Vesi ja maito

7,5kk:n äiti

Minkäikäiselle voi antaa pullosta kraanavettä, siis ilman keittämistä? Lapseni on nyt 7,5kk ja olen tähän asti keittänyt vedenkeittimellä veden. Toinen pohdituttanut asia on, että milloin voisin antaa korvikemaitoa huoneenlämpöisenä/jääkaappikylmänä? Kolmas asia mitä olen miettinyt koskee ruokaa: milloin lapselle voi antaa riisiä/makaronia tms.? Olemme syöneet kasvis-liha ja -kala soseita 5kk alkaen. Voinko tehdä itse jo puuroja? Olemme syöneet kaupan puuroja...

Kiitos vastauksistanne:)

2

651

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äeti82

Keittää ei tarvitse enää, kun on siirrytty kiinteisiin. Riisiä ja makaronia voi antaa siinä missä perunaakin, jos on viljatuotteita jo muutenkin ruokavaliossa. Tuossa vaiheessa lienee lapsesi kannalta makuasia, pitääkö kylmästä maidosta, huoneenlämpöistä voi hyvin antaa. Ja totta kai voit tehdä itse puuroja, varsinkin jos ruuassa on jo hieman rakeisuutta. Hiutaleetkin voi toki pieniä ennen keittämistä.

• --

voit antaa huoneenlämpöistä tai kylmää korvikemaitoa, itsekin olen antanut nyt kuumalla ilmalla, kun tuntuu,että juo niin paremmin.

Riisiä ja makaronia voi myös antaa, kun on tottunut viljatuotteisiin.

Puurot olen tehnyt aina itse ja laittanut sekaan hedelmäsosetta sekä maitoa. Alussa hienonsin hiutaleet tehosekoittimessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras kuollut

Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      2848
    2. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      15
      1035
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      63
      873
    4. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      51
      815
    5. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      52
      799
    6. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      47
      684
    7. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      71
      630
    8. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      80
      626
    9. 50
      615
    10. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      35
      604
    Aihe