Seuraava koko pyörille

öhöhöhö

Viime kesä tuli luisteltua 80 mm pyörillä joissa ABEC 9-laakerit (pyörän kovuudesta ei tietoa, mutta kynnellä kun painaa niin sisäänpäin menee silminnähden, eli suhteellisen pehmeät). Nyt olisi aika vaihtaa sitten luistintakin kun kisko on sen verran matala ettei taida hirveän paljon isompaa pyörää saada tuohon mahtumaan. Luistelin varsinaisesti viime kesänä ensimmäisen kesäni, ja kilometrejä kertyi karvan verran alle 600 km. Nyt taas kauden alkaessa olen ehtinyt vajaan 100 km luistelemaan, vaikka leikkauksesta johtuva 2 vkon sairasloma verotti enimpiä luisteluviboja. Vauhtia ja rullaavuutta kuitenkin kaipaisin lisää, etenkin huonokuntoisilla teillä joita täällä Kuopiossa löytyy suhteellisen runsaasti. Olen ajatellut ostaa Filan FM 100-luistimet, jossa nimen mukaisesti 100 mm pyörät ja kovuudeltaan lähes "kovimmat" eli 84A. Tässä nyt aprikoinkin, että onko pyörät liian isot kaltaiselleni "aloittelijalle"? Luistimilla olisi hintaa rapiat 200 euroa joten suhteellisen edulliset verrattuna ominaisuuksiin, mikäli jalkaan sopivat lestin suhteen. Luistelen yleensä intensiivisesti noin 20-30 km lenkkejä kerrallaan ilman sauvoja, joten vauhtia saisi riittää. Toinen vaihtoehto olisi hommata Fila Primo XT-luistimet, joissa olisi vain 84 mm pyörät (tuntuu auttamattomasti liian pieniltä) tai Fila Primo 90-luistimet, jossa 90 mm pyörät ja hintaa vajaa 200 euroa. Suosituksia? Tarvitsen luistimen joihin löytyy myös jarrupaloja tarvikeliikkeistä, vaikka sitä harvoin enää käytänkään. "Aloittelijalla" kuitenkin hyvä lisä jos jotain nopeata tilannetta liikenteessä tulee.

1

708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zeduss

Hetken varmaan vie ennen kuin totut noihin 100mm renkaisiin, mutta ei niitä liian isoiksi voi sanoa. Onhan nuo toki hieman kömpelömmät verrattuna 80mm renkaisiin, mutta ainakin K2:n mallit ovat suht helppoja luistella. Tärkein pointti kuitenkin noissa luistinhankinnoissa on kengän istuminen jalkaan!!! Itsellä nuo FM100:t oli hankintalistalla, mutta jäi hyllyyn, kun ei tuntunut hyvältä jalassa (kävin kokeilemassa kärkkäisellä, jossa noiden hinta oli 189€). Onnea valinnalle!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109