Seuraava koko pyörille

öhöhöhö

Viime kesä tuli luisteltua 80 mm pyörillä joissa ABEC 9-laakerit (pyörän kovuudesta ei tietoa, mutta kynnellä kun painaa niin sisäänpäin menee silminnähden, eli suhteellisen pehmeät). Nyt olisi aika vaihtaa sitten luistintakin kun kisko on sen verran matala ettei taida hirveän paljon isompaa pyörää saada tuohon mahtumaan. Luistelin varsinaisesti viime kesänä ensimmäisen kesäni, ja kilometrejä kertyi karvan verran alle 600 km. Nyt taas kauden alkaessa olen ehtinyt vajaan 100 km luistelemaan, vaikka leikkauksesta johtuva 2 vkon sairasloma verotti enimpiä luisteluviboja. Vauhtia ja rullaavuutta kuitenkin kaipaisin lisää, etenkin huonokuntoisilla teillä joita täällä Kuopiossa löytyy suhteellisen runsaasti. Olen ajatellut ostaa Filan FM 100-luistimet, jossa nimen mukaisesti 100 mm pyörät ja kovuudeltaan lähes "kovimmat" eli 84A. Tässä nyt aprikoinkin, että onko pyörät liian isot kaltaiselleni "aloittelijalle"? Luistimilla olisi hintaa rapiat 200 euroa joten suhteellisen edulliset verrattuna ominaisuuksiin, mikäli jalkaan sopivat lestin suhteen. Luistelen yleensä intensiivisesti noin 20-30 km lenkkejä kerrallaan ilman sauvoja, joten vauhtia saisi riittää. Toinen vaihtoehto olisi hommata Fila Primo XT-luistimet, joissa olisi vain 84 mm pyörät (tuntuu auttamattomasti liian pieniltä) tai Fila Primo 90-luistimet, jossa 90 mm pyörät ja hintaa vajaa 200 euroa. Suosituksia? Tarvitsen luistimen joihin löytyy myös jarrupaloja tarvikeliikkeistä, vaikka sitä harvoin enää käytänkään. "Aloittelijalla" kuitenkin hyvä lisä jos jotain nopeata tilannetta liikenteessä tulee.

1

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zeduss

      Hetken varmaan vie ennen kuin totut noihin 100mm renkaisiin, mutta ei niitä liian isoiksi voi sanoa. Onhan nuo toki hieman kömpelömmät verrattuna 80mm renkaisiin, mutta ainakin K2:n mallit ovat suht helppoja luistella. Tärkein pointti kuitenkin noissa luistinhankinnoissa on kengän istuminen jalkaan!!! Itsellä nuo FM100:t oli hankintalistalla, mutta jäi hyllyyn, kun ei tuntunut hyvältä jalassa (kävin kokeilemassa kärkkäisellä, jossa noiden hinta oli 189€). Onnea valinnalle!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe