Vesi ja maito

7,5kk:n äiti

Minkäikäiselle voi antaa pullosta kraanavettä, siis ilman keittämistä? Lapseni on nyt 7,5kk ja olen tähän asti keittänyt vedenkeittimellä veden. Toinen pohdituttanut asia on, että milloin voisin antaa korvikemaitoa huoneenlämpöisenä/jääkaappikylmänä? Kolmas asia mitä olen miettinyt koskee ruokaa: milloin lapselle voi antaa riisiä/makaronia tms.? Olemme syöneet kasvis-liha ja -kala soseita 5kk alkaen. Voinko tehdä itse jo puuroja? Olemme syöneet kaupan puuroja...

Kiitos vastauksistanne:)

2

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äeti82

      Keittää ei tarvitse enää, kun on siirrytty kiinteisiin. Riisiä ja makaronia voi antaa siinä missä perunaakin, jos on viljatuotteita jo muutenkin ruokavaliossa. Tuossa vaiheessa lienee lapsesi kannalta makuasia, pitääkö kylmästä maidosta, huoneenlämpöistä voi hyvin antaa. Ja totta kai voit tehdä itse puuroja, varsinkin jos ruuassa on jo hieman rakeisuutta. Hiutaleetkin voi toki pieniä ennen keittämistä.

    • --

      voit antaa huoneenlämpöistä tai kylmää korvikemaitoa, itsekin olen antanut nyt kuumalla ilmalla, kun tuntuu,että juo niin paremmin.

      Riisiä ja makaronia voi myös antaa, kun on tottunut viljatuotteisiin.

      Puurot olen tehnyt aina itse ja laittanut sekaan hedelmäsosetta sekä maitoa. Alussa hienonsin hiutaleet tehosekoittimessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe