESBOÄMMÄT
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
KYLLÄ ME VELAN MAKSAMME
- rusalkaa
Sen kummemmin kommentoimatta kuitenkaan pitääkö puskurirahastoa olla...tai pitää olla ja Kreikkaa pitää auttaa jees.
Tänään huvitti demareitten 'oppositiopolitiikka'. HEH HEH :) Heinäluoma tuskin ymmärtää, että Eurooppa on pieni alue nykyään. Eikö joku vois kertoa Suomen demareille, että Kreikassa on niitten kavereitten hallitus, joita nytte tässä jeesaa Suomi muitten mukana? Oisko Heinäluoma sitte ärtynyt, että omat on siellä Kreikassa mokanneet?
Mielestäni lyhytnäköistä politikointia joillain nyt.- rusalkaa
Niin miksei tässä voi auttaa, kun on muitakin auttamassa???
Mitähän se PORVARI siellä taas itkee? Eikös se se sun Herra Katainen selittänyt, miten tämä kaikki hyödyttää Suomea....? No ei ei vai? Tai jotain unohtu.
- rusalkaa
relaxed_eyes kirjoitti:
Ai Jyrki Käteinen?
...mites se arvostettu ranskalainen ekonomisti sanoi: Tää voi jopa hyödyttää Suomea.
Öh...miten se näin meni?
Laitetaas tähän kevennykseksi KISS (uusi tuttavuus mulle) Nothing To Lose
http://www.youtube.com/watch?v=n7w0yvQN0cg&feature=related - rusalkaa
rusalkaa kirjoitti:
...mites se arvostettu ranskalainen ekonomisti sanoi: Tää voi jopa hyödyttää Suomea.
Öh...miten se näin meni?
Laitetaas tähän kevennykseksi KISS (uusi tuttavuus mulle) Nothing To Lose
http://www.youtube.com/watch?v=n7w0yvQN0cg&feature=relatedNäköjään ei löydy digiversiota paperin jutusta...
http://www.hs.fi/haku/?kaikkiSanat=Nicolas Bouzou&hae=Hae
Sitte viä tää http://www.youtube.com/watch?v=-uNEF6XtdHc&feature=related - rusalkaa
rusalkaa kirjoitti:
Näköjään ei löydy digiversiota paperin jutusta...
http://www.hs.fi/haku/?kaikkiSanat=Nicolas Bouzou&hae=Hae
Sitte viä tää http://www.youtube.com/watch?v=-uNEF6XtdHc&feature=relatedSuomi on samassa veneessä ja kun yhteen on menty niin yhdessä ollaan jo pelkästään sijaintimme vuoksi. Miksei tässä tilanteessa yhtään kitistä sitä minkälaisia tukia Suomi koko ajan SAA EU:lta...nii joo mut ne meneekin koko ajan syrjäseudun ihmisille
siis muille eikä siis mulle!! Prkle!!
Jossain Taloussanomissa oli kyllä viime viikolla juttua, että Kreikan valtiolla on huomattavasti varallisuutta. Olikos se peräti 330 miljardia. Nehän siis kaipailee 120 miljardia. Todettiin mm. että Kreikka viimeisin neuvostotalous, joka ei siis ole yksityistänyt valtion omistuksia. Siinä mielessä tää poliittinen väittely Suomessa on ihan absurdi. Demareilla on pelkästää huoli kannatuksestaan ja jollain pitää ratsastaa.
Oisko hirvee yritys ottaa mallia amerikasta, kun siellä ihmiset on ihan kauheen vihasia pankkien aiheuttamien ongelmien auttamisesta. Mut nehään on kapitalisteja. Siksikin tuntuu, että demarit on pikkasen seonneet.
Laitetaas taas linkkiä http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2010/05/05/nama-kaikki-kreikka-voisi-myyda/20106485/12 - rusalkaa
rusalkaa kirjoitti:
Suomi on samassa veneessä ja kun yhteen on menty niin yhdessä ollaan jo pelkästään sijaintimme vuoksi. Miksei tässä tilanteessa yhtään kitistä sitä minkälaisia tukia Suomi koko ajan SAA EU:lta...nii joo mut ne meneekin koko ajan syrjäseudun ihmisille
Jossain Taloussanomissa oli kyllä viime viikolla juttua, että Kreikan valtiolla on huomattavasti varallisuutta. Olikos se peräti 330 miljardia. Nehän siis kaipailee 120 miljardia. Todettiin mm. että Kreikka viimeisin neuvostotalous, joka ei siis ole yksityistänyt valtion omistuksia. Siinä mielessä tää poliittinen väittely Suomessa on ihan absurdi. Demareilla on pelkästää huoli kannatuksestaan ja jollain pitää ratsastaa.
Oisko hirvee yritys ottaa mallia amerikasta, kun siellä ihmiset on ihan kauheen vihasia pankkien aiheuttamien ongelmien auttamisesta. Mut nehään on kapitalisteja. Siksikin tuntuu, että demarit on pikkasen seonneet.
Laitetaas taas linkkiä http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2010/05/05/nama-kaikki-kreikka-voisi-myyda/20106485/12KISS: Don't know what's been going in your head...Nowhere to run! Nowhere to hide!
http://www.youtube.com/watch?v=ZjwR81J2AqA - rusalkaa
rusalkaa kirjoitti:
Suomi on samassa veneessä ja kun yhteen on menty niin yhdessä ollaan jo pelkästään sijaintimme vuoksi. Miksei tässä tilanteessa yhtään kitistä sitä minkälaisia tukia Suomi koko ajan SAA EU:lta...nii joo mut ne meneekin koko ajan syrjäseudun ihmisille
Laitetaas taas linkkiä http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2010/05/05/nama-kaikki-kreikka-voisi-myyda/20106485/12...varovasti arvioiden 300 miljrdia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va691893Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai3661209- 140999
Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu18919- 83667
Päälle hautaus?
Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa104651Voisit nainen joskus vastata minulle
Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.63642- 41638
- 49570
- 57547