Hei! Onko kenelläkään kokemuksia itsellään tai perheessä murrosiän joudutushoidosta pojalle, missä annetaan pistoksina pieniä määriä testosteronia? Tällä toimellahan pyritään saamaan viivästyneestä murrosiästä "kärsivälle" kasvupyrähdys alkamaan aikaisemmin.Saitteko hoidolla kasvupyrähdyksen ja miten kasvu jatkui pyrähdyksen jälkeen? Loppuiko kasvu pyrähdyksen jälkeen melko nopeasti vai jatkuiko se useampia vuosia rauhallisella tahdilla(näinhän varmasti olisi käynyt ainakin ilman hoitoa, mikäli luustoikäkin jäljessä)?
murrosiän joudutushoito
3
1331
Vastaukset
- ,,,
aika harvinaista antaa pojalle sellainen hoito. Kun murrosikä laitetaan alkamaan aiemmin, jää aikuispituus lyhyemmäksi kuin luonnollisesti olisi jäänyt. Useimmat miehethän haluavat olla pitkiä.
- Herra Huu
Olin itse 12-13 viel pienikokoinen eikä yksinkertaisesti murrosikä tahtonut lähteä käyntiin. Sitten minulle annettiin näitä pistoksia kuukauden välein taidettiin antaa puoli vuotta. silloin, kun nämä oli annettu niin olin 154cm pitkä kasvoin sitten siinä 14-15 sen 6cm ja olin 160 ja nyt olen 16 vuotias ja murrosikä hyvin liikkeellä olen nyt 170 cm ja kasvukäyrä menossa ylöspäin vielä :) ja tietenkin muutenkin murrosikä edennyt hyvin
- Anonyymi
No vittu minä olen 17 vuotias 150cm lukiolainen ja mä en oo ikinä ees kuullu tämmösestä ja ei mälli edes lennä vittu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069