Musiikintekijä etsii laulajaa/sanoittajaa

solarburst

Otsikon mukainen haku päällä. Olen tehnyt erityylistä musiikkia dancesta aina klassiseen asti about 90-luvun puolesta välistä saakka sekä itselleni, että tilauksesta muille. Esimerkkeinä mainittakoon Heurekan Verne-teatterille parina vuonna tekemäni musiikit sekä ääniefektit, muutama PC-peli, kännykkäpeli, joukkuevoimisteluohjelmat/näytökset, remiksit sekä omaa tuotantoa oleva trance-biisi kokoelmalevyllä ja niin edespäin.

Musiikkini on enimmäkseen ollut instrumentaalia, joten nyt olisi takoitus kokeilla jotain laulun kera. Musiikkityyli olisi enemmän dance/trance/house jne painotteinen, mutta muutkin tyylilajit käy. Näistä asioista voidaan keskustella laulajan kanssa erikseen.

Tarkoitus olisi että laulaja itse tekisi sanoitukset valmiisiin biisipohjiin. Voidaan myös yhdessä yrittää sumplia jotain, joskaan meikäläisen sanoitustaito ei ole kovin kaksinen :)

Laita tietoja itsestäsi ja linkki omaan ääninäytteeseesi vaikka privana, jos et halua vastata suoraan tähän viestiin, niin saat vastineeksi linkin/linkkejä josta voit kuunnlla tuotantoani.

Jos kiinnostuit, tai tiedät jonkun henkilön jota asia kiinnostaisi niin ilmoita asiasta eteenpäin. Iällä ja sukupuolella ei ole niin väliä, pääasia että asenne ja laulu/sanoitustaito on hallussa.

21

1498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • my own dream

      moikka, olen 18 vuotias tyttö Porvoosta, olen sanoittanut 12 vuotiaasta, voittanut riimitys kilpailuja ja opiskellut sanottajaksi.
      Unelmani on se että joku käyttäisi sanotuksiani musiikissa. Mitään muuta en toivo, kun että nimeäni käytettäisiin kappaleissa kun ne ovat valmiita. Voin sanottaa ihan mitä vain. Mulla on valmiita sanotuksii ja aiheen voi kertoa sanotuksiin, jos haluaa tietyn sanoman. voin tehdä myös sanotukset biittiin, jos sen mulle lähettää. Osaan myös laulaa. Teen sanotuksia ihan mihin musiikki genreen vain. Ja voin myös laulaa.
      Tahtoisin näyttää kaikille, jotka ei usko että pääsen eteenpäin tulevaisuuden suunnitelmissani tulla sanottajaks. Jos kiinnostaa niin laita vaikka sähköpostia osotteeseen: [email protected]. voin laittaa näytteitä tulemaan myös!

    • GB

      Joo mulla ois sama probleema että sanotuksia ja vocaleita vaille valmiita biittejä tulee kyllä aika kovalla tahdilla... Lähinnä electro/progressive/tech house genreihin...

      • Heippa, onko laulajaa jo löytynyt? :)


    • Moi!

      Muutama ehdokas ollut matkan varrella. Yllättävän vähän kun ajattelee miten paljon hyviä laulajia Suomessakin on :)

      Ehkä toi musagenre, tai se että pitäs myös osata sanoittaa, tökkii. Olis kyl luullut että useampi olis ottanu yhteyttä.

    • laulaja77

      Mitä ajattelit sitten tehdä näillä kappaleilla...?

    • Se mitä kappaleilla tehdään, sovitaan sitten laulajan kanssa. Jos onnistuvat hyvin niin voidaan esim. lähettää demoja eri levyhtiöihin jne.

      Mulle riittää ihan hyvin sekin että tehdään kappaleita omaksi iloksi, mutta jos tuntuu että niissä on potentiaalia menestyä niin sitten voidaan niitä tuputtaa vähän sinne sun tänne.

      Pääasia on että tehdään hyvää musaa ja nautitaan sitten omien "käsiemme" töistä :)

      Yksi tekemistäni biiseistä: http://www.youtube.com/watch?v=gAxtLz7jojQ

    • Eve

      Täällä olisi 29-vuotias Oulusta kotoisin oleva nuori nainen, joka haaveilee laulajan urasta. Myös sanoitus onnistuu. Alan kokemusta laulusta ja pianonsoitosta on jo 23 vuotta.

    • Klikkaa mun nimimerkkiä, laita mulle s-postia niin keskustellaan lisää.

    • Eli haku on edelleen käynnissä joten ottaakaapas yhteyksiä, Eve ja kaikki muutkin halukkaat! :)

    • Jemilia-

      Hei, mä oon 21-vuotias nainen turun seudulta! Oon todella kiinnostunut asiasta ja voin kyllä lähettää laulunäytteen s-postiisi ensi viikon alussa.
      Onko jotain toiveita tuon laulun suhteen? Voit vaikka jotain ehdotuksiakin kertoa, kun kuitenkin on vaikea valita joku :D

      -Jemilia

    • Moi!

      Ihan saat itse päättää minkä laulunäytteen laitat tulemaan.
      Musiikkityylit joista mulle on laitettu laulunäytteitä, on ollu aina raskaammasta hevistä aina ballaadeihin asti :)
      Mielellään saa laittaa useampiakin näytteitä jos siltä tuntuu.

      Tietenkin jos musiikkimaku on tyyliin dance/trance/house ja vastaavat, niin aina parempi.

      Ihan huippu olis jos saisit väännettyä vaikka tohon mun tekemään, aiemmin linkittämääni biisin jonkun pikku laulunpätkän :D

      http://www.youtube.com/watch?v=gAxtLz7jojQ

      Ei muuta ku laulua lurittelemaan 8P

    • Jemilia-

      Selvä juttu, koitan jotain kehittää alkuviikosta :)

    • deadmau555

      Heips! Oletko jo saanut laulajan vai vieläkö voi hakea?? :)

    • Moro!

      Ei oo sopivaa vielä löytynyt, eli voi hakea :)

      Klikkaa mun nimimerkkiä ja laita siellä olevaan s-postiosoitteeseen infoa ittestäs ja mielellään joku laulupätkä, tai linkki laulunäytteeseen.

    • Välikommentin paikka.

      Tässä viimeisen puolen vuoden aikana on ollut muutama ihan kelpo laulajaehdokas. Jostain syystä tuntuu kuitenkin olevan trendi että alkuun ollaan todella innokkaana mukana projektissa, mutta yhteydenpito laulajan osalta on yhtäkkiä loppunut kuin seinään. Biisit joita oltaisiin alettu työstämään ovat ainakin laulajan kommenttien mukaan olleet todella hyviä, ja innostuneena on odotettu yhteistyötä.

      Syytä innostukseen lopahtamiseen voi vain arvailla, ehkä jokin parempi projekti on tullut vastaan tai jotain muuta, mutta hyviin tapoihin olettaisin kuuluvan että edes ilmoitetaan että "nyt on löytynyt parempi projekti" tai edes kerrottaisiin ettei tämä projekti vaan enää jostain syystä kiinnosta (mikä on outoa huomioon ottaen laulajaehdokkaan esittämän innokkuuden projektin suhteen) ja homma olisi sillä selvä.

      Vaikka tätä hommaa pitkälti harrastuspohjalta tehdäänkin niin toivois pikkasen "ammattimaisempaa" asennetta projektia kohtaan. Projektissa on kuitenkin rento meininki eikä ole onneks mitään takarajoja, niin kiirettä ei pidetä ja ihan rauhassa mietitään asioita :)

      Eli laulajan paikka on vielä auki joten kaikki halukkaat laittakaa viestiä tulemaan!

      Osallistuin juuri huvin ja urheilun vuoksi Usherin remix-kisaan ja mun teoksen voi käydä kuuntelemassa osoitteessa:

      http://www.indabamusic.com/opportunities/usher-climax-remix-contest/submissions/104594

      Hyvää kesän alkua kaikille!

    • hyvä laulaja

      Olisikohan vika siinä, ettei musiikkisi kuitenkaan herätä kiinnostusta pidemmälle. Olen laulaja, mutta en halua laulaa juuri sinun musiikkiasi, sillä se ei ole juuri minun makuuni. Se ei tarkoita, että musiikkisi olisi huonoa, mutta musiikkimaku voi olla hyvinkin erilaista.
      Omaan korvaan voi oma musiikki kuulostaa vaikka kuinka hyvältä, mutta toiset kuulijat eivät niin koe välttämättä.

    • Hyvä laulaja,

      Eli mielestäsi laulajat ovat valehdelleet kun ovat kertoneet pitävänsä kovasti musiikistani ja odottanet yhteistyötä kanssani, ja sitten ovat kuitenkin yhtäkkiä lopettaneet yhteydenpidon kuin seinään? Kuulostaapa loogiselta.

      Eiköhän tosta linkistä jonka tänne olen laittanut aika hyvin selviä se että millaista musiikkia teen, joten jos se biisi ei miellytä niin melko turha on silloin ottaa yhteyttä. Tässä on kuitenkin käynyt niin että juuri tämän kyseisen linkin "Glacier" -biisi on ollut laulajille mieleen, ja ovat sitä halunneet alkaa työstämään. Olen myös tehnyt pari uutta biisiä joita olen laulajille soittanut, myös nämä biisit ovat ollet heidän mieleensä.

      Tässä suora siteeraus yhdestä uudesta biisistä jonka kuuntelutin yhdellä "kadonneella" laulajalla: "Wau! :) kuulostaa hyvältä!!". Mun mielestä toi kuvastaa melko hyvin mielipidettä biisistä.

      Jos kuitenkaan musiikkini/yhteistyö ei yhtäkkiä enää kiinnostakaan, niin siitä vois kuitenkin sitten kertoa mielummin kun lopettaa yhteydenpito kuin seinään ja jättää toinen arvailemaan. Tällöin voi sitten kenties taas jatkaa uuden laulajan etsimistä jos niikseen.

      Musiikkimakuja on monenlaisia kuten jo sanoit, eli jos ne ei tässä haussa kohtaa niin ei silloin kannata ehkä hakeakaan tätä laulajan paikkaa. Tosin teen musiikkia laidasta laitaan joten aina kannattaa kysyä jos on jokin tietty musatyyli mielessä jota haluaisi laulaa.

      No, oli miten oli, nyt ollaan yhden laulajan kanssa tehty yhteistyötä jo jonkin aikaa ja kolmeen biisiin on saatu laulut ja hyvältä kuulostaa :) Ehkä tämä vokalisti pysyy kuvioissa vielä hetken, jos ei, niin varmaan purnaan siitä sitten taas täällä :D

      Eihän tämä projekti periaatteesa muutenkaan ole vain yhdelle laulajalle, laulajia voi olla myös useampia jotka sitten vain "feattaavat" omilla, juuri heille tehdyillä kappaleillaan.

      Kaikille hyvää loppukesää ja antoisaa musasyksyä!

      Tässä vielä lopuksi linkki yhteen "kesäiseen" biisiini: http://solarburst.bandcamp.com/track/shoreline

    • jeah!!

      Vieläkös on laulajast pula?...mull ois muutamia valmiita sanotuksiiki jo...:)

    • Ota yhteyttä: solarburst.music(at)gmail.com

    • moill

      vieläkö tarttis laulajaa?
      minkä ikäinen olet?

    • Hyville laulaja-sanoittajille on aina käyttöä. Olen 43v. "ikinuori" musiikintekijä, perheellinen isä Vantaalta. Ikä on vain numeroita ;)

      Yhteydenotot: solarburst.music(at)gmail.com

      Tässä vielä pari linkkiä tuotantooni:
      https://soundcloud.com/taivaanranta (kotimaista "suomipoppia")
      https://soundcloud.com/solarburst (trance/dance yms. EDM-musaa)

      Hyvää kesää kaikille! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2878
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2174
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe