Punkkia tarvitaan nykypäivänä?

että tällasta

Rupesinpahan vaan pohtimaan, sanokaahan mitä olette mieltä.

Minusta tuntuu, että nyky-yhteiskunta/nuoriso tarvitsee punkkia. Se tulee vielä heräämään henkiin, vaikka kuollut olisikin, sillä pohditaanpa, mistä punk juontaa juurensa...

Käsitys siitä, että helvetti, mähän en teekään enempää rahaa kuin mun vanhemmat, mun elämästä tulee samanlaista alennuskoreilla shoppailua ja limsapullojen palauttelua, on tarpeellinen. Elintaso Suomessakaan ei enää kauaa tule kohoamaan - hyvinvointiyhteiskunta on tiensä lopussa. Jos meidän pikku eläkepommimme posahtaa, eurokriisi leviää epsanjasta ja muista hola-maista tänne pohjoiseen ja sosiaaliavustukset kuolla kupsahtavat, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin tajuta, missä paskassa sitä uidaan.

Lisäksi nykymaailma syöttää aivopesevää paskaa sellaisella syötöllä, että kun ruvetaan pohtimaan, kuinka suuri osa nykyajan nuorista todella ajattelee omilla aivoillaan, päästään melko pieniin prosentteihin. Punkhan on juuri sitä, maailman käsittämistä, huomion keskittymistä siihen, että tämä maailma ei olekaan jumaliste kunnossa. Punk on tiedostomista ja vastustamista. Omaa ajattelukykyä. Eikö vain.

Ja nyt puhun punkaatteesta, en näistä luojan tähden kuinka sääliä herättävistä wannabemuotipunkkareista, joista hakaneula korvassa ja Backstreetiltä ostetut seittemänkympin ruutupökät tekevät punkkarin ja Good Charlotte punkein bändi koskaan. Meinaan niitä, joiden ajatusmaailmaan mahtuu tätä brittien anarkia-asennetta sotkettuna vähän syvällisempään jenkkimeininkiin.

Sellaista minä povaan, että punk nousee ja rankasti tulevaisuudessa. Jos ei nouse, säälin niitä nuoria, jotka elävät median luomassa hötössä ja heräävät vuosien päästä siihen että perkele, minua on sumutettu. Punk on keino herätä, epäilen. Vai lienenkö nyt vähän liikaa tunnelissa jotta voisin ajatella selvästi, voipi olla tuokin tämän kirjoituksen synnyttäjä. 8)

4

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irmeli sanoo

No milloin se nousee, ja milloin minä saan oman pikku punkkibändin?

Harvaa kiinnostaa, vaikka tarvetta olisi.

• ...................

nokyl toi asiaa oli. Ja ihan vaan tavallaan olis kiva et se vähä nousiski.. Ei noit mistää mitää tajumattomia pellejäkää kyllä jaksa..

Mut asiasta vähä toisee,miks täälläki hoetaa et se ulkonäkö ei tee punkkaria.. Mut miks sitte jos nyt vaikka esim. mä oon ulkona en niin huomiota herättävän näkösenä,nii ja JOS sattuu tulemaan joku keesipää vastaan (jotka ite liikkuu niitte lissujen kaa) nii se kahtoo nii sen näkösenä et voi vittu.. mut sitte jos mulla on joku ramonesin paita päällä ja sattuu hiuksetki olemaa pystyssä nii joha sitä katotaanki iha eri tavalla..
      En nyt tarkota sitä ettäkö jotenki hakisin huomiota tai tms,mutta ihmetyttää vaan,et minkä vitu takia kaikki evää jonku vaatekysymyksen,mut sit kumminki oikeesti välittää niistä niin paljon?

• fdhfghjdgh

Punk on kyllä mahtavaa musaa!

• GGG ALLIN
        fdhfghjdgh kirjoitti:

Punk on kyllä mahtavaa musaa!

niinkuin mikko alatalokin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      67
      3177
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1841
    3. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111
      1730
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1249
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      129
      1048
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      98
      988
    7. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      944
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      926
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      865
    10. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      859
    Aihe