Tuorekartanon tuotteet

Ilmaa ostanut

Tässä eräänä päivänä olin kaupassa ja piti ostaa porkkanoita ja valitsin kartanon porkkanoita. Otin pussin käteen ja aloin ihmetellä, että onpas kevyt. Heitin pussin vaakaan ja kas kilon pussi olikin 850g. No siitä aloin punnitsemaan muitakin pusseja lähes kaikki oli reilusti alta kilon. Siitä heräs epäilys, että mites perunoiden laita. Menin ja hain kärryn täyteen 5kg pusseja saman valmistajan. Tadaa mikään niistä 10 pussista ei ollut yli 5 kg. Pahin vajaus oli 4,2 kg ja yleisimmin vajaus jäi 4,8 kg.

Herää kysymys kuka kusettaa? kusettaako Tuorekartano vai onko kauppa tehnyt "tilauksen" vajaista pusseista? Suosittelen ihmiset punnitkaa seuraavaksi Tuorekartanon valmiiksi pakatut perunat tai porkkanat. Yleisimmin kun ostat valmiiksi pakatun tuotteen paino on muutamia grammoja yli kyseisen luvatun painon. Tässä tilanteessa ei ole ja mielestäni tämä menee pahasti kusetuksen puolelle. Miettikääs paljonko tulee voittoa jo pelkästään yhdestä 10 000 kg satsista perunoita jos ilmaa on 5%.

PS: tämä kyseinen kauppa sijaitsee Turussa. Onko muualla sama tilanne.

4

794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha kokki

Noita samoja vihanneksia irtotavarana, jolloin saisit itse punniten tarkasti sen määrän mistä maksatkin?
      Miksi kaiken pitää olla valmiiksi pussitettua ja pakattua, onko muka niin kiire!?

• Ilmaa ostanut

Kuka väittää että niitä ei olis. Ei ollut kyse siitä. Vaan että jos lapussa lukee vaikka 5 kg niin pussissa pitää olla se määrä. Ja sen mä haluaisin nähdä kuka menee ja hakee irtolaarista 10 kg perunoita. Tässä kohtaa astuu kehiin valmiiksi pussitetut perunat ja porkkanat.

• JOSKUS VALION
        Ilmaa ostanut kirjoitti:

Kuka väittää että niitä ei olis. Ei ollut kyse siitä. Vaan että jos lapussa lukee vaikka 5 kg niin pussissa pitää olla se määrä. Ja sen mä haluaisin nähdä kuka menee ja hakee irtolaarista 10 kg perunoita. Tässä kohtaa astuu kehiin valmiiksi pussitetut perunat ja porkkanat.

maito litran purkissa oli maitoa 0.9-1 litran välissä en tiedä nykyistä litramäärää ,kun en käytä maitoa

• Maaliskuun Idus

Tuossa kohtaa olisi mun mielestä jo perusteltua pistää kyseisen firman tuotteet boikottiin. Tietysti voisit myös laittaa sinne palautetta, jolloin ainakin selviäisi kumpi huijaa, kauppias vai valmistaja. Jotenkin on vaikea uskoa, että kauppias vartavasten tilaisi vajaita pakkauksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      157
      4940
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3596
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      32
      2589
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      40
      2253
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      96
      2129
    6. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      28
      2046
    7. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      2033
    8. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      87
      2003
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      20
      1495
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      105
      1390
    Aihe