Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tiedätkö kumppanisi seksikumppanien määrän?

lkfhasfhuh

Olemme riidelleet tästä aiheesta mieheni kanssa monet kerrat. Eli onko minulla oikeus tietää mieheni seksikumppanien määrä? Mielestäni tästä aiheesta pitäisi voida puhua avoimesti, mutta mieheni mielestä asia ei kuulu minulle. Olemme olleet yhdessä jo vuosia, mutta edelleenkään mieheni ei kyseistä asiaa suostu paljastamaan. Mieheni tietää omieni määrän, joten mielestäni olisi oikeudenmukaista että minä tietäisin myös hänen määrän. Tiedän, että menneet on menneitä, mutta en kuitenkaan voi niitä unohtaa koska asia vaivaa minua ja melkeinpä päivittäin on mielessäni. Eli miten teillä muilla; onko kumppanien määrä salaisuus vai oletteko asian käsitelleet avoimesti?

41

2996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piippana

      mut aluksi mies ei olisi mitenkään halunnut asiasta puhua. No minulle mieheni on minun ainoani ja miehellä on ollut paljon muita naisia, joten ymmärrän jos asia ei ollut hänelle mieluinen puheen aihe.
      Mut jos ei halua puhua tietäisin että takana on jotain salattavaa.
      Luultavasti niitä on niin paljon siis PALJON kun ei halua asiasta puhua.
      mieti nyt haluatko olla ihmisen kanssa jolla on ollut seksikumppaneita, yhden illan juttuja useita erinaisten kanssa. Jos kestät sen onko siinä sit eroa sanooko mies sen ääneen vai ei.

    • mitäsenonväliä?

      Enkä minä sillä tiedolla mitään tekisikään. Sen verran tiedän, ettei niitä nyt kymmeniä ole ollut, mutta en ole ainokainenkaan. Mitä väliä sillä on? Ei minullakaan montaa ole ollut, mutta ei minulla ole niistä tarvetta puhua. Jos mies ei halua niistä puhua kanssasi, ei se välttämättä kuitenkaan tarkoita sitä, että niitä olisi ollut mielettömästi. Eikä meillä edes ajatella, että asia olisi salaisuus. Koska sillä ei vaan ole mitään merkitystä nykyhetken kannalta. Mitä sitten, jos tietäisit entisten kumppaneiden tarkan lukumäärän? Alkaisiko mieltäsi vaivaamaan kuinka moni oli blondi, brunette, hoikka, tukeva, parempi seksissä kuin sinä, kauniimpi kuin sinä jne? Voit spekuloida entisiä kumppaneita mielessäsi loputtomiin, mutta ei se tieto loppujen lopuksi sinun elämääsi helpota.

      Sitten, jos ruvetaan puhumaan tämän suhteen aikaisista seksikumppaneista, niin sitten vaatisin jo lukuja :D

      • drfghhm

        samaa mieltä olen kanssasi! Mitä väliä sen oikeasti on?! Toisen ihmisen kun tuntee, pystyy kyllä aavistamaan, onko niitä ollut lähempänä 5:ä kuin vaikkapa 50:ä, eikö vaan? Minä sen kummemmin kuin miehenikään emme ole ottaneet asiaa puheeksi, koska sillä ei ole merkitystä suhteemme kannalta.


    • anna_olla

      Eikö menneiden voi antaa olla? Useimmilla ihmisillä kuitenkin on jonkinlainen menneisyys. Nykyisyys on se millä on väliä.

    • ***************

      asiasta ollaan puhuttu avoimesti mieheni kanssa ja molemmat tietää toistemme taustan määrällisesti..
      vaan eipä asia kiinnosta sen enempää ja mitäpä toisen menneisyys toiselle kuuluu????
      mielestäni se mitä on ollut ennen suhdetta niin sitä ei tarvii kaivella vaan keskitytään täysillä siihen mitä nyt on... eipä se menneisyys muutu vaikka siitä miten puhuu....

    • jmhgj,hbn

      oikeastaan voi sanoa kuin voi-voi, mitäs menit kertomaan... Veemäisesti sanottu, mutta niin se vaan on. Kaikki eivät halua asiasta puhua eikä se, että sinä halusit oman "lukemasi" kertoa oikeuta sinua kiristämään mieheltä vastaavaa tietoa.
      En minäkään ole riehunut siitä, että mieheni tietää, minkä ikäinen olin ekan kerran tapahtuessa, mutta hän ei ole kertonut omaansa. Täysin epäoleellinen asia suhteemme kannalta aivan kuten entisten seksikumppanien määräkin.

      • klhgytftik

        niin eli te jotka vastasitte, että asialla ei ole merkitystä, niin kuitenkin tiedätte kumppaninne määrän. Hieman ristiriitaista :/ Niin ja mieheni on ainoani joten en oikein määrääni voinut häneltä salata.


      • mitäsenonväliä?
        klhgytftik kirjoitti:

        niin eli te jotka vastasitte, että asialla ei ole merkitystä, niin kuitenkin tiedätte kumppaninne määrän. Hieman ristiriitaista :/ Niin ja mieheni on ainoani joten en oikein määrääni voinut häneltä salata.

        Minä en tiennyt eikä tuossa drfghhm myöskään tiennyt.

        Jäin kyllä vielä ihmettelemään sitä, että jos te olette olleet yhdessä jo vuosia, niin miten ihmeessä vieläkin jaksat vängätä tätä asiaa? Eikö teille ole kaikkien näiden vuosien aikana kertynyt mitään muuta ajateltavaa suhteestanne kuin jotkut vuosien takaiset eksät?


      • taas yksi tietävä
        klhgytftik kirjoitti:

        niin eli te jotka vastasitte, että asialla ei ole merkitystä, niin kuitenkin tiedätte kumppaninne määrän. Hieman ristiriitaista :/ Niin ja mieheni on ainoani joten en oikein määrääni voinut häneltä salata.

        Minäkin kuulun niihin, jotka tietävät ja jotka sanovat, ettei sillä ole väliä. Puhuimme näistä suhteen alkuaikoina ihan avoimesti, ja jätettiin se sitten taaksemme. Nyt siitä on kulunut jo niin monia vuosia, etten enää edes muista, mikä miehen "numero" on. Mutta kun te olette olleet jo vuosia yhdessä eli tilaisuus asioiden setvimiseen suhteen alussa on jo menetetty, niin miksi enää riidellä aiheesta? Mitä se enää muuttaa kuin heikompaan suuntaan? Minusta tuntuu, että jostain syystä olet epävarma ja vähän mustasukkainen jollekin, mutta et tiedä, kuinka monelle sinun pitäisi olla. Erityisesti, koska mies on ainoasi. Yritä päästä oman pääsi herrattareksi, jotta et mustasukkaisuudella tuhoa jotain, joka ilmeisesti muuten on hyvää?

        Minusta oleellisempaa on tietää jotain, jos puolisolla on ollut pitkäaikaisia suhteita, koska ne ovat jostain syystä päättyneet, ja päättymissyystä voi oppia jotain puolisostaan. Eli tarkoitan, että jos puolisolla on ollut pitkäaikaisia suhteita, mutta ne eivät esim. ole edenneet kihlauksen tasolle, niin se kertoo jotain. Kuten kertoisi sekin, jos puolisolla olisi ollut tapana jokaisen pidempiaikaisensa kanssa oitis kihloihinkin rynnätä, avioliittoon asti ehtimisestä puhumattakaan. Jos mies ei sellaisistakaan halua puhua lainkaan, niin se on hiukan hämmentävää, mutta miksi silläkään vuosien jälkeen enää itseään rasittaa.

        "mielestäni olisi oikeudenmukaista että minä tietäisin myös "

        Maailma ei ole oikeudenmukainen. ;-/


      • anna_olla
        klhgytftik kirjoitti:

        niin eli te jotka vastasitte, että asialla ei ole merkitystä, niin kuitenkin tiedätte kumppaninne määrän. Hieman ristiriitaista :/ Niin ja mieheni on ainoani joten en oikein määrääni voinut häneltä salata.

        Nyt ei ole kumppania mutta kolmen edellisen suhteen (tämä kattaa viimeiset 35 vuotta elämästäni) miesten kumppanien määrää en ole tiennyt enkä kysellytkään.


    • Ei nimimerkkiä

      "onko minulla oikeus tietää mieheni seksikumppanien määrä?"

      Ei.

      "Mielestäni tästä aiheesta pitäisi voida puhua avoimesti, mutta mieheni mielestä asia ei kuulu minulle."

      Mielestäni nakerrat pohjaa suhteeltanne.

      Tämä koskee muitakin asioita. Miehesi kertoo sinulle sen, mihin hän on valmis ja minkä hän katsoo hyödylliseksi.

      • fjdkslaä

        Meillä suhteen alkuaikoina mies kysyi, että onko mulla ollut paljonkin kokemuksia. Vastasin että ei ole. Toki noita miehiä on tullut ja mennyt mutta määrällisesti 7 tai 8 (joka on mielestäni aika vähän kun seksielämää on ollut vajaat 10 vuotta). Ja tuona aikana seurustellut (ennen nykyistäni) vakituisesti yhden kanssa. Tuostahan tulee matikalla laskettuna 1 mies per vuosi (noin, ei edes sitäkään). Enkä siis laske itseäni niihin jotka harrastavat yhdenillanjuttuja. Toki nuo ovat yhdenillanjuttuja, mutta kerran vuodessa??

        Mies vastasi samansuuntaisesti, että eipä niitä pahemmin ole kun ei yhdenyön jutuista välitä.

        Siihen jäi ne puheet ja utelut.

        Jos otatte selvää että miehellä on ollut vaikkapa 30 naista. Seuraavaksi alatte miettimään että keitä ne ovat olleet. Sitten alatte baarissa utelemaan että oliko se tuo, joka moikkasi vai tuo joka tarjosi oluen vai.... Ei hyvää seuraa.


    • Marjo27

      Mut ei se miusta mitekää tärkee tieto oo. Kaikillaha meillä on menneisyys. Mies tietää myös miun lukeman joka on huomattavasti suurempi ko hänen, mut ei tuo tieto oo mein elämää mitekää häirinny. Niistä on puhuttu ja PISTE. Mut jos toine ei haluu kertoo, ni luuletko että asiasta jankkaaminen/riitely auttaa sitä? Mitä sie yleensä sillä tiedolla teet??

      • kjhguyfdctck

        vastausta eli tiedätte kumppaninne luvun. Minkä ihmeen takia tiedätte luvun, jos kerta sillä ei ole mitään väliä? Ja kerta tiedätte luvun niin oletteko sitten itse alkanu miettimään, että keitä ne ovat olleet? Tuskin olette. Mutta joka tapauksessa en ymmärrä, että mikä ihmeen tabu on ettei lukumäärää voi toiselle kertoa? Kerrotaanhan ja jaetaanhan sitä muitakin asioita.


      • taas yksi tietävä
        kjhguyfdctck kirjoitti:

        vastausta eli tiedätte kumppaninne luvun. Minkä ihmeen takia tiedätte luvun, jos kerta sillä ei ole mitään väliä? Ja kerta tiedätte luvun niin oletteko sitten itse alkanu miettimään, että keitä ne ovat olleet? Tuskin olette. Mutta joka tapauksessa en ymmärrä, että mikä ihmeen tabu on ettei lukumäärää voi toiselle kertoa? Kerrotaanhan ja jaetaanhan sitä muitakin asioita.

        En tiedä, viittasitko minuun "kahdella edellisellä", koska jo kerroinkin aiemmin, miksi tiedän oman mieheni luvun. Eli puhuimme hyvin monista asioista, muistakin kuin näistä petipuuhista, aika varhaisessa vaiheessa suhdetta.

        "Mutta joka tapauksessa en ymmärrä, että mikä ihmeen tabu on ettei lukumäärää voi toiselle kertoa? Kerrotaanhan ja jaetaanhan sitä muitakin asioita. "

        Siinä mielessä olen jopa samaa mieltä kanssasi, että kun omassa suhteessa kaikesta on aina puhuttu avoimesti, niin se on tuonut ison luottamuksen. Ja helpottanut varmasti arkea, kun on kumppanissa ollut samalla ystävä, jonka kanssa kaikesta on voinut puhua.

        Mutta sinun tilanteesi kuulostaa erilaiselta, kun nyt, vuosien kuluttua asiaa harmittelet. Miksi sitä enää peikkona suhteessanne pitämään, kun aikaa on kulunut ja arki näyttäytynyt sellaisena kuin on, ilman tätä tietoakin? Ja muuten, tiedän pariskuntia, joissa esim. raha-asiat pidetään avioliitossakin täysin omana tietona (se osuus, joka jää yhteisten menojen kattamisen jälkeen). Ja raha-asioilla on merkitystä nykyhetkessä, menneillä petikumppaneilla ei ole. Eli kaikki eivät puhu ja jaa kaikkea muutenkaan.

        Mutta tabuasiaan et voi saada vastausta kuin omalta mieheltäsi. Kaikille nimittäin tuonkaan asian kertominen ei ole "tabu", mutta joillekin on. Ei täällä kukaan osaa kertoa, miksi juuri sinun miehellesi tuntuu olevan. Mutta mielestäni on hänen oikeutensa olla kertomatta. Asiasta ei olisi koskaan tullutkaan teille "tabua" ellet olisi alkanut vaatia tietoa. Jos olisit ekalla kerralla hyväksynyt, ettei mies halua kertoa ja antanut asian olla, olisit itsekin varmasti jo päässyt "tietämättömyytesi" yli. Joten sinun päähänpinttymäsi on tehnyt asiasta teille tabun, ei miehen kieltäytyminen.

        Ajattele asia toisin. Jos miehesi nyt kertoisi, että ennen sinua on ollut 0 tai 1 tai 5 tai 20 tai 100 naista. Miten sen tietäminen noilla eri vaihtoehdoilla muuttaisi elämääsi juuri nyt?


    • näin miettii hän

      Mun mielestä on aina jotenkin hölmöä vedota että "kun mä olen kertonut, niin sunkin pitää..." Ei se niin mene: sä kerrot, mitä sä kerrot ihan omasta halustasi ja sitten toinen omastaan. Jos hän ei halua kertoa, niin ei halua. Oikeudenmukaisuus suhteessa ei perustu tuollaisille asioille ja sullakin taitaa olla elämässäsi hieman liian vähän tekemistä, jos asia melkein päivittäin vaivaa. Suosittelen hankkimaan harrastuksia tai miettimään vaikka, mikä suhteessa on oikeasti tärkeää ja millä kannattaisi päivittäin päätään vaivata.

      Mä en nää mitään syytä, miksi mun pitäisi tietää, jos toinen ei kerro, jos siis suhteessa ei ole epäilyttävää eikä mun tarvitse epäillä jotain... Ihmeellistä. Enkä itse kerro, en ole yhdeltäkään udellut enkä tiennyt. Lapsellista on sellaisen numeroleikin kutsuminen avoimuudeksi. Avoimuutta on rehellisyys siitä kuka ja mikä on nyt, mitä suhteelta haluaa ja etsii, mitkä ovat todelliset tunteet, miten meillä menee, miten mulla menee, eikä jankkaaminen naimisten lukumäärästä.

      Mietipä nyt vaikka vaihteeksi tällaista: miehesi joutuu auto-onnettomuuteen etkä tiedä vaikka 12 tuntiin onko hän hengissä, jääkö hän henkiin, mitä teille käy... Onko tuo tieto silloin tärkeää? Mieti vaikka sitten että kun menette naimisiin ja sinä lupaat myötä- ja vastoinkäymisissä. Kun tulee lapsia, ja te valvotte itsenne väsyksiin kun lapsi sairastuu, te itkette rakkaittenne menetyksiä, työttömyyttä, tai kun talonne palaa. Tai te jäätte lapsettomiksi ja mietitte mitä nyt. Teistä toinen sairastuu syöpään. Niin, mitkäs ne ominaisuudet suurien kriisien hetkillä olisi tärkeitä... Tietää kuinka monen kanssa toinen on nainut... Joo, se ei ihan ekana tule listalle. No, nyt sanot, että onpas lapsellista. Mutta jos tuntuu suuret asiat, mitä elämä voi pitää sisällään, lapsellisilta vertauksilta, niin mitenkäs tuon asian: te olette vuosia olleet yhdessä ja sä sanot, että kyllä tää nyt päivittäin vaivaa???? Vaivaako ihan oikeasti? Onko tuo nyt ihan varmasti se oikea asia, mikä sua vaivaa? Oletko nyt ihan, ihan varma?

      En usko. Kun tosipaikka tulee, sua ei kiinnosta se hevon vit**akaan. Ja se, mikä ei tosipaikan tullen ole tärkeää, ei ole muuta kun lisänä matkassa ja rikka rokassa: sitä ei välttämättä tarvitse tietää.
      Sun tarvii tietää kenen kanssa sä olet, ja ehkä se sua vaivaa? Että sä et tunne miestäs. Mutta toiko on avain ihmisen tuntemiseen... No, tuskinpa. Ole vaikka kiinnostunut siitä kuka se on nyt, niin saat tietää. Tavallaan saat vastauksen myös tuohon kysymykseen siinä samalla.

      • silumiini

        Viisaita sanoja, todella viisaita sanoja!


      • drfghhm
        silumiini kirjoitti:

        Viisaita sanoja, todella viisaita sanoja!

        täysin samaa mieltä kanssasi!


      • ...
        drfghhm kirjoitti:

        täysin samaa mieltä kanssasi!

        Nyt semmoselta vastaus joka ei tiedä eikä enää ehkä haluakkaan tietää. Aluksi yritin saada vastauksen, mutta ei halunnu kertoa, en usko että kovin montaa on, voin olla jopa ainoa, en tiiä. Nyt ollaan oltu jo monta vuotta yhessä eikä sillä enää oo mitään väliä. Voi olla että jos saisin tietää määrän, se alkais häiritsemään mun elämää ainaki joksiki aikaa, voisin oikeesti miettiä että onkohan se ollu tuon ja tuon kans. Ja tulis lisää mustasukkasuutta mikä ei ois kummallekkaan kiva.


    • Nainen39,5V

      ..koska eipä ole tullut lasketuksi. Mä en ole koskaan kysellyt kumppanini aikaisempien panojen määrää, mun mielestä se on aika teinimeininkiä! Mitä sillä tiedolla tekee? Luulen, että aloittajankin tapauksessa miehesi meinaa et tieto lisää tuskaasi. Miksi sä edes vuosien yhdessä olon jälkeen ihan aikuisten oikeasti mietit koko asiaa?? Jos hänellä ei teidän yhdessä oloaikana niitä ole siun lisäksesi lisää tullut..
      Mainitsit, et miehesi on ainoasi, joten tässä taitaakin olla enempi kyse siitä et sua harmittaa se ja haluaisit kokeilla muitakin, jotta olisi vertailupohjaa?? Vai mitä sä haluat? Älä ahdista miestäsi tällä asialla, tai kohta sulla on tosiaankin enemmän seksikokemuksia kuin yhden kanssa.. ;)

    • tarpeeseen?

      Mietipä, miksi sinulle on niin tärkeää jokin menneisyyden kattava luku. Mitä teet jos saat sen selville?

      Nykyisessä suhteessani (olemme molemmat yli 40) puhuimme aluksi menneisyyksistämme ihan vähän. Sovimme jo siinä vaiheessa, että existä ja entisistä ei puhuta jos siitä ei jotenkin ole hyötyä omalle suhteellemme. Tätä sopimusta olemme noudattaneet ja puheita on ollut viimeisen vuoden aikan kaksi-kolme kertaa. Viimeksi asia oli paikallistuntemus, "tunnen nämä seudut, koska opiskeluaikana seurustelin täällä asuvan ihmisen kanssa". Hän ei kertonut enempää enkä minä kysynyt.

      Aikuisella ihmisellä on menneisyys. Elämme sen kanssa ja toivottavasti tasapainossa. Juuttuminen johonkin pakkomielteiseen ajatukseen pitäisi jo itseäkin varoittaa siitä, että nyt ei kaikki ole kunnossa. Omassa päässä siis.

    • miessssssssss

      miesten ja naisten määrän,tosin epäilen sitä oikeaksi. nainen taas tietää suurinpiirtein minulla ollleiden naisten määrän,mutta ei vajaata kymmentä miestä. Ei kaikkea sentään kannata kertoa:)

    • trifjhj

      > Olemme riidelleet tästä aiheesta mieheni kanssa monet kerrat. Eli onko minulla oikeus tietää mieheni seksikumppanien määrä?

      Ei ole.
      Kaikilla parisuhdepalstoilla neuvotaan olemaan puhumatta existä ja varsinkin kumppanien lukumääristä. Mies on järkevä, kun ei sinulle niistä puhu.

      Kuten vastauksista on käynyt ilmi, monet ovat jutelleet kumppaneistaan puolisonsa kanssa. Jutelleet eli jakaneet kokemuksiaan tasapuolisesti, vuorovaikutteisesti, jne.

      Sinulla ei ole siltä saralta jaettavaa miehesi kanssa. Älä siis oleta, että miehen pitäisi tehdä tiliä aikaisemmistaan. Onko niitä edes monia, et ehkä häviä mitään tiedon saamatta jäämisessä.

      Miehesi on järkevä ja arvostaa sinua. Arvosta sinä miestäsi !

      Mieti, millaista olisi olla miehen kanssa, joka jatkuvasti kertoilisi entisistään, mitä teki kenenkin kanssa, kuka oli millainen ja montako niitä oli. Kuinka moni oli sinua parempi? Olisitko silloin onnellisempi kuin nyt?

      Arvostaisitko miestä, joka kertoisi kaikki kokemansa asiat entisten naisten kanssa?
      Kun eroatte, olisiko iloinen, että miehesi kertoisi kaikki sinun seksiasiasi seuraavalle naisystävälleen?

      Olemalla kertomatta seksiasioista, mies myös suojelee entisten naisystäviensä yksityisyyttä.
      Et vain tajua, millaisen helmen ja herrasmiehen olet löytänyt !

      Luota itseesi. Ei mies olisi sinun kanssasi, ellei kokisi, että sinun kanssasi on mukavinta olla. Hänellä on kokemusta muista naisistakin ja on valinnut juuri sinut :)

      • lkjldycghvokåä

        halunnut tietoa, että missä, miten ja ketä hän on paneskellut. Ainoastaan lukumäärää. Ja ehkä tässä loukkaavinta onkin se, että miksi asiasta ei voi puhua avoimesti. Miksi pitää salata asioita aivan kuin kyseessä olisi joku valtion salaisuus? Jos kerta menneisyys on teidän mielestä niin kauhea asia, niin eihän toiseen ihmiseen pysty sitten ollenkaan tutustumaan jos siitä ei saa puhua. Missä menee raja? Saako toiselta edes kysyä, että millon opit pyörällä ajamaan vai onko sekin kysymys tabu?


    • were

      Onko sillä mitään väliä? Ymmärrän jos mielenkiinnosta kysyy asiaa, mutta jos asiasta syttyy oikein riita niin silloin on kyselijän päässä jotain vikaa. Eihän tuo kumminkaan suhteen kannalta tärkeää tietoa ole....

    • jgiu

      En myöskään ymmärrä, miksi se sinua niin kauheasti kiinnostaa.
      Itsekään en miehelleni moista kertois, vaikka sitä kysyisikin, luku kestää kyllä päivänvalon, mutta se asia ei kuulu hänelle.
      Miehenkään kumppaneita en välitä kuulla, haluan ajatella olevani se ainoa, vaikkei se todellisuutta luonnollisesti olekkaan. En tee sillä tiedolla yhään mitään.

    • terporkhjh

      Meillä ei ole ollut tarvetta käsitellä asiaa avoimesti. Itse asiassa en voisi kuvitella kysyväni asiaa naiseltani. Molemmilla on tähän ikään (40v) mennessä kertynyt kokemuksia.

      Tuollainen kuulostaa jotenkin ahdistavalta. Minkälaiset ihmiset hermoilevat menneiden vuoksi? Heikon itsetunnon omaavat tai seksuaalisuudestaan tai riittävyydestään epävarmat ihmiset ovat varmaan uteliaita tällaisista asioista.

      Otetaan esimerkiksi huorittelijat, joita riittää näillä forumeilla. Huorittelijoita pelottaa se, että nainen on seksuaalisesti kokeneempi ja itsevarmempi. Naisen tulisi olla neitsyt, koska huorittelija on itse joko hyvin epävarma tai kokematon, ja huorittelija kokee, että pystyy toimimaan ainoastaan neitsyeen tai hyvin kokemattoman naisen kanssa.

      • öljuhnkml

        on erilainen, jollekin sillä tiedolla yksinkertaisesti on merkitystä ja toiselle ei. Joten ne jotka ei halua tietää niin ei se tarkoita että olette oikeassa. Vaikka ei sekään tarkoita, että jotka haluaa tietää niin nekään ois oikeassa.


    • Pikku-A

      Asia ei kuulu sinulle millään muotoa, eikä sinulla ole edes oikeutta urkkia. Voin taata, että et kostu mitään
      kaivamalla menneitä. Minä en ole koskaan kysynyt vaimoltani, eikä hän minulta. Ja typerää se oliskin näin
      17 vuoden jälkeen.

      "Tiedän, että menneet on menneitä, mutta en kuitenkaan voi niitä unohtaa"...miten sinä et muka voi
      unohtaa asioita, jotka eivät ole IKINÄ KOSKENEET SINUA MITENKÄÄN? Ei sinlla VOI OLLA MUISTOJA asiasta,
      joten ei voi olla unohdettavaakaan.

    • zalapoliisi

      Periaatteessa sinulla ei ole oikeutta ja nykyisyys pitäisi ratkaista. Ymmärrän kyllä, koska itseänikin asia vaivaa nykyiseni kanssa, että sillä voi todella olla väliä. Nimittäin siinä mielessä, että se kertoo ihmisen luonteesta ja arvomaailmasta jotain. Toki jokainen voi muuttua, mutta lienee harvinaisempaa. Jos kumppanilla olisi ollut vaikkapa 70 yhdenyön juttua ja ei yhtään vakavaa suhdetta, niin mitä se kertoo hänestä? Mielestäni paljonkin. Jos hänellä on ollut yksi tai kaksi vakavaa suhdetta, eikä yhtään yhdenyön juttua? Jälleen, kertoo paljon. Myös erojen syyt olisi hyvä tietää, koska historia toistaa usein itseään ja syyt kertovat luonteesta ja tavasta suhtautua parisuhteeseen melko paljon. Exäni erosi entisistään pettämällä, samoin teki minun kanssani ja seuraavankin. Hänellä oli omien sanojensa mukaan ollut kumppaneita epämääräinen määrä; "ohan noita ollut". Lopulta selvisi niitä olleen 60-70. Jos nämä tiedot olisivat tulleet ilmi heti kättelyssä, en olisi ryhtynyt suhteeseen lainkaan. Siis kyllä, menneisyydelläkin on väliä. Silti, usean vuoden jälkeen tuntuu oudolta kysellä vieläkin tällaisia, yleensä nämä selvitetään alkuvaiheessa. Toista kunnioittava kumppani voisi kuitenkin tuoda taustaansa esiin toisen niin toivoessa.

      • lkjhuygvhb

        vastauksestasi. Ja olen kyllä jo aivan suhteemme alussa yrittänyt kyseisestä asiasta mieheni kanssa keskustella, mutta hän ei siitä puhu. Ja olen sitten aina hänen mielekseen "unohtanut" asian, kunnes se taas nousee esille. Ja olenkin ajatellut, että vielä koittaa se päivä jolloin hän on valmis puhumaan asiasta, mutta ei niin taida tapahtua. Joka tapauksessa tiedän, että en pysty sitoutumaan loppuelämäkseni ihmiseen jolla on salattavaa, koska pelkään että jonain päivänä minulle sitten selviääkin jotain kamalaa hänestä. Joten parempi kai etsiä joku ihminen joka on valmis avoimuuteen.


      • taas yksi tietävä...
        lkjhuygvhb kirjoitti:

        vastauksestasi. Ja olen kyllä jo aivan suhteemme alussa yrittänyt kyseisestä asiasta mieheni kanssa keskustella, mutta hän ei siitä puhu. Ja olen sitten aina hänen mielekseen "unohtanut" asian, kunnes se taas nousee esille. Ja olenkin ajatellut, että vielä koittaa se päivä jolloin hän on valmis puhumaan asiasta, mutta ei niin taida tapahtua. Joka tapauksessa tiedän, että en pysty sitoutumaan loppuelämäkseni ihmiseen jolla on salattavaa, koska pelkään että jonain päivänä minulle sitten selviääkin jotain kamalaa hänestä. Joten parempi kai etsiä joku ihminen joka on valmis avoimuuteen.

        Hmmm... ei se asia itsekseen teillä "nouse esille", kyllä sinä ihan itse nostat sen aina esiin. Vaikka väliaikana väitätkin unohtaneesi.

        Jännää on, että olet ollut jo vuosia tämän miehen kanssa, ja ilmeisesti teillä menee muuten hyvin? Mutta silti olet valmis nostamaan kytkintä, koska et ole saanut tässä asiassa miestä toimimaan mieleiselläsi tavalla? Mitä ihmeen "kamalaa" hänestä vielä vuosien jälkeen voisi paljastua? Etkö katso tuntevasi häntä vuosien jälkeen jo niin hyvin, että tiedät, mikä on miehiään? Riippumatta siitä, kuinka paljon tai vähän oli naisia ennen sinua? Onko nyt ihan varma, ettei teillä - tai siis sinulla - oikeasti kiristä jokin muu asia, koska entisistä suhteista tällaisen numeron tekeminen tuntuu kyllä tosi oudolta? Minusta kyse on nyt sinusta ja hiukan hallitsemattoman tuntuisista peloistasi ("pelkään että jonain päivänä..."), ei miehen menneisyydestä. Ja siksi ongelman vastauskaan ei ole miehen menneisyyden tietämisessä vaan siinä, että saat oman päänuppisi järjestykseen. Toivotan sinulle siinä menestystä ja aitoa ymmärrystä, että jos miehen muut naiset ovat menneisyyttä, niin vain sinä teet niistä ongelman teidän nykyiseen suhteeseenne (eri asia, jos miehellä olisi muita teidän suhteenne aikana, mutta siitähän ei ole ollut kyse).


    • Wanha wiisas mies

      En ole koskaan asiaa vaimoltani tiedustellut, enkä edes halua sitä tietää. Omaa "lukuani" en kerro missään tapauksessa. En käsitä miksi toiseen liittymätön menneisyys pitää tuoda suhteeseen oikein tieten tahtoen. Ovatko ihmisten väliset suhteet muutoin liian tasaisia ja ongelmattomia.

      Sen lisäksi kysyn tämän:

      eikö entisillä kumppaneilla ole mitään oikeuksia yksityisyyteen kun uusi kumppani on löytynyt? Jos miehesi kertoo sinulle kaiken, niin mitä hän kertoo sinusta jos joskus eroatte? Arvostaisit hänen hienotunteisuuttaan.

      Asia nimittäin menee niin, että kun saat tietää määrän alat seuraavaksi kysellä milloin, missä ja kenen kanssa.

      • kjhcdytgvk

        sinä voi tietää miten asia menee. Ja edelleenkään en ole kaikkea halunnut tietää.


    • trifjhj

      > Jos kerta menneisyys on teidän mielestä niin kauhea asia, niin eihän toiseen ihmiseen pysty sitten ollenkaan tutustumaan jos siitä ei saa puhua.

      Kuten sanoin, asioista voi puhua. Mutta sinulla ei ole oikeutta painostaa miestä paljastamaan seksikumppaneiden määrää. Kysyykö hän sinulta, kuinka usein olet tyydyttänyt itseäsi ennen häntä? Kenestä haaveilit silloin, jne? Seksiasioista voi puhua, jos haluaa, mutta ei ole pakko. Kuten sanoin, teillä ei ole tuolla saralla mitään yhteistä jakamista asiassa, ellet ala kertomaan seksikerroista itsesi kanssa.

      > Ja olen kyllä jo aivan suhteemme alussa yrittänyt kyseisestä asiasta mieheni kanssa keskustella, mutta hän ei siitä puhu. Ja olen sitten aina hänen mielekseen "unohtanut" asian, kunnes se taas nousee esille.

      Eli olet alusta asti tiennyt hänen kantansa asiaan ja silti ollut hänen kanssaan. Jos nyt jätät hänet saman asian vuoksi, eikö ole nämä vuodet vain käyttänyt miestäsi hyväksesi?

      > Joka tapauksessa tiedän, että en pysty sitoutumaan loppuelämäkseni ihmiseen jolla on salattavaa, koska pelkään että jonain päivänä minulle sitten selviääkin jotain kamalaa hänestä. Joten parempi kai etsiä joku ihminen joka on valmis avoimuuteen.

      Jos nyt jätät hänet tämä asian vuoksi, eikö ole kaikki nämä vuodet vain käyttänyt miestäsi hyväksesi?
      Seksikumppaneiden lukumäärä on vähän eri asia kuin vankilatuomio ryöstelyistä, yms.

      > Et sinä voi tietää miten asia menee. Ja edelleenkään en ole kaikkea halunnut tietää.

      Kerroit, että ensit et halunnut tietää seksikumppaneiden määrää ja nyt haluatkin. Et itsekään voi tietää, mitä tapahtuu. Mikä merkitys sillä on, jos miehelläsi on ollut 40 seksikumppania? Jätätkö hänet vai kiitätkö rehellisyydestä ja jatkat ilman, että asia alkaa vaivaamaan mieltäsi millään tavalla?

      Seuraavaksi sinua kiinnostaa, onko miehesi ollut kahden naisen kanssa tai onko hän kokeillut miehiä.
      Ja mielestäsi hänen on pakko kertoa asiat sinulle, sillä salaajassa on jotain hämärää ja jätät hänet joka tapauksessa.

      > Missä menee raja? Saako toiselta edes kysyä, että millon opit pyörällä ajamaan vai onko sekin kysymys tabu?

      Raja menee siinä, miten sen itse määrittelette. Sinä et voi määritellä miehesi rajoja.
      Jos et halua kertoa miehellesi, milloin opit ajamaan polkupyörällä, se on sinun asiasi. Tuskin kukaan järkevä ihminen sen takia toista jättää. Sinä ilmeisesti jättäisit?

    • Miramella

      Kaikista asioista voi puhua suhteessa, mutta kaikkia asioita ei ole tarpeen käsitellä. Tämä kumppanien määrä on esim. sellainen. Minua ei todellakaan kiinnosta se asia, en tee sillä tiedolla yhtään mitään eikä se kerro hänesetä mitään. Mennyt on mennyttä. Mielenkiintoisempaa on sen sijaan hänen entinen pitkä suhteensa ja sen loppuminen, mutta se on siis jo käsitelty.

      Sen verran tiedän, että itselläni on ollut enemmän kumppaneita, mutta määristä on turha puhua, se on mennyttä, nyt on nyt.

      • *************

        En tiedä mieheni ex-kumppaneiden määrää enkä haaluakaan tietää. Ainut tieto minkä olemme jakaneet, on että hän on seksiä harrastanut ennen suhdettmme, minä en ollut. Piste. Muuten keskustelemme seksistä avoimesti, esim. tiedän hänen tuntemuksistaan ekasta kerrastaan jne. mutta mitä minä sillä kumppanien määrällä tekisin? Eihän heillä ole mitään tekemistä meidän suhteen kanssa


    • jepajee1233erwesrg

      Itse halusin tietää onko mieheni ollut minkälainen huora menneisyydessään vai ei, tiedän myös nämä henkilöt, en halua olla monttu auki jos ex vakipano tulee juttelemaan vaikka baarissa mieheni kanssa, vaan haluan olla tilanteen tasalla. Riippuu varmaan myös iästä, ei olla miehen kanssa vielä niin vanhoja, että panoja olisi kymmeniä kertynyt. Ja jos mieheni olisi vaikka kahta naista kokeillut haluan sen myös tietää, myös kaikki erikoiset panot. Näitä nyt ei ole missään kuulustelumielessä kyselty vaan ihan keskustelu mielenkiinnosta. En siis ole noista mustasukkainen. Olen mysös käynyt läpi sen milloin, missä ja kenen kanssa. Olen myös itsekin sen verran avoin asioistani kuin mies haluaa.

      Tämä johtuu varmaan siitä, kun en edellisessä suhteessa tiennyt oikein mitään exästäni, tiesin kyllä määrän ja ja keitä he olivat, "joku random" tyylillä... Mutta hän oli hyvin eoäluotettava, joten ehkä siksi haluan tietää nyt niin paljon.

      Jos mieheni ei oli suostunut kertomaan noita... no, se ei ole ollut vaihtoehto. :)

    • Keskity olennaiseen

      Mitähän h-ä sää sillä tiedolla teet?

    • mustisko?

      Mitä ihmettä teet sillä tiedolla? Ei ole ollut mitään tarvetta keskustella entistrn määrästä kummallakaan, on muutakin tekemistä ja ajattelemista, ja tämä hetki ja tulevaisuus on se jolla on merkitystä. Etkö luota mieheesi, vai mistä on kysymys?

      • näin on

        En edes haluaisi tietää, enkä halua jutella entisistä kumppaneista. Jokainen suhde on yksityisasia eikä kuulu tuleville kumppaneille. En itsekään haluaisi että exäni puhuisivat minusta ja muistelisivat kahdenkeskisiä asioita kolmannelle, puhumattakaan että kertoisivat jostain erikoisista panoista tms. Miehesi on sen verran fiksu ja hienotunteinen, ettei jälkeenpäin levittele kahdenkeskisiksi tarkoitettuja asioita. Lukumäärä on myöskin jokaisen yksityisasia, eikä edes sinulla ole oikeutta sitä tivata. Ei niitä ole tarkoituskaan laskea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      77
      1438
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 51
      1222
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe