Viime kesä tuli luisteltua 80 mm pyörillä joissa ABEC 9-laakerit (pyörän kovuudesta ei tietoa, mutta kynnellä kun painaa niin sisäänpäin menee silminnähden, eli suhteellisen pehmeät). Nyt olisi aika vaihtaa sitten luistintakin kun kisko on sen verran matala ettei taida hirveän paljon isompaa pyörää saada tuohon mahtumaan. Luistelin varsinaisesti viime kesänä ensimmäisen kesäni, ja kilometrejä kertyi karvan verran alle 600 km. Nyt taas kauden alkaessa olen ehtinyt vajaan 100 km luistelemaan, vaikka leikkauksesta johtuva 2 vkon sairasloma verotti enimpiä luisteluviboja. Vauhtia ja rullaavuutta kuitenkin kaipaisin lisää, etenkin huonokuntoisilla teillä joita täällä Kuopiossa löytyy suhteellisen runsaasti. Olen ajatellut ostaa Filan FM 100-luistimet, jossa nimen mukaisesti 100 mm pyörät ja kovuudeltaan lähes "kovimmat" eli 84A. Tässä nyt aprikoinkin, että onko pyörät liian isot kaltaiselleni "aloittelijalle"? Luistimilla olisi hintaa rapiat 200 euroa joten suhteellisen edulliset verrattuna ominaisuuksiin, mikäli jalkaan sopivat lestin suhteen. Luistelen yleensä intensiivisesti noin 20-30 km lenkkejä kerrallaan ilman sauvoja, joten vauhtia saisi riittää. Toinen vaihtoehto olisi hommata Fila Primo XT-luistimet, joissa olisi vain 84 mm pyörät (tuntuu auttamattomasti liian pieniltä) tai Fila Primo 90-luistimet, jossa 90 mm pyörät ja hintaa vajaa 200 euroa. Suosituksia? Tarvitsen luistimen joihin löytyy myös jarrupaloja tarvikeliikkeistä, vaikka sitä harvoin enää käytänkään. "Aloittelijalla" kuitenkin hyvä lisä jos jotain nopeata tilannetta liikenteessä tulee.
Seuraava koko pyörille
öhöhöhö
1
692
Vastaukset
- zeduss
Hetken varmaan vie ennen kuin totut noihin 100mm renkaisiin, mutta ei niitä liian isoiksi voi sanoa. Onhan nuo toki hieman kömpelömmät verrattuna 80mm renkaisiin, mutta ainakin K2:n mallit ovat suht helppoja luistella. Tärkein pointti kuitenkin noissa luistinhankinnoissa on kengän istuminen jalkaan!!! Itsellä nuo FM100:t oli hankintalistalla, mutta jäi hyllyyn, kun ei tuntunut hyvältä jalassa (kävin kokeilemassa kärkkäisellä, jossa noiden hinta oli 189€). Onnea valinnalle!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1586967Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334063Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142102- 621936
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1941447Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947