avakkaan tarina on tiedossa minullakin, mutta olen ollut välil pitkiä aikoja pois ja kempeleläistä ei vaan nyt täällä enää näy?
tietääkö kukaan missä mies on?
Onko Teillä tietoa kempeleläisestä?
36
515
Vastaukset
- huhuuuuu...
hukkuu tää mun kysymys,
- jo taivaan ko-
dissa.
Kempelainen taas on multinikki, nykyisin Kesitas. Ei vielä taivaan kodissa, mutta ei onneksi helevetissäkään.- kiitos...
ok, eipä heti tullu mieleen, en tosin ole availlut kesitaksen viestejä montakaan, täytyypä skarpata
- hyvä. Mah-
kiitos... kirjoitti:
ok, eipä heti tullu mieleen, en tosin ole availlut kesitaksen viestejä montakaan, täytyypä skarpata
dollisesti myös Avakas otti miniläppärin mukaan tuonpuoleiseen eli voinemme kuulla sieltäkin vielä terveisiä jahka hän kiitoslaulultaan malttaa lähestyä meitä, jotka vielä viivymme vajavaisuuden maassa.
- Pelle olet
väität.
Panettelet vain Kesistasta.
Onko sinbulla jotain näyttäjä?
Miten oli se, - älä anna väärää todistusta lähimmäisestäs!
Pane jotain todisteita, että minäkin tiedän, sillä väität Häntä multilinkiksi? Mikä linkki itse olet - vaan näin
Kempelainen oli aito, Jussi Pellikka nimeltään ja Kempeleen kunnanvaltuustossa persujen edustajana.
Tämä Kesitas on olevinaan Kempelainen eli tämä on multinikki. - valokuvatkin
http://www.kempele.fi/fi/kempele-tiedottaa/paatoksenteko/organisaatio-ja-hallinto/valtuusto.html
Kempeleen valtuutetuista. - Jakushev
valokuvatkin kirjoitti:
http://www.kempele.fi/fi/kempele-tiedottaa/paatoksenteko/organisaatio-ja-hallinto/valtuusto.html
Kempeleen valtuutetuista.Näyttää ihan taklaavalta pakilta.
- olla sukua
Jakushev kirjoitti:
Näyttää ihan taklaavalta pakilta.
Lenna Pellikalle?
- Lähetyslehti -63
olla sukua kirjoitti:
Lenna Pellikalle?
Kyynellaaksossa
Lenna Pellikka maaliskuussa 1963
(Ps. 84:7)
Olen maannut useita päiviä sairaana vuoteessani. Tämä kaikki kai yliväsymyksestä johtuen, kuten lääkäri sanoi. Nyt on jo hiukan parempaa. Kiusattuna ja suuresti ahdistettuna olen ollut. On ollut Kyynellaakson tuntua varsin vahvasti. Kun olen tuossa silloin tällöin voinut ottaa Raamatun käteeni ja sitä lueskellut, olen selvästi nähnyt ja se an lohduttanut, että Jumalan lasten tie ja matka. on aina kulkenut Kyynellaakson kautta. Usein ovat nuo kulkijat olleet uupua matkalla. Tien pituus, suurten surujen paino, oman huonouden ja kelvottomuuden tunto on tehnyt heidän matkansa rasittavaksi. Ulkopuolelta tulleet painostukset ja mitä hirvittävimmät parjaukset ovat lisänneet matkan hellettä.
Näin juuri on ollut minunkin kohdallani. Muistuvat mieleeni Pudasjärven ja Haukiputaan ajat. Miten valtavana voimana alen saanutkaan kokea, ja tuntea Jumalan lasten suuren, ja ihmeellisen rakkauden vähäisessä elämässäni. Se rakkaus on edelleenkin ennallaan ja toivon sen sellaisena jatkuvankin päivieni päähän asti. Elämän kovasti kolhimana olen tarvinnut ja tarvitsen tuon rakkauden kantovoimaa. Muuten en jaksaisikaan. Siinä rakkaudessa on ollut ja on Jumalasta, vuotanut rakkaus.
Elämänvuosiini, joihin sisältyy niin kovin paljon ajallisen elämäni suhteen, sisältyy vielä jotain sellaista, jota en olisi koskaan uskonut elämässäni kokevan. Vaimoni vielä eläessä saimme aivan valtavat parjaukset siitä, että meille tuli lapsia niin tiheään. Muistan vaimoni sanat noina aikoina: Kuule Lenna, taivaan Isähän meidän asioitamme hoitaa, emme välitä ihmisten parjauksista, Kun sitten vaimoni oli mennyt täältä Kyynellaaksosta Isän tykö, tuli korviini sanoma: se oli aivan aikein, että vaimo otettiin pois Sanon kuitenkin tuohon: Voi miten oli hyvä erota, kun tuossakaan asiassa ei jäänyt tunnonvaivaa. Nuo väärästä hengestä tulleiden solvausten sanojat tietävät itse tunnossaan, millä kohdalla ovat lapsirajoitusasiassa. Voi poloisia raukkoja. Väärästä hengestä on jatkuvasti tullut mitä törkeimpiä solvauksia, niin raskaita, että jos niistä haluttaisiin todella ottaa asia, niin solvaajalle kävisi kalpaten. Sellaista on väärä henki ja sen tuotteet. Sellaista on henki, jolta Jumalan valtakunta ja sen arvo on kokonaan häipynyt pois, vai oliko sitä todellisuudessa koskaan tuon ihmisen kohdalla koettukaan. Tilalla on joka tapauksessa kauhea vihan henki, Kaikkeen tuohon sisältyy niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin, kateuden karvas juuri. Olen tässä sairasvuoteellani pyytänyt Jumalalta voimaa, että jaksan antaa heille kaiken anteeksi, koska itse olen koko velkani anteeksi saanut.
Helteistä on matka ollut ja, on. Kyynellaakson, läpi se kulkee. Tällaista samaa olette tekin veljet ja sisaret saaneet kokea. Mutta me tiedämme, rakkaat matkaystävät, ettei ilman vaivaa, ei ilman, uhria eikä ilman kärsimystä saavuteta sitä päämäärää, jonne sielumme kaipuu tähyilee.
Ihmeellistä on sekin, että saadakseen korjata syyssadon hedelmän täytyy kylväjän "mennä itkien kylvösiementä viemään". Mutta siihen kylvöön itkee taivaskin siunauksensa rikkaita auringon- hohteisia sadepisaroita. On saatu nähdä, että karu maa muuttuu "lähteiden maaksi". Taivaan Isä on aina itse hoitanut omiansa tällä helteisellä taipaleella. Kun on uuvuttanut, on Jumalalla aina ollut voimaa "antaa vettä korvessa".
Kun Jumalan sanasta katselen noita taivaan tien tarpojia, näen sellaisen, jonka "kasvot olivat kuin enkelin kasvot", ristin allakin taivaan hohdetta täynnä. Tai siellä on mies, jolla oli "Kristuksen arvet" ruumiissaan. Siellä on ihminen, jonka piti luopua kaikesta, jotta sai todelliset aarteet omakseen. Joku rikkoi kallisarvoisen alabasteri-pullonsa, että jälkeen tulevaiset tuntisivat oikean uhrin tuoksun ja tietäisivät, mistä ristin ja rakkauden tie kulkee.
Rakkaat veljet ja sisaret, te matkan vaivoista tutut., te hellettä tunteneet, te ristin alla monta kertaa näännyksiin asti matkaa tehneet, te surevaiset vaeltajat, jotka ajattelette, että tie on kokonaan pimentynyt, antakaa minun lohduttaa teitä. Kuulkaa ja katsokaa entisen taivaan tien kulkijan matkantekoa seuraavissakin sanoissa: "Sen tähden emme väsy, sillä vaikka. meidän ulkonainen ihminen turmellaan, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistetaan. Sillä meidän vaivamme, joka ajallinen ja keveä on, saattaa meille iankaikkisen ja määrättömän kunnian, jotka emme näkyväisiä katso, vaan näkymättömiä, sillä näkyväiset ovat ajalliset, mutta näkymättömät iankaikkiset." (2. Kor. 4: 16 —18)
Jeesuksen kalliissa sovintoveressä jäämme uskomaan viallisina ja puutteellisina kaikki synnit anteeksi. Muistakaa matkaystävät tällä helteisellä taipaleella, että Kyynellaakson päässä tulee vastaan rauhan maa rantoineen ja siellä sitten ei muuta tehdäkään, vain kiitetään.
Lenna Pellikka
Siionin Lähetyslehti numero 3, maaliskuu 1963 - tämä Jussi
Lähetyslehti -63 kirjoitti:
Kyynellaaksossa
Lenna Pellikka maaliskuussa 1963
(Ps. 84:7)
Olen maannut useita päiviä sairaana vuoteessani. Tämä kaikki kai yliväsymyksestä johtuen, kuten lääkäri sanoi. Nyt on jo hiukan parempaa. Kiusattuna ja suuresti ahdistettuna olen ollut. On ollut Kyynellaakson tuntua varsin vahvasti. Kun olen tuossa silloin tällöin voinut ottaa Raamatun käteeni ja sitä lueskellut, olen selvästi nähnyt ja se an lohduttanut, että Jumalan lasten tie ja matka. on aina kulkenut Kyynellaakson kautta. Usein ovat nuo kulkijat olleet uupua matkalla. Tien pituus, suurten surujen paino, oman huonouden ja kelvottomuuden tunto on tehnyt heidän matkansa rasittavaksi. Ulkopuolelta tulleet painostukset ja mitä hirvittävimmät parjaukset ovat lisänneet matkan hellettä.
Näin juuri on ollut minunkin kohdallani. Muistuvat mieleeni Pudasjärven ja Haukiputaan ajat. Miten valtavana voimana alen saanutkaan kokea, ja tuntea Jumalan lasten suuren, ja ihmeellisen rakkauden vähäisessä elämässäni. Se rakkaus on edelleenkin ennallaan ja toivon sen sellaisena jatkuvankin päivieni päähän asti. Elämän kovasti kolhimana olen tarvinnut ja tarvitsen tuon rakkauden kantovoimaa. Muuten en jaksaisikaan. Siinä rakkaudessa on ollut ja on Jumalasta, vuotanut rakkaus.
Elämänvuosiini, joihin sisältyy niin kovin paljon ajallisen elämäni suhteen, sisältyy vielä jotain sellaista, jota en olisi koskaan uskonut elämässäni kokevan. Vaimoni vielä eläessä saimme aivan valtavat parjaukset siitä, että meille tuli lapsia niin tiheään. Muistan vaimoni sanat noina aikoina: Kuule Lenna, taivaan Isähän meidän asioitamme hoitaa, emme välitä ihmisten parjauksista, Kun sitten vaimoni oli mennyt täältä Kyynellaaksosta Isän tykö, tuli korviini sanoma: se oli aivan aikein, että vaimo otettiin pois Sanon kuitenkin tuohon: Voi miten oli hyvä erota, kun tuossakaan asiassa ei jäänyt tunnonvaivaa. Nuo väärästä hengestä tulleiden solvausten sanojat tietävät itse tunnossaan, millä kohdalla ovat lapsirajoitusasiassa. Voi poloisia raukkoja. Väärästä hengestä on jatkuvasti tullut mitä törkeimpiä solvauksia, niin raskaita, että jos niistä haluttaisiin todella ottaa asia, niin solvaajalle kävisi kalpaten. Sellaista on väärä henki ja sen tuotteet. Sellaista on henki, jolta Jumalan valtakunta ja sen arvo on kokonaan häipynyt pois, vai oliko sitä todellisuudessa koskaan tuon ihmisen kohdalla koettukaan. Tilalla on joka tapauksessa kauhea vihan henki, Kaikkeen tuohon sisältyy niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin, kateuden karvas juuri. Olen tässä sairasvuoteellani pyytänyt Jumalalta voimaa, että jaksan antaa heille kaiken anteeksi, koska itse olen koko velkani anteeksi saanut.
Helteistä on matka ollut ja, on. Kyynellaakson, läpi se kulkee. Tällaista samaa olette tekin veljet ja sisaret saaneet kokea. Mutta me tiedämme, rakkaat matkaystävät, ettei ilman vaivaa, ei ilman, uhria eikä ilman kärsimystä saavuteta sitä päämäärää, jonne sielumme kaipuu tähyilee.
Ihmeellistä on sekin, että saadakseen korjata syyssadon hedelmän täytyy kylväjän "mennä itkien kylvösiementä viemään". Mutta siihen kylvöön itkee taivaskin siunauksensa rikkaita auringon- hohteisia sadepisaroita. On saatu nähdä, että karu maa muuttuu "lähteiden maaksi". Taivaan Isä on aina itse hoitanut omiansa tällä helteisellä taipaleella. Kun on uuvuttanut, on Jumalalla aina ollut voimaa "antaa vettä korvessa".
Kun Jumalan sanasta katselen noita taivaan tien tarpojia, näen sellaisen, jonka "kasvot olivat kuin enkelin kasvot", ristin allakin taivaan hohdetta täynnä. Tai siellä on mies, jolla oli "Kristuksen arvet" ruumiissaan. Siellä on ihminen, jonka piti luopua kaikesta, jotta sai todelliset aarteet omakseen. Joku rikkoi kallisarvoisen alabasteri-pullonsa, että jälkeen tulevaiset tuntisivat oikean uhrin tuoksun ja tietäisivät, mistä ristin ja rakkauden tie kulkee.
Rakkaat veljet ja sisaret, te matkan vaivoista tutut., te hellettä tunteneet, te ristin alla monta kertaa näännyksiin asti matkaa tehneet, te surevaiset vaeltajat, jotka ajattelette, että tie on kokonaan pimentynyt, antakaa minun lohduttaa teitä. Kuulkaa ja katsokaa entisen taivaan tien kulkijan matkantekoa seuraavissakin sanoissa: "Sen tähden emme väsy, sillä vaikka. meidän ulkonainen ihminen turmellaan, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistetaan. Sillä meidän vaivamme, joka ajallinen ja keveä on, saattaa meille iankaikkisen ja määrättömän kunnian, jotka emme näkyväisiä katso, vaan näkymättömiä, sillä näkyväiset ovat ajalliset, mutta näkymättömät iankaikkiset." (2. Kor. 4: 16 —18)
Jeesuksen kalliissa sovintoveressä jäämme uskomaan viallisina ja puutteellisina kaikki synnit anteeksi. Muistakaa matkaystävät tällä helteisellä taipaleella, että Kyynellaakson päässä tulee vastaan rauhan maa rantoineen ja siellä sitten ei muuta tehdäkään, vain kiitetään.
Lenna Pellikka
Siionin Lähetyslehti numero 3, maaliskuu 1963Pellikka sattuisi olemaan vaikkapa Lenna Pellikan poika, niin...
Ei kait Lenna tarkoittanut siittää poikia/lapsia helevetin matkalaisiksi? Varmaan Lennalla vielä kuolinvuoteellaankin oli päällimmäisenä rukous, että kaikki hänen lapsensa kostuisivat taivaan kotiin.
- teistikös
devoutkaan ei liiemmin ole sen tv-ohjelman jälkeen palstalle kirjoitellut. Joku on tarkoituksella nostellut devoutin avauksia etusivulle. Molemmat ovat ateisteja, entisiä lestoja.
- niin..............
ollu teeveessa, vaan meta...
devoit taisi piipahtaa täällä omalla nikillään ihan hiljan... - noista:
niin.............. kirjoitti:
devoit taisi piipahtaa täällä omalla nikillään ihan hiljan...meleperit,
devoutit,
metaskeemat,
kempelais-kesitakset - - -
epäuskoiset pötkyt, jotka ytittävät pilata Jumalan valtakunnan omilla kösityksillään.
Jumala on tunnetusti vahvempi eikä salli valtakuntaansa pilattavan. - hyzhaz
noista: kirjoitti:
meleperit,
devoutit,
metaskeemat,
kempelais-kesitakset - - -
epäuskoiset pötkyt, jotka ytittävät pilata Jumalan valtakunnan omilla kösityksillään.
Jumala on tunnetusti vahvempi eikä salli valtakuntaansa pilattavan.....olet kempeleläinen :)))))))))))))))))))))))))))))))))
Joku kertoi joskus sun... tai siis kempeleläisen olleen myös hys hys - mansikkilehmä
hyzhaz kirjoitti:
....olet kempeleläinen :)))))))))))))))))))))))))))))))))
Joku kertoi joskus sun... tai siis kempeleläisen olleen myös hys hysole ateisti.
- korpelainen .
mansikkilehmä kirjoitti:
ole ateisti.
eikö sillä ollu joku oma evankeliumikin, tai kuitenkin joku oma versio ja tulkinta Raamatusta, liekö kososlainen?
ps. Hyvää iltaa Devoit, mitä olet puuhastellut? sorry, olemapas mina kompelo sanoissani, höh... äh... puh... siis tarkoitin siis kuka sinä nyt sielllä kovasti yritätkin kieliasua muutella... niiiin hyvää iltaa :-) - mansikkilehmä
korpelainen . kirjoitti:
eikö sillä ollu joku oma evankeliumikin, tai kuitenkin joku oma versio ja tulkinta Raamatusta, liekö kososlainen?
ps. Hyvää iltaa Devoit, mitä olet puuhastellut? sorry, olemapas mina kompelo sanoissani, höh... äh... puh... siis tarkoitin siis kuka sinä nyt sielllä kovasti yritätkin kieliasua muutella... niiiin hyvää iltaa :-)Devoit olla nyt paikalla, mutta voin sanoa, että hän on hieno uskova ihminen.
- Mie taas.
hyzhaz kirjoitti:
....olet kempeleläinen :)))))))))))))))))))))))))))))))))
Joku kertoi joskus sun... tai siis kempeleläisen olleen myös hys hyspäätellen, kempelinen teki niitä saaden oman leiman, mutta Kesitas kirjoittaa puhtaasti. Tätä ei vain VL limitillä huomaa.
- bvb42
niin.............. kirjoitti:
devoit taisi piipahtaa täällä omalla nikillään ihan hiljan...on devout. Hän se oli.
- mieki taas
Mie taas. kirjoitti:
päätellen, kempelinen teki niitä saaden oman leiman, mutta Kesitas kirjoittaa puhtaasti. Tätä ei vain VL limitillä huomaa.
Kesitaksen kirjoittaminen ei ole yhtään puhtaampaa kuin sen "kempelisenkään". Yhtä kömpelöt lauserakenteet ja sama tyyli. Niitä ei muuta minkäänlainen kielenkorjausohjelma. Yhteyden huomaamiseen ei kovin kummoista limittiä tarvita.
- Pseudoteema
bvb42 kirjoitti:
on devout. Hän se oli.
Teekkari Moisa tykkäsi käyttää nimimerkkiä 'Metaskeema'.
- mie taas
mieki taas kirjoitti:
Kesitaksen kirjoittaminen ei ole yhtään puhtaampaa kuin sen "kempelisenkään". Yhtä kömpelöt lauserakenteet ja sama tyyli. Niitä ei muuta minkäänlainen kielenkorjausohjelma. Yhteyden huomaamiseen ei kovin kummoista limittiä tarvita.
oletko muuten koskaan pystynyt kumoamaan Kesitaksen näkemystä, limitilläsi?
Jos, niin missä? - ---
bvb42 kirjoitti:
on devout. Hän se oli.
Teuvo Moisa eli metaskeema ja Devout ovat täysin eri ihmiset.
- teuvoskeema
Pseudoteema kirjoitti:
Teekkari Moisa tykkäsi käyttää nimimerkkiä 'Metaskeema'.
devoutilta mutta hän ei ollut samaa mieltä. Siis samaistin devoutin ja metaskeeman. He eivät olleet Teuvon mielestä yhtä.
Televisio-ohjelmassa oleminen vie ihmistä eteenpäin. Ei tämä tunnu enää miltään. mansikkilehmä kirjoitti:
Devoit olla nyt paikalla, mutta voin sanoa, että hän on hieno uskova ihminen.
Kiitos arviostasi, itse korjaisin siitä yhden kirjaimen. Olen mielestäni hUono uskova ihminen....
Kaikille vaan tiedoksi että löysin uskon vasta vl-liikkeestä lähdön jälkeen. Eli en ole ateisti, en sinne päinkään--- kirjoitti:
Teuvo Moisa eli metaskeema ja Devout ovat täysin eri ihmiset.
Emme ole edes tavanneet. Teuvo on eteläsuomesta ja minä pohjoissuomesta, välimatkamme on varmasti ainakin 700 km.
korpelainen . kirjoitti:
ps. Hyvää iltaa Devoit, mitä olet puuhastellut? sorry, olemapas mina kompelo sanoissani, höh... äh... puh... siis tarkoitin siis kuka sinä nyt sielllä kovasti yritätkin kieliasua muutella... niiiin hyvää iltaa :-)Etkö tiedeä, että se on kirottu, joka muuttaa evankeliumin? Kyllä minä pysyn alkuperäisessä ilosanomassa, joka kertoo ylösnousseesta Kristuksesta.
- ole matka
Devoit kirjoitti:
Emme ole edes tavanneet. Teuvo on eteläsuomesta ja minä pohjoissuomesta, välimatkamme on varmasti ainakin 700 km.
eikä mikään... kannattaa matkustella ja nähdä hieman vaivaa ja polttaa bensiiniä, kun ollaan taistelussa Jumalan valtakuntaa vastaan.
- KUN OLLAAN TOI-
ole matka kirjoitti:
eikä mikään... kannattaa matkustella ja nähdä hieman vaivaa ja polttaa bensiiniä, kun ollaan taistelussa Jumalan valtakuntaa vastaan.
vottomassa taistelussa...
KUN OLLAAN TOI- kirjoitti:
vottomassa taistelussa...
Jos taistelet Jumalanvaltakuntaa vastaan olet varmasti toivottomassa taistelussa. Tule voittajien (meidän) puolelle ja lopeta se kristittyjen vaino. ;)
- kun olen niin
Devoit kirjoitti:
Jos taistelet Jumalanvaltakuntaa vastaan olet varmasti toivottomassa taistelussa. Tule voittajien (meidän) puolelle ja lopeta se kristittyjen vaino. ;)
henkeen ja vereen puolustanut JUmalan lapsia ja Jumalan valtakunnan asiaa, nyyh... En mä kyllä vaihda puolta enää taistelun tässä vaiheessa.
kun olen niin kirjoitti:
henkeen ja vereen puolustanut JUmalan lapsia ja Jumalan valtakunnan asiaa, nyyh... En mä kyllä vaihda puolta enää taistelun tässä vaiheessa.
Olemme siis samalla puolella SRK-lestadiolaisuutta vastaan :)
- Kempelainen
Vastaa kyllä, mutta aikaa pitää varata, on kiireitä.
Hengissä ollaan, ja hyvissä ruumiin ja sielun voimissa Herrassa.
En vain ole enää kovin kiinnostunut palstasta, sillä siinä on liikaa niitä, jotka eivät pysty keskustelemaan asiasta, ainoastaan minusta persoonana.
Tulen vielä, älkää pelätkö.- qiireetön
vaa kiireisenä!
- että olet
pyrkimässä eduskuntaan.
Oletko Sinä kovin ulkomaalaisvihamielinen niin kuin puolueesi puheenjohtaja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1514929Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193555Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1593364Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352851Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu972608Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101595Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101472Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1441470Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277