Punkkia tarvitaan nykypäivänä?

että tällasta

Rupesinpahan vaan pohtimaan, sanokaahan mitä olette mieltä.

Minusta tuntuu, että nyky-yhteiskunta/nuoriso tarvitsee punkkia. Se tulee vielä heräämään henkiin, vaikka kuollut olisikin, sillä pohditaanpa, mistä punk juontaa juurensa...

Käsitys siitä, että helvetti, mähän en teekään enempää rahaa kuin mun vanhemmat, mun elämästä tulee samanlaista alennuskoreilla shoppailua ja limsapullojen palauttelua, on tarpeellinen. Elintaso Suomessakaan ei enää kauaa tule kohoamaan - hyvinvointiyhteiskunta on tiensä lopussa. Jos meidän pikku eläkepommimme posahtaa, eurokriisi leviää epsanjasta ja muista hola-maista tänne pohjoiseen ja sosiaaliavustukset kuolla kupsahtavat, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin tajuta, missä paskassa sitä uidaan.

Lisäksi nykymaailma syöttää aivopesevää paskaa sellaisella syötöllä, että kun ruvetaan pohtimaan, kuinka suuri osa nykyajan nuorista todella ajattelee omilla aivoillaan, päästään melko pieniin prosentteihin. Punkhan on juuri sitä, maailman käsittämistä, huomion keskittymistä siihen, että tämä maailma ei olekaan jumaliste kunnossa. Punk on tiedostomista ja vastustamista. Omaa ajattelukykyä. Eikö vain.

Ja nyt puhun punkaatteesta, en näistä luojan tähden kuinka sääliä herättävistä wannabemuotipunkkareista, joista hakaneula korvassa ja Backstreetiltä ostetut seittemänkympin ruutupökät tekevät punkkarin ja Good Charlotte punkein bändi koskaan. Meinaan niitä, joiden ajatusmaailmaan mahtuu tätä brittien anarkia-asennetta sotkettuna vähän syvällisempään jenkkimeininkiin.

Sellaista minä povaan, että punk nousee ja rankasti tulevaisuudessa. Jos ei nouse, säälin niitä nuoria, jotka elävät median luomassa hötössä ja heräävät vuosien päästä siihen että perkele, minua on sumutettu. Punk on keino herätä, epäilen. Vai lienenkö nyt vähän liikaa tunnelissa jotta voisin ajatella selvästi, voipi olla tuokin tämän kirjoituksen synnyttäjä. 8)

4

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irmeli sanoo

      No milloin se nousee, ja milloin minä saan oman pikku punkkibändin?

      Harvaa kiinnostaa, vaikka tarvetta olisi.

    • ...................

      nokyl toi asiaa oli. Ja ihan vaan tavallaan olis kiva et se vähä nousiski.. Ei noit mistää mitää tajumattomia pellejäkää kyllä jaksa..

      Mut asiasta vähä toisee,miks täälläki hoetaa et se ulkonäkö ei tee punkkaria.. Mut miks sitte jos nyt vaikka esim. mä oon ulkona en niin huomiota herättävän näkösenä,nii ja JOS sattuu tulemaan joku keesipää vastaan (jotka ite liikkuu niitte lissujen kaa) nii se kahtoo nii sen näkösenä et voi vittu.. mut sitte jos mulla on joku ramonesin paita päällä ja sattuu hiuksetki olemaa pystyssä nii joha sitä katotaanki iha eri tavalla..
      En nyt tarkota sitä ettäkö jotenki hakisin huomiota tai tms,mutta ihmetyttää vaan,et minkä vitu takia kaikki evää jonku vaatekysymyksen,mut sit kumminki oikeesti välittää niistä niin paljon?

      • fdhfghjdgh

        Punk on kyllä mahtavaa musaa!


      • GGG ALLIN
        fdhfghjdgh kirjoitti:

        Punk on kyllä mahtavaa musaa!

        niinkuin mikko alatalokin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe