vipit ja velkakierre. mistä lainaa?

meeeee

Hei,

Olen ollut velkakierteessä nyt n. vuoden. Pikvippejä vippien perään. Velkaa ollut yhteensä 15000€ joista
akuuttia velkaa nyt n 2500€ eri firmoille jäljellä.
Mies on auttanut minua maksamalla laskuja joka kuukausi n 1000€ 6000€ visalla. Itsellä myös 1000€ velkaa masterilla.
Olen raskaana ja synnytykseen enään n. 3 viikkoa. Olen itkenyt ja stressannut laskuista koko raskauden ajan ja nyt olisi enään tuo akuutti velka josta haluaisin päästä eroon ja vihdoin alkaa nauttimaan elämästä ja lapsesta.

Olen hakenut kulutusluottoa sveadirektiltä, hetilainaa, halens, toisin sanoen joka paikasta mistä vaan voisi saada tuon 2500 e ja maksaa kaikki kirotut vipit pois.
Luottotiedot on kunnossa, mutta lainaa ei irtoa mistään. Syy tähän on. että olen alle 25v ja äitiyslomalla. En saa lainaa vaikka tuloni ei ole laskenut juuri ollenkaan. Lisäksi olen tarjoutunut tekemään pankkini kanssa suoraveloitussopimuksen veronpalautuksista joita saan 1600€, kuitenkin tuloksetta.
Pankissa kai katsovat tilikäyttäytymistä enkä saa sieltäkään lainaa.

Mistä hel******* sitä lainaa voisi saada?
Miksi eivät voi myöntää jotain 2500 e lainaa/luottoa, mutta eri firmoista irtoaisi kyllä pikavippejä tuon saman summan edestä? Huomattavsti riskialttiimpi vaihtoehtohan on tarjota kuukauden maksuajalla esim 500€ vippiä kuin tarjota pitkäaikaista esim 3000e kulutusluottoa jossa maksuaika esim. 1 vuosi ja saisivat veronpalautukseni jolukuussa.
En voi pätkääkään uskoa perusteluihin, joiden mukaan hakumukseni ei läpäissyt riskiarviointia ja he epäilevät maksukykyäni!!
Tätä riskiarviontia ei sovelleta pikvippeihin jossa se olisi ennenkaikkea perusteltua. En odota, että noudattavat mitään eettisiä periaatteita, mutta sitten on ihan perusteetonta mainostaa eri firmojen sivuilla vastuullisesta lainaamisesta jos lähettelevät viestejä puhelimeen lähes päivittäin.
Kaikki haluaa tehdä nopeaa voittoa ja nämä paskafirmat elää toisten ahdingosta..

En kaipaa moralisointia vippien ottamisesta tai mistään muustakaan asiasta, haluaisin vaan neuvoja joltain viisammalta mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä? Mistä saisin omiin nimiini 2500€ lainan vuoden maksuajalla?
Sukulaisilta tai perheeltäni en voi pyytää. Kiitos

69

17142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollisuus?

      sosiaalinen luotto on yksi mahdollisuus. Jos sitä on tarjolla omalla paikkakunnalla. Selviää kysymällä sosiaalitoimistosta.

      • 19+14

        luottoraja...jos voit nostaa mastern luottorajaa 3500:aan? Saisit sillä maksettua nuo vipit pois. Lisäksi masterin lyhennys 3% plus pari lyhennysvapaata. Masteriahan voi myös maksaa nopeammin pois.


      • meeee
        19+14 kirjoitti:

        luottoraja...jos voit nostaa mastern luottorajaa 3500:aan? Saisit sillä maksettua nuo vipit pois. Lisäksi masterin lyhennys 3% plus pari lyhennysvapaata. Masteriahan voi myös maksaa nopeammin pois.

        Kiitoksia vastauksistanne.. En täytä sosiaalisen luoton kriteereitä ja masterin luottorajaa olen pariin otteeseen yrittänyt nostaa edes 1000€ tuloksetta.
        Tilitiedoissani näkyy loputon vippikierre joka varmasti antaa epäluotettavan kuvan maksukyvystäni.
        Tätä kierretä kun on vaikea katkaista ilman suurempaa kertalainaa.. Pattitilanne.


      • vaihtoehdot?
        meeee kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksistanne.. En täytä sosiaalisen luoton kriteereitä ja masterin luottorajaa olen pariin otteeseen yrittänyt nostaa edes 1000€ tuloksetta.
        Tilitiedoissani näkyy loputon vippikierre joka varmasti antaa epäluotettavan kuvan maksukyvystäni.
        Tätä kierretä kun on vaikea katkaista ilman suurempaa kertalainaa.. Pattitilanne.

        jelppaisiko se miehesi jos hänellä on mahdollisuus saada lainaa? Sinä sitten lyhennät lainan pois. Eihän sitä muuta mahdollisuutta ole jos kaikki julkiset luotot ole käynyt läpi. Mies ja joku lähisukulainen.


      • apinaaaaaaa
        19+14 kirjoitti:

        luottoraja...jos voit nostaa mastern luottorajaa 3500:aan? Saisit sillä maksettua nuo vipit pois. Lisäksi masterin lyhennys 3% plus pari lyhennysvapaata. Masteriahan voi myös maksaa nopeammin pois.

        Aika mielenkiintoista, mulla on pienet tulot n. 1500€/kk. Mulla oli jo 3000€ joustoluotto nordeasta, vippejä oli niin paljon että näköä haittasi, elin idioottimaista elämää. Noh, sitten halusin telkkarin, 2000€ taulu telkku, ei muutakun giganttiin osamaksu ostoksille. Helposti irtosi tuo 2000€ luotolla vaustettu mastercard.. noh, eihän siinä kauaa mennyt kun olin helvetin syvällä, hain risicumista 3000€ lainan, hetilainasta 1500€, ostosrahasta tonnin ja nostimpa sitten tuon masterinkin rajan tappiin.. 5000€ hain mutta suostuivat nostamaan vain 4000 euroon. Noh, kyllähän sen järkikin sanoo etten tuollaisista lainoista selviä noilla tuloilla kun jä vlä vippejälin iso läjä. Ulosottoonhan ne nyt menee. Ei siitä sen enempää, jännä vaan miten itselle tuli lainoja ovista ja ikkunoista. Ja sitten sä et saa edes tuollaista pientä lainaa.. onko nuo 2500€ vippejä vai mitä ovat?? Jos ovat niin etkai kulutusluottoa hakiessa ole noita maininnut? Se kyllä estää lainan saannin aika ripeästi. Noita vippejähän ei nää kukaan muu mistään paitsi se pankki minkä tilille olet ne ottanut. Muille yhtiöille nuo kannattaa jättää mainitsematta, tulee vaan turhia ongelmia.


      • meeeee
        apinaaaaaaa kirjoitti:

        Aika mielenkiintoista, mulla on pienet tulot n. 1500€/kk. Mulla oli jo 3000€ joustoluotto nordeasta, vippejä oli niin paljon että näköä haittasi, elin idioottimaista elämää. Noh, sitten halusin telkkarin, 2000€ taulu telkku, ei muutakun giganttiin osamaksu ostoksille. Helposti irtosi tuo 2000€ luotolla vaustettu mastercard.. noh, eihän siinä kauaa mennyt kun olin helvetin syvällä, hain risicumista 3000€ lainan, hetilainasta 1500€, ostosrahasta tonnin ja nostimpa sitten tuon masterinkin rajan tappiin.. 5000€ hain mutta suostuivat nostamaan vain 4000 euroon. Noh, kyllähän sen järkikin sanoo etten tuollaisista lainoista selviä noilla tuloilla kun jä vlä vippejälin iso läjä. Ulosottoonhan ne nyt menee. Ei siitä sen enempää, jännä vaan miten itselle tuli lainoja ovista ja ikkunoista. Ja sitten sä et saa edes tuollaista pientä lainaa.. onko nuo 2500€ vippejä vai mitä ovat?? Jos ovat niin etkai kulutusluottoa hakiessa ole noita maininnut? Se kyllä estää lainan saannin aika ripeästi. Noita vippejähän ei nää kukaan muu mistään paitsi se pankki minkä tilille olet ne ottanut. Muille yhtiöille nuo kannattaa jättää mainitsematta, tulee vaan turhia ongelmia.

        Okei, aika ihmeellistä luettavaa kun vertaa omaan tilanteeseen..
        Olen jokaiseen hakemukseen kirjoittanut lisätietoihin tarkat vuositulot nettona, veronpalautukseni määrän ja verotuksessa mainitun velan 800 e ja lisännyt siihen, että velkaa tällä hetkellä 1500e.
        Olen kirjoittanut, kuten edellä jo mainitsinkin suoraveloitussopimuksesta koskien veronpalautuksiani jonka olisin valmis tekemään ja jopa kirjoittanut, ettei minulla ole asuinkustannuksia koska asun puolisoni omistamassa asunnossa. WTF??? Mielestäni olisin näillä tiedoilla erittäin luotettava velanantajien silmissä, mutta ei!!
        Nämä jäljellä olevat velat on korkeakorkoisia pikavippejä jotka haluaisin poistaa takaraivostani.
        Voiko osasyy olla, että olen maininnut tulevista veronpalautuksista jolla kuittaisin velat ja yhtiöt ei saisi niin hyvää korkoa enkä olisi tuottoisa asiakas?


      • meeeee kirjoitti:

        Okei, aika ihmeellistä luettavaa kun vertaa omaan tilanteeseen..
        Olen jokaiseen hakemukseen kirjoittanut lisätietoihin tarkat vuositulot nettona, veronpalautukseni määrän ja verotuksessa mainitun velan 800 e ja lisännyt siihen, että velkaa tällä hetkellä 1500e.
        Olen kirjoittanut, kuten edellä jo mainitsinkin suoraveloitussopimuksesta koskien veronpalautuksiani jonka olisin valmis tekemään ja jopa kirjoittanut, ettei minulla ole asuinkustannuksia koska asun puolisoni omistamassa asunnossa. WTF??? Mielestäni olisin näillä tiedoilla erittäin luotettava velanantajien silmissä, mutta ei!!
        Nämä jäljellä olevat velat on korkeakorkoisia pikavippejä jotka haluaisin poistaa takaraivostani.
        Voiko osasyy olla, että olen maininnut tulevista veronpalautuksista jolla kuittaisin velat ja yhtiöt ei saisi niin hyvää korkoa enkä olisi tuottoisa asiakas?

        "Okei, aika ihmeellistä luettavaa kun vertaa omaan tilanteeseen.. "

        Mikäs siinä niin ihmeellistä on, juurihan tuossakin oli lähinnä erilaisia pikavippifirmoja. Sanoithan itsekin saavasi niistä vielä lainaa.

        Lue ihan rauhassa kohta edellisestä viestistäsi:

        "Tilitiedoissani näkyy loputon vippikierre joka varmasti antaa epäluotettavan kuvan maksukyvystäni. "

        Niín. Voisiko nyt lopettaa ihmettelyn, miksi pankit eivät sinulle lainaa myönnä. Pikaviipifirmat taas pitävät niitä korkoja todella kovina tasan tarkkaan sen takia, että siellä vastaavasti riskit asiakaskunnassa ovat ihan toista luokkaa.

        "Velkaa ollut yhteensä 15000€ joista
        akuuttia velkaa nyt n 2500€ eri firmoille jäljellä.

        Mies on auttanut minua maksamalla laskuja joka kuukausi n 1000€ 6000€ visalla. Itsellä myös 1000€ velkaa masterilla. "

        Siis onko sulla nyt vielä tuo 15 ke jäljellä, vai tarkoittaako "akuutti" jäjellä olevaa lainaa, vai siis mitä? Itse saan sellaisen kuvan, että eräpäivää on tulossa pian tuolla 2,5 ke:lle, mutta 15 ke:sta jäljellä on kuitenkin enemmän. Ja ne loput on maksettu luottokorteilla. Oletko siis oikeasti maksanut ihan maksamalla vielä pätkääkään lainoistasi?

        Joka tapauksessa nämä tekstit ovat aivan uskomatonta. Miten ei vaan käy mielessä, että jossain vaiheessa on takaisinmaksunkin aika?

        Nyt taitaa olla niin, että oleelliset mahdollisuudet välttää ulosotto on mennyt. Siltä se kuullostaa. Ulosotto on kuitenkin ehkä se paras vaihtoehto sinulle, kun edelleen pääajatuksenasi on se, että mistä saisi uutta lainaa vanhan maksuun sen sijaan, että miettisit, miten maksat lainat oikeasti pois. Nyt vaan koitat kerätä oikeasti rahaa ja maksaa ulosottoon sitten hyväll'ä tahdilla pois ja sen jälkeen säästät aina ensin. Muuten löydät itsesi aina samasta tilasta. Ei siinhen mitään takaporttia ole.


      • meeeee
        sanompahan_vain kirjoitti:

        "Okei, aika ihmeellistä luettavaa kun vertaa omaan tilanteeseen.. "

        Mikäs siinä niin ihmeellistä on, juurihan tuossakin oli lähinnä erilaisia pikavippifirmoja. Sanoithan itsekin saavasi niistä vielä lainaa.

        Lue ihan rauhassa kohta edellisestä viestistäsi:

        "Tilitiedoissani näkyy loputon vippikierre joka varmasti antaa epäluotettavan kuvan maksukyvystäni. "

        Niín. Voisiko nyt lopettaa ihmettelyn, miksi pankit eivät sinulle lainaa myönnä. Pikaviipifirmat taas pitävät niitä korkoja todella kovina tasan tarkkaan sen takia, että siellä vastaavasti riskit asiakaskunnassa ovat ihan toista luokkaa.

        "Velkaa ollut yhteensä 15000€ joista
        akuuttia velkaa nyt n 2500€ eri firmoille jäljellä.

        Mies on auttanut minua maksamalla laskuja joka kuukausi n 1000€ 6000€ visalla. Itsellä myös 1000€ velkaa masterilla. "

        Siis onko sulla nyt vielä tuo 15 ke jäljellä, vai tarkoittaako "akuutti" jäjellä olevaa lainaa, vai siis mitä? Itse saan sellaisen kuvan, että eräpäivää on tulossa pian tuolla 2,5 ke:lle, mutta 15 ke:sta jäljellä on kuitenkin enemmän. Ja ne loput on maksettu luottokorteilla. Oletko siis oikeasti maksanut ihan maksamalla vielä pätkääkään lainoistasi?

        Joka tapauksessa nämä tekstit ovat aivan uskomatonta. Miten ei vaan käy mielessä, että jossain vaiheessa on takaisinmaksunkin aika?

        Nyt taitaa olla niin, että oleelliset mahdollisuudet välttää ulosotto on mennyt. Siltä se kuullostaa. Ulosotto on kuitenkin ehkä se paras vaihtoehto sinulle, kun edelleen pääajatuksenasi on se, että mistä saisi uutta lainaa vanhan maksuun sen sijaan, että miettisit, miten maksat lainat oikeasti pois. Nyt vaan koitat kerätä oikeasti rahaa ja maksaa ulosottoon sitten hyväll'ä tahdilla pois ja sen jälkeen säästät aina ensin. Muuten löydät itsesi aina samasta tilasta. Ei siinhen mitään takaporttia ole.

        Kirjoitin asiallisen viestin, johon ilmoitin jäljellä olevat velat:
        6000 € mieheni Visalla,
        1000 € omalla Master Cardilla
        ja 2500€ eri firmoihin pikavippejä.
        Yhteenlaskettuna summa on 9500€ josta akuuttia velkaa tuo edellä mainittu summa 2500€.
        Muut lukijat ymmärsivät tämän. Mitä kohtaa tästä sinä et ymmärtänyt?

        Tässä ei ollut kyse ainoastaan pankkilainasta vaan myös kulutusluotot tai mikä vaan laina olisi tervetullut jossa olisi hieman inhimillisempi korko ja maksuaika kuin pikavippifirmoissa.
        Sen jokainen ymmärtää.
        Olettaisin, että velkojia kiinnostaa ensisijaisesti maksukykyni olisin äitiyslomalla tai töissä jos tuloissani ei ole suurempia muutoksia. Lisäksi 1600€ veronpalautukset suoraveloitussopimuksella olettaisi riittävän johonkin vakuudeksi.
        Kaikki tarvittavat todistukset ja kuitit olen ollut valmis lähettämään hakemusteni liitteeksi.
        Minun kysymykseni tässä on; miten on mahdollista, että joillekin myönnetään lainaa/luottoja eri yhtiöiltä aivan holtittomasti jos minulle ei myönnetä 2500€ luotto mistään rahoituksesta vaikka olen maksanut laskuni eikä ole luottotiedoissa merkintöjä?

        Sinuna en kommentoisi näillä palstoilla jos argumenttisi on tuota luokkaa. On myös turha spekuloida ja arvailla laskujeni eräpäiviä saati väittää, että ulosotto olisi minulle paras vaihtoehto.
        En pyytänyt ketään ottamaan kantaa velkojeni syntyyn vaan niistä selviämiseen, en myöskään sinua.


      • kskdkdkkkdk
        meeeee kirjoitti:

        Kirjoitin asiallisen viestin, johon ilmoitin jäljellä olevat velat:
        6000 € mieheni Visalla,
        1000 € omalla Master Cardilla
        ja 2500€ eri firmoihin pikavippejä.
        Yhteenlaskettuna summa on 9500€ josta akuuttia velkaa tuo edellä mainittu summa 2500€.
        Muut lukijat ymmärsivät tämän. Mitä kohtaa tästä sinä et ymmärtänyt?

        Tässä ei ollut kyse ainoastaan pankkilainasta vaan myös kulutusluotot tai mikä vaan laina olisi tervetullut jossa olisi hieman inhimillisempi korko ja maksuaika kuin pikavippifirmoissa.
        Sen jokainen ymmärtää.
        Olettaisin, että velkojia kiinnostaa ensisijaisesti maksukykyni olisin äitiyslomalla tai töissä jos tuloissani ei ole suurempia muutoksia. Lisäksi 1600€ veronpalautukset suoraveloitussopimuksella olettaisi riittävän johonkin vakuudeksi.
        Kaikki tarvittavat todistukset ja kuitit olen ollut valmis lähettämään hakemusteni liitteeksi.
        Minun kysymykseni tässä on; miten on mahdollista, että joillekin myönnetään lainaa/luottoja eri yhtiöiltä aivan holtittomasti jos minulle ei myönnetä 2500€ luotto mistään rahoituksesta vaikka olen maksanut laskuni eikä ole luottotiedoissa merkintöjä?

        Sinuna en kommentoisi näillä palstoilla jos argumenttisi on tuota luokkaa. On myös turha spekuloida ja arvailla laskujeni eräpäiviä saati väittää, että ulosotto olisi minulle paras vaihtoehto.
        En pyytänyt ketään ottamaan kantaa velkojeni syntyyn vaan niistä selviämiseen, en myöskään sinua.

        Mihin firmoihin nuo vipit on?? Tai kerro tarkemmin ylipäätään minkä kokoisia vippejä on, kuinka monta ja mikä perintäyhtiö vippiä perii??


      • 38
        meeeee kirjoitti:

        Kirjoitin asiallisen viestin, johon ilmoitin jäljellä olevat velat:
        6000 € mieheni Visalla,
        1000 € omalla Master Cardilla
        ja 2500€ eri firmoihin pikavippejä.
        Yhteenlaskettuna summa on 9500€ josta akuuttia velkaa tuo edellä mainittu summa 2500€.
        Muut lukijat ymmärsivät tämän. Mitä kohtaa tästä sinä et ymmärtänyt?

        Tässä ei ollut kyse ainoastaan pankkilainasta vaan myös kulutusluotot tai mikä vaan laina olisi tervetullut jossa olisi hieman inhimillisempi korko ja maksuaika kuin pikavippifirmoissa.
        Sen jokainen ymmärtää.
        Olettaisin, että velkojia kiinnostaa ensisijaisesti maksukykyni olisin äitiyslomalla tai töissä jos tuloissani ei ole suurempia muutoksia. Lisäksi 1600€ veronpalautukset suoraveloitussopimuksella olettaisi riittävän johonkin vakuudeksi.
        Kaikki tarvittavat todistukset ja kuitit olen ollut valmis lähettämään hakemusteni liitteeksi.
        Minun kysymykseni tässä on; miten on mahdollista, että joillekin myönnetään lainaa/luottoja eri yhtiöiltä aivan holtittomasti jos minulle ei myönnetä 2500€ luotto mistään rahoituksesta vaikka olen maksanut laskuni eikä ole luottotiedoissa merkintöjä?

        Sinuna en kommentoisi näillä palstoilla jos argumenttisi on tuota luokkaa. On myös turha spekuloida ja arvailla laskujeni eräpäiviä saati väittää, että ulosotto olisi minulle paras vaihtoehto.
        En pyytänyt ketään ottamaan kantaa velkojeni syntyyn vaan niistä selviämiseen, en myöskään sinua.

        täältä kysellä neuvoja, nimittäin jos asiallisia neuvoja haluat, niitä ei täältä saa! Äkkiä luulisi, että lainat & velka -palstalta saisi neuvoja ko. asioihin, mutta saat vain ilkeitä kommentteja ja arvostelemista. Itse kyselin asuntolainaan liittyvästä asiasta ja kaikista vastauksista yhteenvetona sain vastauksen, että on yleensäkin väärin ottaa asuntolainaa. Kun ostaa oman asunnon, pitäisi olla valmiiksi sen verran rahaa säästettynä mitä asunto maksaa. Että näin. Pahoittelen vielä, että itsekään en osannut vastata kysymykseesi/antaa neuvoja. Sen verran tosiaan voin neuvoa, ettei kannata täältä neuvoja kysellä vaan mahdollisesti joltain oikealta asiantuntijalta, jos sellaisia on olemassa. Voimia ja jaksamista sulle kuitenkin, toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhain päin!


      • meeeee
        kskdkdkkkdk kirjoitti:

        Mihin firmoihin nuo vipit on?? Tai kerro tarkemmin ylipäätään minkä kokoisia vippejä on, kuinka monta ja mikä perintäyhtiö vippiä perii??

        Vielä ei ole yksikään perinnässä, onneksi. Edellisistä vipeistä selvisin jollain ihmeen konstilla mieheni avustuksella ja uusia ottamalla.. Henkisen hyvinvvointini kannalta velat on akuutteja ja niitä on 100€ ja 200€ vippejä n. 10 eri firmaan. Svea rahoituksesta tulee aika paljon kirjeitä, wht-yhtiöt, j-w yhtiöt, ferratum, risicum ym. en edes muista tarkelleen mihin joka firmaan olen velkaa. Lisävelkaantumisen voin estää saamalla yhden järkevän velan jota lyhentäisin ja jolla saisin talouteni jonkinlaiseen balanssiin ja hallintaan. Sen jälkeen ei velat kiinnosta.


      • Korppikotko
        meeeee kirjoitti:

        Kirjoitin asiallisen viestin, johon ilmoitin jäljellä olevat velat:
        6000 € mieheni Visalla,
        1000 € omalla Master Cardilla
        ja 2500€ eri firmoihin pikavippejä.
        Yhteenlaskettuna summa on 9500€ josta akuuttia velkaa tuo edellä mainittu summa 2500€.
        Muut lukijat ymmärsivät tämän. Mitä kohtaa tästä sinä et ymmärtänyt?

        Tässä ei ollut kyse ainoastaan pankkilainasta vaan myös kulutusluotot tai mikä vaan laina olisi tervetullut jossa olisi hieman inhimillisempi korko ja maksuaika kuin pikavippifirmoissa.
        Sen jokainen ymmärtää.
        Olettaisin, että velkojia kiinnostaa ensisijaisesti maksukykyni olisin äitiyslomalla tai töissä jos tuloissani ei ole suurempia muutoksia. Lisäksi 1600€ veronpalautukset suoraveloitussopimuksella olettaisi riittävän johonkin vakuudeksi.
        Kaikki tarvittavat todistukset ja kuitit olen ollut valmis lähettämään hakemusteni liitteeksi.
        Minun kysymykseni tässä on; miten on mahdollista, että joillekin myönnetään lainaa/luottoja eri yhtiöiltä aivan holtittomasti jos minulle ei myönnetä 2500€ luotto mistään rahoituksesta vaikka olen maksanut laskuni eikä ole luottotiedoissa merkintöjä?

        Sinuna en kommentoisi näillä palstoilla jos argumenttisi on tuota luokkaa. On myös turha spekuloida ja arvailla laskujeni eräpäiviä saati väittää, että ulosotto olisi minulle paras vaihtoehto.
        En pyytänyt ketään ottamaan kantaa velkojeni syntyyn vaan niistä selviämiseen, en myöskään sinua.

        Ei sinun maksukyvyssäsi ole mitään epäselvää. Kohtuukorkoista lainaa on jo sen verran kuin luotottajat uskaltavat myöntää. Lisälaina olisi riskiluottoa eikä sellaista anneta muuten kuin kovalla korolla.

        Jonkinlainen annos nöyryyttä olisi kyllä paikallaan, kun on järjestänyt itsensä tuohon jamaan. Olet nauttinut elämästä velkarahalla, mutta nyt on nyt tullut raja vastaan. Elämäntapojen on muututtava tai edessä on pitkä ja kivinen tie. Asenteesi ei näytä kovin lupaavalta, kun kaikki on edelleenkin muiden syytä ja hyvät neuvot pelkkää vittuilua.

        Jos käteistä ei tähän hätään löydy, luottotiedot menevät ja ulosotto alkaa hoitaa asioitasi. Se on parempi ja halvempi vaihtoehto kuin pikavippikierre, josta vain harva pystyy enää tuossa vaiheessa nousemaan. Eihän äitiyslomakaan ole ihan parasta aikaa talousongelmien selvittämiseen.


      • meeeee
        Korppikotko kirjoitti:

        Ei sinun maksukyvyssäsi ole mitään epäselvää. Kohtuukorkoista lainaa on jo sen verran kuin luotottajat uskaltavat myöntää. Lisälaina olisi riskiluottoa eikä sellaista anneta muuten kuin kovalla korolla.

        Jonkinlainen annos nöyryyttä olisi kyllä paikallaan, kun on järjestänyt itsensä tuohon jamaan. Olet nauttinut elämästä velkarahalla, mutta nyt on nyt tullut raja vastaan. Elämäntapojen on muututtava tai edessä on pitkä ja kivinen tie. Asenteesi ei näytä kovin lupaavalta, kun kaikki on edelleenkin muiden syytä ja hyvät neuvot pelkkää vittuilua.

        Jos käteistä ei tähän hätään löydy, luottotiedot menevät ja ulosotto alkaa hoitaa asioitasi. Se on parempi ja halvempi vaihtoehto kuin pikavippikierre, josta vain harva pystyy enää tuossa vaiheessa nousemaan. Eihän äitiyslomakaan ole ihan parasta aikaa talousongelmien selvittämiseen.

        Viestisi oli hieman ristiriitainen ja "off the topic": Eikö maksukyky ja laina kulje käsikädessä? Jos maksukyvyssäni ei ole mitään epäselvää, niin en ymmärrä miksi en saa lainaa.. Minun nimissäni kohtuukorkoista luottoa on 1000€ joka on master cardilla ja nykypäivänä aika pieni summa jos on säännölliset tulot eikä asuinkustannuksia. Sitäpaitsi eri rahoituksia on olemassa aika paljon ja nekin ovat järkevämpiä kuin pikavipit.

        En vähättele tilannettani ollenkaan ja olen todella kiitollinen miehelleni joka on auttanut minua näinkin paljon ja tietysti auttaisin myös häntä mikäli tilanne olisi toisinpäin..
        En kuitenkaan näe syytä alkaa nöyristelemään kenenkään edessä vaan selkä suorana yrittää päästä tästä ahdingosta, oppia virheistäni ja jatkaa eteenpäin.

        Asiat voisi olla huomattavasti pahemmin ja tämä on vain rahaa, silti en halua menettää luottotietojani. Alkuperäisessä viestissäni kysyin mistä voisin saada kohtuukorkoista lainaa. Onhan sekin hieman aiheen vierestä puuttua siihen, onko nyt otollinen aika talousongelmien selvittelyyn ja niinkuin jokainen velallinen: en olisi tässä tilanteessa jos voisin valita tai kelata aikaa taaksepäin. Harmi vaan kun en voi. Yritän selvitä tästä jollakin konstilla ja asiallisesti kysyin vain neuvoja!

        Kiitos kaikista asiallisista vastauksista ja tsemppauksista ja nimimerkki "38" olet todella oikeassa.


      • Korppikotko
        meeeee kirjoitti:

        Viestisi oli hieman ristiriitainen ja "off the topic": Eikö maksukyky ja laina kulje käsikädessä? Jos maksukyvyssäni ei ole mitään epäselvää, niin en ymmärrä miksi en saa lainaa.. Minun nimissäni kohtuukorkoista luottoa on 1000€ joka on master cardilla ja nykypäivänä aika pieni summa jos on säännölliset tulot eikä asuinkustannuksia. Sitäpaitsi eri rahoituksia on olemassa aika paljon ja nekin ovat järkevämpiä kuin pikavipit.

        En vähättele tilannettani ollenkaan ja olen todella kiitollinen miehelleni joka on auttanut minua näinkin paljon ja tietysti auttaisin myös häntä mikäli tilanne olisi toisinpäin..
        En kuitenkaan näe syytä alkaa nöyristelemään kenenkään edessä vaan selkä suorana yrittää päästä tästä ahdingosta, oppia virheistäni ja jatkaa eteenpäin.

        Asiat voisi olla huomattavasti pahemmin ja tämä on vain rahaa, silti en halua menettää luottotietojani. Alkuperäisessä viestissäni kysyin mistä voisin saada kohtuukorkoista lainaa. Onhan sekin hieman aiheen vierestä puuttua siihen, onko nyt otollinen aika talousongelmien selvittelyyn ja niinkuin jokainen velallinen: en olisi tässä tilanteessa jos voisin valita tai kelata aikaa taaksepäin. Harmi vaan kun en voi. Yritän selvitä tästä jollakin konstilla ja asiallisesti kysyin vain neuvoja!

        Kiitos kaikista asiallisista vastauksista ja tsemppauksista ja nimimerkki "38" olet todella oikeassa.

        Maksukyvyssäsi ei ole mitään epäselvää. Se on selvästi huono. Tämän asian tajuaminen helpottaisi varmaan asioittesi hoitamista aika paljon. Et todellakaan ole mikään lainanantajan toiveasiakas.

        Toinenkin vastaus on siksi hyvin selvä. Kohtuukorkoista lainaa et saa mistään. Sinulle myönnetään vain korkeakorkoisia tai riistokorkoisia lainoja. Tämä ei ole minun syyni eikä minulle tai muille palstalaisille kiukutteleminen auta mitään.

        Nimimerkki 38:sta ei kannata ottaa esimerkkiä. Siinä on toinen persaukinen, joka haluaa välttämättä ottaa korvia myöten velkaa asunnon ostoon. Asiasta on keskustelua tuossa alempana.


      • meeeee
        Korppikotko kirjoitti:

        Maksukyvyssäsi ei ole mitään epäselvää. Se on selvästi huono. Tämän asian tajuaminen helpottaisi varmaan asioittesi hoitamista aika paljon. Et todellakaan ole mikään lainanantajan toiveasiakas.

        Toinenkin vastaus on siksi hyvin selvä. Kohtuukorkoista lainaa et saa mistään. Sinulle myönnetään vain korkeakorkoisia tai riistokorkoisia lainoja. Tämä ei ole minun syyni eikä minulle tai muille palstalaisille kiukutteleminen auta mitään.

        Nimimerkki 38:sta ei kannata ottaa esimerkkiä. Siinä on toinen persaukinen, joka haluaa välttämättä ottaa korvia myöten velkaa asunnon ostoon. Asiasta on keskustelua tuossa alempana.

        Tässä ei ole syytä kiukutella kenellekään. Olisihan se hieman hassua jos minulla ei olisi tällä palstalla muuta asiaa kuin muille kiukuttelu.
        Kirjoitin aiheesta asiallisen viestin jossa esitin kysymyksen.
        Uskoin, ettei 2500€ kohtuukorkoisen lainan saaminen vuoden maksuajalla olisi mikään mahdottomuus ja siitä tämä keskustelu lähti.

        Jos et korppikotka tiedä vuositulojani, niin niitä on turha lähteä arvailemaan.
        1000€ luottokorttivelka joka on nimissäni on aika pieni kun tiedän ihmisä joilla on huonommat tulot mutta ovat saaneet korotettua luottokortin rajaa tai saaneet jostain kohtuukorkoista kulutusluottoa.

        Uskoisin sen olevan lainanantajalle merkittävä tieto, onko minulla asuinkustannuksia vai ei.
        Ikäni (alle 25V) ja äitiyslomani näyttäisi olevan merkittävä este lainansaannille, mutta palatakseni takaisin aiheeseen kysyisin; Onko kenellekään oikeata tietoa kohtuukorkoisesta lainasta? ja mikäli ei ole, ei tarvitse vaivautua vastaamaan.


      • Lopatin
        meeeee kirjoitti:

        Tässä ei ole syytä kiukutella kenellekään. Olisihan se hieman hassua jos minulla ei olisi tällä palstalla muuta asiaa kuin muille kiukuttelu.
        Kirjoitin aiheesta asiallisen viestin jossa esitin kysymyksen.
        Uskoin, ettei 2500€ kohtuukorkoisen lainan saaminen vuoden maksuajalla olisi mikään mahdottomuus ja siitä tämä keskustelu lähti.

        Jos et korppikotka tiedä vuositulojani, niin niitä on turha lähteä arvailemaan.
        1000€ luottokorttivelka joka on nimissäni on aika pieni kun tiedän ihmisä joilla on huonommat tulot mutta ovat saaneet korotettua luottokortin rajaa tai saaneet jostain kohtuukorkoista kulutusluottoa.

        Uskoisin sen olevan lainanantajalle merkittävä tieto, onko minulla asuinkustannuksia vai ei.
        Ikäni (alle 25V) ja äitiyslomani näyttäisi olevan merkittävä este lainansaannille, mutta palatakseni takaisin aiheeseen kysyisin; Onko kenellekään oikeata tietoa kohtuukorkoisesta lainasta? ja mikäli ei ole, ei tarvitse vaivautua vastaamaan.

        Jos olet saanut kielteisen vastauksen luottohakemukseen, asia on sen pankin osalta selvä. Mikä estää hakemasta lainaa toisesta pankista? Se myöntää lainan, jos arvioi velallisen luottokelpoisuuden riittäväksi. Mene ja esitä asiasi pankissa niin saat vastauksen. Turha kysellä palstalta, jossa näitä luottopäätöksiä ei tehdä.


      • meeeee kirjoitti:

        Kirjoitin asiallisen viestin, johon ilmoitin jäljellä olevat velat:
        6000 € mieheni Visalla,
        1000 € omalla Master Cardilla
        ja 2500€ eri firmoihin pikavippejä.
        Yhteenlaskettuna summa on 9500€ josta akuuttia velkaa tuo edellä mainittu summa 2500€.
        Muut lukijat ymmärsivät tämän. Mitä kohtaa tästä sinä et ymmärtänyt?

        Tässä ei ollut kyse ainoastaan pankkilainasta vaan myös kulutusluotot tai mikä vaan laina olisi tervetullut jossa olisi hieman inhimillisempi korko ja maksuaika kuin pikavippifirmoissa.
        Sen jokainen ymmärtää.
        Olettaisin, että velkojia kiinnostaa ensisijaisesti maksukykyni olisin äitiyslomalla tai töissä jos tuloissani ei ole suurempia muutoksia. Lisäksi 1600€ veronpalautukset suoraveloitussopimuksella olettaisi riittävän johonkin vakuudeksi.
        Kaikki tarvittavat todistukset ja kuitit olen ollut valmis lähettämään hakemusteni liitteeksi.
        Minun kysymykseni tässä on; miten on mahdollista, että joillekin myönnetään lainaa/luottoja eri yhtiöiltä aivan holtittomasti jos minulle ei myönnetä 2500€ luotto mistään rahoituksesta vaikka olen maksanut laskuni eikä ole luottotiedoissa merkintöjä?

        Sinuna en kommentoisi näillä palstoilla jos argumenttisi on tuota luokkaa. On myös turha spekuloida ja arvailla laskujeni eräpäiviä saati väittää, että ulosotto olisi minulle paras vaihtoehto.
        En pyytänyt ketään ottamaan kantaa velkojeni syntyyn vaan niistä selviämiseen, en myöskään sinua.

        "Muut lukijat ymmärsivät tämän. "

        Muita ei vain kiinnostanut tuon taivaallista.

        "Mitä kohtaa tästä sinä et ymmärtänyt? "
        No lähdetään nyt vaikka siitä, että "akuutti velka" tarkoittaa kiireellistä velkaa. Se ei ole sama asia kuin, että "pikavippivelkaa jäljellä".

        "Olettaisin, että velkojia kiinnostaa ensisijaisesti maksukykyni olisin äitiyslomalla tai töissä jos tuloissani ei ole suurempia muutoksia."

        " Lisäksi 1600€ veronpalautukset suoraveloitussopimuksella olettaisi riittävän johonkin vakuudeksi. "

        Niin no, näyttää siltä, että ulsootto kutsuu ja siinä vaiheessa se et ole sinä, joka päättää mihin se veronpalautus kokonaisuudessaan menee.

        Tulot ovat vain toinen puoli, kersa tulossa, niin ei tarvitse olla nero arvatakseen, mitä on tapahtumassa sille menopuolelle. Ainahan voi olla niinkin, ettei näin käy, mutta tämä riski on olemassa ja lainanantajat tuppaa nimenomaan tekemään riskikartoistusta ENNEN kuin lainaa myöntävät, toisin kuin sinä esim. näytät tekevän ennen lainojen ottamista.

        "miten on mahdollista, että joillekin myönnetään lainaa/luottoja eri yhtiöiltä aivan holtittomasti jos minulle ei myönnetä 2500€ luotto mistään rahoituksesta vaikka olen maksanut laskuni eikä ole luottotiedoissa merkintöjä? "

        Eiköhän iso osasyy ole juuri tuo lähiaikojen menojen kasvu lapsen takia ja melkoisen holtitonta tuo sinunkin lainapuuhastelu on ollut.

        "Sinuna en kommentoisi näillä palstoilla jos argumenttisi on tuota luokkaa."

        Sinuna en kommentoisi kenenkään velattoman argumentaatiotasoa raha-asioissa. Ensimmäinen askel olisi sinulla vihdoin myöntää itsellesi, että perseillyt olet. Ilmiselvästi näin et ole vielä tehnyt. Se tarkoittaa tasan tarkkaan sitä, että velkaantuminen jatkuu tasan niin kauan kuin jostain löytyy joku, joka sinulle vielä lainaa myöntää.

        "On myös turha spekuloida ja arvailla laskujeni eräpäiviä saati väittää, että ulosotto olisi minulle paras vaihtoehto."

        Eräpäiväkyselyssä oli vain kyse nimenomaan tuon sanan "akuutti" merkityksen kirkastamisesta. Tässä se tarkoittikin siis jäljellä olevaa, vaikka yleesnä se se tarkoittaa ennemminkin kiireellistä. Tästä sekaannus.

        Ja mitä tulee ulosottoon, yrität epätoivoisesti etsiä mitä tahansa paikkaa, josta saisit uutta lainaa vanhojen lainojen maksuun. Samalla miehesi makselee laskuja visalla. Tämä on vippikierre, eikä mitään muuta ja koska tulosi eivät ole kasvussa lähiaikoina, mutta menolisäyksiä on tulossa ja edelleenkin siis nykytilanteessa jo ainoa vaihtoehtosi on uuden lainan otto, ei tilanne näytä paljon muulta kuin ulosotolta. Ja ulosoton hyvä puoli on juuri siinä, että uuden velan tekeminen jää unholaan. Se yleensä rauhoittaa tilanteen ja taloudenhoitoon alkaa tulla jotain järkeä.


      • mietintää
        meeeee kirjoitti:

        Viestisi oli hieman ristiriitainen ja "off the topic": Eikö maksukyky ja laina kulje käsikädessä? Jos maksukyvyssäni ei ole mitään epäselvää, niin en ymmärrä miksi en saa lainaa.. Minun nimissäni kohtuukorkoista luottoa on 1000€ joka on master cardilla ja nykypäivänä aika pieni summa jos on säännölliset tulot eikä asuinkustannuksia. Sitäpaitsi eri rahoituksia on olemassa aika paljon ja nekin ovat järkevämpiä kuin pikavipit.

        En vähättele tilannettani ollenkaan ja olen todella kiitollinen miehelleni joka on auttanut minua näinkin paljon ja tietysti auttaisin myös häntä mikäli tilanne olisi toisinpäin..
        En kuitenkaan näe syytä alkaa nöyristelemään kenenkään edessä vaan selkä suorana yrittää päästä tästä ahdingosta, oppia virheistäni ja jatkaa eteenpäin.

        Asiat voisi olla huomattavasti pahemmin ja tämä on vain rahaa, silti en halua menettää luottotietojani. Alkuperäisessä viestissäni kysyin mistä voisin saada kohtuukorkoista lainaa. Onhan sekin hieman aiheen vierestä puuttua siihen, onko nyt otollinen aika talousongelmien selvittelyyn ja niinkuin jokainen velallinen: en olisi tässä tilanteessa jos voisin valita tai kelata aikaa taaksepäin. Harmi vaan kun en voi. Yritän selvitä tästä jollakin konstilla ja asiallisesti kysyin vain neuvoja!

        Kiitos kaikista asiallisista vastauksista ja tsemppauksista ja nimimerkki "38" olet todella oikeassa.

        Pystyisittekö hakemaan lainaa yhdessä miehesi kanssa? Yleensä kaksi lainan ottajaa saa helpommin lainaa kuin yksi. Saisitte maksettua vipit pois jonka jälkeen tarvitsisi lyhentää vain yhtä lainaa.


      • vipit on syvältä!
        meeeee kirjoitti:

        Vielä ei ole yksikään perinnässä, onneksi. Edellisistä vipeistä selvisin jollain ihmeen konstilla mieheni avustuksella ja uusia ottamalla.. Henkisen hyvinvvointini kannalta velat on akuutteja ja niitä on 100€ ja 200€ vippejä n. 10 eri firmaan. Svea rahoituksesta tulee aika paljon kirjeitä, wht-yhtiöt, j-w yhtiöt, ferratum, risicum ym. en edes muista tarkelleen mihin joka firmaan olen velkaa. Lisävelkaantumisen voin estää saamalla yhden järkevän velan jota lyhentäisin ja jolla saisin talouteni jonkinlaiseen balanssiin ja hallintaan. Sen jälkeen ei velat kiinnosta.

        käyttää ws-perintää,jolta ainakin minä sain maksusuunnitelman 12 kk,kuukausi erä noin 50 e. kannattaa tehdä maksusuunnitelmia noihin vippeihin,ja sellaiset maksusuunnitelmat että ne pystyy hoitamaankin.eikä tule luottotietoihin merkintää jos vain pitää maksusuunnitelmasta kiinni.


      • jälki viisas
        kskdkdkkkdk kirjoitti:

        Mihin firmoihin nuo vipit on?? Tai kerro tarkemmin ylipäätään minkä kokoisia vippejä on, kuinka monta ja mikä perintäyhtiö vippiä perii??

        Soita velkaneuvontaan ja tilaa aika.Sieltä saat parhaat neuvot miten on paras toimia.Mutta älä ota yhtään vippiä enää!!!


      • ???
        meeeee kirjoitti:

        Tässä ei ole syytä kiukutella kenellekään. Olisihan se hieman hassua jos minulla ei olisi tällä palstalla muuta asiaa kuin muille kiukuttelu.
        Kirjoitin aiheesta asiallisen viestin jossa esitin kysymyksen.
        Uskoin, ettei 2500€ kohtuukorkoisen lainan saaminen vuoden maksuajalla olisi mikään mahdottomuus ja siitä tämä keskustelu lähti.

        Jos et korppikotka tiedä vuositulojani, niin niitä on turha lähteä arvailemaan.
        1000€ luottokorttivelka joka on nimissäni on aika pieni kun tiedän ihmisä joilla on huonommat tulot mutta ovat saaneet korotettua luottokortin rajaa tai saaneet jostain kohtuukorkoista kulutusluottoa.

        Uskoisin sen olevan lainanantajalle merkittävä tieto, onko minulla asuinkustannuksia vai ei.
        Ikäni (alle 25V) ja äitiyslomani näyttäisi olevan merkittävä este lainansaannille, mutta palatakseni takaisin aiheeseen kysyisin; Onko kenellekään oikeata tietoa kohtuukorkoisesta lainasta? ja mikäli ei ole, ei tarvitse vaivautua vastaamaan.

        Oletko käynyt pankissa puhumassa ,jos saat isomman lainan millä maksat velat pois,suiostut myös hävittämään kaikki ylimääräiset luottokortit. Kysyjä ei tieltä eksy.


      • tvlh
        kskdkdkkkdk kirjoitti:

        Mihin firmoihin nuo vipit on?? Tai kerro tarkemmin ylipäätään minkä kokoisia vippejä on, kuinka monta ja mikä perintäyhtiö vippiä perii??

        niin olen pitkään seurannut sinun laisia onnettomi jotka on näden vippifirmojen elättejä ja kuinka paljon heitä ja vaikka eduskunnassa on pitemmän aikaa pohdittu tällaisenn koron kiskurien lopettamista mutta mitään oikei radikaalia eikuitenkaan ole saatu aikaan varsinkin sinu tilantessasi kun useist vippi firmoista kysymys pahimmat taitaa olla ja kallimmat swea rahoitus ja vippi ja näitä elätetään kallilla korolla eikä siinä viellä kaikki niinkui sinun kohdalla elämä menee aivan sekaisin kun olet jjatkuvasti näiden renkinä kun pääset tuosta kierteestä ä'lä ota penniäkään noista veloistasija vielä lisäisin se sterssi missä sinä olet jatkuvasti varsinkin swea rahoituis jamonet muut pikavippi firmat olen sitä mieltä ,että jos minulla olisi valtaa niinlähettäsin kaikki koron kiskuri siperian aroille tai jonnekkin timbuktuun olen
        itse olut tos kusessa just näiden pikavippi firmojen vuoksi hyvä ettei hermot mennyt

        tvhh


      • otto0111

        halvin 3000 euron laina ilman vakuuksia
        www.lainahaku.com


      • eihätää
        19+14 kirjoitti:

        luottoraja...jos voit nostaa mastern luottorajaa 3500:aan? Saisit sillä maksettua nuo vipit pois. Lisäksi masterin lyhennys 3% plus pari lyhennysvapaata. Masteriahan voi myös maksaa nopeammin pois.

        Lainojen yhdistäminen http://tinyurl.com/ycps6xhn on tällaisessa tilanteessa paras ratkaisu, pikalainoihin ei kannata turvautua, sillä niissä korkotaso on korkeampi.


    • 17+6

      Eipä kai kukaan vähänkään järkevä, ala lainaamaan veropalautuksia vastaan yhtikäs mitään. Vai suoraveloitus. Auttaneepa paljon jos olet siihen mennessä tärvännyt luottosi ja veronpalautukset maksetaan suoraan ulosottajan tilille. Ihan sama vaikka olisit laittanut 50 suoraveloitusta tililtäsi, jos saldo on 0 EUR, kun rahoja ei makseta sinun tilillesi. Älä nyt ainakaan tuollaista enää höpötä jos lainaa haet.

      • meeeee

        Kiitos vastauksestasi :) mutta näidenkin firmojen lainansaannin edellytyksenä on 25 v. ikä.
        Joillakin urpoilla ei ole muuta tekemistä kuin esittää yksinkertaisia mielipiteitään ja arvalujaan näillä palstoilla, joita kylläkin seuraan lähinnä huvittuneena kun ei ole mitään kestäviä argumentteja. Pysyisivät edes asiassa.
        Kaikkea hyvää myös sinulle.


      • meeeee kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi :) mutta näidenkin firmojen lainansaannin edellytyksenä on 25 v. ikä.
        Joillakin urpoilla ei ole muuta tekemistä kuin esittää yksinkertaisia mielipiteitään ja arvalujaan näillä palstoilla, joita kylläkin seuraan lähinnä huvittuneena kun ei ole mitään kestäviä argumentteja. Pysyisivät edes asiassa.
        Kaikkea hyvää myös sinulle.

        "Joillakin urpoilla ei ole muuta tekemistä kuin esittää yksinkertaisia mielipiteitään ja arvalujaan näillä palstoilla, joita kylläkin seuraan lähinnä huvittuneena kun ei ole mitään kestäviä argumentteja. "

        Jep. Vaikka miten se sinua ketuttaakin, niin tuo ulosotto-argumentti on totisen totta. Rahatilanteesi on sellainen, että yrität eätoivoisesti etsiä uutta lainaa vanhan maksuun. Se suorastaan lemuaa siltä, että lähiaikoina ulosotto kutsuu. Se ei tarkoita, että niin välttämättä kävisi, mutta mahdollisen lainanantajan kannalta tämä on enemmän kuin relevantti mahdollisuus. Ja tällöin asia on juuri niin kuin "17 6" sanoi: suoraveloituksista ja veronpalatuksen "panttauksesta" ei ole mitään iloa, jos ulosotto vie ne nenän edestä.

        Se, että et halua uskoa raakoja, mutta todellisia argumentteja, ei tee niistä argumenteistä kestämättömiä.


        Ja mitä tulee urpoiluun, minun käsitykseni urposta on se, että ottaa 15 tonnia pikavippejä ja makselee niitä sitten luottokorteilla pois juuri ennen kuin hankkii lapsen. MINÄ en missään vaiheessa nimitellyt sinua tuolla ensimmäisessä viestissäni. Sen sijaan sinä suutut heti kaiken totuuden sanomisesta ja alat vittuilemaan. Siispä turha sinulle taitaa olla mitään järkeä yrittääkkään sanoa. Olet täydellinen velkaurpo, jolla nauraa jokainen fiksu ihminen. Ei edes se, että olet perseillyt raha-asiasi kunnolla, mutta se, että rupeat vittuilemaan ja nimittelemään jokaista, joka sanoo sinulle raa'an, mutta oikean totuuden SUORAAN. Eli et todellakaan vielä ota edes vakavasti omaa hölmöilyäsi, tai et halua myöntää urpoiluasi. Sen asian kun muutat, niin voit selvitäkin asiasta.

        Muussa tapauksessa voit pitää ylpeytesi ja vittuilla jokaiselle totuuden sanojalle, mutta vuoden päästä sinä makselet pienistä tuloistasi ulosotolle kaiken ylimääräisen ja minä puolestani mietin, että mihin taas työnnän sen vuoden aikana keräämäni säästöt, jotka ovat suuremmat kuin nuo sinun velkasi ovsat koskaan olleet. Ei paljon paina, vaikka urpoksi tätä taktiikkaa sanotkin.


      • meeeee
        sanompahan_vain kirjoitti:

        "Joillakin urpoilla ei ole muuta tekemistä kuin esittää yksinkertaisia mielipiteitään ja arvalujaan näillä palstoilla, joita kylläkin seuraan lähinnä huvittuneena kun ei ole mitään kestäviä argumentteja. "

        Jep. Vaikka miten se sinua ketuttaakin, niin tuo ulosotto-argumentti on totisen totta. Rahatilanteesi on sellainen, että yrität eätoivoisesti etsiä uutta lainaa vanhan maksuun. Se suorastaan lemuaa siltä, että lähiaikoina ulosotto kutsuu. Se ei tarkoita, että niin välttämättä kävisi, mutta mahdollisen lainanantajan kannalta tämä on enemmän kuin relevantti mahdollisuus. Ja tällöin asia on juuri niin kuin "17 6" sanoi: suoraveloituksista ja veronpalatuksen "panttauksesta" ei ole mitään iloa, jos ulosotto vie ne nenän edestä.

        Se, että et halua uskoa raakoja, mutta todellisia argumentteja, ei tee niistä argumenteistä kestämättömiä.


        Ja mitä tulee urpoiluun, minun käsitykseni urposta on se, että ottaa 15 tonnia pikavippejä ja makselee niitä sitten luottokorteilla pois juuri ennen kuin hankkii lapsen. MINÄ en missään vaiheessa nimitellyt sinua tuolla ensimmäisessä viestissäni. Sen sijaan sinä suutut heti kaiken totuuden sanomisesta ja alat vittuilemaan. Siispä turha sinulle taitaa olla mitään järkeä yrittääkkään sanoa. Olet täydellinen velkaurpo, jolla nauraa jokainen fiksu ihminen. Ei edes se, että olet perseillyt raha-asiasi kunnolla, mutta se, että rupeat vittuilemaan ja nimittelemään jokaista, joka sanoo sinulle raa'an, mutta oikean totuuden SUORAAN. Eli et todellakaan vielä ota edes vakavasti omaa hölmöilyäsi, tai et halua myöntää urpoiluasi. Sen asian kun muutat, niin voit selvitäkin asiasta.

        Muussa tapauksessa voit pitää ylpeytesi ja vittuilla jokaiselle totuuden sanojalle, mutta vuoden päästä sinä makselet pienistä tuloistasi ulosotolle kaiken ylimääräisen ja minä puolestani mietin, että mihin taas työnnän sen vuoden aikana keräämäni säästöt, jotka ovat suuremmat kuin nuo sinun velkasi ovsat koskaan olleet. Ei paljon paina, vaikka urpoksi tätä taktiikkaa sanotkin.

        Oho, kylläpä provosoiduit viesteistäni. Säästä nyt hyvä ihminen aikaasi ja olisit kirjoittamatta pitkiä litanioitasi ja arvailujasi minun elämästä. En arvannut sen edes olevan niin kiinnostavaa sinulle.
        Olisi parempi käyttää koko tuo energia ihan muuhun, vaikkapa johonkin rakentavaan kuin kannanottoihin minun elämästäni, mikäli et osaa pysyä ap aiheessa.

        Minä määrittelen mikä on akuutti velka minulle ja kaikki on myös suhteellista.. pikavipeissä tunnetusti on lyhyt maksuaika.
        Minun taloudellinen tilanteeni ei estä minua ottamasta kantaa mihinkään keskusteluun, tietenkään.
        Mikäli sinulla olisi faktaa velkojeni synnystä tai ei, voit jättää moralisoimisen sikseen. Se on sivuseikka.
        En myöskään ole kysynyt sinun rahatilanteestasi saati säästöistä ja niistä puhuminen on ap kirjoitukseni aiheen vierestä, mutta hyvä jos sulla menee hyvin.

        Tiedän, ettei laskuni mene ulosottoon tai etten saa mitään maksuhäiriömerkintöjä joten voidaan laittaa sen keskustelun perään piste. Haluan kuitenkin kaikin mahdollisin keinoin säästää lähipiiriäni lisävelkaantumiselta ja tietenkin ottaa lainan omiin nimiini mikäli se on mahdollista.
        Kirjoitin myös, että lisävelkaantumisen voin vain estää mikäli saan suureemman lainan ja sitä kautta talouteni balanssiin. Yhtä lainaa on paljon helpompi lyhentää kuin kymmeniä pikvippejä jotka lisäksi tuottavat henkistä tuskaa, sen olettaisin myös sinun ymmärtävän.

        Olen ymmärtänyt tilanteeni vakavuuden josta yritän nyt selvitä, uskoisin sen paistavan kirjoituksestani läpi. Ainoa tapa selvitä ei ole luottotietojen menettäminen ja maksuhäiriömerkinnän saaminen. Voi myös havahtua ennen tätä ja selvittää asiansa, mutta siitä minun ei tarvitse missään olosuhteissa tehdä tiliä sinulle.


      • meeeee kirjoitti:

        Oho, kylläpä provosoiduit viesteistäni. Säästä nyt hyvä ihminen aikaasi ja olisit kirjoittamatta pitkiä litanioitasi ja arvailujasi minun elämästä. En arvannut sen edes olevan niin kiinnostavaa sinulle.
        Olisi parempi käyttää koko tuo energia ihan muuhun, vaikkapa johonkin rakentavaan kuin kannanottoihin minun elämästäni, mikäli et osaa pysyä ap aiheessa.

        Minä määrittelen mikä on akuutti velka minulle ja kaikki on myös suhteellista.. pikavipeissä tunnetusti on lyhyt maksuaika.
        Minun taloudellinen tilanteeni ei estä minua ottamasta kantaa mihinkään keskusteluun, tietenkään.
        Mikäli sinulla olisi faktaa velkojeni synnystä tai ei, voit jättää moralisoimisen sikseen. Se on sivuseikka.
        En myöskään ole kysynyt sinun rahatilanteestasi saati säästöistä ja niistä puhuminen on ap kirjoitukseni aiheen vierestä, mutta hyvä jos sulla menee hyvin.

        Tiedän, ettei laskuni mene ulosottoon tai etten saa mitään maksuhäiriömerkintöjä joten voidaan laittaa sen keskustelun perään piste. Haluan kuitenkin kaikin mahdollisin keinoin säästää lähipiiriäni lisävelkaantumiselta ja tietenkin ottaa lainan omiin nimiini mikäli se on mahdollista.
        Kirjoitin myös, että lisävelkaantumisen voin vain estää mikäli saan suureemman lainan ja sitä kautta talouteni balanssiin. Yhtä lainaa on paljon helpompi lyhentää kuin kymmeniä pikvippejä jotka lisäksi tuottavat henkistä tuskaa, sen olettaisin myös sinun ymmärtävän.

        Olen ymmärtänyt tilanteeni vakavuuden josta yritän nyt selvitä, uskoisin sen paistavan kirjoituksestani läpi. Ainoa tapa selvitä ei ole luottotietojen menettäminen ja maksuhäiriömerkinnän saaminen. Voi myös havahtua ennen tätä ja selvittää asiansa, mutta siitä minun ei tarvitse missään olosuhteissa tehdä tiliä sinulle.

        En minä provosoidu, kunhan vittuilen takaisin, kun ei suora puhe kelpaa, vaan itse aloitat vittuilun. ;)

        "Minä määrittelen mikä on akuutti ...."

        Eli puhutkin suomen sijaan suomea muistuttavaa ommaa kieltäsi. Nyt ymmärrän, miksi sinulla on niin suuria vaikeuksia ymmärtää suomea puhuvien selkeät argumentit.

        "Minun taloudellinen tilanteeni ei estä minua ottamasta kantaa mihinkään keskusteluun, tietenkään. "

        Niin, olenko näin esittänytkään? Totesin vain, että sinun en raha-asioissa sinun kannattaisi kuunnella välillä muidenkin mielipitetitä, vaikka ne eivät kivalta aina kuullostaisikaan, sen sijaan, että niputat kaikki epämiellyttävien totuuksin laukojat urpoiksi.

        "Tiedän, ettei laskuni mene ulosottoon tai etten saa mitään maksuhäiriömerkintöjä joten voidaan laittaa sen keskustelun perään piste. "

        Toivotaan näin, mutta kun tämä edelleenkin liittyy hyvin vahvasti siihen alkuperäiseen kysymykseesi, miksi sinulle ei lainaa myönnetä. Suomessa on satoja tuhansia ihmisiä, maksuhäiriäömerkittyäj asuurin osa heistä jossain vaiheessa ulosotossa. Suurin osa heistä vakuuttelivat itselleen ja muille ihan samaa ennen kuin homma kaatui. Vaikka kuinka hyvin sitten itse tietäisit, ettei ulosottoon olla menossa, sinun vakuutteluillasi ei juuri ole painoarvoa, kun ulkopuolinen velanantaja sinulle lainaa harkitsee. Ja ulkopuiolisesta homma tuoksahtaa pahasti ulosotolta. Tässä on tärkeä pointti, joka olisi jo syytä ymmärtää.

        Ja niin, vakuutat, että voit maksaa ihan heti ja mainiosti, kunhan vain saisit uutta lainaa ja uutta lainaakaan et ole saamassa. Miten siis olet noin varma, ettei homma tosiaan sitten lopulta kaadu? Jos olet niin varma maksukyvystäsi, eihän sinulla alunperinkään siis olisi mitään syytä täällä lainapaikkoja epätoivoisesti kysellä.

        " Haluan kuitenkin kaikin mahdollisin keinoin säästää lähipiiriäni lisävelkaantumiselta ja tietenkin ottaa lainan omiin nimiini mikäli se on mahdollista."

        Eli vastaus on lähipiiriltä lainaaminen. No, toivottavasti tunnet lähipiirisi ja he tuntevat sinut luotettavaksi. Sitten asia onkin jo paremmassa jamassa. Suosittelen jo orientoitumaan lisäavun pyytämiseen heiltä.

        "Kirjoitin myös, että lisävelkaantumisen voin vain estää mikäli saan suureemman lainan ja sitä kautta talouteni balanssiin"

        Ja samalla siis olet varma, että mitään ongelmia ei jatkossa ole. Kuullostaa 'hyvältä'. JOS....Jos lisälainaa...jos, niin sitten kaikki on tosi hyvin ja missään tapauksessa ei tule ulosottoa.

        "Yhtä lainaa on paljon helpompi lyhentää kuin kymmeniä pikvippejä jotka lisäksi tuottavat henkistä tuskaa, sen olettaisin myös sinun ymmärtävän."

        Totta kait. Onko sinulla mitään panttia antaa? Panttilainaamo voisi olla sinulle vielä vaihtoehto.

        "Olen ymmärtänyt tilanteeni vakavuuden josta yritän nyt selvitä, uskoisin sen paistavan kirjoituksestani läpi. Ainoa tapa selvitä ei ole luottotietojen menettäminen ja maksuhäiriömerkinnän saaminen. Voi myös havahtua ennen tätä ja selvittää asiansa, mutta siitä minun ei tarvitse missään olosuhteissa tehdä tiliä sinulle. "

        Ei tarvitse ei. Ja näkeehän sen, etä ainakin halua on. Mutta oma mielipiteeni on, että et ole vielä hahmottanut kokonaistilannetta. Siltä se kuullostaa. Siis juuri siks, että toisaalta olet täysin 100 % varma, että luottotietojen menetys ja ulosotto ei tule tapahtumaan, mutta silti epätoivoisesti koitat estää lisävelkaantumista ja uusi järjestelyluotto on (tällä hetkellä) pelastava enkeli ja veiläpä ehdoton sellainen.


    • Tuija 44

      2500 € lainalla (jos sellaisen jostakin onnistuisit saamaan) selviäisit vain hetken. Sitten pitäisi alkaa lyhentää sitä muita, jo olevia luottoja. Jos miehesi on töissä, eikö olisi kaikkein selvintä, että hän yksin hakisi 9000-10000 (laske summa tarkkaan, jotta kattaa kaikki kulut) lainan vaikkapa "auton vaihtoa" tai "remonttia" varten? Hänen nimissäänhän on ilmeisesti vain tuo Visa-velka? Se tuskin olisi este. Jos takaajia tarvitaan, kävisitkö sinä, sinullahan luottotiedot vielä tallessa? Tai sitten jommankumman vanhemmat/sisarukset?

      Ja nuo halventavat viestit voit vallan mainiosti jättää omaan arvoonsa.

    • Tuija 44

      Ja vielä lisäyksenä edelliseen: unohda hitossa kaikki pikavipit ja -lainat! Niiden kanssa olet suossa hyvin nopeasti, kuten nyt olet huomannutkin.

      • meeeee

        Kiitos vastauksestasi. Joo, oikeassa olet vippien ja velkojen suhteen!! Loputon suo se on jos sille linjalle taas lähtee.
        Tein eilen uuden talouslaskelman ja voisin maksaa tuon 2500 € 3kk aikana (tietenkin eläisin sen suurempia ostelematta) mikäli lisäävelkaantuminen loppuisi kokonaan. Tämän jälkeen voisin maksaa omaa Master Cardia ja mieheni Visaa ja sit tulis vielä ne veronpalautukset joulukuussa joilla saisi kuitattua jonkin verran luottokorttiveloista.
        Ongelma on nyt se hyväkorkoinen laina edes 3kk ajaksi ja mieheltäni en millään haluaisi enään pyytää lainan ottamista mikäli se on mahdollista.
        Taidan kokeilla eri pankkia ja siirtää sit kaikki raha-asiani sinne mikäli saan 2500€ kulutusluottoa.
        Tänään oon taas uusi päivä :) keep going.


      • meeeee kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Joo, oikeassa olet vippien ja velkojen suhteen!! Loputon suo se on jos sille linjalle taas lähtee.
        Tein eilen uuden talouslaskelman ja voisin maksaa tuon 2500 € 3kk aikana (tietenkin eläisin sen suurempia ostelematta) mikäli lisäävelkaantuminen loppuisi kokonaan. Tämän jälkeen voisin maksaa omaa Master Cardia ja mieheni Visaa ja sit tulis vielä ne veronpalautukset joulukuussa joilla saisi kuitattua jonkin verran luottokorttiveloista.
        Ongelma on nyt se hyväkorkoinen laina edes 3kk ajaksi ja mieheltäni en millään haluaisi enään pyytää lainan ottamista mikäli se on mahdollista.
        Taidan kokeilla eri pankkia ja siirtää sit kaikki raha-asiani sinne mikäli saan 2500€ kulutusluottoa.
        Tänään oon taas uusi päivä :) keep going.

        "Tein eilen uuden talouslaskelman ja voisin maksaa tuon 2500 € 3kk aikana"

        hmm. Eli pystyt lyhentämään yli 800 euroa kuussa velkaa samalla, kun juuri olet synnyttänyt uuden lapsen ja ennen sitä olet velkaantunut yli kymppitonnin pikavipeillä. Siis yht'äkkiä löytyykin tuollaiset rahat.

        "(tietenkin eläisin sen suurempia ostelematta)"

        Se onkin hyvä tilanne olla ostamatta mitään, kun lapsi tulee juuri.

        " mieheltäni en millään haluaisi enään pyytää lainan ottamista mikäli se on mahdollista."

        Kyse on siis vain halusta? Et viitsisi pyytää mieheltäsi lisää, niin muilta sitten?

        Miksihän kukaan ei oiekin ota sinua vakavana takaisinmaksajana? kuullostat niin kauhean uskottavalta.


      • meeeee
        sanompahan_vain kirjoitti:

        "Tein eilen uuden talouslaskelman ja voisin maksaa tuon 2500 € 3kk aikana"

        hmm. Eli pystyt lyhentämään yli 800 euroa kuussa velkaa samalla, kun juuri olet synnyttänyt uuden lapsen ja ennen sitä olet velkaantunut yli kymppitonnin pikavipeillä. Siis yht'äkkiä löytyykin tuollaiset rahat.

        "(tietenkin eläisin sen suurempia ostelematta)"

        Se onkin hyvä tilanne olla ostamatta mitään, kun lapsi tulee juuri.

        " mieheltäni en millään haluaisi enään pyytää lainan ottamista mikäli se on mahdollista."

        Kyse on siis vain halusta? Et viitsisi pyytää mieheltäsi lisää, niin muilta sitten?

        Miksihän kukaan ei oiekin ota sinua vakavana takaisinmaksajana? kuullostat niin kauhean uskottavalta.

        No sitähän tässä olen ihmetellyt, kun lainaa ei tipu vaikka tuloissa ei tule olemaan suuria muutoksia tulevana vuotena.
        Taas off-topic.. ethän sinä tiedä mitä olen ostanut tai laittanut lapselleni valmiiksi. Toisaalta ei todellakaan kiinnosta edes jakaa sellaista tietoa kanssasi.
        Mene muulle palstalle kirjoittamaan asiattomia viestejäs.. En ole pyytänyt sinua tänne moralisoimaan tai spekuloimaan minun elämääni. Ainoastaan veloista selviäminen on ollut keskustelun pääaihe.


      • meeee

        Sinä et kuitenkaan ole se lainanantaja joten jätetään tämä keskustelu sikseen, alkaa menemään jo niin "hiekkalaatikkotasolle". Huomioithan, että kyseessä on sinun yksittäinen mielipiteesi eikä pankin tai muun rahoituksen. Äitiysloma näyttäisi minun kohdallani olevan pääsyy pankkilainan saamiselle, kun eivät tiedä jäänkö hoitovapaalle vai palaanko töihin tämän vuoden jälkeen.

        Ehkä minun pitäisi olla sinulle kiitollinen kun olet ottanut kirjoitukseni niin sydämen asiaksesi ja annat kannanottojasi niin aktiivisesti ;) Hyvä vaan jos kiinnostaa :D


      • 14

        koeta pankista joustoluottoa ( tai mikä sitten onkaan nimenä luotolle), jolla maksat tuon masterin ja pikavipit pois. Tai sitten koetat vaihtaa pankkia. S-pankki antaa luottoa ja hypolla on visa (joka on luottokunnalta).
        Minkä pankin asiakas olet?


      • meeee
        14 kirjoitti:

        koeta pankista joustoluottoa ( tai mikä sitten onkaan nimenä luotolle), jolla maksat tuon masterin ja pikavipit pois. Tai sitten koetat vaihtaa pankkia. S-pankki antaa luottoa ja hypolla on visa (joka on luottokunnalta).
        Minkä pankin asiakas olet?

        okei, kiitos :) Olen nordean asiakas ja ehkä en ole enään pitkään, vaihtaisin mielelläni pankkia. Taidan kokeilla tuota S-pankkia.


      • Järkimies75
        meeee kirjoitti:

        okei, kiitos :) Olen nordean asiakas ja ehkä en ole enään pitkään, vaihtaisin mielelläni pankkia. Taidan kokeilla tuota S-pankkia.

        Ensimmäiseksi olisi tosiaan syytä muuttaa asennetta.

        Tämä on sama kuin hoippuisit AA-kerhon kokoukseen tuhannen tuiterissa viikon putki päällä, mökeltäen kaikille kuinka ei sulla mitään ongelmaa ole. Vipatkaa yksi pullo illaksi ja aamulla lupaat juhlallisesti laittaa tilanteesi järjestykseen.

        Kohtuukorkoista lainaa ei ole luvassa. Ei ylivelkaantuneelle, jolla on näyttöä siitä raha-asioiden hoitaminen on aivan onnettomalla tasolla. Olet oikeassa siinä että äitiysloma ei auta, mutta väärässä siinä että olemattomat asumiskustannukset auttaisivat. Eihän se ole auttanut tähänkään mennessä. Jos maksaisit vuokraa, pankki tietäisi että selviät asumiskustannuksista. Jos miehesi hoitaa ne, pankki tietää että olet miehesi varassa. Heidän näkökulmastaan katsoen on olemassa lisäriski että miehelläsi tulee mitta täyteen holtittoman rahankäyttösi kanssa. Ehkä sinä tiedät että näin ei ole, mutta pankki ei tiedä.

        Noh, sepä siitä. Ratkaisu:

        Olet ymmärtänyt oikein että se 2 500e on akuutti vaiva. Loppuvelka on krooninen vaiva, joka aiheuttaa uusia akuutteja tilanteita. Minä aloittaisin miettimällä onko sinulla/teillä mitään myytävää omaisuutta? Jos on kalliimpi auto kuin mitä tarvitaan kulkemiseen paikasta A paikkaan B, myyntiin. Jos on uudehkoja/arvokkaita huonekaluja, merkkivaatteita, viihde-elektroniikkaa, kaikki kirpputorille. Panttikonttori on toinen hyvä paikka.

        Äläkä vetoa siihen ettette voi kulkea rääsyissä, asua kämpässä jossa kierrätyskeskuksesta hankittuja huonekaluja & ajella kuppaisella romulla. Lapsenne ei tule vuosiin olemaan siinä iässä että häntä haittaisi moinen. Vanhemppien stressi on sitten toinen asia; siitä lapsi kärsii 100% varmuudella. Ja se stressi on itse aiheutettua. Turha syyttää pankkia siitä kun eivät anna vielä yhtä vippiä.

        Jos jollain ihmeen keinolla olet saanut kasattua noin paljon velkaa ilman että on kertynyt mitään myytäväksi kelpaavaa, sitten ei auta kuin ottaa laina kovalla korolla (jos saat edes sitä) jotta saat maksettua pikavipit pois ja luottotiedot pelastettua. Ja sitten vyö kireälle.

        Mitä teetkin, toivotan onnea jatkossa. Nyt on korkea aika ryhdistäytyä, lapsenne tähden.


    • lejsko

      Jotenkin helpottaa ahdinko. Oli kuin minulta. Sinulla kuitenkin siinä mielessä asia hyvä, että kai ei valtuusto tai lautakuntaihmisiä suvussa. Itse olen pienellä paikkakunnalla ja hermo meinaa kohta mennä. Pikavipeistä on asia alkanut. Maksoin lainaa lainalla. On hyvä, että saan vertaistukea tätä kautta. Aion jotenkin selvitä. Voimia sinulle ja minulle. Kyllä se siitä. Moralisoiminen ei auta ainakaan nyt olevassa tilanteessa.

      • meeee

        Kiitoksia kirjoituksistanne.. Onko Järkimies 75 sinusta 1000€ luottokorttivelka jo ylivelkaantumista?
        muista veloistahan muut pankit tai rahoitukset ei tiedä. Voisiko suuri syy olla myös ikäni alle 25v..

        Siinä ei ole mitään epäselvää, ettenkö tiedä, ettei velkaa ole järkevää maksaa velalla.
        Nyt olen sellaisessa tilanteessa, että vippien ottaminen ja lisävelkaantuminen voi ylipäätään loppua. Tyhmin ja viimeinen vaihtoehtohan on päästää asioitaan tähän tilaan, että maksaa velkaa velalla, mutta ehkäpä tässä tilanteessa järkevin(?) (kun kyseessä on pikavipit ja maksuajoista on vaikeaa ja kallista sopia) ja mikäli ei halua menettää luottotietojaan.
        Olenko ainoa jonka mielestä on järkevää yhdistää kaikki velat yhdeksi velaksi jota makselee pois?

        Oli se stressi itse aiheutettua tai ei, niin sitä on tässä vaiheessa turha miettiä ja vaivata päätään sillä sen enempää.
        Olen vahvasti sitä mieltä, että pitää ottaa suunta eteenpäin, nousta ja jatkaa matkaa.
        Totuus on tällä hetkellä tämä ja se ei muutu vaikka mitä tekisin. Ei ole rakentavaa eikä se edistä asioita mihinkään suuntaan lamaantua paikoilleen ja vain murehtia menneitä saati lukea jatkuvaa kritiikkiä.
        Voisihan minulla olla 100 000 € velkaa tai jopa enemmän ja siltikään ei voisi paikoilleen jäädä..

        Jo tämä velka on raskas taakka kannettavaksi, mutta olen päättänyt selvitä ja liian usein olen lukenut hyvin pessimistisä kirjoituksia ja vastauksia tällä palstalla.. niitä en kuitenkaan tullut tänne hakemaan vaikka kritiikki varmasti olisi oikeutettua ja ajatuksenne osittain realistisia taloustilanteestani. Tulot on kuitenkin ihan "hyvät" ja voin lyhentää lainaa n 700-850€/kk.

        Vielä kerran: haen vain ja ainoastaan hyvää ratkaisua velkojeni makseluun poikkeamatta ap. kysymyksestäni. Luottotietojeni menettäminen ei ole mielestäni mikään ratkaisu, se on jo hetkellinen tappio.
        Mikäli vastauksenne on luokkaa; "Et saa mistään lainaa ja oletpa ajanut asiasi huonoon tilaan ja nyt ainoa vaihtoehto näyttäsi olevan ulosotto", ei ihan oikeasti tarvitse vaivautua vastaaman. Sen sanon sydämestäni.
        Olen itse itseni paras tuomari ja ruoskinut itseäni jo tarpeeksi tilanteeni vuoksi.

        Ainoa syy miksi halusin anonyymina avata tilannettani keskustelupalstalla oli kysyäkseni neuvoja ja vaihtoehtoja eri lainoista ja rahoituksista. Samalla halusin kyseenalaistaa vippiyhtiöiden toimintaa, enkä varmaan ole ainoa joka näin tekee..
        Se on mielestäni ristiriitaista maksukyvyn kannalta, että voi velkaantua kalliisti, muttei saa mistään järkevää lainaa.
        Jokatapauksessa olen päättänyt kuitata pikkavippi velkani velalla (huom! en pikavipeillä) ja olkoon se teidän mielestänne kuinka tyhmä ratkaisu tahansa niin se on minun valintani.

        lejsko: uskon, että kumpikin selviämme tästä ja paljon tsemppiä ja jaksamisia sinulle!
        Järkimies 75: Kirjoituksessasi oli paljon hyviä pointteja, mutta tilanteeni ei ole aivan niin mustavalkoinen kuin ymmärsit. Mitä tulee lainansaantiin, ikä ja äitiysloma näyttäisi olevan hyvin olennainen seikka ja
        aion selvitä veloistani tulevan lapseni- mutta ennenkaikkea itseni takia.


      • Serena555
        meeee kirjoitti:

        Kiitoksia kirjoituksistanne.. Onko Järkimies 75 sinusta 1000€ luottokorttivelka jo ylivelkaantumista?
        muista veloistahan muut pankit tai rahoitukset ei tiedä. Voisiko suuri syy olla myös ikäni alle 25v..

        Siinä ei ole mitään epäselvää, ettenkö tiedä, ettei velkaa ole järkevää maksaa velalla.
        Nyt olen sellaisessa tilanteessa, että vippien ottaminen ja lisävelkaantuminen voi ylipäätään loppua. Tyhmin ja viimeinen vaihtoehtohan on päästää asioitaan tähän tilaan, että maksaa velkaa velalla, mutta ehkäpä tässä tilanteessa järkevin(?) (kun kyseessä on pikavipit ja maksuajoista on vaikeaa ja kallista sopia) ja mikäli ei halua menettää luottotietojaan.
        Olenko ainoa jonka mielestä on järkevää yhdistää kaikki velat yhdeksi velaksi jota makselee pois?

        Oli se stressi itse aiheutettua tai ei, niin sitä on tässä vaiheessa turha miettiä ja vaivata päätään sillä sen enempää.
        Olen vahvasti sitä mieltä, että pitää ottaa suunta eteenpäin, nousta ja jatkaa matkaa.
        Totuus on tällä hetkellä tämä ja se ei muutu vaikka mitä tekisin. Ei ole rakentavaa eikä se edistä asioita mihinkään suuntaan lamaantua paikoilleen ja vain murehtia menneitä saati lukea jatkuvaa kritiikkiä.
        Voisihan minulla olla 100 000 € velkaa tai jopa enemmän ja siltikään ei voisi paikoilleen jäädä..

        Jo tämä velka on raskas taakka kannettavaksi, mutta olen päättänyt selvitä ja liian usein olen lukenut hyvin pessimistisä kirjoituksia ja vastauksia tällä palstalla.. niitä en kuitenkaan tullut tänne hakemaan vaikka kritiikki varmasti olisi oikeutettua ja ajatuksenne osittain realistisia taloustilanteestani. Tulot on kuitenkin ihan "hyvät" ja voin lyhentää lainaa n 700-850€/kk.

        Vielä kerran: haen vain ja ainoastaan hyvää ratkaisua velkojeni makseluun poikkeamatta ap. kysymyksestäni. Luottotietojeni menettäminen ei ole mielestäni mikään ratkaisu, se on jo hetkellinen tappio.
        Mikäli vastauksenne on luokkaa; "Et saa mistään lainaa ja oletpa ajanut asiasi huonoon tilaan ja nyt ainoa vaihtoehto näyttäsi olevan ulosotto", ei ihan oikeasti tarvitse vaivautua vastaaman. Sen sanon sydämestäni.
        Olen itse itseni paras tuomari ja ruoskinut itseäni jo tarpeeksi tilanteeni vuoksi.

        Ainoa syy miksi halusin anonyymina avata tilannettani keskustelupalstalla oli kysyäkseni neuvoja ja vaihtoehtoja eri lainoista ja rahoituksista. Samalla halusin kyseenalaistaa vippiyhtiöiden toimintaa, enkä varmaan ole ainoa joka näin tekee..
        Se on mielestäni ristiriitaista maksukyvyn kannalta, että voi velkaantua kalliisti, muttei saa mistään järkevää lainaa.
        Jokatapauksessa olen päättänyt kuitata pikkavippi velkani velalla (huom! en pikavipeillä) ja olkoon se teidän mielestänne kuinka tyhmä ratkaisu tahansa niin se on minun valintani.

        lejsko: uskon, että kumpikin selviämme tästä ja paljon tsemppiä ja jaksamisia sinulle!
        Järkimies 75: Kirjoituksessasi oli paljon hyviä pointteja, mutta tilanteeni ei ole aivan niin mustavalkoinen kuin ymmärsit. Mitä tulee lainansaantiin, ikä ja äitiysloma näyttäisi olevan hyvin olennainen seikka ja
        aion selvitä veloistani tulevan lapseni- mutta ennenkaikkea itseni takia.

        Alle 25vee, raskaana, veloissa kurkkuansa myöten.... ?? Potentiaalinen lainanmaksaja?? :)
        Onpa sulla hyväuskoinen mies, kun viittii maksella sun velkoja 6000€.... säästä ihmeessä edes hänet enemmältä. Toivottavasti ei mieskin ole korviaan myöten (sun?) veloissa.

        Tyttö, Ei ne velat mihkään lyhene/häviä lainalla maksamalla. Uus laina vaan ja kohta sama tilanne.

        Joo-o, ei oo mun asiani arvostella. teinpähän sen silti, arvaa miksi? Ihan siksi, ettei oo pakko kirjoitella tänne tuommosia jos ei kestä vastauksia.

        Surullista, että kaltaisiasi on lukemattomia tänäpäivänä. Kaikki pitää olla kallista, upeeta ja mahtavaa. Asuntolainaa otetaan 200-300 00€ het kun 2kymmentä täytetään, talo pystyyn ja hemmetin iso ja hieno. Siihen velaks uus Volvo.. kyllon hienoo. Onhan se - aikansa. Jokainen tajuaa vaan, ettei parikymppinen pariskunta niitä omillaan oo maksanut. Tää maailma on vaan mennyt hulluksi. kotona pitää olla vimpan päälle kaikki koneet ja laitteet jne.

        Niin, on mullakin velkaa. Vanha talo, jota remppaan sitä mukaan kun varaa. 10v vanha Volvo, paljon ajettu mutta pirun hyvä. Vakituinen virka kunnalla, lapset aikuisia, terve. Siis hiukan toista kuin sun tilanne.

        Toivon silti, että jaksat sen syntyvän lapsesi vuoksi vaikkapa. Yritä saada järjestettyä jotenkin järkevästi jatkosi nyt. Valitettavasti vedät vaan kaiketi mieheskin mukanasi suohosi.


      • Korkohemuli
        meeee kirjoitti:

        Kiitoksia kirjoituksistanne.. Onko Järkimies 75 sinusta 1000€ luottokorttivelka jo ylivelkaantumista?
        muista veloistahan muut pankit tai rahoitukset ei tiedä. Voisiko suuri syy olla myös ikäni alle 25v..

        Siinä ei ole mitään epäselvää, ettenkö tiedä, ettei velkaa ole järkevää maksaa velalla.
        Nyt olen sellaisessa tilanteessa, että vippien ottaminen ja lisävelkaantuminen voi ylipäätään loppua. Tyhmin ja viimeinen vaihtoehtohan on päästää asioitaan tähän tilaan, että maksaa velkaa velalla, mutta ehkäpä tässä tilanteessa järkevin(?) (kun kyseessä on pikavipit ja maksuajoista on vaikeaa ja kallista sopia) ja mikäli ei halua menettää luottotietojaan.
        Olenko ainoa jonka mielestä on järkevää yhdistää kaikki velat yhdeksi velaksi jota makselee pois?

        Oli se stressi itse aiheutettua tai ei, niin sitä on tässä vaiheessa turha miettiä ja vaivata päätään sillä sen enempää.
        Olen vahvasti sitä mieltä, että pitää ottaa suunta eteenpäin, nousta ja jatkaa matkaa.
        Totuus on tällä hetkellä tämä ja se ei muutu vaikka mitä tekisin. Ei ole rakentavaa eikä se edistä asioita mihinkään suuntaan lamaantua paikoilleen ja vain murehtia menneitä saati lukea jatkuvaa kritiikkiä.
        Voisihan minulla olla 100 000 € velkaa tai jopa enemmän ja siltikään ei voisi paikoilleen jäädä..

        Jo tämä velka on raskas taakka kannettavaksi, mutta olen päättänyt selvitä ja liian usein olen lukenut hyvin pessimistisä kirjoituksia ja vastauksia tällä palstalla.. niitä en kuitenkaan tullut tänne hakemaan vaikka kritiikki varmasti olisi oikeutettua ja ajatuksenne osittain realistisia taloustilanteestani. Tulot on kuitenkin ihan "hyvät" ja voin lyhentää lainaa n 700-850€/kk.

        Vielä kerran: haen vain ja ainoastaan hyvää ratkaisua velkojeni makseluun poikkeamatta ap. kysymyksestäni. Luottotietojeni menettäminen ei ole mielestäni mikään ratkaisu, se on jo hetkellinen tappio.
        Mikäli vastauksenne on luokkaa; "Et saa mistään lainaa ja oletpa ajanut asiasi huonoon tilaan ja nyt ainoa vaihtoehto näyttäsi olevan ulosotto", ei ihan oikeasti tarvitse vaivautua vastaaman. Sen sanon sydämestäni.
        Olen itse itseni paras tuomari ja ruoskinut itseäni jo tarpeeksi tilanteeni vuoksi.

        Ainoa syy miksi halusin anonyymina avata tilannettani keskustelupalstalla oli kysyäkseni neuvoja ja vaihtoehtoja eri lainoista ja rahoituksista. Samalla halusin kyseenalaistaa vippiyhtiöiden toimintaa, enkä varmaan ole ainoa joka näin tekee..
        Se on mielestäni ristiriitaista maksukyvyn kannalta, että voi velkaantua kalliisti, muttei saa mistään järkevää lainaa.
        Jokatapauksessa olen päättänyt kuitata pikkavippi velkani velalla (huom! en pikavipeillä) ja olkoon se teidän mielestänne kuinka tyhmä ratkaisu tahansa niin se on minun valintani.

        lejsko: uskon, että kumpikin selviämme tästä ja paljon tsemppiä ja jaksamisia sinulle!
        Järkimies 75: Kirjoituksessasi oli paljon hyviä pointteja, mutta tilanteeni ei ole aivan niin mustavalkoinen kuin ymmärsit. Mitä tulee lainansaantiin, ikä ja äitiysloma näyttäisi olevan hyvin olennainen seikka ja
        aion selvitä veloistani tulevan lapseni- mutta ennenkaikkea itseni takia.

        Kuten olet huomannut, pikavippien kuittaaminen velalla ei ole pelkästään sinun valintasi. Se riippuu myös siitä, suostuuko joku myöntämään sen lainan. Siihen ei kenelläkään ole velvollisuutta ja toistaiseksi taitaa laina olla vielä saamatta.


      • selviät kyllä
        Serena555 kirjoitti:

        Alle 25vee, raskaana, veloissa kurkkuansa myöten.... ?? Potentiaalinen lainanmaksaja?? :)
        Onpa sulla hyväuskoinen mies, kun viittii maksella sun velkoja 6000€.... säästä ihmeessä edes hänet enemmältä. Toivottavasti ei mieskin ole korviaan myöten (sun?) veloissa.

        Tyttö, Ei ne velat mihkään lyhene/häviä lainalla maksamalla. Uus laina vaan ja kohta sama tilanne.

        Joo-o, ei oo mun asiani arvostella. teinpähän sen silti, arvaa miksi? Ihan siksi, ettei oo pakko kirjoitella tänne tuommosia jos ei kestä vastauksia.

        Surullista, että kaltaisiasi on lukemattomia tänäpäivänä. Kaikki pitää olla kallista, upeeta ja mahtavaa. Asuntolainaa otetaan 200-300 00€ het kun 2kymmentä täytetään, talo pystyyn ja hemmetin iso ja hieno. Siihen velaks uus Volvo.. kyllon hienoo. Onhan se - aikansa. Jokainen tajuaa vaan, ettei parikymppinen pariskunta niitä omillaan oo maksanut. Tää maailma on vaan mennyt hulluksi. kotona pitää olla vimpan päälle kaikki koneet ja laitteet jne.

        Niin, on mullakin velkaa. Vanha talo, jota remppaan sitä mukaan kun varaa. 10v vanha Volvo, paljon ajettu mutta pirun hyvä. Vakituinen virka kunnalla, lapset aikuisia, terve. Siis hiukan toista kuin sun tilanne.

        Toivon silti, että jaksat sen syntyvän lapsesi vuoksi vaikkapa. Yritä saada järjestettyä jotenkin järkevästi jatkosi nyt. Valitettavasti vedät vaan kaiketi mieheskin mukanasi suohosi.

        ei näytä serena 555 sullakaan kovin hyvin menevän. Alkuperäinen kirjoittaja halusi neuvoja ahdinkoonsa eikä moraalisaarnaa. Tilaa aika velkaneuvojalle niin kuin joku jo kirjoitti tai ottakaa miehenne kanssa yhteislaina. Hyvä kun jaksat olla positiivinen ja yrittää kaiken keskellä ja ei sun velkas mikään ylitsepääsemättömän suuri ole. Hyvä jos pystyt lyhentämään velkojas noinkin paljon kuussa! Jo joulukuuhun mennessä olet lyhentänyt lainaasi 5600€ jos lyhennät 800€/kk ja vielä veronpalautuksesi, niin olet jo lyhentänyt 7200€ tämän vuoden puolella. Harvalla on mahdollisuus sellaisiin lyhennyksiin.
        Oon ollu 30000€ veloissa ja niistä selvinnyt, niin etköhän sinäkin selviä veloistas.
        Kaikkea hyvää sinulle :)


      • meeeee
        Korkohemuli kirjoitti:

        Kuten olet huomannut, pikavippien kuittaaminen velalla ei ole pelkästään sinun valintasi. Se riippuu myös siitä, suostuuko joku myöntämään sen lainan. Siihen ei kenelläkään ole velvollisuutta ja toistaiseksi taitaa laina olla vielä saamatta.

        Aivan oikein.. Kenelläkään ei ole velvollisuutta lainata rahaa, mutta jos olet seurannut keskustelua ollenkaan; Aion ottaa lainan omiin nimiini MIKÄLI se on mahdollista, muutoin otan yhteislainan mieheni kanssa jota minä tietenkin lyhentelen ja sellaisen saisimme.

        Kiitos tsemppauksesta sinä joka olet selvinnyt 30 000e, veloista! olet myös oivaltanut kirjoitusteni tarkoituksen :) Velkaneuvontaan vaan on n. 6kk jonot ja siihen mennessä on asiat toivottavasti jo ihan hyvällä mallilla :)


      • eläkeläinen

        Tässä myös ymmärtäjä. Puolisoni maksoi 6000 € pikavippejäni ja nyt minä maksan hänelle takaisin 400€ kuussa. Velkasuhde avioliiton sisällä ei ole hyvä asia. Se aiheuttaa riitaa ja riippuvuutta, mutta muuta keinoa ei ollut. Lisäksi salaisuuksien kantaminen yksin vie yöunet ja pahimmillaan vie itsetuhoon, ainakin henkiseen.
        Juuri äsken tuli soitto käräjäoikeudesta. Ws-perintä vienyt asian käräjille. 180 € pikavippi siis. Kuluttajaneuvonnan sivuilta näin juuri minuutti sitten, että WS-yhtiöt on viety käräjille siitä, että lähettävät turhaan jopa 7 maksuhuomautusta. Minulla rahat menivät peliongelman vuoksi, jota on hoidettu kaikin mahdollisin tavoin. Sosiaalista luottoa en saanut koska pelaaminen näkyi tiliotteista. Hirveä tilanne ja huomenna tulee käräjäoikeudesta postia. Olen SAIRAS! Luottotiedot menneet ( helpotus ).


    • smrtsjghsdf

      Ei suomessa normi-ihminen saa apua taloudelliseen ahdinkoon. Pitää olla narkkis, huora tai somali niin sossussa on rahahanat auki.

    • omassa tukevasti

      Yksinkertaisesti myyt omaisuuden jonka olet vipeillä rahoittanut.

      Sitten säästämisen kautta eteenpäin.

      Lainaa ei ihminen tarvitse MIHINKÄÄN muuhun kuin asuntoon. Tai ehkä autoon jos paremman ottaa. Kaikki muu säästetään ensin ja ostetaan sitten.

    • meeeee

      Ja näin järjestyi asiat myös minun kohdallani!! Sain 3000 e lainan ja maksettua pois kaikki kalliit pikavipit ja jo ens kuun alusta voin alkaa lyhentään lainaa järkevästi, niin että jää myös jotain elämiseen ym. menoihin.
      Hymyilyttää kun on niin suuri taakka pudonnut harteilta eikä tarvitse enää stressata tulevia eräpäiviä vaan voi rauhassa lyhentää velkaa ja keskittyä elämiseen. Vippikierre- ja velkakierre ylipäätään on nyt poikki.
      Selvisin tästä menettämättä luottotietojani tai UO tai muita ikävyyksiä.. Osa kirjoituksisita kun oli aiemmin niin skeptisiä.

      Tsemppiä kaikille velkaisille!

      • Fool's paradise

        Eli kolmentuhannen pikavipit ovat vaihtuneet kolmentuhannen lainaksi. Sillä ei sitten varmaan ole eräpäiviä eikä korkoja. Todellisuudessa olet vain saanut muutaman kuukauden armonaikaa uhkaavimmista maksuista. Koeta nyt lopultakin käyttää se siihen, että pistät taloutesi terveemmälle pohjalle. Siis menot tuloja pienemmiksi. Kun se tilanne on pysyvästi saavutettu ja velat maksettu, taloudelliset huolesi loppuvat siihen.


      • velkaneuvoja1

        Miten alkuperäisellä kirjoittajalla menee velkojensa kanssa? Arvaan, että tämä kuten moni muukin tarina noudattaa samaa kaavaa, eli velan maksu uudella velalla=entistä suurempi ahdinko.

        Tiedän niin monta tapausta jotka ovat ottaneet järjestelyluottoja pikavippien maksuun. Asiat ovat näennäisesti hyvin pari kuukautta, mutta pian ollaan ongelmissa sen uuden velan kanssa.


    • aaaaa.....

      mene pankkiisi tee maksujärjestely kyllä se siitä

    • Sordea

      noniin ja sitte uudella lainalla ostamaan elektroniikkaa.....
      Kyllä se pankki saataviaan odottaa.

    • kateloanss11112

      Hae nopeasti ja kätevä laina 3 prosentin korolla. Tarjoamme 24 tunnin online-palvelua 4 tunnin laina-asiointipalvelun kanssa. ota meihin yhteyttä lainaasi seuraavalla osoitteella: email: [email protected]

      • Olettosiurpo

        Heheh, olet vain kuusi vuotta myöhässä?


    • Onnistuin

      Hei itse sain lainaa aasasta 3000 ja fellowfinancesta 2000 lainojen yhdistelyyn jolla kk erät pienenivät 1500€ n 400€ kuussa ja olin siitä ikionnellinen :) ja ikää oli vasta 20 v

      • 9-6

        Laskepa kuinka paljon enemmän joudut kokonaisuudessa maksamaan lainojasi noilla kk-lyhennysvaihtoehdoilla. Aasan ja ff:n korot ovatjärjettömän suolaisia.


    • lainatyhdistetty

      Www.lainaluettelo.fi sieltä löytyy lista kaikista Suomen lainanantajista. Mä oon ite ottanut lainaa www.kompletbank.fi ku sielä pitää maksaa kuukausittain vain korot. Lainanlyhennykset voit tehdä omassa tahdissa silloin kun on ylimääräistä.

    • pulastaselvinny
      • mainosmiestenpuheita

        et ihte ottanut, vaan toivot, että joku idiootti ottaa, jotenkin nolo tapa mainostaa...


    • Jenita

      En jaksanut edes lukea kaikkia kommentteja, mutta jos sinulla on hyvät tulot niin miksi et vaan sovi vippifirmojen kanssa maksusuunnitelmia? Jos ei s eonnistu, anna mennä perintään. Perintään menossa on kaksi hyvää puolta, ensinnäkin saat sovittua maksusuunnitelmat ja toiseksi et voi velkaantua lisää.
      Siinä velkojasi maksellessa voit opetella parempaa rahan käyttöä ja miettiä kannattaako enään ikinä moiseen tilanteeseen joutua.
      Mutta tehdä lisää velkaa maksaaksesi velkaa ( taas) ei ei ja EI!

      Jos on pakottava tarve tehdä uutta velkaa niin hakekaa edes miehesi kanssa yhdessä molempien velkojen maksuun yksi yhteinen laina,sellaisesta paikasta mikä maksaa sillä uudella lainalla ne teidän vippinne pois.

      Näihin hoono soomi lainoittajiin älkää sortuko,nämä on kaikki huijareita joille menettää etumaksuna rahansa,kiertäkää kaukaa nämä!

      • Timanttisaha

        Idiootit tämäkin ketju vuodelta 2010.


    • Wellu_wee

      Tämä kohta 10-vuotias aloitus on hyvä varoittava esimerkki.

      Ensin otetaan pieni vippi puhtaasti törsäilyyn ja maksetaan se takaisin vähän isommalla vipillä joka kattaa korot ja jättää pienen törsäämisvaran. Samaa jatketaan kunnes velkanon tuhansissa/ kymmenissä tuhansissa. Samalla uskotellaan itselle valheita omasta maksukyvystä, koska lainoja on maksettukin jo isoilla summilla(lainoilla).

      Tilanteen uskotaan tietenkin lopulta ratkeavan taas sillä että otetaan tarpeeseen nähden hieman liian iso laina ja törsätään se. Loppujen lopuksi aiempien lainojen maksaminen perintätoimistolle olisi tullut halvemmaksi, mutta tosiasiassa tahtotila oli saada pikku vippi eikä maksaa lainaa.

      Olisi kiva kuulla aloittajan nykytilanne velkojen suhteen.

      Ottakaa nuoret näistä opiksenne ja katkaiskaa vippikierre ekaan vippiin, jos sellaiseen erehdytte.

    • Anonyymi

      Hyvää päivää,

      Olemme laillinen ja luotettava lainanantaja. Lainaamme rahaa henkilöille, jotka tarvitsevat taloudellista tukea, annamme lainoja ihmisille, joilla on huono luottotieto tai jotka tarvitsevat rahaa laskujensa maksamiseen investoidakseen yritystoimintaan. Joten etsit kiireellistä lainaa? Sinun ei tarvitse huolehtia, koska olet oikeassa paikassa, tarjoamme lainoja, joiden korko on alhainen (2%), joten jos tarvitset lainaa, sinun odotetaan ottavan meihin yhteyttä tämän sähköpostiosoitteen kautta: [email protected]

    • Anonyymi

      Elämme maailmassa, jossa hyvän ja luotettavan lainanantajan löytäminen on ongelma. Siksi teemme kaikille asiakkaille helpon saada nopeaa lainaa korolla 3%. Valtio tunnustaa meidät ja myöntää lainoja sekä etäisyydeltä että lähistöllä. Ole ensimmäinen, joka hakee kaikenlaista lainaa. Myönnämme lainoja yksityishenkilöille, instituutioille, liikeyhdistyksille ja yrityksille. Olemme nopea dynaaminen ja luotettava. Kiinnostuneet hakijat voivat ottaa meihin yhteyttä tänään sähköpostitse; [email protected] tai whatsapp: 48732104354

    • Anonyymi

      tyhjistä pulloista saa 0,10c

    • Anonyymi

      Kusinen tilanne, I know. Itse olin vastaavanlaisessa tilanteessa vuosia.
      Sain lopulta tarpeekseni ja rupesin tekemään 2 työtä, pimeästi ja muutenkin moraalisesti arvelluttavaa, mutta nyt lähes velaton.

    • Anonyymi

      Itsemurha ratkaisee ongelmasi.

    Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe