2,5kk?!

Ihmeissään2kanssa

Hei!
Kyselisin hieman kokemuksia, poikani on nyt 2,5kk ja olen jo siirtynyt 2 maitoon koska 1 ei ole riittänyt hänelle enää aikoihin, nyt on sitten maissivelliäkin mennyt jo n.3viikkoa iltaisin ja aamuisin(n.2 viikkoa pelkkänä vellinä).
Hän on nukkunut todella hyvin; normaalia oli klo.18-04 jonka jälkeen söi ja jatkoi vielä uniaan n.klo.9:ään, näin on mennyt ainakin kuukauden päivät jollei kauemminkin.
Kunnes edellis yönä hän heräsi jo klo.1 ja aamulla kun sitten päätti avata ääntään klo.5 niin ei enää sitten nukuttukkaan.
Hieman on hedelmä- ja perunasosetta jo maisteltu, mutta pitäisiköhän alkaa jo antaa velliä muutenkin kuin aamuin ja illoin?

11

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yöheräillyt

      nyt aina tarkoita sitä että pitää enemmän ja enemmän ruokaa ruveta antaa.Kyllä vauvat ja taaperot heräilevät öisin.Ja kuulostaa hurjalta että ollaan jo alle kahden kuukauden ikäiselle ruvettu velliä antaa ja nyt jo soseita!! Kannattaisi neuvolassa jutella ruokailuasioista.

    • ..........

      antanut jo soseita ja perunaa? Sama koskee tuota velliä!!

      Ajattelitko että kun pumppaat täyteen sapuskaa niin sitten nukkuu....

      Älytöntä touhua

    • äet

      Jos lapsi nukkuu kellon ympäri ja pitempäänkin, niin se ei ole välttämättä mikään hyvä asia!!! Nyt jotain tolkkua tuohon touhuun ennen kuin vauvalla on suolisto ihan sekaisin.

    • nyt tajuat

      että tuo nukkumismäärä on ihan vastasyntyneen luokkaa.Vauva kasvaa ja nukkumisajat muuttuu.Sun vauvahan nukkuu pitkät ajat ilman ruokaa,mun vauva on 5 kk eikä todellakaan nuku 7 h putkeen.Ja toiseksi ei mikään ihme että herää kello 5 jos jo kuudelta menee yöunille.Järkeä nyt nukkumis ja ruoka-asioihin!!!

    • hämmästyksestä...

      Aivan liian pitkä syöttöväli tuon ikäiselle tuommoinen 10 tuntia! On aivan normaalia ja tarpeellista että alle 3-kuinen syö yöllä (useammankin kerran). Eikä suolisto ole todellakaan vielä valmis millekään kiinteille eikä velleille!

      Miten niin 1-maito (ilmeisesti jotain korvikejuttuja?) ei riittänyt? Menikö maitoa reilusti yli litra vuorokaudessa, paino ei noussut ja neuvolassa suositeltiin vellin aloitusta?

    • seela68

      mulla 2,5 kk vauva, me syödään noin 2-4 tunnein välein jatkuvasti, rintamaitoa ja hyvin jaksaa ja kasvaa vauva. Ei tulis mieleenkään antaa muuta, et taida ihan täysillä käydä. Vauvat valvoo ja silloin niiden kanssa ollaan ja hoidetaan, leikitään, ja nautitaan hereillö olosta ja uusista asioista. ei kait ole tarkoitus että se pikku tyyppi nukkuu 24 tuntia. hanki sit posliini koira.

      • mom''''''

        Eikö ihmiset täällä osaa vastata asiallisesti kysymyksiin???

        Tässäkin kyseinen äiti vilpittömästi kysyy ja miettii asioita. Ei tarvitse aina hyökätä! Äitien pitäisi tukea toisiaan, virheitä tehdään ja niistä opitaan.

        Jokainen syöttää , nukuttaa ja hoitaa lastaan eri tavalla. Jokainen lapsi on yksilö.

        ESIM TÄMÄ VASTAUS: "ei kait ole tarkoitus että se pikku tyyppi nukkuu 24 tuntia. hanki sit posliini koira. "

        MISSÄ JÄRKI???!!!

        Asiallisia vastauksia täällä halutaan eikä syyttelyjä ja herjauksia,.

        Mulla 5kk ikäinen vauva ja aloitimme nyt kiinteän ruuan. Annoin ensiksi maistiaisia persikkasosetta,
        ja sitten myöhemmin annoin perunaporkkanaa.
        Mulla onnistui täysimetys siihen 5kk asti, ja olis varmaan onnistunu puoli vuotiaaksikin

        . Mutta neuvolassa sanottiin että voi jo aloittaa kiinteät, koska vauva ruvennut liikkumaan ja kaipaa lisää ravintoa. Oli kasvukäyrä mennyt alaspäin, koska juuri oppinut liikkumaan... Nyt olen antanut kiinteää, ei ole ollut vatsan kans ongelmia, ja aloitettiin pikkuhiljaa.

        Sulla 2,5kk vauva, joten neuvoisin että yrität vielä ainakin kuukauden pelkällä maidolla. Jos oma maito ei riitä niin kaupasta korviketta. Vellliä ei viel kannattais antaa.
        Miten neuvolassa sanottu? Aina kannattaa kysyö sieltä, saa asiantuntevaa palautetta.

        Täällä jos kysyt niin voit olla varma että monet äidit hyökkää ja pilkkaa yms.
        Kannattaa kä'äntyä asiantuntevan puoleen, eli soitella neuvolaan :)


      • ronia83
        mom'''''' kirjoitti:

        Eikö ihmiset täällä osaa vastata asiallisesti kysymyksiin???

        Tässäkin kyseinen äiti vilpittömästi kysyy ja miettii asioita. Ei tarvitse aina hyökätä! Äitien pitäisi tukea toisiaan, virheitä tehdään ja niistä opitaan.

        Jokainen syöttää , nukuttaa ja hoitaa lastaan eri tavalla. Jokainen lapsi on yksilö.

        ESIM TÄMÄ VASTAUS: "ei kait ole tarkoitus että se pikku tyyppi nukkuu 24 tuntia. hanki sit posliini koira. "

        MISSÄ JÄRKI???!!!

        Asiallisia vastauksia täällä halutaan eikä syyttelyjä ja herjauksia,.

        Mulla 5kk ikäinen vauva ja aloitimme nyt kiinteän ruuan. Annoin ensiksi maistiaisia persikkasosetta,
        ja sitten myöhemmin annoin perunaporkkanaa.
        Mulla onnistui täysimetys siihen 5kk asti, ja olis varmaan onnistunu puoli vuotiaaksikin

        . Mutta neuvolassa sanottiin että voi jo aloittaa kiinteät, koska vauva ruvennut liikkumaan ja kaipaa lisää ravintoa. Oli kasvukäyrä mennyt alaspäin, koska juuri oppinut liikkumaan... Nyt olen antanut kiinteää, ei ole ollut vatsan kans ongelmia, ja aloitettiin pikkuhiljaa.

        Sulla 2,5kk vauva, joten neuvoisin että yrität vielä ainakin kuukauden pelkällä maidolla. Jos oma maito ei riitä niin kaupasta korviketta. Vellliä ei viel kannattais antaa.
        Miten neuvolassa sanottu? Aina kannattaa kysyö sieltä, saa asiantuntevaa palautetta.

        Täällä jos kysyt niin voit olla varma että monet äidit hyökkää ja pilkkaa yms.
        Kannattaa kä'äntyä asiantuntevan puoleen, eli soitella neuvolaan :)

        itse aloitin kiinteät n.3kk iässä. ja nukkumisesta.. meidän tyttö on ihan pienestä asti (nyt 4kk) nukkunut yönsä ( tais ekat 2vko.a herätä kerran yössä) unta riittää 20.00-07.30 tai 8.30. mulla kyllä on vaikuttanu MAIDON tuotantoon koska ei syöttöjä ollut joten nyt mennään lisämaidolla velleillä ja puuroakin ollaan syöty vatsan sain toimimaan päärynä soseella kun ei auttanu luumu eikä mallas. nyt meillä tyytyväinen tyttö ja hyvin kasvaa vaikka harmittaa kun ei ollu mahollista imettää.


      • qtj4U2TWÅP9
        ronia83 kirjoitti:

        itse aloitin kiinteät n.3kk iässä. ja nukkumisesta.. meidän tyttö on ihan pienestä asti (nyt 4kk) nukkunut yönsä ( tais ekat 2vko.a herätä kerran yössä) unta riittää 20.00-07.30 tai 8.30. mulla kyllä on vaikuttanu MAIDON tuotantoon koska ei syöttöjä ollut joten nyt mennään lisämaidolla velleillä ja puuroakin ollaan syöty vatsan sain toimimaan päärynä soseella kun ei auttanu luumu eikä mallas. nyt meillä tyytyväinen tyttö ja hyvin kasvaa vaikka harmittaa kun ei ollu mahollista imettää.

        Juu meilläkin tyttö ihan alusta asti nukkunu yöt ihan normaalisti, eli ei oo syöny yöllä. En herätellyt syömään, miksi olisin. Hyvin on kasvanut, keskikäyrällä mennään.
        On muuten ollut luksusta kun saa itsekin nukkua oikeet yöunet, 7-10 tuntia.. kun kyllä sitä touhua on päivisin ihan riittämiin.
        Lapset ovat erilaisia.. ei kaikkien tarvi syödä parin tunnin välein.
        Ja vellit voi aloittaa jo kolmen kuukauden iässä, jos korvikkeilla mennään- ja siitä parin viikon päästä kiinteät- näin meidän neuvolassakin sanottiin. Siis maistattaen varovasti- että suolisto ja vatsa tottuu. Sillä iällä, kuukausi sinne tänne, ei oo mitään väliä, mitä tulee tuohon tottumattomaan suolistoon jne. mitä tuossa jotkut höpisevät- yhtä tottumaton se suolisto on, aloittipa kolmen tai viiden kuukauden iässä.
        Niin ja se "kakkoskorvike" ei muuten täytä yhtään sen enempää kuin "ykkönenkään" .. 2:ssa on vaan enempi rautaa yms.


      • .
        qtj4U2TWÅP9 kirjoitti:

        Juu meilläkin tyttö ihan alusta asti nukkunu yöt ihan normaalisti, eli ei oo syöny yöllä. En herätellyt syömään, miksi olisin. Hyvin on kasvanut, keskikäyrällä mennään.
        On muuten ollut luksusta kun saa itsekin nukkua oikeet yöunet, 7-10 tuntia.. kun kyllä sitä touhua on päivisin ihan riittämiin.
        Lapset ovat erilaisia.. ei kaikkien tarvi syödä parin tunnin välein.
        Ja vellit voi aloittaa jo kolmen kuukauden iässä, jos korvikkeilla mennään- ja siitä parin viikon päästä kiinteät- näin meidän neuvolassakin sanottiin. Siis maistattaen varovasti- että suolisto ja vatsa tottuu. Sillä iällä, kuukausi sinne tänne, ei oo mitään väliä, mitä tulee tuohon tottumattomaan suolistoon jne. mitä tuossa jotkut höpisevät- yhtä tottumaton se suolisto on, aloittipa kolmen tai viiden kuukauden iässä.
        Niin ja se "kakkoskorvike" ei muuten täytä yhtään sen enempää kuin "ykkönenkään" .. 2:ssa on vaan enempi rautaa yms.

        aloittanut vellin ALLE kaksikuukautiselle!

        Sillä iällä, kuukausi sinne tänne, ei oo mitään väliä, mitä tulee tuohon tottumattomaan suolistoon jne. mitä tuossa jotkut höpisevät- yhtä tottumaton se suolisto on, aloittipa kolmen tai viiden kuukauden iässä. " Ei muuten pidä paikkaansa


      • Daiju!!
        . kirjoitti:

        aloittanut vellin ALLE kaksikuukautiselle!

        Sillä iällä, kuukausi sinne tänne, ei oo mitään väliä, mitä tulee tuohon tottumattomaan suolistoon jne. mitä tuossa jotkut höpisevät- yhtä tottumaton se suolisto on, aloittipa kolmen tai viiden kuukauden iässä. " Ei muuten pidä paikkaansa

        Suolisto ja vatsa tottuu ruoka-aineisiin sitten kun sitä ruoka-ainetta sinne joutuu, miten muuten!! :D
        Vellin ja kiinteiden aloitus on siksi myöhemmin, etteivät ne häiritse imetystä. Jos on korvikkeella, voi aloittaa aikaisemmin. Maissivelliä saa joidenkin maiden lapset jo ihan vastasyntyneestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe