Vanhempiin miehiin ihastuminen

retrofuturistic

Mitä oletatte, minkä tyyppiset naiset rakastuvat itseään paljon vanhempiin miehiin? Mitkä motiivit/ tarpeet ovat sen taustalla? Olen yrittänyt miettiä tätä, mutten ole ollenkaan varma. Olen vähän kahden vaiheilla: Joko sellaiset naiset ovat alistujatyyppejä, jotka kaipaavat miestä joka on heitä jollain tavalla "yläpuolella", on mahdollisesti älykkäämpi tai vähintään yhtä älykäs kuin he, jonka he uskovat olevan ikään kuin "täydellisempi" kuin he ja jolla on elämä enemmän hallinnassa kuin heillä... Huom. Älkää takertuko nyt näihin epämääräisiin sanoihin joita käytän, tai ottako niitä liian kirjaimellisesti. Yrittäkää mielummin päätellä mitä niillä tarkoitan. Tämäntyyppiset naiset siis haluavat antautua miehen huomaan, vastapainoksi sellaisille naisille, jotka haluaisivat itse hoivata jotakuta. Jos yhtään käsitän oikein niin itseään "heikommassa asemassa oleviin suloisiin pikkupoikiin" ihastuvat lähinnä dominamuijat, joiden tapa rakastaa muistuttaa esim. omien lemmikkieläinten rakastamista, joita rakastetaan ylhäältä katsoen.
Tiivistäen: 1. vaihtoehto on heikko, huonoitsetuntoinen, passiivinen nainen.
Lisäksi tähän saattaa liittyä jonkinlainen "isähahmon etsiminen", vaikken edes tiedä mitä tolla ilmaisulla tarkalleen ottaen tarkoitetaan.

2. vaihtoehtoni on se, että tällaiset naiset/ tytöt ovat vain keskimääräistä älykkäämpiä, jotka eivät tunne sympatiaa nuorta epävarmaa poikaa kohtaan, vaan samaistuvat paremmin itseään paljon vanhempiin. En nyt taaskaan tarkoita että vanhemmat ovat aina älykkäämpiä/viisaampia kuin nuoret, mutta jos nyt kuitenkin vähän yleistetään ja pelkistetään. Se, että älykkäät saattavat samaistua itseään vanhempiin ei silti kerro vielä mitään siitä, millainen on älykkäiden naisten tapa rakastua, eli rakastuvatko he itseään "korkeammassa" vai "alistetummassa" asemassa oleviin, eli ei myöskään vastaa kysymykseen, millaiset naiset rakastuvat vanhempiin miehiin.
Lisäksi mietin, voikohan 2. naistyyppi olla jossain määrin myös 1.? Vastaa mielummin vain jos sinulla on vahva käsitys tästä. Voiko siis olla älykäs, itsetietoinen ja halukas kontrolloimaan kaikkea elämässään, mutta alitajuisesti on joku tarve menettää kontrolli ja heittäytyä jonkun ohjattavaksi? Jos ottaa huomioon naisen asema yhteiskunnassa kautta historian, niin en yllättyisi jos naisille on kehittynyt tälläinen vaistomainen tarve, vaikka kuinka itsenäisiä ja vahvoja he olisivatkin tietoisesti.

Miten itse luulette, erityisesti te melkein-ammatti-mutta-sohvapsykologit?
Onko kellään kokemuksia?
Entä onkohan vanhemman miehen mahdollista rakastua nuoreen tyttöön muusta kuin lemmikkieläin- tai holhoojanäkökulmasta? Vaikka en sanoisi tuota edes rakkaudeksi. Ja jos voi, niin edellyttäkö se tytöltä juuri sitä henkistä ikää ja älyä?

Puhun nyt sellaisesta 16-19 43 ikäyhdistelmästä.

181

18286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shittingdevil

      toi vaihtoehto 2 on näin miesnäkökulmasta todennäköisin,,,
      jos nainen/tyttö on keskimääräistä älykkäämpi ja henkiseltä iältään monia vuosia edellä
      "omaa aikaansa" niin miksi hän tyytyisi epävarmoihin ikäisiinsä poikiin,,,?
      huom. suhteemme on nettisuhde, joka pelittää ilman fyysistä kontaktia,,, (so far)

      • Cipralex

        välillä liikaakin... mutta joo uskoisin, että vaihtoehto numero 2 on lähempänä totuutta.... En minä ainakaan jaksaisi mitään epävarmaa poikaa ruikuttamassa tuossa vierellä... apitsi, jos hän itsekin olisi tavallista älykkäämpi ja täyttäisi samalla kaikki erittain vaativat kriteerini....hihihihih!

        Sinänsä tässäkin on varmasti monen moisia naikkosia/tyttösiä. Jotkut voivat olla 1. vaihtoehdon alaisia, toiset täysin 2.:n ja jotkut siltä väliltä olevia sekituksia.

        Jos puhutaan minusta, niin olen mielestäni lähinnä tuo kakkonen, mutta kenties minussa on murunen ykköstäkin... Mutta se ken luule minun olevan joku alistuja on tasan väärässä...

        Mutta paha sanoa, kun tapeeksi tiedä... taaskaan...on monen monta kysymsytä, joihin en syystä tai toisesta saa vastausta... mutta ehkä joskus...


      • Adeleneito
        Cipralex kirjoitti:

        välillä liikaakin... mutta joo uskoisin, että vaihtoehto numero 2 on lähempänä totuutta.... En minä ainakaan jaksaisi mitään epävarmaa poikaa ruikuttamassa tuossa vierellä... apitsi, jos hän itsekin olisi tavallista älykkäämpi ja täyttäisi samalla kaikki erittain vaativat kriteerini....hihihihih!

        Sinänsä tässäkin on varmasti monen moisia naikkosia/tyttösiä. Jotkut voivat olla 1. vaihtoehdon alaisia, toiset täysin 2.:n ja jotkut siltä väliltä olevia sekituksia.

        Jos puhutaan minusta, niin olen mielestäni lähinnä tuo kakkonen, mutta kenties minussa on murunen ykköstäkin... Mutta se ken luule minun olevan joku alistuja on tasan väärässä...

        Mutta paha sanoa, kun tapeeksi tiedä... taaskaan...on monen monta kysymsytä, joihin en syystä tai toisesta saa vastausta... mutta ehkä joskus...

        En ihan ymmärtänyt tuota alun ikäryhmä 16-19 43, mutta ehdottamasti naisnäkökulmasta 2. vaihtoehto. Itse kuulun mielenstäni juuri tuohon naistyyppiin ja rakastumisessa samanikäisiin on tosiaan ollut hieman vaikeuksia. Naisen on vaikea ihastua mieheen, joka on itselle 'alisteinen', silloin on tarpeen katsella esim. vähän vanhempia, jotta olisi edes jotain mitä miehessä ihailla. Lisäksi rauhallisuus ja kypsyys/aikuisuus voivat olla ominaisuuksia, joita fiksu nainen arvostaa.


      • shittingdevil
        Adeleneito kirjoitti:

        En ihan ymmärtänyt tuota alun ikäryhmä 16-19 43, mutta ehdottamasti naisnäkökulmasta 2. vaihtoehto. Itse kuulun mielenstäni juuri tuohon naistyyppiin ja rakastumisessa samanikäisiin on tosiaan ollut hieman vaikeuksia. Naisen on vaikea ihastua mieheen, joka on itselle 'alisteinen', silloin on tarpeen katsella esim. vähän vanhempia, jotta olisi edes jotain mitä miehessä ihailla. Lisäksi rauhallisuus ja kypsyys/aikuisuus voivat olla ominaisuuksia, joita fiksu nainen arvostaa.

        mitäköhän nuoremmat tytöt ihailevat/etsivät vanhemmista miehistä?
        alitajuisesti parempaa isähahmoa, kuin biologinen oma isä, vai mitä?


      • Cipralex
        shittingdevil kirjoitti:

        mitäköhän nuoremmat tytöt ihailevat/etsivät vanhemmista miehistä?
        alitajuisesti parempaa isähahmoa, kuin biologinen oma isä, vai mitä?

        alitajunta nyt on ihan liian monimutkainen minulle..mutta voipi olla, että nuoret tyttöset etsii turvaa ja ymmärrystä?? tukeakin?


      • retrofuturistic
        Adeleneito kirjoitti:

        En ihan ymmärtänyt tuota alun ikäryhmä 16-19 43, mutta ehdottamasti naisnäkökulmasta 2. vaihtoehto. Itse kuulun mielenstäni juuri tuohon naistyyppiin ja rakastumisessa samanikäisiin on tosiaan ollut hieman vaikeuksia. Naisen on vaikea ihastua mieheen, joka on itselle 'alisteinen', silloin on tarpeen katsella esim. vähän vanhempia, jotta olisi edes jotain mitä miehessä ihailla. Lisäksi rauhallisuus ja kypsyys/aikuisuus voivat olla ominaisuuksia, joita fiksu nainen arvostaa.

        On hyvä huomata, että enemmistö naisista ylipäätään rakastuu useimmiten itseään hiukan vanhempiin miehiin, ja syynä siihen ovat juuri nuo mainitsemasi, eli että miehen ei pidä olla alisteinen vaan vähän kuin yläpuolella, "vakuuttava" ja järkevämpi kuin pikkupojat. (vrt. vaikkapa jotkut googlesta löytyvät artikkelit, joiden mukaan se on jopa tieteellisesti todistettu) Siksi haluaisinkin tehdä selvän eron vähän vanhempiin ja selvästi vanhempiin miehiin rakastumisen välillä. Ei kai selvästi vanhempiin miehiin rakastuta täysin samoista syistä kuin vähän vanhempiin.


      • kesäheinä..
        Cipralex kirjoitti:

        alitajunta nyt on ihan liian monimutkainen minulle..mutta voipi olla, että nuoret tyttöset etsii turvaa ja ymmärrystä?? tukeakin?

        vanhempi mies on turvallinen, viisas, ja ei enää semmoinen *kuumakalle*..keskustelee ja uskaltaa olla romanttinenkin,näyttää tunteensa.Nyt kun elämme jotain ihme kautta en ihmettele yhtään jos ne loput hetero100%, naiset alkaa katsella vanhempia miehiä..koska nuoremmat tai oman ikäset ne menee haavekuvien tai nuorten perässä.No ohan sekin ilmiö olemassa että 40v mies ja 18-20v nainen..-40 -mies on vaikea..Mutta nuori nainen auttaa sitä menemään yhtä lujaa kuin nuoruudessaan.Mutta joku kriisi noilla ton ikäsillä on..vanhempi mies taas lupsakoituu ikänsä myötä.Oispa ihanaa löytääkin semmoinen vanhempi ja järkevä ihminen elämään..Tangoon tarvitaan kaksi ja onneen myös. Mutta kyllä sentään ehkä niin järkevyyttä peliin että 50 mies ottaa vähintään 10v nuoremman..ei nyt ihan noita alaikäsiä:-/..


      • näinkin
        Cipralex kirjoitti:

        alitajunta nyt on ihan liian monimutkainen minulle..mutta voipi olla, että nuoret tyttöset etsii turvaa ja ymmärrystä?? tukeakin?

        MUTTA mitäköhän ne vanhemmat miehet etsivät näistä (alle 20v) nuorista? Turvaa- , tukea- ja ymmärrystä haluavat antaa..? i don´t think so..


      • Enpätiiä...
        shittingdevil kirjoitti:

        mitäköhän nuoremmat tytöt ihailevat/etsivät vanhemmista miehistä?
        alitajuisesti parempaa isähahmoa, kuin biologinen oma isä, vai mitä?

        Itse en uskonut etsiväni mitään isähahmoa...Isäni on aina ollut todella läheinen minulle ja hyvä isahahmo.
        Silti ihastuin itseäni vanhempaan mieheen (miesystäväni on 34 ja itse täytän 20). Enkä todellakaan ole alistuvaa tyyppiä! Rakastuin miesystävässäni hänen "töykeyteensä", en siis kypsyyteen. Mieheni on ihanan rento, hauska ja kiltti! Hän on vakituisesti töissä ja asumme yhdessä. Sitä rakastutaan ihmiseen, ei ikään...

        Luulen, että monilla on kuitenkin tuo ettei jaksa mitään nuoria epäkypsiä poikia. Toisaalta tuleeko pojista koskaan miehiä :))


      • PiWi
        kesäheinä.. kirjoitti:

        vanhempi mies on turvallinen, viisas, ja ei enää semmoinen *kuumakalle*..keskustelee ja uskaltaa olla romanttinenkin,näyttää tunteensa.Nyt kun elämme jotain ihme kautta en ihmettele yhtään jos ne loput hetero100%, naiset alkaa katsella vanhempia miehiä..koska nuoremmat tai oman ikäset ne menee haavekuvien tai nuorten perässä.No ohan sekin ilmiö olemassa että 40v mies ja 18-20v nainen..-40 -mies on vaikea..Mutta nuori nainen auttaa sitä menemään yhtä lujaa kuin nuoruudessaan.Mutta joku kriisi noilla ton ikäsillä on..vanhempi mies taas lupsakoituu ikänsä myötä.Oispa ihanaa löytääkin semmoinen vanhempi ja järkevä ihminen elämään..Tangoon tarvitaan kaksi ja onneen myös. Mutta kyllä sentään ehkä niin järkevyyttä peliin että 50 mies ottaa vähintään 10v nuoremman..ei nyt ihan noita alaikäsiä:-/..

        ymmärrän pointtisi mutten itse kuitenkaan pysty seurustelamaan vanhemman miehen kanssa. Olen 25-vuotias ja yli 30-vuotias mies on liian vanha.. itse asiassa vähän pelkään 30 miehiä.. he ovat niin erillaisia ajatusmalliltaan ja olemukseltaan kuin omanikäiseni tai nuoremmat. siksi kai retkahdan itseäni muutaman vuoden nuorempiin vaikka se on selvästi osottautunut virheeksi.. ehkä ensi kerralla tapaisin omanikäisen..


      • _Christine_

        En edes jaksanut lukasta loppuun tuota koko juttuasi. Meikälle riitti about 5 riviä. Selkee juttu tämä, eli vanhemmilla miehillä useammin rahaa ja omaisuutta enempi ja moni neito ja nainen haluaa saada kaikki ja heti! Näin se vaan on. Vaan kuka hullu sitä muuten haluaa vaivoikseen itseään vanhempaa miestä ja lisäksi tyhjätaskua vielä, kun voi ottaa itseään paljon nuoremman miehen, joka pitää naista, kuin Kuningatarta :) On meinaan 17 vuoden kokemus tuosta ja enpä kadu :D


      • tietäisimpä kaiken
        kesäheinä.. kirjoitti:

        vanhempi mies on turvallinen, viisas, ja ei enää semmoinen *kuumakalle*..keskustelee ja uskaltaa olla romanttinenkin,näyttää tunteensa.Nyt kun elämme jotain ihme kautta en ihmettele yhtään jos ne loput hetero100%, naiset alkaa katsella vanhempia miehiä..koska nuoremmat tai oman ikäset ne menee haavekuvien tai nuorten perässä.No ohan sekin ilmiö olemassa että 40v mies ja 18-20v nainen..-40 -mies on vaikea..Mutta nuori nainen auttaa sitä menemään yhtä lujaa kuin nuoruudessaan.Mutta joku kriisi noilla ton ikäsillä on..vanhempi mies taas lupsakoituu ikänsä myötä.Oispa ihanaa löytääkin semmoinen vanhempi ja järkevä ihminen elämään..Tangoon tarvitaan kaksi ja onneen myös. Mutta kyllä sentään ehkä niin järkevyyttä peliin että 50 mies ottaa vähintään 10v nuoremman..ei nyt ihan noita alaikäsiä:-/..

        olet oikeassa,mul on 10v.nuorempi tyttöystävä,näin eron jälkeen,,en hakenut sellaista,mut ko se tuli kohille niin mikä jottei,,,mun omat lapset on jo aikuisia,eikä mul ollut aikaa olla heille koska mä keräsin rahaa tekemällä töitä yötä päivää,loin jonkinmoisen omaisuuden,että ois kaikilla hyvä olla,mut yks kaunis päivä entinen akka sanoi et ,en mä jaksa suaa,koska et oo ikinä kotona,ja erohan siit tuli,,,,,,,nyt voin hyvin ja mull on kolme kersaa,ei mun omii,mut mä rakastan heitä...
        ei tää ikä,eikä tää omaisuus,,,vaan rakkaus on kaiken aa ja ooo.....näin


      • kutsuuko aikuinen

        ihminen suhteeksi jotain missä ei edes tavata!? Naurettavaa. Ihan näin parikymppisen näkökulmasta.


      • mamiya

        Itse olen parikymppinen ja avomieheni 17 vuotta vanhempi. Suhteen alussa ikäero kieltämättä hirvitti. Seurustelin aiemmin, juuri täysi-ikäisyyden kynnyksellä itseäni 9 vuotta vanhemman pojan (huom. käytän tahallani hänestä tätä termiä). Hän oli vielä siinä pisteessä, että kavereiden kanssa juhliminen oli arvoasteikolla kärjessä. Hän veti ikäeromme kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin, jossa saattoi käyttää virkettä 'sä olet vielä niin nuori, ettet sä voi vielä tietää' hyväkseen. Avomieheni ei onneksi tätä tee. Meidän kesken ikäero ei nouse esiin, vaan ympäristö on ainoa, joka siitä jaksaa välittää.
        Olen itse myöskin 2. vaihtoehdon kannalla. Itse olen aina katsonut itseäni vanhempia poikia, sittemmin miehiä. En usko isähahmon etsintä -teoriaan. Ennemminkin kyse on juuri siitä, että kaipaa älyllisesti ja henkisesti vertaistaan. En kiellä, etteikö sellaista voisi myös lähempää oman ikäisistään löytyä, mutta se ei ole yhtä todennäköistä kuin itseään selvästi vanhempien joukosta. Keskeneräisyys ei kiinnosta, eikä ailahtelu. Vanhempi on jo käynyt nuoruuteen kuuluvan 'haluan kokea mahdollisimman paljon ja elää' -vaiheen, johon usein kuuluu paljon juhlimista, naisseikkailuja, muuta seikkailua ja itsensä etsimistä, läpi. Ja hän osaa jo arvostaa naista.
        Mitään yleistystä ja tiettyä teoriaa on mielestäni kuitenkin turha yrittää tähän kysymykseen rakentaa, sillä teorioita tulee yhtä paljon kuin on tapauksiakin. Kaikki, kun olemme erilaisia.
        P.S kuka sanoo, että nuorempi on välttämättä alemmassa asemassa? Kyllä meillä kaapin paikkaa pohtiessa minä viimeisen sanan sanon.


      • hsjfhafeöoshia
        _Christine_ kirjoitti:

        En edes jaksanut lukasta loppuun tuota koko juttuasi. Meikälle riitti about 5 riviä. Selkee juttu tämä, eli vanhemmilla miehillä useammin rahaa ja omaisuutta enempi ja moni neito ja nainen haluaa saada kaikki ja heti! Näin se vaan on. Vaan kuka hullu sitä muuten haluaa vaivoikseen itseään vanhempaa miestä ja lisäksi tyhjätaskua vielä, kun voi ottaa itseään paljon nuoremman miehen, joka pitää naista, kuin Kuningatarta :) On meinaan 17 vuoden kokemus tuosta ja enpä kadu :D

        misä nainen menee rahan peräsä, on yhtälailla miehellä epäilyttävästi tapa mennä nuoren pillun peräsä. Eihän se semmonen onnistu . Sorry vaan mutta se on sen miehenki virhe että on niin tollo ettei erota ahnetta naista, rakkaasta naisesta.


      • Morotietoa

      • minun vastaukseni
        näinkin kirjoitti:

        MUTTA mitäköhän ne vanhemmat miehet etsivät näistä (alle 20v) nuorista? Turvaa- , tukea- ja ymmärrystä haluavat antaa..? i don´t think so..

        - minulla on uusi suhde "nuoremman" naisen kanssa...
        - minä 50 v, nainen 44 v, ihanteellinen ikäero, molemmilla riittävä elämänkokemus
        - en haluaisi suhdetta alle 35-vuotiaaseen, minusta se ei ole kummallekaan hyväksi (elämänarvot, sukupolvien välinen kuilu, perheen perustaminen?)

        Minusta tuntuu, että vanhenevalla miehellä on
        a) pelkoa, kun kyvyt heikkenevät
        b) halua tuntea olevansa vielä nuori, vaikkei oikeasti olekaan

        Sitä sieltä varmaan etsitään. Turvaa ja tukea voi antaa "ikätoverillekin". Itse asiassa minulla voisi olla suhde yhtä hyvin 55-60 -vuotiaan naisen kanssa.

        Ai, ulkonäkö? Rehellisesti! Se mitä on sisällä, ratkaisee!!!! Nuoren naisen vartalo on toki eroottinen, mutta todellinen kypsä ja antoisa erotiikka syntyy yhteisestä samanmielisyydestä. Kai sitä voisi syntyä nuoremmankin kanssa, mutta kyllä kypsä seksuaalisuus on tässä maailmassa ihaninta, kun se yhdistyy elämänkokemukseen.


      • Japeelo
        PiWi kirjoitti:

        ymmärrän pointtisi mutten itse kuitenkaan pysty seurustelamaan vanhemman miehen kanssa. Olen 25-vuotias ja yli 30-vuotias mies on liian vanha.. itse asiassa vähän pelkään 30 miehiä.. he ovat niin erillaisia ajatusmalliltaan ja olemukseltaan kuin omanikäiseni tai nuoremmat. siksi kai retkahdan itseäni muutaman vuoden nuorempiin vaikka se on selvästi osottautunut virheeksi.. ehkä ensi kerralla tapaisin omanikäisen..

        ole pelkkää matematiikkaa. Hyviä ihmissuhteita voi löytyä oli toinen sitten samanikäinen tai nuorempi/vanhempi.


      • Kortiton
        Enpätiiä... kirjoitti:

        Itse en uskonut etsiväni mitään isähahmoa...Isäni on aina ollut todella läheinen minulle ja hyvä isahahmo.
        Silti ihastuin itseäni vanhempaan mieheen (miesystäväni on 34 ja itse täytän 20). Enkä todellakaan ole alistuvaa tyyppiä! Rakastuin miesystävässäni hänen "töykeyteensä", en siis kypsyyteen. Mieheni on ihanan rento, hauska ja kiltti! Hän on vakituisesti töissä ja asumme yhdessä. Sitä rakastutaan ihmiseen, ei ikään...

        Luulen, että monilla on kuitenkin tuo ettei jaksa mitään nuoria epäkypsiä poikia. Toisaalta tuleeko pojista koskaan miehiä :))

        Joillekin miehille autot ovat leluja läpi elämän.


      • Nuori nainen myös
        Enpätiiä... kirjoitti:

        Itse en uskonut etsiväni mitään isähahmoa...Isäni on aina ollut todella läheinen minulle ja hyvä isahahmo.
        Silti ihastuin itseäni vanhempaan mieheen (miesystäväni on 34 ja itse täytän 20). Enkä todellakaan ole alistuvaa tyyppiä! Rakastuin miesystävässäni hänen "töykeyteensä", en siis kypsyyteen. Mieheni on ihanan rento, hauska ja kiltti! Hän on vakituisesti töissä ja asumme yhdessä. Sitä rakastutaan ihmiseen, ei ikään...

        Luulen, että monilla on kuitenkin tuo ettei jaksa mitään nuoria epäkypsiä poikia. Toisaalta tuleeko pojista koskaan miehiä :))

        Tässä on hauskaa ristiriitaisuutta. Omanikäiset on niin lapsellisia ja epäkypsiä.. Jaahas. Mun mielestä taas pikkutyttöjä hakevat aikuiset miehet ne vasta epäkypsiä onkin. Jokainen on sen ikäinen kuin on, sellainen "olen niin paljon nuorekkaampi kuin kaikki muut ikäiseni" -läppä on vähän säälittävää keski-ikäisiltä miehiltä.


      • Voi sua tyttöparka
        mamiya kirjoitti:

        Itse olen parikymppinen ja avomieheni 17 vuotta vanhempi. Suhteen alussa ikäero kieltämättä hirvitti. Seurustelin aiemmin, juuri täysi-ikäisyyden kynnyksellä itseäni 9 vuotta vanhemman pojan (huom. käytän tahallani hänestä tätä termiä). Hän oli vielä siinä pisteessä, että kavereiden kanssa juhliminen oli arvoasteikolla kärjessä. Hän veti ikäeromme kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin, jossa saattoi käyttää virkettä 'sä olet vielä niin nuori, ettet sä voi vielä tietää' hyväkseen. Avomieheni ei onneksi tätä tee. Meidän kesken ikäero ei nouse esiin, vaan ympäristö on ainoa, joka siitä jaksaa välittää.
        Olen itse myöskin 2. vaihtoehdon kannalla. Itse olen aina katsonut itseäni vanhempia poikia, sittemmin miehiä. En usko isähahmon etsintä -teoriaan. Ennemminkin kyse on juuri siitä, että kaipaa älyllisesti ja henkisesti vertaistaan. En kiellä, etteikö sellaista voisi myös lähempää oman ikäisistään löytyä, mutta se ei ole yhtä todennäköistä kuin itseään selvästi vanhempien joukosta. Keskeneräisyys ei kiinnosta, eikä ailahtelu. Vanhempi on jo käynyt nuoruuteen kuuluvan 'haluan kokea mahdollisimman paljon ja elää' -vaiheen, johon usein kuuluu paljon juhlimista, naisseikkailuja, muuta seikkailua ja itsensä etsimistä, läpi. Ja hän osaa jo arvostaa naista.
        Mitään yleistystä ja tiettyä teoriaa on mielestäni kuitenkin turha yrittää tähän kysymykseen rakentaa, sillä teorioita tulee yhtä paljon kuin on tapauksiakin. Kaikki, kun olemme erilaisia.
        P.S kuka sanoo, että nuorempi on välttämättä alemmassa asemassa? Kyllä meillä kaapin paikkaa pohtiessa minä viimeisen sanan sanon.

        Millos se sun etsikkovaihe sitten on? Vai kuvitteletko tosiaan syntyneesi niin kypsäksi ettei sellaista vain ole. Yleensä nuo nuorena vanhat sitten jossain vaiheessa katkeroituvat, tai tulee neli-viiskymppisenä kiire elää kun on nuoruutensa leikkinyt keski-ikäistä.


      • arteuty
        retrofuturistic kirjoitti:

        On hyvä huomata, että enemmistö naisista ylipäätään rakastuu useimmiten itseään hiukan vanhempiin miehiin, ja syynä siihen ovat juuri nuo mainitsemasi, eli että miehen ei pidä olla alisteinen vaan vähän kuin yläpuolella, "vakuuttava" ja järkevämpi kuin pikkupojat. (vrt. vaikkapa jotkut googlesta löytyvät artikkelit, joiden mukaan se on jopa tieteellisesti todistettu) Siksi haluaisinkin tehdä selvän eron vähän vanhempiin ja selvästi vanhempiin miehiin rakastumisen välillä. Ei kai selvästi vanhempiin miehiin rakastuta täysin samoista syistä kuin vähän vanhempiin.

        Iso kulli ja osaa sexiä.


      • Mömmö

        Rakastuin 20 vuotiaana itseäni 29 vuotta vanhempaan mieheen ja aluksi ikäero hirvitti mutta lopulta kuitenkin päädyin suhteeseen. Tunnistan itseni enemmän 2 vaihtoehdosta, rakastan miehen itsevarmuutta ja jonkinlaista elämän myötä tullutta näkemystä, kokemusta ja joustavuutta. Osaa laittaa asioita oikeisiin mittasuhteisiin. Sugar daddy hän ei ollut pikemminkin aika köyhä ja vähän elämänhallintaongelmainen tapaus.
        Loppupeleissä uskon kyllä siihen että rakastumme ihmiseen emmekä ikään. Se on aina alotajunnan mysteeri kuka meihin milloinkin vetoaa. Olen ihastunut elämässäni myös moniin omanikäisiini tai vähemmän vanhempiin


      • kaaleppi.vaan

        Hyvä Mömmö!!!


      • Anonyymi
        shittingdevil kirjoitti:

        mitäköhän nuoremmat tytöt ihailevat/etsivät vanhemmista miehistä?
        alitajuisesti parempaa isähahmoa, kuin biologinen oma isä, vai mitä?

        Turvallisuutta........ja mies joka kuuntelee naista.


      • Anonyymi
        näinkin kirjoitti:

        MUTTA mitäköhän ne vanhemmat miehet etsivät näistä (alle 20v) nuorista? Turvaa- , tukea- ja ymmärrystä haluavat antaa..? i don´t think so..

        Miksi olet katkera....ikä on numero


    • Mikä ikäero?

      Rakastuin parikymppisenä itseäni 15 vuotta vanhempaan mieheen. Olemme olleet yhdessä nyt 18 vuotta. Naimisissa 13 vuotta.
      Minulla oli nuoruusijässä paljon ongelmia ja lyhyesti sanottuna kukaan ikäiseni ei olisi minua "kesyttänyt". (tai kestänyt) Ja jaksanut. Muutamat kyllä yrittivät.
      Meidän ensimmäiset vuodet olivat yhtä vuoristorataa, ei mitenkään helppoa, eli hän ei ollut mikään unelmien prinssi joka muutti hetkessä kaiken. Itse elin silloin melkoista nuoruutta mutta pidin hänestä kiinni. Ja hän minusta. Hän toi elämääni pikkuhiljaa vakautta ja turvaa. En usko että hain isähahmmoa, mutta turvaa kylläkin. Turvaa itseltäni.
      Nyt olemme ihan tavallinen perhe.

      • Cipralex

        sä ainakin tiedät tarkkaat teidän ikäeron..... jotkut toiset ei.....


    • Puumailija

      nro 3. jäi esille ottamatta, raha. Vanhemmalla miehellä on rahat tienattu ja ukko kuolla kupsahtaa todennäköisesti ennen siippaansa ja tämän jälkeen omaisuus jää hänelle (jos ei ole lapsia). Sitten on hyvä ottaa nuori mies elätiksi loppuelämälle saaduilla tuloilla. Elämässä ei tarvi raataa päivääkään elannon eteen.

      • sfhjkffffghjkf

        ainakaan kylve rahoissa, päin vastoin. Joskus on todella tiukkaa sen suhteen ja silti rakastan häntä. Ei se raha aina ratkase kaikille. Toisin kuin eräille.


    • Ne miehet...

      Usein se on raha. Vanhemmalla miehellä on jo talous kunnossa.

      Toinen juttu on se, että vanhempi mies osaa usein jutella kypsemmin asioista. Nainenhan lämmitetään sanoilla.

      Tai sitten vaan sattuu rakastumaan vanhempaan mieheen. Helppoa sitä ei ole itsekään hyväksyä, alussa.

      • missmiisa

        että RAHA. Monelle kavereilleni on käynyt köpelösti. Ovat aloittaneet suhteen ns. varakkaan, vanhemman miehen kanssa, kunnes selviää että mies on tehnyt jo testamentin ja tulee jättämään kaiken omaisuuden jo aikuisille lapsilleen ja haluaa vain "seurustella" naisten kanssa ilman sitoutumista. Ja niin kaverini lähtevät uuden miehen etsintään...


      • hhhhhhhhh
        missmiisa kirjoitti:

        että RAHA. Monelle kavereilleni on käynyt köpelösti. Ovat aloittaneet suhteen ns. varakkaan, vanhemman miehen kanssa, kunnes selviää että mies on tehnyt jo testamentin ja tulee jättämään kaiken omaisuuden jo aikuisille lapsilleen ja haluaa vain "seurustella" naisten kanssa ilman sitoutumista. Ja niin kaverini lähtevät uuden miehen etsintään...

        Jaa, no en tiedä. Jos ovat naimisissa niin ei testamentti siinä merkkaa mitään ellei ole tehty avioehtoa. En ihan varma kyllä ole, mutta avioehto pitää vissiin olla tehtynä ennen kuin voi välttyä siltä että aviopuoliso ei perisi mitään.

        Mutta nuo tuttavasti eivät kai olleet naimisissa?


    • neiti1234

      Itse etsin aina väh. 5 vuotta vanhempia miehiä, sillä heillä on yleensä enemmän kokemusta ja tietynlaista karismaa naisia kohtaan. Luulen omassa tapauksessani tämän johtuvan myös osaksi siitä, että (ainakin luulen) olevani henkisesti vanhempi kuin mitä papereissa lukee. Itsenäistyin todella nuorena ja olen ollut aina muita hieman edellä. Joten mielestäni on helpompaa olla "samantasoisen" kanssa, kuin paljon kokemattomamman ja epävarmemman kanssa. Tämähän ei tietenkään koske kaikkia, mutta minulla on ainakin melko suuret ennakkoluulot samanikäisiä kohtaan... Mutta jos mies osoittaa olevansa kypsä ja hauska, en näe ikää esteenä :)

    • Vanhempi vuosimalli

      Ehkä se on sitä, että vanhempi mies on vakaampi ja muuttumattomampi. Vanhemman miehen elämäntavat ja asenteet paljastavat hyvin hänen omat aikaansaannoksensa. Jos miehellä on vakiintunut elämänrytmi, oma talo ja siellä putipuhdas vessanpytty, ei tarvitse arvuutella millaista elämä olisi hänen kanssaan. Tietenkään vakaa ja tylsä elämä ei viehätä kaikkia, mutta heitä varten maailmassa riittää renttuja ja muita taivaanrannan maalareita. :)

      Vanhempi mies aviopuolisoksi on naisen kannalta varmempi myös siksi, että miehellä ei oikeastaan enää viidenkympin villityksen mentyä ohi ole tarvetta etsiä toista kumppania. Hän laskee enää sen mukaan, että kunhan eläisi vain niin pitkään, että mahdolliset perheen lapset kerkeäisivät kasvamaan aikuiseksi. Myös miehen jo kertynyt varallisuus luo turvaa ja helppoutta elämään. Naisen ei tarvitse heti naimisiin mentyään sitoutua 20 vuoden asuntolainaan, vaan hän voi asua unelmiensa talossa heti vailla pelkoa katastrofista suhteen mahdollisesti kariutuessa.

    • X89

      itse löysin miehen kumppanikseni, joka on minua 14 vuotta vanhempi. Olen aina ollut kiinnostuneempi itseäni vähintään 5 vuotta vanhemmista, sitä sen kummemmin aina edes tiedostamatta. Vanhemmat miehet vain ovat paljon minuun vetoavampia. Ovat jo saaneet rellestää ja nähdä elämää, ovat jo saaneet osansa ja "eläneet nuoruutensa" ja ovat täten hieman jo rauhoittuneet. Haluavat jo asettua aloilleen, elämä on opettanut. Tietävät paremmin mitä tahtovat eivätkä höyrähdä niin helposti.

      Vaikka olen vasta parikymppinen, niin en ole ikinä pitänyt "bilettämisestä" ja sekoilusta. Olen aina ollut ujo ja rauhallinen luonne. Aina olen haaveillut rauhallisesta hiljaiselosta samanhenkisen kullan kainalossa ilman hötkyämistä. Myös keskustelussa on syvyyttä ja jokin pikku lisämauste, ulkonäkökin mielyttää kun on miehisempi kuin moni ikäiseni, monet ikäiseni myös ovat niin ulkonäkökeskeisiä, itse en ole hirveästi piitannut sellaisista...
      en voisi olla tätä onnellisempi.

      En minä kyllä kumppaniani iän perusteella ottanut. Tuli paljon ongelmia perheen ja suvun kanssa miehen iän takia... tutustuttiin netissä enkä tiennyt miehen ikää moniin viikkoihin, sain tietää todellisen iän vasta viikkoa ennen tapaamista. Kyllähän sitä punnitsi paljonkin että onko siinä mitään järkeä... mutta annoin mennä ja elän tässä onnellisessa suhteessa nyt, ehkä jopa lopun elämääni peräti.

      • mies100000000

        missä naiset on 40v jotka tykkää parikymppistä pojista näin päin.


      • BibBM

        Kyllä kuule se naisillekin toi bile villitys tulee ;) Kyllä ku kaverit rellestää ja kertoilee juttuja niin siitä se lipsahdus biletyksen maailmaan lähtee niin alkaa tekee nuorempaa kaveria mieli ku jotain 15 vuotta vanhempaa ukkoo


      • Onnellinen vaimo <3
        BibBM kirjoitti:

        Kyllä kuule se naisillekin toi bile villitys tulee ;) Kyllä ku kaverit rellestää ja kertoilee juttuja niin siitä se lipsahdus biletyksen maailmaan lähtee niin alkaa tekee nuorempaa kaveria mieli ku jotain 15 vuotta vanhempaa ukkoo

        "Kyllä kuule se naisillekin toi bile villitys tulee ;) Kyllä ku kaverit rellestää ja kertoilee juttuja niin siitä se lipsahdus biletyksen maailmaan lähtee niin alkaa tekee nuorempaa kaveria mieli ku jotain 15 vuotta vanhempaa ukkoo "

        No ei se nyt välttämättä ihan noinkaan ole.
        Itse olin 17 kun alon seurustella itseäni melkein 8vuotta vanhemman miehen kanssa. Ollaan oltu naimisissa 30 vuotta jo, eikä ole mulle vieläkään iskenyt biletys villitys päälle :)
        Vaikka kaverit silloin aikanaan (kun olin vielä nuori) kertoili bieltys juttujaan, niin ei se mussa silti herättänyt minkäänlaisia biletys haluja. Itse koin kaverini lähinnä lapsellisiksi kun heillä oli vain biletys ja miehet mielessä. Mulla oli jo perhe ja aviomies ja olin onnellinen ja tyytyväinen elämääni...ja olen edelleen. Lapset on jo aikuisia ja on lastenlapsiakin jo aika monta, en ole vielä ikäloppu itsekkään ja olen vielä työelämässä mukana. Omaan eläkeikääni on vielä vuosia aikaa ja nautin elämästä mieheni kera edelleen. Nuorempaa miestä en ikinä voisi ajatellakkaan.
        Nykyään kun on naisillakin tapana ottaa nuoria "miehiä" itselleen. ..tollasia reilu parikymppisiä yli 40v naisilla....mua kuvottaa ajatus että olisin jonkun oman poikani ikäisen kanssa *huh*....ei vaan sovi mulle. JOs joku sellasta haluaa niin toki se on hänen oma asiansa, itselläni ei ole kiinnostusta moiseen ilmiöön ollut koskaan. Että näin :)


      • mk

        Kun ite oot 50v ja mies 64v niin silloin se ikäero tuntuu kun sinä haluaisit juosta maratoonia ja haluaisit miehen mukaan mutta harva 64v huokseen maratoonin. Itse 49v miehenä en itse voisi seurustella 20 kymmpisen naisen kanssa koska sehän olisi ölapsiin sekääntumsita ja para kumppani on -5vuotta vanhempi tai nuorempi niin ajatusmailma on samalla aaltopituudella ja niin edelleen. Sitten nuori nainen on 40v ja mies 60v niin silloin ei se mies paljon jaksa riennoissa käydä eikä paljon muutakaan ja kosta nainen 50v ja mies70v niin silloin nuorempi on varmaan jo omaishoitaja ja niin edelleen. Itellä puoliso samaa ikäluokkaa kuin itse.


      • mk
        Onnellinen vaimo <3 kirjoitti:

        "Kyllä kuule se naisillekin toi bile villitys tulee ;) Kyllä ku kaverit rellestää ja kertoilee juttuja niin siitä se lipsahdus biletyksen maailmaan lähtee niin alkaa tekee nuorempaa kaveria mieli ku jotain 15 vuotta vanhempaa ukkoo "

        No ei se nyt välttämättä ihan noinkaan ole.
        Itse olin 17 kun alon seurustella itseäni melkein 8vuotta vanhemman miehen kanssa. Ollaan oltu naimisissa 30 vuotta jo, eikä ole mulle vieläkään iskenyt biletys villitys päälle :)
        Vaikka kaverit silloin aikanaan (kun olin vielä nuori) kertoili bieltys juttujaan, niin ei se mussa silti herättänyt minkäänlaisia biletys haluja. Itse koin kaverini lähinnä lapsellisiksi kun heillä oli vain biletys ja miehet mielessä. Mulla oli jo perhe ja aviomies ja olin onnellinen ja tyytyväinen elämääni...ja olen edelleen. Lapset on jo aikuisia ja on lastenlapsiakin jo aika monta, en ole vielä ikäloppu itsekkään ja olen vielä työelämässä mukana. Omaan eläkeikääni on vielä vuosia aikaa ja nautin elämästä mieheni kera edelleen. Nuorempaa miestä en ikinä voisi ajatellakkaan.
        Nykyään kun on naisillakin tapana ottaa nuoria "miehiä" itselleen. ..tollasia reilu parikymppisiä yli 40v naisilla....mua kuvottaa ajatus että olisin jonkun oman poikani ikäisen kanssa *huh*....ei vaan sovi mulle. JOs joku sellasta haluaa niin toki se on hänen oma asiansa, itselläni ei ole kiinnostusta moiseen ilmiöön ollut koskaan. Että näin :)

        Jaksa hieveesti seksihommissa mutta nuori mies jaksaa jas eihän siinä ideaa onkin. Jos jollekkin rittää 2-4 kertaa kuukaudessa seksiä niin se on hyvä mutta jos haluaa 2 kertaa päivässä niin silloin pitää otta nuorempi mies jolla vartalo kunnossa ja jaksaa sekstailla vaikka kuinka paljon. Kukin taplaa tyylillään ja niin edelleen.


      • jatka etsimistä :o)
        mk kirjoitti:

        Jaksa hieveesti seksihommissa mutta nuori mies jaksaa jas eihän siinä ideaa onkin. Jos jollekkin rittää 2-4 kertaa kuukaudessa seksiä niin se on hyvä mutta jos haluaa 2 kertaa päivässä niin silloin pitää otta nuorempi mies jolla vartalo kunnossa ja jaksaa sekstailla vaikka kuinka paljon. Kukin taplaa tyylillään ja niin edelleen.

        ...minusta kyllä vain jaksaa, ja ilman viagraa
        ...osaavat ottaa myös toisen huomioon siinä nautinnossa


      • Anonyymi
        BibBM kirjoitti:

        Kyllä kuule se naisillekin toi bile villitys tulee ;) Kyllä ku kaverit rellestää ja kertoilee juttuja niin siitä se lipsahdus biletyksen maailmaan lähtee niin alkaa tekee nuorempaa kaveria mieli ku jotain 15 vuotta vanhempaa ukkoo

        Oon 17 ja en tiedä miten tälle sivulle päädyin, mutta ei mulla ainakaa tee mieli rellestää ja bilettää. Tuokin riippuu niin paljon sen nuoren temperamentista ja mielen laadusta. En oo oikeestaan itse koskaan kestäny sitä porukkaa joka vaan vetää viinaa, huumeita ja muuta paskaa lärviinsä, mieluummin olen sellaisten ihmisten kanssa jotka on rauhallisia ja on oikeasti kavereita. Nuo tollaset bile tyypit hyvin usein puukottaa selkään ku alkaakin menee päin vittua elämä.
        Ja mitä tuohon vanhempiin miehiin ihastumisessa/rakastumisessa ihan miten vaa tulee nii eikö ikä ole vaan numero? Jos tyyppi on ihana ja siitä oikeasti tykkää ja se tykkää susta nii miksei sitä lähtis yrittään. Ei siis sillä että olisin itse kokenut tällaista mutta silti jokainen sitä rakkautta elämäänsä hakee ja se tulee yleensä ihan puskista. Ei se yleensä siinä vaiheessa kun rakastuu ole se raha se tärkein vaan se toinen henkilö ja jos se raha on tärkeempi niin on kyl hyvin naiivi maailmankatsomus.
        Olen puhunut.


    • sjjjjjjjj

      Mielenkiintoinen aihe pohdittavaksi. Luulenpa että jos tuollainen 16 vuotias tyttönen hakee vanhempaa miestä on siinä takana joko raha tai turvallisuuden tunne. Toinen näkökanta saattaapi olla myös se että vanhempi mies saattaa avoimemmin puhua nuoren naisen avuista ja kauneudesta kuin nuori pojankloppi...siitähän kaikki naiset tunnetusti tykkää. Itse olen nyt n. nelikymppinen nainen ja olen ollut aikaisemmin kiinnostunut samanikäisestä tai hieman nuoremmasta. Nyt vasta viimevuosina olen ollut huomaavinani että vanhempi mies todellakin kohtelee minua ystävällisemmin ja kunnioittavammin kuin samanikäinen mies ja täytyy myös tunnustaa että nyt on vakka kääntynyt sinne vanhemman miehen suuntaan. Joskaan tuo ikäero ei niin suuri ole.

    • vaurastuminen

      1. jos miehellä on PAKSU LOMSA se saa nuoret naiset vimmana perään,

      2. jos lomsa on lommollaan se saa nuoret naiset pakenemaan...

      Maailma on hyvin yksiselitteinen.

      Tarkista kuinka mon nuori nainen alkaa olemaan vanhan, köyhän miehen kanssa...

    • Luulen ettei välttämättä tarvitse olla kysymys mistään holhoamistarpeesta tai riippuvuudesta, saati halusta "menettää kontrolli". Yleensä tuntuu vain siltä ettei nuorten miesten päästä löydy paljonkaan toimintaa (poikkeuksiakin on useita). Itse ainakin pidän siitä, että mies ajattelee omilla aivoillaan ja on kiinnostunut muustakin kuin auton rassauksesta tai tietokoneista. Lisäksi vanhempi mies on usein kokeneempi makuuhuoneessa, mistä on kieltämättä hyötyä. Rakastumistahan ei voi kukaan päättää, se vain tapahtuu, eikä iän pitäisi olla mikään muu kuin numero. Olettaen tietysti että molemmat ovat kuitenkin täysi-ikäisiä.

    • miina5000

      Ihan paska puhetta puhut . ::)))) Yhtälailla miehet rakastuvat vanhempiin naisiin etsivät seksi kokemuksia vanhemmasta naisesta kun he osaavat hommat paremmin kuin nuorempi nainen ,, näin on .. Yhtä lailla vanhempi mies etsiin nuorta naista kun ei taas vanhempi nainen kelpaa jos on rupsahtanut tms .. raskaudet vienyt hedelmällisyyden .. Yhtä lailla vanhempi nainen etsiin nuorta viriiliä miestä , vain rakstajakseen .. Ei sill iällä siin ole väliä .. kemia ratkaiseen ja minkälaista seksiä saa keneltäkin ..

    • Maakunnanmies

      Ei nääs katsos meissä on charmia

      • Charmikas nainen

        Ihanan charmikkaita olette!


      • Maakunnanmies
        Charmikas nainen kirjoitti:

        Ihanan charmikkaita olette!

        Charmikas nainen on todellinen lady. Nainen joka osaa pukeutua ja käyttäytyä aina tilanteen mukaan, persoonaansa tietenkään unohtamatta on todellinen aarre. Nuori mies joka hakeutuu vanhemman naisen seuraan pääsee elämän korkeakouluun, sama juttu se on toistepäin.
        Sivistyneissä ihmisissä vetovoimaa, koska he pystyvät antamaan nuorelle ja innokkaalle seuralaiselleen sitä mitä hän on paitsi, rahan vetovoimaa ei voita tietenkään mikään.


      • Charmikas nainen
        Maakunnanmies kirjoitti:

        Charmikas nainen on todellinen lady. Nainen joka osaa pukeutua ja käyttäytyä aina tilanteen mukaan, persoonaansa tietenkään unohtamatta on todellinen aarre. Nuori mies joka hakeutuu vanhemman naisen seuraan pääsee elämän korkeakouluun, sama juttu se on toistepäin.
        Sivistyneissä ihmisissä vetovoimaa, koska he pystyvät antamaan nuorelle ja innokkaalle seuralaiselleen sitä mitä hän on paitsi, rahan vetovoimaa ei voita tietenkään mikään.

        Raha maailmaa pyörittää, sekin on totta. Rahan viehätys vain karisee, jos sitä charmia ei löydy. Vanhemmissa miehissä charmikkuus vain korostuu, jos sitä on luonnostaan. Huomaavaisuus ja kyky helliä naista ovat silloin lyömätön yhdistelmä. Entä jos kaksi charmikasta ilahduttaisivatkin toisiansa? Löytäisivät kumppaninsa omasta ikäluokastaan... Taitaisi mennä koko idea pilalle;).


    • Toivonen.

      Terveisin Toivonen, 67 vuotta.

      • mies päättää

        Vanhempaan mieheen ihastuminen tapahtuu siksi, että vanhempi mies on yleensä kiinnostunut nuoremmista naisista. Jos joku on kiinnostunut niin se herättää naisen kiinnostuksenkin. Vanhempi mies myös tietää mitä tahtoo ja uskaltaa näyttää sen. Sellaisen kanssa on helpompi olla kuin sellaisen, joka ei itsekään tiedä, mitä tahtoo.
        Kyllä se näissä eri-ikäisten suhteissa mies on se ratkaiseva tekijä, nainen myötäilee ja suostuu.


      • markerlight

        Hahaa, tiedän monta tapausta kun nuori tyttö on feidannut oman ikäisen seuralaisen ja lähteny vanhemman pojan haaviin. Sitten onkin parin panokerran jälkeen selvinny että se vanhempi hakikin vaan sitä pimperoo, mutta harvemmin nuori tyttö/nainen alkaa kyseenalaistamaan ''kokeneempaa'' miestä tai tämän juttuja. Haetaan vissiin aika usein jotain vitun statusta tuollakin hommalla. Tai oman egon boostausta. yleensä siinä päälle 20 iässä alkaa tuo kehitys kaarikin olemaan samaa kummallakin sukupuolella. Löytyy niitä henkiseltä tasolta lapsia olevia naisiakin.


    • The_Evil_Of_Silence

      Sanotaan, että tytöt kypsyvät aiemmin ja vähän nopeammin verrattuna poikia hormonien vuoksi. Siksi kai he seurustelevat vanhempien poikien kanssa, puhumattakaan aikuisiässäkin. Omasta mielipiteestäni on vähän toisinpäin; lähinnä se saattaa olla enemmän ulkonäöstä kiinni.

    • rruotsalainen

      Olet osittain oikealla jäljillä monessa asiassa. Yksi syy asiassa on että useampien vanhempien miesten taloudelliset asiat on tasapainossa. On omaa asuntoa jne...

    • p3run4

      Kuulosta klassiselta isähahmon hakemiselta jos o 18 vuotta ikäeroa.

      Vanhemmat miehet ovat kai kiinnostavampia siksi että he tarjoavat paremman pesäluolan jälkikasvun kasvattelua varten. Yksinkertaistettuna lompakossa enempi rahaa.

      • GG

        Ainakin omalla kohdallani se johtuu siitä, että mies vain sattuu olemaan vanhempi. Ei sitä voi etukäteen päättää, että minkä ikäiseen henkilöön rakastuu. Luonteestahan se on kiinni, eikä iästä.


    • Jolene....

      Itse en parikymppisenä tuntenut mitään vetoa ikäisiini poikiin.. laihoja luikkuja pääasiassa, joita halatessa kädet yltivät omille olkapäille. Parikymppisten poikien ajatusmaailma tuntui lapselliselta ja he olivat aika epävarmoja itsestään. Muutama säätö/suhde tuli vietettyä aikoinaan saman ikäisten poikien kanssa, mutta aamun valjetessa vierestä yleensä löytyi aika iso pettymys.. harvassa nuoressa vielä on riittävää karismaa ja itsevarmuutta.. Muistan parikin nuorta miestä, joille hyvät geenit olivat lahjoittaneet jumalaisen vartalon, mutta älliä ei juuri nimeksikään. Olihan niitä kiva kattella, mutta siihen se sitten jäi..

      Ensimmäisen pitkä suhde oli minulla 11-vuotta vanhemman miehen kanssa, joka oli muuten mies isolla M:llä, mutta äärimmäisen pikkutarkka nipottaja (insinööri ja neitsyt horoskoopissa). Ei sopinut minulle alkuunkaan ja vuoden seurustelun jälkeen erottiin.
      Sen jälkeen tapasin nykyisen mieheni, joka tosin on vain 6-vuotta minua vanhempi, mutta aivan eri kaliiberia kuin oman ikäiseni. Hän oli kerinnyt kerennyt nähdä ja kokea maailmaa ja oli itsevarma itsestään ja hän osasi keskustella ja vietellä minut puheillaan.. niin silloin ja vielä nytkin. Hän oli tuolloin työtön, joten en ihastunut hänen rahoihinsa.

      En saa kiksejä Adam Brodysta, Leonardo DiCapriosta tai muista siloposkisista näyttelijöistä.. minuun iskee Sean Connery, Gerald Depardieu, George Clooney, Clint Eastwood ja Vin Diesel (jota lähinnä ehkä oma puolisoni on ulkonäöltään).

      • Suomalainen mies

        Se kokemus seksissä ja turvallisuus siviilissä saa naiset ihastumaan vanhempiin miehiin. Voihan siihen vaikuttaa jonkin verran kertynyt varallisuuskin,mutta rikkaus ei tuo rakkautta.Muistakaa tämä arvoisat naiset.


      • 67tuuli
        Suomalainen mies kirjoitti:

        Se kokemus seksissä ja turvallisuus siviilissä saa naiset ihastumaan vanhempiin miehiin. Voihan siihen vaikuttaa jonkin verran kertynyt varallisuuskin,mutta rikkaus ei tuo rakkautta.Muistakaa tämä arvoisat naiset.

        Ole itseäni 14-vuotta vanhemman mihen kanssa naimissa jo 21 -vuotta ,alan olla todella kyllästynyt sitä on jo kestänyt noin 5-vuotta jo tuntuu että olen kohta vaivaisen ja muisti häiriöstä kärsivän vanhuksen kanssa loputtomassa vankeudessa viellä hyvässä lykyssä 20-vuotta ,kannattaa teidän jotka haaveilevat ikuisesta liitosta itseään vanhemman kumppanin kanssa miettiä tätä asiaa ,välillä tuntuu et olen itsekkin 43-vuotiaana jo 57-vuotias .En jaksaisi enään tämän jälkeen uutta mies suhdetta


      • shittingdevil

        kun vaikutat niin symppikseltä, että mikä on maximus ikäerossa,,,, plese ???


      • mk
        67tuuli kirjoitti:

        Ole itseäni 14-vuotta vanhemman mihen kanssa naimissa jo 21 -vuotta ,alan olla todella kyllästynyt sitä on jo kestänyt noin 5-vuotta jo tuntuu että olen kohta vaivaisen ja muisti häiriöstä kärsivän vanhuksen kanssa loputtomassa vankeudessa viellä hyvässä lykyssä 20-vuotta ,kannattaa teidän jotka haaveilevat ikuisesta liitosta itseään vanhemman kumppanin kanssa miettiä tätä asiaa ,välillä tuntuu et olen itsekkin 43-vuotiaana jo 57-vuotias .En jaksaisi enään tämän jälkeen uutta mies suhdetta

        eroa ajoissa ettei sinusta tule miehesi omaishoitajaa ja sinulla on vielä elämää jäljella niin hyvä tulee ja niin edelleen.


      • Pitkä elämä

        Tykkäsin ensimmäisestä poikakaveristani kovasti, hän ei vain vastannut rakkautteeni. Kun kävelimme kadulla, hänen päänsä kääntyili koko ajan vasemmalle ja oikealle kuin jollakin robotilla hyvännäköisten tyttöjen perään. Hän puhui jatkuvasti entisistä tyttöystävistään. Mikseiköhän hän enää ollut heidän kanssaan? En nuorena tullut sitä ajatelleeksi. Kun loput tehtiin, hän sanoi, ettei koskaan ole minusta tykännyt vaan XX:stä ja NN:stä. Hän taisi menettää minussa hyvän tytön.

        Elämäntoveristani ja kahden lapseni isästä tuli sitten minua hyvin paljon vanhempi mies, joka ei kerskaillut kokemuksillaan.


    • vanha erkki

      Naisen psyykkinen ja fyysinen raikkaus "tutkimukseni"(lue kokemukseni)mukaan tekevät nuoren naisen vanhemmalle miehelle arvokkaaksi.Mitä ilmeisemmin kohdullekin on käyttöä ja niinpä turvallisuus mahdollisen jälkikasvun kannalta on omiaan vaikuttamaan sitä kautta että reviirillä eli tontilla on "äijä" tanakasti paikalla ei heilu kylillä päivät pitkät baarissa poikain kanssa.

      • TOIMII :)

        olen ollut suhteissa sekä samanikäisten että vanhempien (enimmillään 16 vuotta vanhempi) miesten kanssa. Kuulun ehdottomasti tuossa aloitusviestissä esitettyyn 2. naistyyppiin, olen aina kuulunut. (Jo ensimmäinen poikaystäväni oli 15, minä tuolloin 11. Hän oli henkisesti miljoona kertaa kypsempää seuraa minulle kuin muut samanikäiset pojat. Ja tilanne on edelleen sama). Vanhempien miesten kanssa olen vain samalla aaltopituudella ja kemiat pelaavat paljon paremmin. Lisäksi vanhemmat miehet ovat mielestäni rehellisesti sanottuna paremmannäköisiä ja charmikkaampia ja fyysinen vetovoimakin on näin voimakkaampi. Nyt olen 29v., kuudetta vuotta naimisissa 40v. miehen kanssa ja toinen lapsi tulossa.


      • hepoi
        TOIMII :) kirjoitti:

        olen ollut suhteissa sekä samanikäisten että vanhempien (enimmillään 16 vuotta vanhempi) miesten kanssa. Kuulun ehdottomasti tuossa aloitusviestissä esitettyyn 2. naistyyppiin, olen aina kuulunut. (Jo ensimmäinen poikaystäväni oli 15, minä tuolloin 11. Hän oli henkisesti miljoona kertaa kypsempää seuraa minulle kuin muut samanikäiset pojat. Ja tilanne on edelleen sama). Vanhempien miesten kanssa olen vain samalla aaltopituudella ja kemiat pelaavat paljon paremmin. Lisäksi vanhemmat miehet ovat mielestäni rehellisesti sanottuna paremmannäköisiä ja charmikkaampia ja fyysinen vetovoimakin on näin voimakkaampi. Nyt olen 29v., kuudetta vuotta naimisissa 40v. miehen kanssa ja toinen lapsi tulossa.

        Pitäis saaha nuorenpaa ku 48 v oon. talot ja autot ja veneet on, palkkatyöläinen 22 centtiä lahkeessa,
        vatsaakin on 113 kg 176 cm, mist sitä 20 sais.


    • fgihdnk

      Sitä voi ihastua ihan keneen tahansa juuri mainitsemistasi syistä. Rakkaus ei katso ikää, kun kohdalle sattuu. Minulla nyt ei ole kokemusta tuolaisesta isosta ikäerosta, mutta joskus todella nuori (alle parikymppinen) mies tai nainen voi olla monin tavoin yhtä kypsä kuin 40-vuotias, eikä siinä silloin ole syytä kalenteria tuijottaa.

      Voi hyvinkin olla, että vanhempaan seuraan hakeutuvat haluavat suojelua ja muuta, eikä siinä mitään, etenkään jos ihminen itse tiedostaa asian. Alistuva luonne on alistuva luonne, oli sitten minkä ikäisessä seurassa tahansa. Nuorikin ihminen voi olla todella dominoiva luonne, eikä ikä välttämättä lisää tai vähennä auktoriteettia suhteessa. Riippuu ihan ihmisestä, miten vanhempiin/nuorempiin tyyppeihin suhtautuu. Stereotypiat voivat vetää puoleensa.

      Minä en ainakaan suhteessa katso, että minun olisi hoivattava nuorempaa miestä tai jotenkin toteltava vanhempaa. Aikuiset ihmiset pitävät huolen itsestään, ja aikuiset tajuavat myös, että suhteen osapuolien on oltava edes suunnilleen tasavertaisia. Ei siinä muuten tahdo kestää. Vanhempikin voi olla henkisesti samalla tasolla puolta nuoremman kanssa, ja kyllähän se meno silloin luonnistuu. :) Muuten varmaan kyllästyy jossain vaiheessa...

      Varmasti nuo esittelemäsi tyypit ovat olemassa ja jotkut ovat molempia. Ihmiset ovat usein aika monimutkaisia tapauksia, kun tarkemmin tutkii. He voivat toimia samalla tavoin ihan eri motiiveilla, eikä sitä yleensä heti näe, miksi joku tekee jotain.

      Itse koen olevani heikolla itsetunnolla varustettu, passiivinen ja alistuva nainen (ja vielä kompleksinen isäsuhde siihen kaupan päälle), mutta en missään nimessä hae nimenomaan vanhempaa miesseuraa, enkä helvetissä halua mitään isähahmoa ikinä seurustelukumppaniksi. Ällöttää ajatuskin. Miettisin kyllä useamman kerran, ennen kuin alkaisin mihinkään jonkun nelikymppisen kanssa (itse 21 v). Mutta koskaan ei tiedä. :) Henkinen samankaltaisuus ratkaisee, ei ikä, paitsi jos miettii ihan perheen perustamista ja sellaista. Pidän itseäni henkisesti aika kypsänä ja älykkäänä, mutta en silti koe tarvetta hakeutua itseäni vanhempaan seuraan. Kovin paljon nuorempaakaan en välttämättä ottaisi, vaikka siitä nyt on vaikea vielä sanoa... pitää miettiä sitten, kun olen nelikymppinen. Jos olisin noin kolmikymppinen, niin varmaan ottaisin mieluummin itseäni 10 vuotta nuoremman miehen kuin 10 vuotta vanhemman. En dominoidakseni vaan ihan vain siksi, että nuoret ovat mielenkiintoista porukkaa. Mutta loppupeleissä luonne kuitenkin merkitsee enemmän kuin ikä. Tyhmän parikymppisen kanssa voi olla paljon hauskempaa kuin fiksun nelikymppisen. :D

      Kiinnostava aloitus ja hyvä puheenaihe, tästä voisi jatkaa loputtomiin...

    • älä rakasta köyhää.

      ossa. huomannut, että vain skandinaaviassa on naisilla tapana köyhäillä, ja roikkua, vaikka elämäntapa työttömän "miehen" kansa, ehkä välin vaihtanut äpärää kulman bubeissa, mutta ei juuri missään muualla maailman kolkassa ei naisella ole "varaa" pelata elämäntapa -intiaanien- kanssa, suomen Sossujen avokätisyys, mahdollistanut tämän kurjuuden etsintä sexyn. mä olen 50v. ja siisti sporttinen viikingi. pepsodent hampaineni. ja viihdyn Lady seurassa about enemmän klo 17--09 väliajan. niin nuorilla kuvan kauniilla tytöillä on päivät harrastaa ja tehdä uraa yms. minulla nytkin 27v kaunotar beaytysaloon yrittäjä, ja kesällä 36v kaunis sexy virkanainen. olemme onnellisia. koska elämä on juuri sitävarten.. asunnot autot yms. pensselit minulla on kolmessa eri valtiossa...

      • ShakkeG

        Tuo jälkimmäinen lause kertoikin kaiken.


    • vanhapoika48v

      Sitten taas osat vaihtuu,kun nainen tulee viisikymppiseksi ja yli.
      Alkaa nuorten miesten metsästys,kun vanhempi kääkkä alkaa olla kyvytön pitämään ikityttöä tyytyväisenä.
      Tulisko tästä sellaiseen johopäätökseen,että naisilla jonkinverran paree tuo korvienväli omaa etua ajatellen.
      Miehet taas useinmiten kytsii nuorempia kuin itse ovat,lukunottamatta poikia joilla äiti hukassa.
      Nämä on vain elämänkokemuksen myötä tulleita havaintoja.
      Minusta plus-miinus 5v on maks.ikäero pitkään suhteeseen.
      Leikkiminen on asia erikseen..

      • Arto:

        Mikähän se sinä olet tuon iän määrittelemään. Tuollasella opilla ei pitäisi määritellä mitään. Eihän fyysinen ikä ole sama kuin henkinen tai ruumiillinen, mutta etpä sinä näistä mitään tiedä.


    • realisti tom

      Saatana, tommosta paskaa viitsit jauhaa!!! Kukaan, siis KUKAAN nuori narttu ei IHASTU vanhaan äijään, vanhan äijän RAHOIHIN se kyllä voi ihastua, mutta se on ihan eri juttu.
      Niin että koita sinäkin saatana pysytellä tässä reaalimaailmassa vaikka virtuaalitodellisuus on sulle ilmeisesti paremmin tuttu ympäristö.
      Kyllä vituttaa tommoset paskanjauhajat! Vittu!

    • ..

      olen pari kertaa ihastunut parikymppisenä ollessani noin 50 miehiin, heissä vain oli jotain selittämätöntä rauhallista eroottista charmia/karismaa.
      Tyydyin kuitenkin vain ihailemaan kaukaa enkä mennyt edes juttuasteelle :)

    • Nadianala

      Mulla on tähän selkeä vastaus - seurustelen miehen kanssa joka on 35-vuotias, itse olen 23-vuotias. Valitsin ihan tietoisesti kanditaateista sopivasti minua vanhemman miehen - tapasin mieheni kaksikymmenvuotiaana ja halusin että hän on vähintään kolmenkymmenen. Siinä vaiheessa miehet ovat jo suurimmaksi osaksi löytäneet vakituisen työpaikan eikä heillä ole mitään epävarmuus-äitikomplekseja koska he ovat tarpeeksi aikuisia. Tapailemani samanikäinen roikkui vielä täysin äitinsä helmoissa, neljä vuotta minua vanhempi etsi itseään ja kahdeksan vuotta vanhemmat olivat vasta kunnolla soluttautumassa työelämään, eikä heistä siis ollut seurustelemaan koska heistä ei ollut hallitsemaan montaa elämänaluetta yhtä aikaa. Yhtenä kriteerinä oli sekin miten mies pystyy suhtautumaan tyttäreeni. Minulla on siis tytär hajalle menneestä suhteesta ja olemme väleissä lapsen isän kanssa. Valitsin miehen sillä perusteella miten hän suhtautuu lapsiin. En voi kuvitellakaan jakavani elämää miehen kanssa jolla ei ole mitään käsitystä sitoutumisesta, vastuusta, uskollisuudesta tai rakkaudesta. Toki useimmat kaksikymppisetkin siihen kykenevät, mutta kolmenkympin tietämillä useimmilla miehillä alkaa vakavoituminen ja elämänkumppanin etsiminen tositarkoituksella.

      • :D :D

        Kiitos päivän nauruista. XD

        Sinä ET TIETENKÄÄN etsinyt varmaa ja tukevaa isähahmoa elämääsi? :D

        Tietysti jos on panettanut itsensä nuorena paksuksi niin on TOSI TOSI kypsä jo sitten!


      • mk

        Voisi seurustella naisen kanssa jolla on lapsi valmiinä koska nuorempana olin vähän aikaa naisen kanssa jolla oli lapsi ja ei sopinut ollenkaan kun olisi ptänyt ruveta elättämään muiden lapsia ja niin edelleen ja sitä huomasi että jäi välillä toiseksi kun naisella oli lapsi ja poistui vuoden jälkeen taka vasemmalle ja se on ollu t parhaita päätöksi elämässäni. Nykyisin olebn parisuhteessa ja noin 16 v tytär on ja se paras että äisi ja isä asuu saman katon alla lapsensa kanssa on olen ylpeä tyttärestani.


    • ..-.....,,,.,,,,

      ...ihastuin nimittäin 20 vuotta vanhempaan ukkoon. En tunne itseäni älykkäämmäksi.

      • vatttumato

        Lapsellista pohtia näitä ikäeroja..Rakkaus ei katso,ikää,paikkaa..Se tulee jos on tullakseen ja siitä kannattaa pitää kiinni.

        Terv. Onnellinen vanhempi Mies


      • AAMM
        vatttumato kirjoitti:

        Lapsellista pohtia näitä ikäeroja..Rakkaus ei katso,ikää,paikkaa..Se tulee jos on tullakseen ja siitä kannattaa pitää kiinni.

        Terv. Onnellinen vanhempi Mies

        näinhän se on, suhteeseen tarvitaan vain rakkautta, molemminpuolista. Kehen se sitten syttyykin, ei sitä järjellä valita.


    • Tytöt

      Minua ainakin yököttää ja kuvottaa vanhemmat 30 vuotiaat ukot, jotka kattelee perään, mutta omanikäisten on ihan ok. Ja olen ihan akateemisesti sivistynyt ja keskustelut omanikäisten kanssa ovat korkea tasoisia. On kuvottavaa kun tuon ikäinen edes ajattelee nuoria.

      • heheheheeeee

        "akateemisesti sivistynyt" heh
        olisitkohan edes "tukion käynyt.
        Akteemisesti sivistynyt ihminen ei kersku opinnoillaan..


      • lähde...

        on löytynyt. Tytöt ovat nuoria ja nättejä, mutta mistä ihmeestä nuo vanhat rumat akat tulee.


      • akateemista

        muttet vaikuta omaavan kovinkaan paljon sydämen sivistystä, tyttä hyvä. Itsekin oon nuori ja kyllä, akateemisesti koulutettu, mutta osaan nähdä ihmisestä myös pinnan alle. Elämäsi on hyvin kapeaa, jos ajattelet ettet voi edes tutustua kehenkään itseäsi vanhempaan ihmiseen ja uskot heidän juttujensa olevan typeriä. Toki nuoretkin voivat olla fiksuja (mutta valitettavan harvat miehet sitä ovat parikymppisinä olivatpa missä koulussa tahansa). Kuvottavia ovat minusta pedofiilit, mutta tässä ketjussa ei puhuttukaan alaikäisiin sekaantumisesta, vaan parisuhteista, joissa reilummin ikäeroa, mutta ollaan jo aikuisen näköisiä jne. eli mistään lapsifantasioista ei ole kyse.


      • hurjaahurjaa

        olet akateemisesti koulutettu? sitäkö tarkoitit? Eli olet n. 25v. keskimäärin kun olet kerennyt yliopistosta valmistumaan? Ja kolmikymppinen ei saisi sinua katsoa, saati jutella?

        Ettei vain olisi vielä kirjoituksetkin edessä.


      • JuliaG
        lähde... kirjoitti:

        on löytynyt. Tytöt ovat nuoria ja nättejä, mutta mistä ihmeestä nuo vanhat rumat akat tulee.

        Pojat ovat nuoria ihania energisia. Kivoja katella. Vanhoissa naisissa on viisaus. Kaikki kunnioitus vanhoja ihmisä kohtaan.


      • Tytöt
        akateemista kirjoitti:

        muttet vaikuta omaavan kovinkaan paljon sydämen sivistystä, tyttä hyvä. Itsekin oon nuori ja kyllä, akateemisesti koulutettu, mutta osaan nähdä ihmisestä myös pinnan alle. Elämäsi on hyvin kapeaa, jos ajattelet ettet voi edes tutustua kehenkään itseäsi vanhempaan ihmiseen ja uskot heidän juttujensa olevan typeriä. Toki nuoretkin voivat olla fiksuja (mutta valitettavan harvat miehet sitä ovat parikymppisinä olivatpa missä koulussa tahansa). Kuvottavia ovat minusta pedofiilit, mutta tässä ketjussa ei puhuttukaan alaikäisiin sekaantumisesta, vaan parisuhteista, joissa reilummin ikäeroa, mutta ollaan jo aikuisen näköisiä jne. eli mistään lapsifantasioista ei ole kyse.

        Tuttavapiiriini kuuluu kaiken ikäisiä. Tämä viesti oli lähinnä niille vanhoille ukoille 30, jotka katselevat silläsilmällä perään ja luulevat tarjoavansa hienoa keskusteluseuraa...........voi jeesus.
        En tarkoittanut ihmisten ikäeroa, sillä ei ole merkitystä. Varsinkin tunneasioissa painavat muut asiat vaakakupissa kuin ikä.


    • Carmelisa**

      Omassa tuttava piirissäni aikoinaan lähes väistämättä ne jotka "ihastui" vanhempiin miehiin oli niitä tyttöjä/nuoria naisia jotka oli kasvaneet ilman isää tai heillä oli alkoholisti-isä tms. He hakivat lähinnä sitä isä hahmoa. En sano että AINA on näin, mutta sen mitä itse olen nähnyt niin asia on ollut näin.
      Voipi olla että on muunlaisiakin tarinoita tästä asiasta. Mutta että näin...

      Oikein ihanaa kesää kaikille lukijoille

    • Ihme1
      • A

        Kysyjän esittämien vaihtoehtojen ohella on kaksi muuta varsin yleistä vaihtoehtoa. Eri vaihtoehdoista voi olla myös erilaisia yhdelmiä.

        Vaihtoehto 3.
        Viha äitiä kohtaan. Kostaminen äidille. Kostamisen välineenä isän viettely. Tämä perusdynamiikka ulotetaan omasta perhetilanteesta koskemaan kaikkia parisuhteita.

        Vaihtoehto 4.
        Ajallinen ulottuvuus. Lyhytjänteinen ihminen etsii lyhyttä suhdetta. Toisen ollessa puolikuollut on hyvä syy vaihtaa nuorempaan. Naimalla kovin vanhan miehen pääsee helpommin vaihtamaan.

        Kiitos hyvästä kysymyksenasettelusta. Jatketaan harjoituksia.


    • Matti Viikate

      Sekin on yksi etta eri ihmiset pitavat eri asioista, ei sita ikaeroa tarvitse niin kummoisena pitaa. Mutta sopiva henkinen taso ja muu vastaava, siina on sellainen aika tarkea juttu. http://mattiviikate.newsvine.com/

    • Riitu::

      Itse olen nuori nainen ja mieheni on siis minua lähes 30 vuotta vanhempi. Olemme surustelleet ja asuneet yhdessä useamman vuoden ja kirjoitan vastaukseni sen perusteella mitä tunnen ja tiedän omasta tilanteestani.

      Tunnen olevani ikäisiäni edellä tunteellisesti ja järjellisesti. En väitä että olisin parempi kuin he, mutta en vain ikinä ole ollut kiinnostunut samoista asioista, enkä ole liikkunut samoissa piireissä kuin ikäiseni. Olen siis aina viihtynyt vanhempien ihmisten seurassa. Elämäni on ollut yhtä suurta aaltoliikettä johtuen esimerkiksi siitä että vanhempani eivät hyväksy järjellistä eivätkä tunteellista tasoani, sama koskee myös muita aikuisia, eli ns. minua vanhempia ihmisiä.

      Yleinen käsityshän tahtoo olla se että mitä vanhempi sen viisaampi, enkä väitä vastaan etteikö elämänkokemus "viisastuttaisi" ihmistä. Ja tämän käsityksen mukaan elävät ihmiset eivät voi hyväksyä jonkun heitä nuoremman olevan viisaampi kuin he, sillä oman ajattelutapansa mukaan hehän olisivat silloin tyhmiä. Tästä syystä nuori, tavallista henkisesti kehittyneempi ihminen joutuu tilanteesee jossa yksinäisyys on suurempi uhka kuin normaalitasoiselle ihmiselle. Eli nuorempien kanssa ei osaa olla ja vanhemmat pitävät sinua tyhmänä vaikka et olisi, puolustaakseen omaa asemaansa yhteiskunnassa.

      Äsköinen oli vain yksi esimerkki siitä miten tyypin 2 nainen joutuu taas tilanteeseen mikä kasvattaa häntä henkisesti edellistäkin vahvemmaksi ja viisaammaksi jotta selviäisi yhteiskunnassa.

      Miehessäni ihastuin siihen , että hän oli juuri näitä syvällisesti ajattelevia ihmisiä. Hänen tapansa ottaa minut vakavasti vaikka olinkin häntä nuorempi teki minuun syvän vaikutuksen. Hän näkee minut saman arvoisena ja yhtä hyvänä kuin itsensäkin joka mielestäni on edellytys suhteellemme.

      Itse olen eloisa ja mielelläni heittäydyn lapsenmieliseksi ja "tyhmäksi" . Osaan olla vakava jos tarvitaan, mutta se tekee hyvää ihmiselle jos uskaltaa olla aito ja lapsellinen. Ihmisen ei tarvitse heti 18-vuotiaana muuttua aikuiseksi eli niin sanotusti vakavaksi ja tylsäkis ja asialliseksi ihmiseksi. Lapsellinen pelleilyni antaa ylensä ihmisille sen vaikutelman että oikeasti olen sillä tasolla enkä ymmärrä paremmin. Ja mikä ihme se olisi jos nuori ihminen olisi sellainen.

      Mieheni oli siitä erilainen että hän näki minussa muutakin kuin sen lapsellisen pellen ja nyt ymmärrän miksi. Vaikka hän on yli 40 hän pelleilee ja käyttäytyy lapsellisesti myös , vaikka ei ole tyhmä. Se on niin hänelle kuin minullekkin tapa olla luonnollinen ja jättää turhat murheet hetkeksi narikkaan.

      Jokainen tarvitsee huolenpitoa ja hoivaa. Ei vain nuori ja heikko. Sitä tarvitsee niin vanhat ja vahvat kuin nuoret ja vahvatkin. Meidän suhteessamme olemme vuorotellen, tarpeen mukaan toisillemme ns. hoivaavia emoja. Se kertoo vain minulle sen että me molemmat näemme sen tosiasian hellyydentarpeista sunmuista että ne vain on. Ei ole edes suurta vahvaa miestä jolle läheisyys ja huolempito ei olisi joskus tarpeen.

      Yhteenvetoni ajatuksista ja tuntemuksistani on, että siinä missä nuori nainen on henkisesti kehittyneempi niin myös häneen rakastuvan miehenkin. kuka tahansa mies ei voi rakastua itseään nuorempaan. Itse olen mielestäni 2.tyypin nainen, mutta niin minussa kuin kaikissa muissakin ihmisissä elää hieman tuota 1.tyypin naista. Kyse ei siis ole iästä vaan henkisestä tasosta. Jos olisin tavannut nuoren pojan joka olisi ollut samalla tavalla ikäisiämme edellä, olisin ehkä hänen kanssaan, mutta minä löysinkin itseäni reilusti vanhemman "pikkupojan" joka oli ikäisiämme ylemmällä tasolla henkisesti :D

      En nyt jaksa sepittää sen enempää, mutta toivottavasti siinä oli jotakin varteenotettavaa.

      • kk6

        harvinaisen lapsellista ja itserakasta tekstiä. Sinä olet siis teini-ikäinen ja ihastunut raatia vajaaseen viiskymppiseen äijään ja luulet sen osoittavan sinun olevan jotenkin kehittyneempi kuin ikäisesi jannut? Päin vastoin, asenteesi kertoo sinun juurikin olevan kehittymättömämpi ja lapsellisempi kuin ikäisesi pojat. Mitä jos kasvaisit aikuiseksi ja tulisit alas siltä jalustalta mihin olet itsesi mielessäsi nostanut.


    • papparaanen 101v

      Kun on vanhempi mies, ei molo toimi enää kunnolla ja tarvitaan jotakin hyvin intohimoista, kuten nuori ja meikattu barbi! Silloin kutkasee...

      • tytteliiiiiiiiiiiiii

        Itselläni on 14-vuotta vanhempi mies ja yksinkertaisesti en vaan jotenkin siedä samanikäisten/hiukan vanhempien miesten asenetta. Ovat vielä niin sinisilmäisiä, eivätkä tajua mitään maailman menosta.

        Kerran olen yrittänyt seurustella itseäni vuotta vanhemman miehen kanssa, mutta hermot meni vain siinä jutussa. Miestä kun ei kiinnostanut kuin auto ja sen kanssa ajelu ja koko ajan piti olla liikkeellä. Ei oikein mitään järkevää keskustelua hänen kanssaankaan saannut aikaan, oli kauhean epävarma itsestään (mm. uhkasi itsensä tappaa jos hänet jätän, koko ajan piti olla varalla joku toinen) Myöskään ei ollut kovin kummoinen sängyssä ;)

        Kyllä vanhemmat miehet ovat parempia, kun ovat yleensä elämänkoulua jo jonkin verran käyneet, eivätkä kaadu heti ensimmäiseen tuulen tuiverrukseen. Eivät dramatisoi joka ikistä asiaa ja katsovat maailmaa realistisesti.
        Koen kyllä itsenikin fyysistä ikääni vanhemmaksi ja usein ollaan ihmeteltykin että kuinka nuori oikeasti olen. Mieheni sanoin: "Sä oot yksi tuhannesta teinistä, joka oikeesti tajuaa edes jotain jostain"
        Ilmeisesti se riittää :)


      • kk6
        tytteliiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Itselläni on 14-vuotta vanhempi mies ja yksinkertaisesti en vaan jotenkin siedä samanikäisten/hiukan vanhempien miesten asenetta. Ovat vielä niin sinisilmäisiä, eivätkä tajua mitään maailman menosta.

        Kerran olen yrittänyt seurustella itseäni vuotta vanhemman miehen kanssa, mutta hermot meni vain siinä jutussa. Miestä kun ei kiinnostanut kuin auto ja sen kanssa ajelu ja koko ajan piti olla liikkeellä. Ei oikein mitään järkevää keskustelua hänen kanssaankaan saannut aikaan, oli kauhean epävarma itsestään (mm. uhkasi itsensä tappaa jos hänet jätän, koko ajan piti olla varalla joku toinen) Myöskään ei ollut kovin kummoinen sängyssä ;)

        Kyllä vanhemmat miehet ovat parempia, kun ovat yleensä elämänkoulua jo jonkin verran käyneet, eivätkä kaadu heti ensimmäiseen tuulen tuiverrukseen. Eivät dramatisoi joka ikistä asiaa ja katsovat maailmaa realistisesti.
        Koen kyllä itsenikin fyysistä ikääni vanhemmaksi ja usein ollaan ihmeteltykin että kuinka nuori oikeasti olen. Mieheni sanoin: "Sä oot yksi tuhannesta teinistä, joka oikeesti tajuaa edes jotain jostain"
        Ilmeisesti se riittää :)

        Tajuatko kuinka lapselliselta kuulostat? Olet kerran (!) seurustellut samanikäisen kanssa ja sen perusteella olet kykenevä tuomitsemaan kaikki ovat mielestäsi huonompia kuin selvästi vanhemmat?

        "Koen kyllä itsenikin fyysistä ikääni vanhemmaksi ja usein ollaan ihmeteltykin että kuinka nuori oikeasti olen. Mieheni sanoin: "Sä oot yksi tuhannesta teinistä, joka oikeesti tajuaa edes jotain jostain""
        Olet siis teini-ikäinen ja sinulla on mitä? kolmekymppinen äijä joka laukoo tuollaisia? Totta tosiaan, sinulla on tietynlainen kehityksen aste, joka ilmenee sinun halussasi uskoa kun sinulle tuollaisia lauotaan. Se kehityksen aste vaan ei ole kovin korkea.


    • Samiksia

      Onko iällä/ ikäerolla oikeasti merkitystä parisuhteessa ja rakkaudessa? Itse en ole tuota oikeastaan edes miettinyt, sillä mielestäni on tärkeämpää että pari kohtaa toisensa niin henkisellä kuin fyysisellä tasolla suunnilleen tasavertaisina.

      Olen seurustellut itseäni vanhemman kumppanin kanssa, mutta hän oli paljon vähemmän koulutettu kuin minä ja monesti tunsin itseni jotenkin yliviisaaksi hänen kanssaan, eikä hän arvostanut osaamistani lähellekkään yhtä paljon kuin minä. En tiedä johtuiko tästä vai jostain muusta, että myös fyysinen kanssakäyminen ei ollut mielestäni tyydyttävää.

      Nykyään seurustelen itseäni hieman nuoremman kumppanin kanssa, mutta meillä on samankaltaiset koulutustaustat vaikkakin eri aloilta. Hänen kanssaan tunnen olevani tasavertainen, ja toistemme arvostus on molemminpuolista. Edelleen en tiedä johtuuko tästä vai jostain muusta, mutta myös fyysinen puoli toimii välillämme ainakin minua tyydyttävästi, eikä kumppanikaan ole valittanut.

      Minulle on parisuhteessani tärkeää myös samanlainen huumorintaju. Sellaisesta suhteesta ei tule mitään, jossa toinen on huumorintajuinen ja toinen tosikko.

      Tällä tavalla olen itse elämäni ratkaissut ja voin todella sanoa olevani onnellinen juuri nyt.

    • Hyvää hyvällä :))

      Niin kuin luojassa ei iällä väliä kuhan kakki pyörät pyrii



      Sielullinen Rakkaus ikuista kestävää ja toimivaa-------------:))
      Kun ymmärtäisimme Suudelma on siuelun avain sielu sielulle jatkuu-------------------:))
      Kaksisuuntainen vuorovaikutus --------------------------------------------------------------------:))
      Fyysinen rakkaus ihastusta vihastusta lisää ja lisää katoavaa ------------------------------:((
      Yksisuntainen vuorovaikutus -----------------------------------------------------------------------:((

    • MONESTI TODENNUT

      LYHYESTI NÄIN. NAINEN 20-30V IHASTUU IYSEÄÄN 15-20V VANHEMPAAN MIEHEEN..KUN KULUU AIKAA 15-20 VUOTTA NIIN NAINEN ALKAA KATSOMAAN IKÄISTÄÄN MIESTÄ, HAUKKUU OMAA UKKOA VANHAKSI JA JONKUN AJAN PÄÄSTÄ KUN NAINEN ON N-50 NIIN OTTAA ERON..TIEDÄN VAAN MONTA TÄLLÄISTA TAPAUSTA..

      • Vanhempi vuosimalli

        Nykyään yli 20 vuoden mittainen yhtäjaksoinen parisuhde alkaa olla jo harvinaisuus. Suuri onni niille, jotka sen saavat.


      • fsfas
        Vanhempi vuosimalli kirjoitti:

        Nykyään yli 20 vuoden mittainen yhtäjaksoinen parisuhde alkaa olla jo harvinaisuus. Suuri onni niille, jotka sen saavat.

        tiedätkö miksi 20v suhde on harvinainen. 20 muija ottaa 40v ukon, jolla alkaa olla nippu kunnossa. Muija elää siivellä 20 v ja puhaltaa ukon tienaamat rahat ja laittaa sen kiertoon. 40 v muija ottaa 20v rahattoman pojun ja elelee erosta saamilla rahoillaan. Raha se on joka pers...eiku maailmaa pyörittää.


      • Paljon nuorempi

        Kun vanhempi mies jäi eläkkeelle, hän alkoi viihtyä keittiössä liikaa. Tunsin, että olin liikaa siinä huushollissa. Siinä syy eroomme.


    • oma isäni ainakin pelaa jotain peliä parikymppisen ämmän kanssa.. en voi kuvitellakkaan itselleni vuotta vanhempaa "äitipuolta" !!! asiasta on mainittu pariin otteeseen.. kai se on aika hienoa jos saa ns. nuorta lihaa, mutta musta toi on jo jtn alaikäsiin sekaantumista (oma isäni 40v) ja tämä ämmä ei kulje kun rahan perässä... usein kuuluu "mä haluun tollasen, hei saaks mennä tonne, osta mulle tollanen. ihanaa vähän oot kiva" en käsitä mitä isäni tekee tollaisella lelulla kun just saanut melkein kaikki lapset maailmalle vonkaamasta sitä rahaa. eikä mun älli ainakaan anna käsittää mitä mun isä näkee mun ikäsessä TYTÖSSÄ! joka vois hyvin olla hänen oman poikansa tyttöystävä! suoraansanoen ällöttää tälläset saatanan avioliittojen rikkojat! siinä hiukan suoraa puhetta, tästä näkökulmasta! kiitos ja anteeks :D

      • Eräs mies

        isäsi käytöksen moraaliseen puoleen tai fiksuuteen, niin kysymyksesi on kovin, kovin naivi ja hölmö.

        Alaikäisiin sekaantuminen on laissa määritelty ja jos isäsi ihastus on, niin ilmoita heti poliisille.

        Ymmärtääkseni näin ei ole asia. Ei ole mitään luonnotonta, että kuka tahansa mies (ml, isäsi ikäiset) haluaisivat nuorta naista ja hänen seuraansa.

        Ymmärrän suuttumuksesi, mutta kysymyksesi "mitä näkee" on täydellisen hölmö ja syytös "alaikäisiin sekaantymisesta" perusteeton.


      • toinenki kulmanäkö

        tuntuu kovasti siltä et haluat olla pikkuvauva joka pelkää uusia sisaruksia. tottakai parikymppiset muijat näyttää parhaalta ja naiselliselta! ihan samanlailla miettii pappakin siitä 20typystä ku se 15 v teinipoikakin ,samalle pornolleki me uroot runkataan ! visuaalinen näkökulma ,se ei muutu oikeastaan koskaan"!! kyllä tietenkin vanhempi nainenki voi olla seksikäs. mut seurustelusuhteessa muutenkin on tasaveroisuus (mitä se sitten onkaan) hyvän kumppanuuden ehto ja toiset vaa puntaroi eritaval juttuja ja arvostaa.


      • toinen mies
        Eräs mies kirjoitti:

        isäsi käytöksen moraaliseen puoleen tai fiksuuteen, niin kysymyksesi on kovin, kovin naivi ja hölmö.

        Alaikäisiin sekaantuminen on laissa määritelty ja jos isäsi ihastus on, niin ilmoita heti poliisille.

        Ymmärtääkseni näin ei ole asia. Ei ole mitään luonnotonta, että kuka tahansa mies (ml, isäsi ikäiset) haluaisivat nuorta naista ja hänen seuraansa.

        Ymmärrän suuttumuksesi, mutta kysymyksesi "mitä näkee" on täydellisen hölmö ja syytös "alaikäisiin sekaantymisesta" perusteeton.

        Kukahan tässä on naiivi? Tottakai miehet katselevat nuoria naisia, mutta ei kukaan normaalilla järjellä varustettu ota oman lapsensa ikäistä puolisokseen.

        naiiviutta on luulla että se on luonnollista eikä se kosketa ketään. Yrität nyt tahallasi erottaa tästä kaksi eri asiaa. Luonnotonta se on, ja moraalitonta, josta taitavasti pesitkin kätesi heti otsikossa.

        Jos asia ei kuulu poliisille, ei se välttämättä tee siitä oikeaa.


      • joopelijoojoo
        toinenki kulmanäkö kirjoitti:

        tuntuu kovasti siltä et haluat olla pikkuvauva joka pelkää uusia sisaruksia. tottakai parikymppiset muijat näyttää parhaalta ja naiselliselta! ihan samanlailla miettii pappakin siitä 20typystä ku se 15 v teinipoikakin ,samalle pornolleki me uroot runkataan ! visuaalinen näkökulma ,se ei muutu oikeastaan koskaan"!! kyllä tietenkin vanhempi nainenki voi olla seksikäs. mut seurustelusuhteessa muutenkin on tasaveroisuus (mitä se sitten onkaan) hyvän kumppanuuden ehto ja toiset vaa puntaroi eritaval juttuja ja arvostaa.

        harvemmin seurustelee sisaresi kanssa?


      • JartsuU

        Ei tarvitse pyytää anteeksi. Olet oikeassa. On kuvottavaa katsella tuollaista epänormaalia touhua, jota harrastaa vielä oma isä. Itse menetin oikean isääni, josta lapsena niin pidin. Nyt isän tilalla on vain kuvottava irstas ukko.


    • unelmatorttunarttu
    • bb

      Ihastuin suunnaattomati aikoinaan itseäni 22 vuotta vanhempaan mieheen. Minä ihastuin persoonaan. Hän oli hauska, charmantti, ritarillinen ja todella hyvä rakastaja. Toisaalta hän oli myös epäilevä ja syyllistävä. Toki minua vaivasi hänen ikänsä. Hän kuitenkin kietoi minut täysin pikkusormensa ympäri, sen hän osasi... Lopulta saatuaan minusta kaiken, hän jätti minut antamatta edes selitystä teolleen. Hänen viimeinen lauseensa oli: "sinä et ikinä muutu."
      Kävin psykoterapiassa pitkään ja alkoi topuminen. Ymmärsin myöhemmin, että henkilö olikin ollut narsistinen persoona ja että hänellä oli ollut toinen nainen, jonka kanssa hän meni vuoden sisään kihloihin.
      Ero oli kaikesta huolimatta parasta mitä minulle siinä vaiheessa olisi voinut tapahtua. Olisin menettänyt itseni ja persoonallisuuteni, iloni ja urani hänen vuokseen.
      Täysin en ehkä milloinkaan toivu kokemastani. Tästä on jo kymmenisen vuotta aikaa..

    • windinhair

      minkä ikäinen lasketaan epävarmaksi pikkupojaksi? epäilyttää käyttää esim. sellaista nimitystä 25 vuotiaasta miehestä. Varsinkin jos tämä seurustelisi 16-18 v "aikuisen" naisen kanssa. Kyllä nämä 16 "weet" tytötkin ovat niin lapsia vielä näin kolmikymppisen silmissä, että tuskin kaipaavat kovin älyllisesti vanhan miehen seuraa.

    • lemar5

      ilmeisesti naiset joilla on heikko taloudellinen asema,oletan että raha ratkaisee

    • kieloorvokki

      vielä lapsia. Tutkitusti ja todistetusti tyttöjen kohdalla = lapsuuden turvallinen ja läheinen suhde isäänsä luo vahvan itsetunnon, joten ei ole tarvetta hakeutua suhteeseen isänsä ikäisen miehen kanssa.

      Mitä tulee näihin miehiin jotka hakeutuvat suhteeseen vielä lapsen kengissä olevan neidin kanssa, niin ehkä he kärsivät jonkinlaisesta ikäkriisistä, henkisestä kypsymättömyydestä? Ehkäpä syynä vain nämä miehet ovat liian varhain henkisesti sitoutuneet luomaan uraa, perheeseen, jne... He elävät näiden nuorten naisten kautta sitä kadotettua nuoruuttaan ja etsivät itseään.

    • winterheart89

      Olen itse vähän yli kaksikymppinen nainen ja välistä viehätyn hyvinkin paljon vanhemmista miehistä. En sano, että olisin eklusiivisesti vain vanhojen perään, mieltymykseni ovat hyvin kausiluenteisia mikä kuuluu tähän ikään vielä.
      Itse koen kuitenkin turhan usein ikäisteni miesten, tai no henkiseltä tasolta kyllä poikien, olevan yksinkertaisesti liian epäkypsiä makuuni. Vanhemmat miehet taas yleisesti kasvaneet hyvin pitkälle ohi tämän vaiheen. Tietenkin poikkeuksia löytyy aina kummastakin leiristä.

    • 983768

      Jokaisella on oikeus miettiä ihan mitä itseään huvittaa. Minusta olisi järkevämpää miettiä, millaisilla ihmisillä on noin kova tarve analysoida toisten suhteita.

      Onko omat asiat niin rempallaan vai onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen vai vain tekemisen puute.

      Jos jokainen analysoisi edes murto-osan tuollaisella volyymillä omia suhteitaan, niin onnellisuus lisääntyisi merkittävästi, näinhän ei kuitenkaan useimmat toimi.

      Valitkaa kumppaninne selvin päin. Suhteen löydettyänne hoidatte sitä omaa suhdettanne, ettekä kurkuile toisten suhteita, niin jää energiaa moniin hyviin asioihin, vaikkapa vapaaehtoistyöhön. Ilmaistyötähän tuo toisten ihmisten asioiden ruotiminenkin on, niin miksipä ei sitten hyödynnettäisi niitäkin voimavaroja niin, että siitä oikeesti joku hyötyykin.

      Esimerkiksi meripelastus ja monet muut järjestöt kaipaavat riveihinsä innokkaita nuoria toimijoita ja siellä siitä maailman parannuksesta on hyötyäkin.

    • shchukina.natalia

      Kaikki oikein. Se on sun mielipide, mutta mulla on eri ajatus. Tarkea se että jäsenten koko olisi iso. Sitten orgasm, "kuolema" ja "elvyttäminen". Minä olen 23 vuotta vanha. Ja kun mies oli 20 vuotias ei ollut eroa sängyssä kuka on kuka! Kyllä, keskustelimme me hänen kanssa vaikeasti, koska hän aina minua teititteli. :D Natsku.

    • - mie vaan

      Omakohtaisena kokemuksena kerron tämän;

      Nuorempi tyttö (ikä 22) tuli firmaamme töihin, oli hööveliä, hakeutui minun seuraan. "Onki" tietoonsa omaisuuttamme, iski mieheni (ikä 43). Mikäs sen mukavampaa ja helpompaa elämää, työpaikka miehen rinnalla, iso koti lähettyvillä, huvila merenrannassa ja TALOUS KUNNOSSA!!! - Pientä korvausta vastaan.

      Tässä tapauksessa neitokainen ei kyllä ymmärtänyt kun minulle näytettiin ovea, että minulle kuuluu puolet ja sanoin haluavani osuuteni rahana.

      Loppu hyvin, melkein kaikki hyvin...

      Neitokaisen kiinnostus iäkkäämpään mieheeni alkoi lopahtaa, mieheni syytti alkuun minua ja julmuuttani siitä. Neito muutti toiselle paikkakunnalle, uusiin kuvioihin...
      Mieheni jäi "lehdelle soitteleen".

      Annoin anteeksi, emme jakaneet omaisuuttamme, olemme jälleen yhdessä.

      Eli mikä siinä että nuoret naiset "rakastuu" vanhempiin miehiin... SIINÄPÄ SE!!!

    • Positiivisuutta

      Taidat olla kateellinen ja katkeroitunut vanhempi nainen, joka ei voi enää rakastua vanhempaanm mieheen, sillä sinua vahemmat miehet ovat jo kuolleet.

      Vanhempi mies on turvallisempi ja perhekeskeisempi. Talous on vakka ja sillä huoksut on jo juostu.

      Hän ihailee nuorempaa vaimoaan ja pitää tätä arvossa.

      Ja vanhemmmalla miehellä ei laukea ennen aikojaan, kuten yleensä nuoremmilla miehillä.

      Miksi noremman naisen ja vahemman miehen suhdetta ei meillä hyväksytä. Monissa muiss maissa
      siiinä ei nähdä mitään pahaa ja sellaiset suhteet ovat muualla yleisempiö kuin meillä.

      Tässä taas yksi akkojen jorinan ja suomalisen miehen parjaamis aihe lisää.

      Vanhemman naisen ja nuoremman miehen suhteessa taas ei nähdä mitään arvostelunaihetta,

      Tosin niitä on vähemmän , sillä naisen biologinen kello on eroilainen kuin miehen. Mies voi olla hedelmällinen elämänsä loppuun asti, mutta nainen ei.

      Joten ymmärrystä ja talonpoiukaisjärkeä. Ja mitä muiden ihmisten suhteet toisille kuulee?
      Jokaisella on oikeus sellaiseen kumppaniin kuin itse haluaa ja mihin hänellä on mahdollisuuksia.
      Eikö kumppani ole ihan oma asia.

      Joten pidä huolta vai omista asioistasi.

      • desiree22

        kertoo totuuden: Mitä vanhempi puu sitä kovempi oksa:)


      • Peetupää
        desiree22 kirjoitti:

        kertoo totuuden: Mitä vanhempi puu sitä kovempi oksa:)

        Talks and bullshit walks!!!!


      • ja sananlasku
        desiree22 kirjoitti:

        kertoo totuuden: Mitä vanhempi puu sitä kovempi oksa:)

        Sen oksan vahvuus taitaa kyllä tulla valtion kassasta, että orpolapsikin saa elää. Kovuutta varmaan saavat osakseen enmmän kuin ansaitsevat.


    • Ihanteeni olisi 25-30 vuotias nainen olen itse 35-v ja olen kokeillut elämää 20 vuotiaankin kanssa mutta täytyy sanoa että ei tullut mitään 20 v naiset on vielä niin lapsellisia ja pinnallisia..

      • vai toisen oma

        Mitä parempaa sinulla "kokeilleella miehellä" on tarjota 25 vuotiaalle naiselle, mitä parempaa hän ei saisi ikäiseltään mieheltä.

        Vaatimuksia kyllä ja asenteita naisia kohtaan.


      • MOulu33
        vai toisen oma kirjoitti:

        Mitä parempaa sinulla "kokeilleella miehellä" on tarjota 25 vuotiaalle naiselle, mitä parempaa hän ei saisi ikäiseltään mieheltä.

        Vaatimuksia kyllä ja asenteita naisia kohtaan.

        Eiköhän lähtökohtaisesti ajattelu lähde siitä mitä minä saan? Ainakin itselläni, miehenä 30 lähtee. Tiedän mistä pidän, tiedän mitä haluan, tiedän millainen itse olen, eikä minun tarvitse pelata tai kusettaa naista, koska en ala haaskaamaaan aikaani suhteisiin, jotka eivät toimi. Pidän itseäni nuoremmista naisista, olen aina pitänyt. Olen ollut suhteissa hieman itseäni vanhempienkin naisten kanssa, mutta niissä suhteissa ongelmaksi kehittyy naisten kova kiire lasten hankkimiseen. Nuorempien (20-25 v.) kanssa kaikki on paljon helpompaa ja heillä on positiivisen naivi näkemys elämästä vielä. Kaikkihan sitä energisyyttä ja positiivista asennetta eivät menetä koskaan.

        Tuntuu, että täällä nyt nuoret finninaamat inisevät, kun yritys on kovaa, mutta tulokset laihoja. Toiset miehet ja naiset vetävät puoleensa nuoresta lähtien vastakkaista sukupuolta. Itse olen kuulunut aina tähän onnelliseen ryhmään vaikka toki juniorina niitä pettymyksiäkin piti opetella kestämään. Sehän juuri kasvattaa.

        Huomiona sellainen, että erityisesti kun täytin 30 v. n. 20 vuotiaat tytöt alkoivat olemaan suorastaan päälle käyviä mm. ravintolassa. Syitä en tiedä, eivätkä ne kiinnosta, mutta ihan rehellistä rakkauttakin on ollut havaittavissa suhteissa, jotka ovat edenneet pidemmälle. Ketä psykologia kiinnostaa, jos itse saa mitä haluaa?


      • vai toisen oma kirjoitti:

        Mitä parempaa sinulla "kokeilleella miehellä" on tarjota 25 vuotiaalle naiselle, mitä parempaa hän ei saisi ikäiseltään mieheltä.

        Vaatimuksia kyllä ja asenteita naisia kohtaan.

        ole mitään asenteita vaan koettua elämää jota sinulla ei ilmeisesti vielä ole kovin paljoa kun kyselet noin tyhmiä.


    • todennäköistä

      Halutaan saada kaikki tai ei mitään. Tytsy "rakastuu" vanhempaan mieheen ja yleensä sellaiseen, jonka talous on kunnossa. Mies lähtee mukaan hommaan ja huomaa pian, että omaisuus huvennut ja tyttö poissa. Naimisissa olevalta mieheltä myös perhe (toisaalta, petturimiehelle täysin oikein).

      Näin se yleensä menee!!!

    • Josehfiina

      Olen usein miettinyt miksi nuoretnaiset roikkuvat jonkun vanhan äijän kylessä? No ehkä he etsivät isähahmoa itselleen, jos sitä turvaa ei ole lapsena saanut. Toinen asia, että vanhoilla ukoilla voi olla varallisuutta ja se kiinnostaa enemmän kuin henkilö kokonaisuutena.
      Aika uskomatonjuttu.Luulisi hävettävän kulkea vanhan äijä kainalossa. Kaikkihan järki-ihmiset hoksaa mistä on kysymys , raha,raha......! omaisuus!

    • Kokemusta löytyy

      Kyllä naiset ihastuvat miehiin jotka ovat pärjänneet elämässä keskimäärin muita paremmin.
      Yleensä sellaiset miehet ovat voimakastahtoisia, älykkäitä, parempia sängyssä, eli kokeneita ja
      tämä johtaa yleensä korkeampaan ikään. Voi sanoa että yli 50v miehet joilla on hyvä mielikuvitus
      ja into kokeilla kaikkea elämässä ovat melko paljon rikkaampia joka asiassa kuin tavalliset pennut
      tai laiskat vanhat juopot.

    • Vaihtoehto 1

      Ystäväpiirissäni on monta naista, joilla on itseään huomattavasti vanhempi mies. Jokainen heistä uskoo kakkosvaihtoehtoon kuten valtaosa tämän palstan kijroittajista. Itse ulkopuolisena näen asian aivan päinvastoin, ja minulla on myös kokemusta itseäni vanhemmista miehistä. Toki naiset ovat yleensä henkisesti vanhempia kuin ikäisensä miehet, mutta harvoinpa miehet ihastuvat pelkästään naisen älykkyyteen ja kypsyyteen, naisista se vain näyttää siltä. Miehen on paljon helpompi antaa periksi itseään huomattavasti nuoremmalle naiselle ja antaa naisenkin tehdä yhteiselämää koskevia päätöksiä. Tällöin miehen itsetunto ei kärsi ja syntyy vaikutelma tasavertaisesta suhteesta, vaikka se ei sitä todellisuudessa olisikaan. Jos parilla on ikäeroa pitkälti yli 10 vuotta, ei suhde voi millään enää olla tasavertainen. Toisella on elämänkokemusta liikaa ja toisella liian vähän. Mutta monikaan ei etsi eikä kaipaa oikeasti tasavertaista suhdetta, vaan nimenomaan tuota ykkösvaihtoehtoa. Ja mikäs siinä jos se toimii.

    • Tähtis 98

      ikää, ja toisaalta miksi itse edes pohdit tällaista seikkaa?

      Mielestäni, jos nyt noista kahdesta vaihtoehdosta tulee valita, niin sitten tuo ykkönen. Toki sekin pelkällä 'varauksella'!

      Tuo kakkonen kun on jo oitis poissuljettu tällä toteamuksellasi: ""Voiko siis olla älykäs, itsetietoinen ja halukas kontrolloimaan kaikkea elämässään, mutta alitajuisesti on joku tarve menettää kontrolli ja heittäytyä jonkun ohjattavaksi?""

      Joten älä nyt aliarvioi naista tai tämän kykyä/kykyjä, tässä asiassa, vaan kyselehän tätä asiaa niin sanotusti ensin 'miehisestä' näkökulmasta tarkasteltuna!

      • golazo

      • selleri-siili
        golazo kirjoitti:

        tossa on syy!!! http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=68554

        Siksi kun vanhemmat miehet ovat fiksuja ja aikuisempia,kuin ne miehet jotka ovat nuorempia!Ennen kuin joku nuorempi mies ottaa kommentistani herneen nenäänsä todettakoon,että ei esittämäni lausahdus kaikkien nuorempien miesten kohdalla välttämättä pidä paikkaansa!Kyllä nuoremmistakin löytyy niitä fiksuja yksilöitä.


      • kainalo34
        selleri-siili kirjoitti:

        Siksi kun vanhemmat miehet ovat fiksuja ja aikuisempia,kuin ne miehet jotka ovat nuorempia!Ennen kuin joku nuorempi mies ottaa kommentistani herneen nenäänsä todettakoon,että ei esittämäni lausahdus kaikkien nuorempien miesten kohdalla välttämättä pidä paikkaansa!Kyllä nuoremmistakin löytyy niitä fiksuja yksilöitä.

        Kiinalainen totuus on että miehen ikä jaettuna kahdella 7 on hänelle sopiva naisen ikä!
        Siinä palat loksahtavat paikoilleen ja suhde varmasti toimii (pienellä varauksella)


    • nainen 46 v

      itse olen aina jostain syystä pitänyt vanhemmista miehistä - ja he minusta. Oman ikäiseni eivät ole koskaan kiinnittäneet minun minkäänlaista huomiota, ehkä olen ollut jotenkin 'pikkuvanha' ja ehkä tyyliltäni provosoiva 60-70-luvun vintage-vaatteineni. Mielenkiintoinen ilmiö on myös se, että ikäiseni miehet usein ajattelevat että olen jotenkin 'olevinani'. Oma tulkintani asiasta on, että heidän kanssaan on vaikea päästä edes keskustelun perustasolle..
      Nyt olen ollut vuosia suhteessa mieheen,joka on vain 5 vuotta minua vanhempi. Rakastan häntä, mutta monesti tunnen olevani lapsenvahti...

      • hakoteilläkyllä

        Itse olen 18-vuotias ja parhaillaan ihastunut suhteellisen tulisesti 20-vuotta vanhempaan mieheen. Rikon pahasti periaatteitani siinä, että hänellä on jo lapset ja vaimo kotonaan ja minä olen vain se "salainen viihdyke". Minä kumminkin tiedän miksi odotan hänen soittoaan ja otan hänet viereeni, vaikka se tuokin tipan linssiin joka kerta. En vielä ole kysynyt hänen motiivejaan.
        Itsellä on ollut aivan riittävästi huonoja mieskokemuksia. Niin fyysisesti kuin henkisestikkin. Hyvin harvat ikäiseni ovat kiinnostuneita samoista asioista kuin minä tai pääse tarpeeksi "syvälle". Olen aikaisemmin tavannut yhden oma ikäisen miehen, joka sai minut syttymään täysin ja koko juttu päätyi niin katastrofiin kuin vain voi kuvitella. Tämän vanhemman miehen kanssa minun on helppo olla. Hänen kainalossaan minulla on turvallinen ja hyvä olla. En voi kyllä kieltää sitä että seksi on aivan taivaasta. En muista olenko koskaan saanut sellaista.
        Kaikki olisi niin täydellistä tämän miehen kanssa lukuunottamatta tätä kamalaa henkistä "morkkista", joka tapaamisiemme kautta tulee.
        Kenties minun täytyisi opetella itsehillintää ja jatkaa hyvän miehen odottamista. Jos tekisin oikein, lopettaisin suhteen, mutta miten lopettaa jotain mistä on löytänyt jotain niin täydellisyyttä hipovaa? Turvaa, ymmärrystä, tyydytystä, ystävän ja kaikkea muuta paitsi parisuhteen.
        Kun ajattelen itseäni ko vaimon sijaan, en voi kuin vihata itseäni enemmän ja enemmän. Tai lapset. Kovempaa itseinhoa saa hakea.


      • make83388383
        hakoteilläkyllä kirjoitti:

        Itse olen 18-vuotias ja parhaillaan ihastunut suhteellisen tulisesti 20-vuotta vanhempaan mieheen. Rikon pahasti periaatteitani siinä, että hänellä on jo lapset ja vaimo kotonaan ja minä olen vain se "salainen viihdyke". Minä kumminkin tiedän miksi odotan hänen soittoaan ja otan hänet viereeni, vaikka se tuokin tipan linssiin joka kerta. En vielä ole kysynyt hänen motiivejaan.
        Itsellä on ollut aivan riittävästi huonoja mieskokemuksia. Niin fyysisesti kuin henkisestikkin. Hyvin harvat ikäiseni ovat kiinnostuneita samoista asioista kuin minä tai pääse tarpeeksi "syvälle". Olen aikaisemmin tavannut yhden oma ikäisen miehen, joka sai minut syttymään täysin ja koko juttu päätyi niin katastrofiin kuin vain voi kuvitella. Tämän vanhemman miehen kanssa minun on helppo olla. Hänen kainalossaan minulla on turvallinen ja hyvä olla. En voi kyllä kieltää sitä että seksi on aivan taivaasta. En muista olenko koskaan saanut sellaista.
        Kaikki olisi niin täydellistä tämän miehen kanssa lukuunottamatta tätä kamalaa henkistä "morkkista", joka tapaamisiemme kautta tulee.
        Kenties minun täytyisi opetella itsehillintää ja jatkaa hyvän miehen odottamista. Jos tekisin oikein, lopettaisin suhteen, mutta miten lopettaa jotain mistä on löytänyt jotain niin täydellisyyttä hipovaa? Turvaa, ymmärrystä, tyydytystä, ystävän ja kaikkea muuta paitsi parisuhteen.
        Kun ajattelen itseäni ko vaimon sijaan, en voi kuin vihata itseäni enemmän ja enemmän. Tai lapset. Kovempaa itseinhoa saa hakea.

        saa kiinteävartaloista nuorta naista kun oma on alkanut jo rupsahtaa.Miestä kiihottaa myös salaisuus ja kiinnijäämisen riski lisäksi pariskunnan omat seksileikit saavat piristysruiskeen kun mies on välillä käynyt vieraissa.siinä oli sulle motiivi ja olen 99 prosenttisen varma syvä analyysistäni


      • M50+++++++
        hakoteilläkyllä kirjoitti:

        Itse olen 18-vuotias ja parhaillaan ihastunut suhteellisen tulisesti 20-vuotta vanhempaan mieheen. Rikon pahasti periaatteitani siinä, että hänellä on jo lapset ja vaimo kotonaan ja minä olen vain se "salainen viihdyke". Minä kumminkin tiedän miksi odotan hänen soittoaan ja otan hänet viereeni, vaikka se tuokin tipan linssiin joka kerta. En vielä ole kysynyt hänen motiivejaan.
        Itsellä on ollut aivan riittävästi huonoja mieskokemuksia. Niin fyysisesti kuin henkisestikkin. Hyvin harvat ikäiseni ovat kiinnostuneita samoista asioista kuin minä tai pääse tarpeeksi "syvälle". Olen aikaisemmin tavannut yhden oma ikäisen miehen, joka sai minut syttymään täysin ja koko juttu päätyi niin katastrofiin kuin vain voi kuvitella. Tämän vanhemman miehen kanssa minun on helppo olla. Hänen kainalossaan minulla on turvallinen ja hyvä olla. En voi kyllä kieltää sitä että seksi on aivan taivaasta. En muista olenko koskaan saanut sellaista.
        Kaikki olisi niin täydellistä tämän miehen kanssa lukuunottamatta tätä kamalaa henkistä "morkkista", joka tapaamisiemme kautta tulee.
        Kenties minun täytyisi opetella itsehillintää ja jatkaa hyvän miehen odottamista. Jos tekisin oikein, lopettaisin suhteen, mutta miten lopettaa jotain mistä on löytänyt jotain niin täydellisyyttä hipovaa? Turvaa, ymmärrystä, tyydytystä, ystävän ja kaikkea muuta paitsi parisuhteen.
        Kun ajattelen itseäni ko vaimon sijaan, en voi kuin vihata itseäni enemmän ja enemmän. Tai lapset. Kovempaa itseinhoa saa hakea.

        Siitä, etten ole puhunut rakkaudesta mitään. Nuori nainen osaa elää itsekin valintoja tehden, riittää kun vanha mies huolehtii ja toisinaan nukkuu vieressä. Sanoi saavansa parempaa seksiä nuoremmilta, mutta.......
        (en muista enään mikä oli pointti)
        Lupasi olla sekaantumatta vaimoni elämään, lojaalius riittää minulle.


      • ex-epäilijä
        hakoteilläkyllä kirjoitti:

        Itse olen 18-vuotias ja parhaillaan ihastunut suhteellisen tulisesti 20-vuotta vanhempaan mieheen. Rikon pahasti periaatteitani siinä, että hänellä on jo lapset ja vaimo kotonaan ja minä olen vain se "salainen viihdyke". Minä kumminkin tiedän miksi odotan hänen soittoaan ja otan hänet viereeni, vaikka se tuokin tipan linssiin joka kerta. En vielä ole kysynyt hänen motiivejaan.
        Itsellä on ollut aivan riittävästi huonoja mieskokemuksia. Niin fyysisesti kuin henkisestikkin. Hyvin harvat ikäiseni ovat kiinnostuneita samoista asioista kuin minä tai pääse tarpeeksi "syvälle". Olen aikaisemmin tavannut yhden oma ikäisen miehen, joka sai minut syttymään täysin ja koko juttu päätyi niin katastrofiin kuin vain voi kuvitella. Tämän vanhemman miehen kanssa minun on helppo olla. Hänen kainalossaan minulla on turvallinen ja hyvä olla. En voi kyllä kieltää sitä että seksi on aivan taivaasta. En muista olenko koskaan saanut sellaista.
        Kaikki olisi niin täydellistä tämän miehen kanssa lukuunottamatta tätä kamalaa henkistä "morkkista", joka tapaamisiemme kautta tulee.
        Kenties minun täytyisi opetella itsehillintää ja jatkaa hyvän miehen odottamista. Jos tekisin oikein, lopettaisin suhteen, mutta miten lopettaa jotain mistä on löytänyt jotain niin täydellisyyttä hipovaa? Turvaa, ymmärrystä, tyydytystä, ystävän ja kaikkea muuta paitsi parisuhteen.
        Kun ajattelen itseäni ko vaimon sijaan, en voi kuin vihata itseäni enemmän ja enemmän. Tai lapset. Kovempaa itseinhoa saa hakea.

        Itse olen 49v nainen ja olin nuorena hyvinkin ihastunut vanhempiin miehiin, en oikeastaan tiedä miksi tunsin vetoa vanhempiin miehiin vaikka tarjolla oli komeita ikäisiäni poikia. Nyt kaikki on muuttunut toisin päin, eron jälkeen etsin sitä oikeaa ikäistäni miestä, mutta kuinkas kävikään. Ikäisiäni miehiä kiinnosti vain nuoret kiinteät naiset, mutta minä sain ehdotuksia vain 20-35 vuotiailta miehiltä . Ajattelin että ovat vain vailla kokemuksia (sänkyseuraa), mutta sitten tapasin itseäni 18 vuotta nuoremman miehen ja totesin että olen löytänyt sen sielunkumppanini ja meillä menee hyvin ainakin toistaiseksi (2v.)


    • Taidat olla vain kateellinen nuori mies,meitä iäkkäämpiä miehiähän on helppo rakastaa,koska meiltä saa vastakaikua..mieti sitä,mitä toinen haluaa..

      • make939333

        kateellinen enkä nuorimies.sanoin vaan tytölle miten asiat on


      • Hermanni60+1kk
        make939333 kirjoitti:

        kateellinen enkä nuorimies.sanoin vaan tytölle miten asiat on

        Teenkin tässä juuri lähtöä Kamppiin katselemaan Helsingin vilinää pitkästä aikaa. Pitääkin sitten rohkeasti iskeä silmää 35-50 vuotiaille naisille.Jos tuo alkuolettama pitää paikkaansa,munhan ei tarviikkaan ensi yönä nukkua yksin täällä suuressa asunnossa keskellä kaupunkia......Niin itse täytin juuri 60 ja vähän juhlistelen sitä vielä(ei alkoholilla)


    • Arska 1958

      - kun tyttären tyttökaveri ( vajaa 17-v, ) vilkuttelee ja keikistelee ja keimailee. . .
      Hermo menee !!

      • mojito!!!!!!!!!!!!!!

        mä tein oman kultani kanssa seksiä kannattaa teidänkin kokeilla...


      • tuhkimon kurpitsa..
        mojito!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        mä tein oman kultani kanssa seksiä kannattaa teidänkin kokeilla...

        harrastit et tehnyt:-)mistä hitosta noista tommosia lausahduksia tulee..Oikeesti ukkosi otti sut..vai oliko se tosin päin nykyaikaa.Ennen mies rakasteli vaimonsa:-)..(*Vaimo*=cay suhteissa jompi kumpi.Sen olen mediasta kuullut oppinut.)Koska nythän pareja on joka lähtöön menee jo ihan sekasin elämässä....poikakamupojalla, tyttökamutytöllä..asutaan sekstataan yhessä erikseen,kimpassakin, otappa siitä selvää.

        Oli miten oli mutta jos rakastuu tunteet vie ei se ikää katso!mutta suomijunttihan rakastaa ulkonäköä rahaa pitää olla..vääriä arvoja ihaillaan ihan.Silmille on paljon silmänruokaa komeissa miehissä ja nyt en tarkoita kukkakeppejä:-/ne saa painua vit..laihoine mitään sanomattominen olemuksineen.
        Miehen pitää olla mies joka rakastelee naisensa eikä tosin päin.Iskee sen..ihastuttaa ja rakastuttaa noin se menee.Eikä niin että kevytkenkä hutsu tulee ja iskee sut isoilla meloneilla.No vaikka pienillä mitä tahaan..ei jaksa..Minne aidot tunteet on muuten kadonneet........SILMIISI SUN KUN KATSOA SAAN..ei aikaa kiirekiire..rakkaus on kuin löysä pa..ka se tulee...


    • kääntäen

      päälaelleen.
      Miksi kaikenikäiset naiset ihastuvat minuun ? Olen jo 48v., ihan tavallisennäköinen, suht urheilullinen ja raamikas mies. En siis mikään komea todellakaan, ehkä hauska seuramies kuvaa parhaiten.

      Alkaa nimittäin hieman nolottamaan, kun viereen tulee sen mielenkiintoisen naisen 30-40v. lisäksi kiehnäämään hänen 13-15 vuotiaat tytöt. Ja sitten esim. uimahallissa suurinpiirtein ehdotuksia vanhemmilta 50 naisilta.

      Miksi ?

      • hakoteilläkö

        Vaikka olenkin vasta 18-vuotias, en pahemmin harrasta keimailua pienissä vaatteissa, jossa varustukset pursuaa ulos. En oikein perusta sellaisesta. Kumminkin tämä mies pisti silmääni heti kun hänet näin. En yrittänyt mitään, hänen ystävänsä pyysivät minut istumaan heidän kanssaan ja salasin hyvin pitkään ajatuksiani. En edes istunut hänen vieressään ja keskityin keskustelemaan muiden kanssa. Eivät kaikki ole tyrkkyjä.
        Toisaalta en itsekkään voi näyttäytyä tai tehdä mitään julkisilla paikoilla, vain silloin kun hän tulee luokseni kahden kesken. Ja silloin annan itsestäni kaiken mahdollisen.


    • näin vain kävi

      en usko, että monestikaan sitä tietoisesti hakeutuu vanhempaa kumppania etsimään. sellaista vain sattuu, tutustuu ihmiseen ja huomaa, että synkkaa. nykyään kyllä puhutaan paljon siitä, miten teinit "tarjoavat seksiä" vanhemmille miehille rahaa ja tavaroita vastaan.sitäkin kuulemma tapahtuu! itse olen seurustellut ikäisteni, hiukan nuorempien ja nyt itseäni 16 v vanhemman miehen kanssa. mutta en ole teini, enkä 2-3-kymppinenkään! niin vain pääsi tapahtumaan, ihan tutustumispohjalta. olen sinkku, työssäkäyvä ja omillani toimeen tuleva. monet pitävät minua "vahvana" persoonana. sanoisin, ettei ihastuminen katso ikää, kummankaan puolelta. toki on hetkiä, jolloin toivoisin tämän kumppanini olevan vähän enemmän perillä ns nuorten asioista ( joita mielelläni seuraan ja tunnenkin itseni vielä kovin nuoreksi) mutta toisaalta sitten on mukava kuulla hänen "kypsiä" ajatksiaankin!...ja..kyllä..hän tuntee tarvetta "suojella" minua :)

    • Piikkoliisa

      Voipi olla, ettei vanhemmalla miehellä oikein toimi "se" ja ikätoveri ei sytytä, niin nuorempaa katsellessa se himo vaan syttyy, vai??? Mihin muuhun miesten seksikkäitten naisten katselu perustuu kuin "sen"....
      Ihmetteleepi vanhempi nainen.!?

    • lottamari_1

      Rakkaus ei katso ikää vaan juuri tuo henkinen ikä, samanlainen luonteenlaatu ja kemioiden yhteensopivuus ratkaisevat milloin kolahtaa. Onhan niitä nuoria poikiakin, jotka ihastuvat-rakastuvat vanhempaan naiseen, mitään eroa en nää näiden välillä. Rakkaus on kemiaa, ei ikänumeroita, huoh...

      • Eikös niillä kreikkalaisilla varakkailla vanhemmilla miehillä ollut joskus 400ekr tapana ottaa rakastajiksi noita nuoria poikia? Sellainen oli normaalia silloin. Ehkä tämä nykyinen meno on suoraan verrannollinen senaikaiseen? Mihinkäs ihminen on parissa tuhannessa vuodessa muuttunut? Kyllä siinä on kyse muustakin, kuin vain kemiasta ... numeroista pankkitilillä, potentiaalista...

        Ja jos ajatellaan tollanen nelikymppinen pojankloppi, joka vasta ottaa ensimmäisiä henkisen kasvun askeleita, hän on yllättäen samalla tasolla parikymppisen työntyllerön kanssa ja ne alitajuiset virtaukset kyllä osuu ... win-win. :D


      • lottamari_1
        temppuilija kirjoitti:

        Eikös niillä kreikkalaisilla varakkailla vanhemmilla miehillä ollut joskus 400ekr tapana ottaa rakastajiksi noita nuoria poikia? Sellainen oli normaalia silloin. Ehkä tämä nykyinen meno on suoraan verrannollinen senaikaiseen? Mihinkäs ihminen on parissa tuhannessa vuodessa muuttunut? Kyllä siinä on kyse muustakin, kuin vain kemiasta ... numeroista pankkitilillä, potentiaalista...

        Ja jos ajatellaan tollanen nelikymppinen pojankloppi, joka vasta ottaa ensimmäisiä henkisen kasvun askeleita, hän on yllättäen samalla tasolla parikymppisen työntyllerön kanssa ja ne alitajuiset virtaukset kyllä osuu ... win-win. :D

        Ehkä kyse ei aina ole varakkuudesta ja hyötymisestä taloudellisessa mielessä vaan, moni nainen hakee kypsää miestä itselleen, jonka kanssa voi elää "normaalia" elämää, ilman että täytyy ottaa sellaista keskenkasvuista pojankloppia leikkikaverikseen, tai alkaa hänelle äidinkorvikkeeksi. Raskasta olla sellaisen tyypin kanssa, joka kavereineen käy baareissa ja hengailee poikamiestyyliin, kun pikkuvaimo istuu kotona hoitamassa kotia ja lapsia. Vanhassa vara parempi...win-win periaatteella :D


      • lottamari_1 kirjoitti:

        Ehkä kyse ei aina ole varakkuudesta ja hyötymisestä taloudellisessa mielessä vaan, moni nainen hakee kypsää miestä itselleen, jonka kanssa voi elää "normaalia" elämää, ilman että täytyy ottaa sellaista keskenkasvuista pojankloppia leikkikaverikseen, tai alkaa hänelle äidinkorvikkeeksi. Raskasta olla sellaisen tyypin kanssa, joka kavereineen käy baareissa ja hengailee poikamiestyyliin, kun pikkuvaimo istuu kotona hoitamassa kotia ja lapsia. Vanhassa vara parempi...win-win periaatteella :D

        Kyllä, juurikin tuosta siinä on kysymys. Mutta kun nuorelta naiselta sen kaveri kysyy, minkä vuoksi olet tuon vanhuksen kanssa, se kaivaa Luis Vittonin laukusta 24 karaatin kullasta tehdyn puuterirasiansa, puuteroi hieman siroa nokkaansa ja toteaa, että olen ajatellut lähteä marraskuussa Pariisiin katseleen vaatteita. :D

        Tuollaisessa suhteessa molemmilla on syynsä olla -- ja niin kauan kuin usko siihen (syyhyn) säilyy, suhdekin kestää. Syy voi olla älyllinen tai materiaalinen. Mutta sikäli olet kyllä oikeassa, että samat lait pätee kaikkiin suhteisiin, iästä riippumatta. Voi olla ulkonäöltään keskiverto mies, mutta osaa vaikkapa laulaa hienosti, mikä voi vedota johonkin keskiverto naiseen, joka puolestaan on taitava kokki ... onhan noita syitä mihin ihmisessä rakastuu. Yleensä se on se 'sielu'. Tuttu juttu?


      • lottamari_1
        temppuilija kirjoitti:

        Kyllä, juurikin tuosta siinä on kysymys. Mutta kun nuorelta naiselta sen kaveri kysyy, minkä vuoksi olet tuon vanhuksen kanssa, se kaivaa Luis Vittonin laukusta 24 karaatin kullasta tehdyn puuterirasiansa, puuteroi hieman siroa nokkaansa ja toteaa, että olen ajatellut lähteä marraskuussa Pariisiin katseleen vaatteita. :D

        Tuollaisessa suhteessa molemmilla on syynsä olla -- ja niin kauan kuin usko siihen (syyhyn) säilyy, suhdekin kestää. Syy voi olla älyllinen tai materiaalinen. Mutta sikäli olet kyllä oikeassa, että samat lait pätee kaikkiin suhteisiin, iästä riippumatta. Voi olla ulkonäöltään keskiverto mies, mutta osaa vaikkapa laulaa hienosti, mikä voi vedota johonkin keskiverto naiseen, joka puolestaan on taitava kokki ... onhan noita syitä mihin ihmisessä rakastuu. Yleensä se on se 'sielu'. Tuttu juttu?

        Juu, ja kun nuorelta 20- vuotiaalta mieheltä kysyy, miksi olet tuon puumanaisen kanssa, niin samat Armani Collezioni- syyt sieltä löytyy. Varakas puumanainen ostaa mielellään nuorlle miehelle ihan mitä vain saadakseen vastapalveluna hyvää seksiä nuorelta uroolta :D Ihan molemminpuolin tämä homma toimii ja ihmisistä riippuu, mitkä motiivit tai millaiset syyt ajaa ihmisiä yhteen.


      • Hermanni60+1,5
        lottamari_1 kirjoitti:

        Juu, ja kun nuorelta 20- vuotiaalta mieheltä kysyy, miksi olet tuon puumanaisen kanssa, niin samat Armani Collezioni- syyt sieltä löytyy. Varakas puumanainen ostaa mielellään nuorlle miehelle ihan mitä vain saadakseen vastapalveluna hyvää seksiä nuorelta uroolta :D Ihan molemminpuolin tämä homma toimii ja ihmisistä riippuu, mitkä motiivit tai millaiset syyt ajaa ihmisiä yhteen.

        Tossa aamupäivällä kirjoittelin että lähden Kamppiin katselemaan nuorempia naisia asian puitteilta.Kaikki kaunein suomalaistyttö suostui keskustelemaan(ammattilaisiahan tietenkin roikkui hioissa) mutta ainoastaan virolainen homo bussinkuljettaja kutsui kotiinsa. Pitääköhän tässä vähän yrittää saada miehisyyttä lisää olemukseen. Yksinäinen yö tulee jälleen.....nyyh.


    • Kani manne

      sympatiaa ei ole älyäkään. Naiset, jotka ovat paljon nuorempia kuin tuo vanha mies, rakastuvat itseään paljon vanhempaan mieheen. Niinhän se menee.

      • p.salste

        jos vanhempi mies on viriili ja kunto kestää nuoren naisen matkassa niin mikä ettei sama toisin päin itse en jaksaisi tai edes viitsisi kun ei ole pakko.on tullut jo rauhoituttua ja saavutetut etuudet on säilytettävä l.nukkumaan kun väsyttää syödä kun on nälkä yms.mennä ulos kun haluaa tehdä kotityöt milloin viitsii,oli kellonaika mikä hyvänsä.mutta jos haluaa niin mikä ettei,lisäksi vanhemmassa miehessä tai naisessa on turva taloudellinen,fyysinenkin,sitten menettämisen pelko on huomattavasti pienempi kuin saman ikäisillä pareilla.koska vaihtuvuus on suurempaa samoin houkutukset.niin se vai on.


    • sdfghmjhgf

      Lukekaa Desmond Morrissia. Miksi pitää aina keksiä pyörä uudestaan? Sen voin sanoa, että metsään meni pohdiskelusi.

    • noin33v

      Olen nyt hiukan kohderyhmän ulkopuolella, mutta vastaan silti. Mulla oli suhde 24-v vanhemman miehen kanssa, tosin olin jo 28-v silloin. Ihastuin, koska meillä synkkasi todella hyvin ja koin sekä henkistä että fyysistä yhteyttä enemmän, kuin koskaan kenenkään muun kanssa. Erosin, koska miehellä oli naispuoleinen "ystävä", joka oli mustasukkainen kuin itse piru. En ole tänä päivänä kokenut sellaista yhteyttä enkä seksiä, kuin silloin. Seikka, joka harmittaa nykyisessä suhteessani kaksi vuotta vanhemman miehen kanssa. Luulen, ettei ihastuminen katso ikää, kun yhteys on voimakas. Tietyssä elämänvaiheessa vain vetää puoleensa tietynlaisia ihmisiä ja kokemuksia. Jonkinlainen turvallisuudentunne tuli siitä yhteydestä, sitä se saattoi osaksi olla.

    • Ikäeroa 20 vuotta

      Tasa-arvon vuoksi olisi myös pohdittava ja kysyttävä, miksi jotkut miehet ihastuvat itseään paljon nuorempiin naisiin.

    • Iso Iita

      Toinen samanlainen kirjoittamaton normi on, että miehen olisi aina oltava naista isompi tai pitempi. Olen tavannut mukavia pieniä miehiä elämässäni, mutta suhteet ovat aina kaatuneet häveliäisyyteen, kun he tai minä olemme hävenneet kokoeroamme. Mies pieni nainen iso.

    • retrofuturistic

      Puuh.. sainpas kaikki luettua. Kiitos näin monista vastauksista.
      Sen enempää ottamatta kantaa niihin haluaisin vain muistuttaa että kysyin, mikä saa naisen *rakastumaan(/ihastumaan) itseään paljon vanhempaan mieheen; ei siis "mikä saa naisen haluamaan parisuhteeseen sellaisen kanssa". Monet teistä ovat vastanneet, että vanhempi mies on parempi elämänkumppani, että nuori juoksee rahan perässä, tai muita vastauksia joissa vanh. mieh. rakastuminen perustellaan parisuhteella. Mutta en kysynyt parisuhteesta vaan puhtaasta tunteesta. Onko rakastuminen mielestänne sitä, että harkitaan läpi millainen kumppani tuo voisi olla?
      Itse erotan vahvasti rakkauden ja parisuhteen, koska mielestäni aito rakkaus on puhtaasti henkistä. Silloin sinulla ei ole tarvetta asua kys. henkilön kanssa tai "olla yhdessä", koska hän ja ränen rakastettava persoonallisuutensa on olemassa ilman tätäkin. Parisuhteeseen hakeudutaan vain sellaisen kanssa johon tuntee sukupuolista vetoa, jonka kanssa halutaan harrastaa seksiä tai olla muuten fyysisesti läsnä. Se on vaisto, selviytymisvietti, seksivietti, ym. enkä näe mitään syytä miksi sitä pitäisi kutsua rakkaudeksi, kun voi kutsua omallakin nimellään. Varsinkin kun on olemassa toisenlaistakin rakkautta, puhtaasti henkistä. Miksei jättää tuo rakkaus-termi henkiselle rakkaudelle, kun vietille on omakin nimensä. (Eikä sillä ei ole merkitystä liittyykö viettiin myös henkistä rakkautta, vaan sillä, mikä on ensisijaista. Jos on sekä viettiä että rakkautta, niin vietti on yleensä ensisijainen, uskokaa pois.)
      Harva näyttää kuitenkaan rakastuvan puhtaan henkisesti, joten jos on vaikea löytää ylipäätänsä henkilöä, joka rakastaa minun tarkoittamallani tavalla, niin vielä vaikeampaa löytää sellaista, joka rakastuu tällä tavalla vanhaan setään - JOS nuorten naisten vanhuksiinrakastumiset ovat yhtä viettiperäisiä kuin muilla ihmisillä. Tähän kysymykseen onkin vaikeampi vastata. Ettehän ole mitään tilastotieteilijöitä kyselyjentekijöitä..

      PS: Eikä tarvitse kysellä minulta miksi mietin tällaisia, olenko katkera vanha nainen, olenko kateellinen nuori jätkä... En kumpaakaan. Mistä tiedätte etten itse ole juuri tuollainen nuori tyttö joka rakastuu vanhoihin, vaikka esitinkin kysymykseni 3. persoonassa? :) Älkää halveksiko tietoa tiedon vuoksi. Inhimillisen viisauden rajallisuus perustuu suurelta osin juuri siihen, ettei ajatella muuta kuin sellaista, mistä on itselle hyötyä.

      • aito nainen

        Olet sekoittanut puurot ja vellit. Rakastuminen ja ihastuminen ovat eri asioita. Sekoilet ihastumisesi kanssa, jota et näytä hallitsevan. Ehkä tuloksena on taas samanlainen suhde, josta tuolla edellä kerroit.
        Aidosta rakkaudesta et tiedä yhtään mitään, etkä noilla argumenteilla sitä ikinä ansaitsekaan.


      • allUlovers...

        Kuvaamaasi tunnetilaa voisi kuvata runolla, jota mielestäni Kylien musavideo kuvaa oikein hienosti. Yksi elämän hienoimmista tunteista. Lopulta, se kaikki kuitenkin lähtee sisältäpäin.


      • lottamari_1
        aito nainen kirjoitti:

        Olet sekoittanut puurot ja vellit. Rakastuminen ja ihastuminen ovat eri asioita. Sekoilet ihastumisesi kanssa, jota et näytä hallitsevan. Ehkä tuloksena on taas samanlainen suhde, josta tuolla edellä kerroit.
        Aidosta rakkaudesta et tiedä yhtään mitään, etkä noilla argumenteilla sitä ikinä ansaitsekaan.

        http://www.youtube.com/watch?v=3oUH7DL-31I&feature=related


    • vaihtoehtoinen

      josta myöhemmin lisää. Entä jos vaihtoehto on se, että nuo vaihtoehdot eivät ole kattavat ja että on monia muitakin vaihtoehtoja?

    • OlderGuys<3

      Mä ainakin itse tykkään vanhemmista miehistä, koska haluan antautua miehen huomaan. Oon ite kai vielä hirveen lapsellinen vaikka oonkin 25-vuotias. En ole onnistunut saamaan vakituista työtä ja olen kokoajan ns. hukassa. Ärsyttää! Siis yritän kyllä, mutta jokin mättää. Vanhemmissa miehissä viehättää se kun hänellä on oma elämä hallussaan ja mun ei tartte omani lisäksi huolehtia myös hänen arkisista (talous)ongelmistaan. Tämä ei tietenkään päde kaikkiin vanhempiin miehiin ja on tässä varmasti muutakin takana. Tykkään että mua kutsutaan tytöksi ja sanotaan nuoren näköiseksi, eli vanhempi mies saa mun itsetuntoni kai paremmaksi.

    • ihastunutxxx

      Olen 19-v tyttö ja aina ihastunut vähintään kymmenen vuotta vanhempiin miehiin. On toki poikkeuksiakin, mutta en tiedä mikä vanhemmissa miehissä viehättää, ehkä jokin karisma tai vetovoima? :D

    • noin.nuorehkoa.minus

      nainen voi tällöin samalla alistaa miestä. harvoin ne lapsia tekevät.

    • Youngladyuy

      Itse olen rakastunut 26-vuotta vanhempaan mieheen. Minulla on ikäiseni poikaystävä mutta olen aina ollut kiinnostunut vanhemmista miehistä. En voi mitään vanhemman miehen auktoriteetticharmille ;)

    • Nuorinainenvanhempimies

      Olen itse tällä hetkellä rakastunut minua 30-vuotta vanhempaan. Olen jo teinitytöstä asti ollut kiinnostunut vanhemmista miehistä. Ensimmäisenä muistan ihastuneeni opettajaani, olin itse 15v ja opettaja 42. Pidän hänestä itseasiassa vieläkin ja meillä oli hetkemme. Sain jo lapsena tarpeeksi pikkupojista ja keskenkasvuisista pojanklopeista jotka jatkuvasti pelleilevät yms. Toinen syyni on että en ole koskaan tahtonut lapsia, en ikinä, ja harvemminpa vanhemmat miehetkään haluavat. Tykkään myös olla alistettu, en siis älyllisesti, vaan seksuaalisesti. Muuten kyllä pidän huolta miehestäni. Siinä vaan on jotain taikaa siinä vanhemman miehen auktoriteetticharmissa ;)

    • Sap88

      Ensin seurusteli oman ikäisen kanssa 17-18v. Ei toiminut, sitten 9v vanhemman.. ei sekää toiminut, seuraavaksi 4v vanhemman, oli hyvät viisi vuotta, mutta se lopoui.... on ollut sitte 8 v vanhempii miehiä, vanhin oli 30v vanhempi. Ei se ikä, aina ei vaan natsaa hommat yhtee

    • SGUBBE

      Nostetaas ylös. Olen reilu nelikymppinen mies, vaimo, kaksi lasta, volvo ja ok-talo. Olen työkeikalla kaukana kotoa, takana noin puoli vuotta, viikot keikalla ja viikonloput kotona. Kotielämä on kohtalaisessa kunnossa, ei täydellistä mutta kelvannut meille kaikille. Nyt täällä työmaan päässä 19-vuotias nuori ja älykäs nainen osoittaa ihastumisen merkkejä, ei ole sanonut mitään, mutta sen aistii. Aluksi pidin itseäni hieman luulosairaana ja ajattelin että ei kai oikeasti nuori nainen vanhaan rähjään. Joitain aikoja sitten kollega kysyi ettenkö huomaa tytön eleitä ja hymyä miten se muuttuu kun näkee minut. En ole sillä tavalla pitänyt itseäni lahjana naisille, nuorena kysyntää oli, olin sporttinen, hiukan karkeakäytöksinen pahis, renttu ja äijä, nykyään vain karkeakäytöksinen äijä. Ensimmäinen parisuhde meni silloin niin että sutasin kaikkea mikä antoi merkkejä että sille on mahdollisuus,siitä maksettu kova hinta ja 20 vuotta elänyt säntillisesti toista kunnioittaen. Olen toki hyvin säilynyt kasvoilta, pukeudun trendikkäästi, tosin täällä keikalla pyöritään firman huomiotakit niskassa. Iskävatsaa on aika paljon, etseteraa, tukka sekaisin ja parta rehottaa. Ihmettelen että mitä tuo nuori nainen voi nähdä minussa? Nainen on äärimmäisen kaunis, muodollisesti oikein pätevä ja kuten aiemmin sanottua, älykäs. Tuo nainen on herättänyt kiinnostukseni, ettei se yksipuolista ole, mutta nuoruuden hölmöilyistä kasvettuani ajat sitten olen pyrkinyt elämään niin etten pettäisi tai mitään.

    • naisetoutoja

      Outoa se on kyllä, kun nuoret naiset haluaa vanhemman miehen.

      Yhdeltä kysyin, että miksi se menee ton 50 vuotiaan romani miehen luo, kun on vaan 18 kesäinen?
      Tyttö vastasi, että oman ikäiset pojat ei tajua mistään mitään, että ne on ihan lapsellisia.

      En nyt sitten osanut sanoa asiaan mitään, mutta suretti ja kait eniten se, kun ei voinut mitään tehdä ei sanoa.

      • Allahu

        Teikäläisethän ei tunnetusti ole älykkäitä.


      • allahuuhalla
        Allahu kirjoitti:

        Teikäläisethän ei tunnetusti ole älykkäitä.

        No kirjoita sitten jotain älykästä, niin katsotaan.


    • Irakilaisteuhrit

      Taas on tullut uusia irakilaisiin ihastuneiden tapauksia ilmi.
      Hyvinkäällä ja Turussa.
      Mikä naisissa on vialla?

      No noi irakilaisten raiskaamat oli 10-12 vuotiaita, että sehän on selvää hyväksikäyttöä.

      Noin muuten mikä vanhemmissa miehissä kiehtoo

    • Anonyymi

      Se on vähän niinkin,että jonkun kanssa pitää olla jos ei aivan yksin halua olla.

    • Anonyymi

      Aloittajan teoriat ovat virheellisiä. Kysymys on pelkästään biologiasta, jonka mukaisesti jotkut nuoret naiset tuntevat vetoa vanhempiin miehiin genettisistä syistä. Se mahdollistaa sen, että vanhempi mies voi vielä hedelmöittää naisen ja näin vanhempien miesten geenejä leviää väestöön heidän lastensa myötä. Vanhemman naisen kanssa ei voi enää lisääntyä menopaussin jälkeen.

      Ihmiskunta hyötyy tästä joidenkin nuorten naisten geneettisestä ominaisuudesta tuntea vetoa vanhempiin miehiin.

    • Anonyymi

      Itse teininä ihastuin itseäni 40 vuotta vanhempaan mieheen, koska hän oli vain niin komea ja mukava

    • Anonyymi

      Seksi on parempaa vanhemman miehen kans. Vanhepi mies tietää miten nainen tyydytetään

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe