Profilointi

Telllu96

En ole varma, onko tämä oikeassa osiossa, mutta siis haluaisin tietää, että voisiko jostain oppia profiloinnin alkeita? Olen kiinnostunut tulkitsemaan ihmisiä ja muuta semmoista. Tiedättekö jotain kirjaa tai nettisivua?
Tai jos jollain on itse asiasta tietoa, jaa ihmeessä ;)
Kiitos jo etukäteen.

32

3068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykiatri

Sinun pitäisi ensialkuun lukea lääkäriksi ja sitten ottaa asiasta lisää selkoa.

• tellu96

niin siis en halua lääkäriksi, vaan oppia profiloinnin alkeita.

• bbb

Psykologiaa lukemaan vaan. Lääkärit ei mitään profiloi.

• maalaiskärki

miksi sitä pitäisi opiskella? Usein ovat sairastuneen tuntuisia nuo ammattilaiset?

Maalaisjärjellä opiskelija lie usein terveemmällä pohjalla.

• psykologi_
        maalaiskärki kirjoitti:

miksi sitä pitäisi opiskella? Usein ovat sairastuneen tuntuisia nuo ammattilaiset?

Maalaisjärjellä opiskelija lie usein terveemmällä pohjalla.

Et pysty tulemaan profiloijaksi vain itse lukemalla, sinun on käytävä psykologin koulutus, siellä opetetaan kaiken näköistä mitä et oppisi vain kirjaa pänttäämällä.

• Psykologi=nimimerkki
        psykologi_ kirjoitti:

Et pysty tulemaan profiloijaksi vain itse lukemalla, sinun on käytävä psykologin koulutus, siellä opetetaan kaiken näköistä mitä et oppisi vain kirjaa pänttäämällä.

Vieläkö sinä huijaat täällä ihmisiä tuolla nimimerkilläsi? Lopettaisit jo.

• 1408

Tämä ei ole nyt mitään kovin ammatillista ja virallista, mutta voit lukaista Thomas Müllerin "Ihmispeto". Ei siis ole mikään profiloinnin "oppikirja", mutta mielestäni siitä saa aika hyvän yleiskuvan profiloinnista.
      Mitä on sitten profiloinnin alkeet? Psykologia, itsessään omaan ajatuksenjuoksuun sovellettuna. Toisin sanoin pelkän psykologisen tiedon varassa voi oppia itsenäisesti profiloimaan, mutta tämä ei kai ollut vastaus jota hait.

• Minervä

oppii tukiviittomien takia. Kokeile vaikka tämän päiväistä. Oletan ettet lähde tutustumaan tällaiseen profilointiin rahan kanssa ja häiritse muita ihmisiä. Muistathan että olemme oikeutettuja kätilöön ja se on erittäin näistä palveluista paranoidin skitsofrenian takia.

5.Moos. 18:20-22

"Jos taas joku joku profeetta julkeaa minu nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava. Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muista tämä: Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran Sanaa vaan väärän profeetan röyhkeään puhetta. Älkää kuulko häntä."

Muistathan tähän lisäksi profiloinnin kehitysvammaisten omaisista, joita pyrit tällaisella profiloinnilla, joka perustuu äänioikeuteen, jatkuvasti vainoamaan? He kuitenkin ovat äo:nsa perusteella äänioikeutettuja.

Lisäksi profiloinnissa pitää muistaa seuraava kohta:

5. Moos. 19: 7-9
        "Tästä syystä minä käsken teidän valita itsellenne kolme turvakaupunkia.
        -" Herra, tiedän Jumalanne, laajentaa aluettanne, niin kuin hän on vannonut tekevänsä. Hän antaa teille koko sen maan, josta hän valalla vannoen on antanut lupauksen esi-isillenne, jos te vain noudatatte kaikkia näitä käskyjä, jotka minä nyt annan teille, ja jos rakastatte Herraa, Jumalaanne,ja kuljette hänen teitään" Eli sulla täytyy olla tie-järjestelmä, joka on fyysinen kunto ja siten myös työllisyys. Eli näin todetaan erityisen laittomaksi esim. a-klinikan pitäminen ja esim. sosiaalisairaala. Osaathan lisäksi kaikki kosmos-käsitteet, ennen kuin ryhdyt vaatimaan tällaista tietä muilta ihmisiltä erityisesti multa?! Tie järjestelmä siis kuuluu kosmokseen, joka tulee esiin luomiskertomuksesta ja on käytössä yhteiskunnassamme mm. Julkisella sektorilla.

• Ihmisyys;Sinde
        Minervä kirjoitti:

oppii tukiviittomien takia. Kokeile vaikka tämän päiväistä. Oletan ettet lähde tutustumaan tällaiseen profilointiin rahan kanssa ja häiritse muita ihmisiä. Muistathan että olemme oikeutettuja kätilöön ja se on erittäin näistä palveluista paranoidin skitsofrenian takia.

"Jos taas joku joku profeetta julkeaa minu nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava. Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muista tämä: Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran Sanaa vaan väärän profeetan röyhkeään puhetta. Älkää kuulko häntä."

Muistathan tähän lisäksi profiloinnin kehitysvammaisten omaisista, joita pyrit tällaisella profiloinnilla, joka perustuu äänioikeuteen, jatkuvasti vainoamaan? He kuitenkin ovat äo:nsa perusteella äänioikeutettuja.

-" Herra, tiedän Jumalanne, laajentaa aluettanne, niin kuin hän on vannonut tekevänsä. Hän antaa teille koko sen maan, josta hän valalla vannoen on antanut lupauksen esi-isillenne, jos te vain noudatatte kaikkia näitä käskyjä, jotka minä nyt annan teille, ja jos rakastatte Herraa, Jumalaanne,ja kuljette hänen teitään" Eli sulla täytyy olla tie-järjestelmä, joka on fyysinen kunto ja siten myös työllisyys. Eli näin todetaan erityisen laittomaksi esim. a-klinikan pitäminen ja esim. sosiaalisairaala. Osaathan lisäksi kaikki kosmos-käsitteet, ennen kuin ryhdyt vaatimaan tällaista tietä muilta ihmisiltä erityisesti multa?! Tie järjestelmä siis kuuluu kosmokseen, joka tulee esiin luomiskertomuksesta ja on käytössä yhteiskunnassamme mm. Julkisella sektorilla.

voi ihan elämänsä alusta asti tehdä tätä yhteisellä näöllä muiden ihmisten kanssa? (kts. nuorisoseura) Siinä ei lisäksi ole taloudellisia vaaroja tai riskejä, kun se on kosmoksen takia aivan välttämätöntäkin.

• Minervä
        Ihmisyys;Sinde kirjoitti:

voi ihan elämänsä alusta asti tehdä tätä yhteisellä näöllä muiden ihmisten kanssa? (kts. nuorisoseura) Siinä ei lisäksi ole taloudellisia vaaroja tai riskejä, kun se on kosmoksen takia aivan välttämätöntäkin.

kätilötoiminta rikokseen oikeudellisessa valtiossa, joka perustuu kristinuskoon? Ei kehoita, vaan olet itse vastuullinen kosmoshäiriöstäsi. Jolla olet tällaisena profiloijana häiriintynyt, mutta jota paranoidilla skitsofreenikolla ei ole kokemuksemme mukaan oikeutta osoittaa. (kts. invaliditeetti, kts raha)

• Ihmisyys;Sinde
        Minervä kirjoitti:

kätilötoiminta rikokseen oikeudellisessa valtiossa, joka perustuu kristinuskoon? Ei kehoita, vaan olet itse vastuullinen kosmoshäiriöstäsi. Jolla olet tällaisena profiloijana häiriintynyt, mutta jota paranoidilla skitsofreenikolla ei ole kokemuksemme mukaan oikeutta osoittaa. (kts. invaliditeetti, kts raha)

profiloidusta sukulaissuhteesta tai sen osasta. Kts. Deuternomium, deuternomion -toinen laki. Sillä esim. täti-käsitteellä on sitten keksitty tällainen kosmos, jota on pakko noudattaa. Tarkoitatko tätä kohtaa? Yhteiskunta sekä infrastruktuuri pyörivät näin.

• Ihmisyys;Sinde

profiloidusta sukulaissuhteesta tai sen osasta. Kts. Deuternomium, deuternomion -toinen laki. Sillä esim. täti-käsitteellä on sitten keksitty tällainen kosmos, jota on pakko noudattaa. Tarkoitatko tätä kohtaa? Yhteiskunta sekä infrastruktuuri pyörivät näin.

haluaisi tehdä muuta kuin määräillä? No, kuitenkaan mä en sellaiseen halua osallistua, kun se on yhteiskunnan ja infrastruktuurin takia kiellettyä (kts. pahoinvoiminen) Siksi meillä on lapsia, joita ei saa kasvattaa yhteiskunna ja infrastruktuurin säännöillä. Siksi meillä on Raamattu oikeustieteellisen tutkimuksen lähtökohtana, koska se nyt ainakin on keksitty.

• Minervä

haluaisi tehdä muuta kuin määräillä? No, kuitenkaan mä en sellaiseen halua osallistua, kun se on yhteiskunnan ja infrastruktuurin takia kiellettyä (kts. pahoinvoiminen) Siksi meillä on lapsia, joita ei saa kasvattaa yhteiskunna ja infrastruktuurin säännöillä. Siksi meillä on Raamattu oikeustieteellisen tutkimuksen lähtökohtana, koska se nyt ainakin on keksitty.

Osaatko jo miksi? Mä osaan, sellaista ei tarvitse mm. eläimiinsekaantumisen takia, sekä jatkuvan tarpeen sekä halun takia sekaantua eläimiin. Seurakunnat aiheuttavat tähän jatkuvan tarpeen, jota pyritään mm. hillitsemään askeesilla, ei asekiellellä, kuten poliisi virheellisesti antaa tällä hetkellä ymmärtää. Multa itseltäni on ainakin aseluvat kielletty naisten tautien osaston takia. Sitä en sitten tiedä mitä mä siellä muka tekisin. Kuinka sitten seurakunnat ja infrastruktuuri liittyvät yhteen?

• Sikermän Idiopää
        Minervä kirjoitti:

Osaatko jo miksi? Mä osaan, sellaista ei tarvitse mm. eläimiinsekaantumisen takia, sekä jatkuvan tarpeen sekä halun takia sekaantua eläimiin. Seurakunnat aiheuttavat tähän jatkuvan tarpeen, jota pyritään mm. hillitsemään askeesilla, ei asekiellellä, kuten poliisi virheellisesti antaa tällä hetkellä ymmärtää. Multa itseltäni on ainakin aseluvat kielletty naisten tautien osaston takia. Sitä en sitten tiedä mitä mä siellä muka tekisin. Kuinka sitten seurakunnat ja infrastruktuuri liittyvät yhteen?

on välttämätön yhteiskunnassa. Siksi on oikeus julkisiin palveluihin, joista muodostuu yhteiskunta, jossa tosin ei ole oikeutta puhekieleen ja psykologian ylläpitämään Ericksonin-järjestelmään. Ne kuvaavat Saharaa ja muita "vaikeuksia & vaikutteita" väärin tavoin eteenpäin, unohtaen ihmisyyden. Ts. sanoen ne eivät tue mystiikkaa. Olen yksin-ajatuksesta mm. huolehditaan eläimillä jne. ei millään jatkuvalla elä-verbilä-

• Anonyymi
        UUSI
        Minervä kirjoitti:

Voin profiloida uskovaisen heikkomieliseksi

• Interested

Mikä ihmeen ongelma on minervällä, joka selvästi keskustelee itsensä kanssa? Luultavasti alhainen itsetunto jota haluaa pönkittää käymällä "intellektuellia" keskutelua julkisesti. Haluaa näyttää, että hän on älykäs yksilö, mutta yrittää tehdä sen hienovaraisesti muiden huomaamatta, mikä johtaa päätelmään, että henkilö jollain tasolla häpeää itseään tai pelkää muuta maailmaa.
      Maalaisjärjellä pääsee jonkun matkaa, mutta ymmärtämättä psyklogiaa ei voi tuottaa profiilia.

• asdkfjaklsjdfnmojgvj

Ehkä hänellä on skitsofrenia.

• Psyyke profiilina

Kysymyksestäsi heräsi joitain uusia kysymyksiä.

Miksi haluasit lähteä tähän eli tulkitsemaan ihmisiä? Mihin ja miten käyttäisit tuonlaista tietoa?

Profilointia ei niin sanotusti opeteta maallikoille, koska tietoa käytetään helposti väärin esim. ihmisten syllistämiseen, paheksuntaan tai patologisointiin.

Profilointi kannattaa aloittaa omasta itsestään. Kun oppii ymmärtämään itseään esimerkiksi psykoterapiassa, alkaa näkemään ja ymmärtämään myös muita ihmisiä paremmin, alkaa tavallaan profiloimaan itseään ja sitä myöden myös muita.

Profiloinnissa tarvitaan ihmisen psykologian ymmärtämistä. Voit aloittaa esimerkiksi lukemalla lukion pykologian oppikirjat kirjastosta tai menemällä opiskelemaan psykologian lukion kurssit.

• vzssiwudo

Ei toimi noin. Tuntemalla itsesi muutat itseäsi. Ei kukaan joka tietää miten ennalta-arvattavia ihmiset jotka eivät tiedä olevansa ennalta-arvattavia ovat kykene itse toimimaan ennalta-arvattavasti kuin ei tietäisi ennalta-arvattavuuden perusteista mitään.

• Eläköön erilaisuus

Olisikohan profiloinnissa kysymys ihmisten karsinoinnista ja leimaamisesta. Itse en usko profiloinnin mielekkyyteen, koska mahdollisuus virheisiin on valtava. Kysymys on lähinnä uskon asioista ja olettamuksen pohjalta tehdyistä arvioista, joita ei voi yleistää.

Se mitä muut ajattelevat minusta ei ole mielekästä ajattelua, kun muiden ajatuksiin on vaikea vaikuttaa, pääasia, että itse hyväksyy omat ajatuksensa ja mielellään pystyy muuttamaan ajatuksiaan tarpeen mukaan. Tämä oppimiseksi kutsuttu prosessi kuuluu terveen ihmisen arkeen koko elämän ajan.

Yhtä vähän mielekästä on yrittää lukea muiden ajatuksia ja tehdä päätelmiä sen mukaan, muista ihmisistä. Näitä päätelmiä kutsutaan yleisesti ennakkoluuloiksi ja yleensä niiden avulla muodostetaan negatiivinen näkemys kanssa ihmisistä.

Erilaisuus on rikkaus ja sen kieltäminen, johtaa viimekädessä samoihin asioihin, mitä natsit tekivät toisen maailmansodan aikoihin.

• Profiloija huvikseen

Olen itsekkin kiinnostunut profiloimaan ihmisiä, ja katson profilointi -rikossarjaa, josta olen oppinut todella paljon.

• voi kun jännää

Prisma-dokumentissa tuli suomalaisesta profilointityöstä pätkä ja kuule ihan jotain muuta se on kuin Crimussa!

Saahan sitä olla harrastelevinaan ja tituleerata itseään "profiloijaksi" tietämättä alasta yhtään mitään.

• Profiler, profiled

Sama! Katson ohjelmaa nimeltä Criminal minds ja olen sen avulla oppinut ikään kuin vahingossa profiloimaan. Suosittelen tätä TV-sarjaa lämpimästi! Jos haluaa vakavissaan oppia, kannattaa varmaan tehdä muistiinpanoja. Itse voisin jo melkein kirjoittaa kirjan tähän astisista muistiinpanoistani...:)

Huomaan nykyään ymmärtäväni paremmin ihmisiä, ja tilannetajuni on parantunut kun pystyn "lukemaan" ihmisten mielialoja ja jossain määrin ajatuksia. Oikeasti profilointi on vain älyperäistä arvailua, mutta jos osaa asiansa, arvaukset osuvatmelko usein oikeaan.

• mitävittuanyttaas
        Profiler, profiled kirjoitti:

Sama! Katson ohjelmaa nimeltä Criminal minds ja olen sen avulla oppinut ikään kuin vahingossa profiloimaan. Suosittelen tätä TV-sarjaa lämpimästi! Jos haluaa vakavissaan oppia, kannattaa varmaan tehdä muistiinpanoja. Itse voisin jo melkein kirjoittaa kirjan tähän astisista muistiinpanoistani...:)

Huomaan nykyään ymmärtäväni paremmin ihmisiä, ja tilannetajuni on parantunut kun pystyn "lukemaan" ihmisten mielialoja ja jossain määrin ajatuksia. Oikeasti profilointi on vain älyperäistä arvailua, mutta jos osaa asiansa, arvaukset osuvatmelko usein oikeaan.

Herätkää nyt ihmiset rotkoistanne! Katsot jotain lässyn lässyn rikossarjaa (ihan täyttä shaibaa) ja sanot oppineesi todella paljon profiloinnista. Sarjassa esiintyy jotain profiloinnin osia (Ehkä). Et kyllä vahingossa profiloimaan opi, mutta kiva jos ajattelet noin :D

• ergaghbjsegtj
        mitävittuanyttaas kirjoitti:

Herätkää nyt ihmiset rotkoistanne! Katsot jotain lässyn lässyn rikossarjaa (ihan täyttä shaibaa) ja sanot oppineesi todella paljon profiloinnista. Sarjassa esiintyy jotain profiloinnin osia (Ehkä). Et kyllä vahingossa profiloimaan opi, mutta kiva jos ajattelet noin :D

Jep, kyllä se on viihteellinen sarja jossa monet tilanteet ovat tosielämästä irrotettuja. Jotkut oikeat tapaukset toki ovat inspiraationa toimineet. Ennemmin kannattaisi niihin oikeisiin tapauksiin tutustua, wikipedia auttaa jo todella pitkälle.

• acnceoscolo
        Profiler, profiled kirjoitti:

Itsehän opiskelen matematiikkaa katsomalla Num3rot sarjaa!

• Psyk. opiskelija

Mitä tarkoitat termillä profiliointi?
      Psykologian oppilaitoksissa ei opeteta erityisesti profilioimaan. Eikä semmoista ammattia ole erikseen minun tietääkseni olemassa. Työ ja organisaatio/konsultti psykologit suorittavat ehkä lähinnä sitä mitä haet, eli ihmisten testausta (älykkyys, personallisuus, taito, tausta) eri tehtäviin.

Jos haluat profilioida ehdotan sinua hakemaan psykologian laitokseen ja oppimaan erityisesti psykometriaa sekä tutkimusmenetelmiä.

// Psykologian opiskelija

• profilointi on

• Minä se vaan

markkinoinnissa on aikalailla profilointia. Tehdään isosta massasta semmonen keskiverto kansalainen. Siinä myöskin opetetaan, että älä luota näihin sokeasti.
      Samalla väärällälailla kysyessä voi saada virheellisen vastauksen yms.

• Ei ole sairas:SindeN

Ei hänestä oikein saa sitä, hän on kuin hukkunut massaan.
      Miten te voitte lapsia käyttää kohtuinanne?
      - Taivas kun tämä on nolo, tämän synnytyksen kopioiminen alateitse.
      Se on ihan hänen oma kehitysvammainen mieltymyksensä, mm. mutta on sellainen hyvinvoinnin osa-alue, kuin "ihmisen vapaus" olemassa meillä, normaaleillakin ihmisillä, jota hän ei todellakaan ole.
      Ja vielä pari asiaa valkoisista tiikereistä.....

Hän vain kertoi, ettei hänellä ole esim. sairaanhoitaja-omaisia, hänen lapsiansa ympäristössä, kun me olimme mm. mieheni kanssa, ihan pakkotyössä heille, mm. oman avioliittomme näin ollen meille pelkkä kangastus, myös henkilökohtaisen elämän osalta. Ihmistä ei saa omistaa siten, vankina pitäen.
      - Koska käyttäydytte pelkästään palvoen kehitysvammaisille, jättäen hänen naiseutensakin tukematta, mm. naiseuden osa-alueilta, niihin edes osallistumatta, Tapani-nimen innoittamana, ja siten pelkäksi perheellisyydeksi siten pyrkien, ja näin tulevaisuudettomaksi tuhoten, erityisesti hektisyyden käyttönä.
      - Josta minä en saa harjoittaa mitään papin virkaa, joka on kielletty laissa.
      Eikä ammatti ole enää mahdollinen. Seurakunta-toimien, seuraillen.
      Koska olette ammatillisesti kopioineet tätä, hyvin vahingollisesti ihmisille, ja sivilisaatioille.... Terveisin Sini & psykologit

Erityisen hektisyyden käyttö luo tulevaisuuden sijaan, onnistumisen elämyksettömyyden ympäristöä.
      Hammashioitaja: Ja miten siitä pääsee pois?
      - Näin sivilisaatio-toimimalla sivilisaation ehdoilla, mm. ekshibitionismina, vammaisten ehdoilla. Terveisin Sini
      - Erityisenä väestönsuojelu-ohjelmana, sekin on tavallista ihmistä varten, sisimmällisenä tasapainona.
      Mikä armeijassa on sitten vikana?
      - Toiminta on ihan liian pientä, ihmisen vapauden-tilan osalta, sen suuntautuessa, pelkästään aina sairaanhoitaja-omaiselle hänen lapselleen, jopa avioliittojen eri arvoistamis-tarkoituksessa, ihmisen loukkaamiseksi, ihmisen lapsena. Myös tällä hetkellä meillä Suomessa.....
      Tämä on hallituksen tekemä sosiaali-poliittinen virhe.
      - Ei tänne tule mitään palvelijaksi tekemisen oikeutta.
      Eräs Rasmus & Sini
      - Niin, ne on koulutuksessa olevia samanaikaisesti.
      - No, hänestä, siitä, (kts. se/hän-pyöreäpäisyys, erityismainita, hahmoterapiat)
      ei myöskään saa sellaista, hän on kuin "hukkunut massaan".

Helsinki: Olin erehtynyt.
      - On hän vähän psykopaattisen oloinen.
      Aviomies; ja Jori: Entä pidättekö te mielellänne vankeja?
      - Eipä tämä täällä...
      En muista tuolta ajalta mitään.
      Ulkopuolinen. Sä toista tuollaista sanaa kuin kosmos, mitä sä tarkoitat?
      - Tätä sairaanhoitaja-omaisen, hänen lapsensa, läpinäkyvyyden tilaa, joka ei ole käytössä siten koskaan, tai hän ei saa käyttää sitä, tai kokee olevansa mm. vanki.
      - Tätä yleisimmin käytetään ihan kotona, sellaisen rauhanomaisen koti-idyllin miljöön aikaansaamiseksi, kuten henkilökohtaisena, elämän, sen pari-suhteena, ja ilman kehitysvammaista, hänen vaatimiansa, tai niin vaadittuja, yleiskunnon nostoja, vain itselleen tulevaisuudeksi, tai yleiskunnon-nostoja, kehitysvammaiselle itsellensä, psyykkisen kivun poistamiseksi.
      - Tämä on vain yksi, eräs kehitysvammahuollon käyttämä, (kts. julkisesti), henkiparantamisen tapa ja malli, mutta todellisuudettomuuden selviytymis-keinon ryhmää, kuten sairaanhoitaja-omaisia, tai hänen lapsiansa, se ei sillä tavalla edes kosketa, heidän todellisuutensa, aikaansaamiseksi. Kts. seksi-olona
      - Tämä malli, normaalisti ei ole käytössä, sillä tavalla, henkilökohtaisesti muussakaan yhteydessä, kuvaamaan häntä siten henkilökohtaisesti, persoonallisuutena, yksityis-elämää hyvin väkivaltaisesti häiritsemällä, henkilökohtaisen elämän käyttämiseksi, vain omaksi tulevaisuudeksi, tai sen luomiseen, omaan egoismiin turvautumiseksi, vain itseänsä varten, tulevaisuutena, tai siten hyvin loukkaavasti mm. ihmisen eri arvoistamisena, avioliittoa käyttäen.
      - Tämä malli, edelleen edellisenä, ei ole perus-terveydenhuollon edellyttämä, sen normaali käytäntö, tai tapa, turhautuman poistamiseksi, henkiparantamisena.

Ja perkele kun sulla ei ole mitään seurakunta-perhettä. Terveisin Sini & Rasmus

Jori & Sini: Kun mulla ja sulla on se kehitysvammainen lapsi.
      - Ei siitä ei voi hakea rankaisuhakuisuudella turvallisuutta, edes sokeana.
      - Mikä tämä on? kysyn vain nopeasti aviomieheltäni, arvo, väkivalta, oikeuttaa
      Eduskunta. Joo, joo. Heti ulos. "Käyttää toista ihmistä sijaltaan...."
      Minä, Sinde. En ole kuullutkaan hyvinvoinnin piiristä tällaisesta mallista.
      - Ei oikeuta psykologin, väkivaltaiseen, vihamieliseen käyttäytymiseen.
      - No, miten se on määrätty hoitoonkin jo siihen? Ehdottomasti malli on Kyllä.

• Uahhh

Sä taidatki olla joku hullu sekopää joka hyppii silmille ku gaselli...

• Tavallinen tallaaja

Osaa näistä kommenteista pystyy aika hyvin päättelemään minkälainen ihminen on kyseessä...

Mutta eikö se ole sama oppia tuntemaan itsensä ensi. Niin ikäkululta lauseelta kuulostaa, mutta ei taida kovin montaa olla joka tuntee täysin itsensä..
      Minkälainen tälläinen ihminen muuten olisi? Täysin tyytyväinen itseensä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      52
      5049
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      91
      3902
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      3203
    4. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      37
      2794
    5. Mulle riittäisi halaukset

Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      44
      2185
    6. Puukotus Lidlissä

Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      21
      2172
    7. Tarvitseeko

kaivattusi suojelua?
      Tunteet
      39
      2146
    8. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      9
      2015
    9. Paljon on tullut kuultua juttuja ja

ei ole syytä olla uskomatta niitä.
      Ikävä
      64
      1711
    10. Sielunkumppanini ja nykyinen kaivattuni ovat hyvin samankaltaisia ihmisiä

Ja uskon että he punovat langansa yhteen pian. Sielunkumppanille voi olla kova paikka hyväksyä kuinka välittävä ja herkk
      Ikävä
      34
      1632
    Aihe