Pureva koppakuoriainen

KoppisMaffalentto

Tuossa pihalla kun istuskeltiin n. viikko sitten kun helteet olivat, niin sellainen melko pieni musta koppakuoriaisen näköinen ( ehkä. n 1 cm jos ei enemmän ) lensi iholle, aluksi luulin että vahingossa, mutta kun kertoja tuli useampi niin siitä sitten pois läiskeltiin sitä mukaan kun kyläilivät. Ilkeästi puraisivat, jos hetken saivat paikallaan olla. Ennen en ole tällaiseen ilmeisesti tarkoituksella purevaan koppakuoriaiseen törmännyt, ja siksi kyselisinkin jos joku viisaampi saattaisi tietää nimenkin lajille? Hyvinkäällä siis asustellaan.

11

5299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takametsien mies

      Olisiko mahdollisesti tukkimiehentäi? Se ei käsittääkseni pure, mutta saattaa tarrautua kipakasti vaatteisiin tai jopa ihoon, mikä tuntuu nipistyksenä.

      Tuon näköinen hyönteinen: http://tinyurl.com/3ykwjol

      • se sama tyyppi

        ei ikävä kyllä ollut :/ tuota jonkin verran pienempi ja kokonaan musta, raajat myös lyhyemmät. Puraisi ihan sillein, että varmasti huomasi. Useampia joutui hätistellä ja tuntui ihan siltä, että tarkoituksella hakeutuivat pikku lentopyrähdyksellä nurmikolta paljaalle iholle.


    • J

      Hyvä kysymys, itselläni juuri tuli selkää kiinni semmoinen kun koneella istuin, taisipa olla sama tapaus minkä näin täällä reilu viikko sitten, tiedä sitten missä majailee. Ja nyt alkoikin epäilyttää tuon äskeisen selkää "hyppäämisen" jälkeen, että olisiko sama koppis sitten 'pureskellut'? viikko sitten kun lattialla nukuin darrassa kun pirun kuuma oli. Oikean puolen kyljestä jonku 9 kertaa purrut ja oikean puolen hartias/yläselässä jonku 16 puremaa. Kyllä huomaa ettei ole mitää hyttysen puremia tai paarmankaa. Puremat jotain 1-2cm punasia laikkuja, osa pyöreitä ja osa pirun soikeita, muutamia kutitti tosin myöski. Nyt ku viikko mennyt ni puremat o lähinnä mustelmien/pienien fritsujen näkösiä...looking good..not.. mut näköjää aikas viddumainen koppis, mikä lie tosiaan sitten onkaa?? :o

    • mh

      oliko varmasti yli 1cm?? Itseäni eilen puras sellanen 2mm koppis tms. Ison jäljen teki ja nyt sitten puremakohta kutiaa ja on punainen ja pahkurakin tullut.. Ihme otuksia tuollaiset.

      • Sama 2mm olento iski eilen ja samat oireet tulivat!!


      • xezcox
        Teräsmarsu14 kirjoitti:

        Sama 2mm olento iski eilen ja samat oireet tulivat!!

        MOi. Joo muakin kiinnostas mikä toi tollanen, koppakuoriasita muistuttava musta todella pieni tosin 2-5m pitkä ja 2-3 milliä leveä juurikin koppakuoriaista muistuttava muoto pää oieni ohut keski ruumis ja suippo perä. Puras keskellä päivää puisto alueella, puitalähettyvillä. Puras nii kovaa et heti kyl huomas että ei ole mikään itikka tai muu vastaava, purasu kohtaan jäi punainen pieni n 1m punainen täplä, tunnin sisään turpos hullu pahkura ja kutitteli vietävästi. Rauhottu yöks mutta seuraavana yönä taas turpos ja kutitti nii vietävästi, punaista laikkua turvonneen patin ympärillä itse patti hieman vaalea. Että onko vaarallista ja mikähän tämä örkki voisi olla.


    • sivusta-ajattelija

      Voisi olla lehvänokkalude?

    • Ei se lude ollut, muoto oli suunnilleen tämä ---> O ja pieni pää lisättynä.

    • !¤!
    • Anonyymi

      Juu mua puri kans mökillä em. koppis tai kaksi tai saatoi olla samakin. Teki todella kipeää ja jäi tumma ns. veranpurkautuma n. 0,5cm. Ennen en ole ko. koppis mua purrut.

    • Anonyymi

      Itseäkin on purrut samanlaiset koppikset muutaman kerran. Koko juurikin 2-5 mm ja väri musta. Kotipihalla ainakin kerran ja pari kertaa golfkentillä. Ovat niin pieniä, että vanhemmat luulee mäkäräisiksi kun eivät viitsi silmälaseja käyttää.

      -Golfari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      133
      1342
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1195
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      846
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      156
      832
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      150
      733
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      728
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      588
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      575
    Aihe