Mikä orkesteri tai yhtye tai kuka laulaja olisi levyttänyt Oskar Merikannon Kesäilta -kappaleen, joka tunnetaan Kesäillan valssina, laulettuna ja soitettuna versiona? Olen löytänyt vain soitettuja versioita, mutten yhtään laulettua. Olisiko tietoa kenelläkään?
Kesäillan valssi - mistä laulettu levytys?
10
1582
Vastaukset
- krixis
Nekalan tyttökuoro 50-luvulla.
- Kesäillan valssaaja
Olen kuullut tuota versiota pätkän enkä pitänyt siitä lainkaan. Onkohan kesäillan valssista tehty sellaista "tavallista" tanssiorkesteriversiota, jossa siis solisti laulaisi kappaleen? Itse kun olen löytänyt vain piano- tai harmonikkaversioita kyseisestä kappaleesta. Laulua varten tehdyt nuotit olen löytänyt kyllä. Osaisiko vielä joku muu auttaa minua?
- A
Kesäillan valssaaja kirjoitti:
Olen kuullut tuota versiota pätkän enkä pitänyt siitä lainkaan. Onkohan kesäillan valssista tehty sellaista "tavallista" tanssiorkesteriversiota, jossa siis solisti laulaisi kappaleen? Itse kun olen löytänyt vain piano- tai harmonikkaversioita kyseisestä kappaleesta. Laulua varten tehdyt nuotit olen löytänyt kyllä. Osaisiko vielä joku muu auttaa minua?
Yleisradion vuoden 1977 harrastemusiikin kunniapunnuksen saanut Limingan nuoriso-orkesteri solistina Tyrnävän tyttäret esittää valssin selväsanaisesti ja tanssittavasti.
Joku ehkä hörähtää nauruun kuullessaan nimet, mutta viis siitä. Minulla on kyseinen levy myytävänä - vinyyli siis :)
Kansalisdiskografia VIOLAsta löydät apua etsintöihisi. Etkö pidä Kauko Käyhkön esittämästä versiosta? - realismia peliin
A kirjoitti:
Yleisradion vuoden 1977 harrastemusiikin kunniapunnuksen saanut Limingan nuoriso-orkesteri solistina Tyrnävän tyttäret esittää valssin selväsanaisesti ja tanssittavasti.
Joku ehkä hörähtää nauruun kuullessaan nimet, mutta viis siitä. Minulla on kyseinen levy myytävänä - vinyyli siis :)
Kansalisdiskografia VIOLAsta löydät apua etsintöihisi. Etkö pidä Kauko Käyhkön esittämästä versiosta?>Etkö pidä Kauko Käyhkön esittämästä versiosta?
Kannattaako Porschen ostoa suunnittelevan seurata Ladan tuotekehittelyä?
Ei kai nyt sentään.
- A
Ainakin yksi versio:
Nimeke: Teemu Harjukari ja Taivaanrannanmaalarit [Äänite].
Julkaistu: [Turku] : MTG Musiikkituottajat Group, p2003.
Ulkoasu: 1CD-äänilevy (43’29)
Esittäjät: Teemu Harjukari (laulu, harmonikka, saksofoni, kosketinsoittimet), Taivaanrannanmaalarit (yhtye): Esa Parikka (rummut), Juhana Moisio (basso, taustalaulu), Jari Pylvänäinen (piano, laulu), Jaakko Rossi (kitarat),.
Sisältö: 12 kappaletta.
Aineisto: musiikkiäänite
Äänitteen kieli: fin
Tuotenumero: MTG MTGCD-0318 - A
... tanssiorkesteriversioita. Toki sieltäkin voi puuttua jotakin, vaikka ei pitäisi.
http://www.kansalliskirjasto.fi/kirjastoala/viola.html
Kas kun tv:n tanssiohjelma Kesäillan valssista tehdyllä levyllä ei ole kyseistä valssia!
Toivottavasti tämä tieto tavoittaa valssaajan, ellei hän ole löytänyt tietoa aiemmin :) - Tuovicrook
Minä osaan laulaa sen. :)
- suomenkansakarkeloi
Voi, miten ihana huomata, että muutkin tykkää tästä valssista! Minulla alkaa kesä aina silloin, kun kuulen Kesäillan valssin, Anttilan keväthuumauksen ja Käyn ahon laitaa! Kesäillanvalssi on ehdottomasti kuultava Juhannuksena! Tiesittekö muuten, että Merikanto sävelsi valssin ollessaan 15 vuotias? Könösen pianolla soittama versio on hyvä!
- kesäillanratoksi
Kirjoittamalla kohtaan 'suomalainen nimi' Kesäillan valssi ja klikkaamalla 'hae' saa tietää mm., että Merikanto ei ole ainoa Kesäillan valssin säveltänyt. Merikannon sävellykseen on tehty ainakin kaksi erilaista levytettyä sanoitusta. http://www.aanitearkisto.fi/firs2/fi/index.php
- fonosta_löytyy
http://www.fono.fi/LaajennettuHakutulos.aspx?kappale=Kesäillan valssi&tekija=Merikanto&culture=fi
Sieltä valitsemaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418