Sopisitko tai sovitko palvelualalle? Jos ei oteta huomioon koulutustasi ja mielenkiinnon kohteitasi "pärjäisitkö" palvelualalla esim. myyjänä, tuote-esittelijänä, ravintola-alalla jne. Kuinka seurallinen ja sosiaalinen olet? hanskaatko small talkin?
Sopisitko palvelualalle?
36
240
Vastaukset
Olen ollut töissä kaupassa ja hyvin pärjäsin asiakkaiden kanssa. Ihminen pärjää mitä erilaisimmissa ammateissa ja tilanteissa, kun on tarpeeksi motivaatiota. Kaikilla vain ei ole.
- ,.,.,.,,.
ei motivaatio kaikkee poista
,.,.,.,,. kirjoitti:
ei motivaatio kaikkee poista
Minäkin inhoan kaikenlaista väkisin tuputtamista, joten olisin todella huono feissari. Mutta jos siitä pitäisi leipänsä ansaita, niin kaitpa sekin pakon edessä luonnistuisi. Minä vähän luulen, että moni vain luovuttaa helpommin kuin minä, jos joku homma ei tunnu omalta.
- MMies
Ratikkakuski kirjoitti:
Minäkin inhoan kaikenlaista väkisin tuputtamista, joten olisin todella huono feissari. Mutta jos siitä pitäisi leipänsä ansaita, niin kaitpa sekin pakon edessä luonnistuisi. Minä vähän luulen, että moni vain luovuttaa helpommin kuin minä, jos joku homma ei tunnu omalta.
...
- ,.,,.,.,.,.,.,.
MMies kirjoitti:
...
olisit yhtä hyvin voinut sanoa HYVÄÄ PÄIVÄÄ!
- MMies
,.,,.,.,.,.,.,. kirjoitti:
olisit yhtä hyvin voinut sanoa HYVÄÄ PÄIVÄÄ!
...
- ..,.,,.,,..,,.,.
MMies kirjoitti:
...
pääsä edes kerran nuuhkasee ehkä jopa lipasemaan
- MMies
..,.,,.,,..,,.,. kirjoitti:
pääsä edes kerran nuuhkasee ehkä jopa lipasemaan
...
- ,..,,,.,.,,..,,
MMies kirjoitti:
...
kehoitusta, aina olen huolehtinut eturauhaseni hyvinvoinnista
- ,.,..,,.,.,,..,
baarimikon ammatista mut jossain vaiheessa tajusin ettei mun luonne ole ehkä paras mahdollinen palvelualalle ku tuppais fiilikset näkymään turhan helposti asiakkaille
- saako nainen vastata
tiedän sopivani palvelualalle: small talk sujuu ja aina kuuluu olla vähän pilkettä silmäkulmassa ;)
- ,..,.,,,..,
tää on sekapalsta vaik miehen logiikalla täällä pittäis pärjätä
Oon mä asiakaspalvelutöitä teollisuudessa tehnyt, mutta en mä niistä oikein välitä.
Nykyiseen toimenkuvaan sisältyy noin 10% asiakaspalvelua.
Tosin jos nämä nykyiset hommat loppuu, niin sitten täytyy alkaa harkitsemaan kaupparatsun uraa.
Tulen tarvittaessa hyvin toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. En ole kovinkaan seurallinen enkä sosiaalinen, mutta jos se kuuluu toimenkuvaa ja edustustili on auki, niin onnistuu sekin =D- 4D tähti
kyllä palvelualalle, mutta koska keskiverto kuluttuja-asiakas on ääliö, teen mieluummin jotain muuta. Tai sitten en tee mitään.
- vastaan...
mutta en tiedä sovinko enää. Yli kymmenen vuoden kokemus elintarvikkeiden myynnistä / ravintola-alasta.
Monta kertaa asiakas halusi juuri minut palvelemaan itseään.
Tuote-esittely vaatisi keskeytymätöntä puheenpulputusta ja erinomaista muistia, joten se ei varmaankaan sopisi. emmä taitais pärjätä:( On hieman kokemusta, joten tiedän. No ehkä jossain hämärässä musiiikki-luolassa, jossa ei tarvitsi olla aina pirtsakka ja sosiaalinen. Tuote-esittelijänä en ainakaan. En pysty hymyilemään, jos ei hymyilytä, suupieliä rupee pakottamaan ja en aina jaksa jutustellakaan. Saati että pitäisi esitellä jotain tuotetta, josta ei välttämättä edes ole oikeasti innostunut. Lisäksi olen vähän sellainen unessaoleva ja hajamielinen, jossain raflassa laskisin rahat kumminkin väärin ja kaatelisin juomia. En siis taida olla oikein palveluhenkinen ihminen :(
Mut nyt ulos :DJoo. Olen kiitelty ja kehuttu asiakaspalvelija.
- ex monte
asiakas, baariloissa nääs :)
- ....................
uskoisko tuota?
En usko. Joutuis nöyristeleen uropja asiakkaita ja olemaan heille asiallinen. Ei pysty. Liian hapokasta...
- et
musiikkiliikkeeseen. Yhdet nuoret pojat naureskelivat tiskin takana, kun keski-ikäinen rouva kysyi Kipparikvartetin levyä.
et kirjoitti:
musiikkiliikkeeseen. Yhdet nuoret pojat naureskelivat tiskin takana, kun keski-ikäinen rouva kysyi Kipparikvartetin levyä.
On mulle joskus baarimikon hommaakin ehdotettu...
Mut musaliikkeessähän saattaisin vittuilla aika paljon asiakkaille...- .,,.,..,..,.,.
et kirjoitti:
.,,.,..,..,.,. kirjoitti:
Tää hakkaa kummatkin...
http://www.youtube.com/watch?v=dYlAwvz8uwc
painu sinä saatanan mulkxx muualle kyselemään, ei tää ole mikään vastauskeskus.
- sirpamaikkarilta
Teen sitä nyttenkin koko ajan. Palkakseni saan 12.36€ tunnilta turpiin sen minkä ehin. =(
ehkä small talkin jossaki määrin handlaa yhen koulutuksenki pohjalta muttei se kumminkaan läheskään riitä.
parhaillaan, tosin ei sitä hillittömästi tule höpötettyä asiakkaiden kanssa.
Sinänsä viimeinen kausi nykyisessä paikassa, ehkä ensi kesänä toisessa paikassa.
Tai sitten vain makaan loppuelämän ja räin ajatuksiani netin keskustelupalstoilla.
Kas, pesukone sai urakkansa tehtyä, pyykit narulle ja nukkumaan.mutta en mihin tahansa työhön. - Esim. kassanhoitajana sujuisi hyvin, mutta tarjoilijana ei.
- myy vaikka tiskirätt
juuri oikea ihminen tarjoilijaksi. Oikeat otteet ja varmasti tippiä heruisi.
- kukkahameinen
Kivaa työtä.
- catwalker
Sovin ja olen sopinut, ihan tarpeeksi on saanut niitä hommia tehdä :) Homma vaatii kans ajoittain aika pitkää pinnaa ja on aika rasittavaa joskus kuunnella ties mitä jaaritteluja kun ei kiinnosta, mutta kun on kaikkien asiakkaiden kanssa tultava toimeen ja hommat hoidettava.. Tuote-esittelijänä tai ravintola-alalla en ole ollut enkä sinne kaipaa.. Palveluammatit on mun mielestä kyllä aika simppeleitä vaikka ne omalla tavallaan vaatiikin joskus paljon.. Asiakkaat ja homman helppous tökkii, itse kaipaan haasteita. Joten, ei kiinnosta nuo perinteiset palvelualat enää ja eri alalle suuntaudunkin töitä tekemään:) Pitää kyllä nostaa hattua markettien ym. kassatädeille, itse en sellaista tuskin kauan jaksaisi vaikka en ole kokeillutkaan, menis hermot jo yksitoikkoisuuteen, joten en sellaiseen kyllä sovi vaikka hommat osaisinkin hoitaa, ei vaan ole mua varten. Eli pärjään ja olen ok, mutta ei kiinnosta:)
- tosivaitaru
Sovin ja pärjäisin. Kokeiltu on. Smool toolkit menee tarvittaessa kuin vettä vaan :)
- 10+1
Joten palveluala ei kiinnosta. Naiset ja homot ovat sosiaalisempina sopivia siihen hommaan.
- Veguli
... nimittäin asiakkaaksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin32911084IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3447672Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut842193Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?862087Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1371891Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61571- 1101231
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin511020Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26868MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312772